Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Kädetööntä touhua  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« : Kesäkuu 04, 2010, 14:24:41 »

Ei kun jaksa ihmetellä tätä Vr:n touhua. Esimerkiksi täällä Seinäjoella on junat systemaattisesti  vajaan tunnin myöhässä, koko kevään! Asemalla ihmiset palloilevat epätietoisina, mihinkään ei ole jaksettu tai viitsitty laittaa mitään opastelappua vähemmän junia käyttäville poikkeustilanteesta. Saattaapi jäädä jollekin kokeilijalle vihieliäinen kuva Vr:tä! Arvotaas seuraava juna ;-)
tallennettu
Hannu Korpimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #1 : Kesäkuu 04, 2010, 14:41:10 »

Annetaan ajatuksen lentää:

Entäs jos pitkään kestävissä poikkeustilanteissa, kuten tässä: routavauriot, pistetäisiin suoraan Seinämäen lähtöaikoihin 60 min lisää? No eipä toimisi hyvin sekään: Man C:ssa olisi sitten Jyväskylän suunnasta tuleva juna lähdössä samaan aikaan etelään.

- No entäs Seinämäellä 75 min ja ajetaan Man C:sta aikataulun mukaan Hesaan korvaava juna yhdellä Sm-rungolla? Ennakkoon tiedossa oleva 75 min myöhästyminen on parempi kun yllättävä 50 minuutin - vai onko?
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2010, 14:53:24 »

Routavaurioille ei kukaan voi
mitään. Kiesit myöhästyvät väistämättä. Ongelma vain tässä tsaarinaikainen tiedotus ja asiakaspolitiikka. Edelleen kuitenkin maksava asiakas, rautatieyhtiön ponnisteluista huolimatta. Nyt junassa muistelen mikä olikaan se muöhästymisaika joka velvoittaa osan takaisinmaksuun lippuhinnasta?
tallennettu
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2010, 15:21:10 »

Jaa itse olen myös odotellut junaa Seinäjoella. Aikataulunäytöistä näkee arvioidun uuden ajan. Ja kuulutuksia tulee kyllästymiseen asti, "junan lähtöaika on muuttunut, juna saapuu kello...". Lisäksi asemahallin isossa näytössä lukee ylimääräinen info, jossa kerrotaan junien myöhästymisen johtuvan routavaurioista 30-50min. Mielestäni tämä on varsin riittävää tiedottamista. Kaiken lisäksi intterneetistä voi tarkistaa ennen kuin lähtee asemalle, paljonko juna suunnilleen on myöhässä. En ymmärrä sinun opastelapputeoriaasi, eikö se ole vähän vanhanaikaista?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #4 : Kesäkuu 04, 2010, 15:49:22 »

Vaatisi sen erillisen kevätaikataulujen käyttöönoton riskiajaksi, vaikea noista on muuten nettiä laajemmin tiedottaa reaaliajassa. Toki harrastajahenkinen ja vakiomatkustaja saattaa hoksata junien kulkutietoja tarkastella netistä, mutta juuri ne satunnaiset junankäyttäjät., joita kuitenkin lienee joukossa aika paljon, kokevat ikävänä yllätyksenä kerta toisensa jälkeen että juna myöhästyy/on jo valmiiksi myöhässä.
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #5 : Kesäkuu 04, 2010, 15:57:06 »

Aika monelle ihmiselle yritin selittäätä tänään mistä ja koska mahdollisesti juna lähtee. Kaikki vain ei ole syystä tai toisesta osaa hakea niitä infopisteitä. Ihminen kun hätääntyy ja hämmentyy kapenee kyky tehdä ympäristöstä huomioita. Ehkä kiskoille ei kaivatakkaan ketä vain matkustajiksi. Ei informaation
määrä vaan se laatu! Niin muuten, 52 ajaa melkoista haipakkaa. Tulee keikutuksessa perspuolikin pestyä, vesi läikkyy pytynpojalta mukavasti ahteriin :-0
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #6 : Kesäkuu 04, 2010, 16:51:47 »

Vaatisi sen erillisen kevätaikataulujen käyttöönoton riskiajaksi
Juurikin näin. Katsotaanpa ensi keväänä, miten käy. Veikkaan, että tästä keväästä ei opita mitään, vaan sama toistuu vuoden päästä ja vielä pahempana, kun käsiin vettyvät ratapohjat routivat vielä vähän voimakkaammin.
tallennettu
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« Vastaus #7 : Kesäkuu 04, 2010, 17:13:48 »

Aika monelle ihmiselle yritin selittäätä tänään mistä ja koska mahdollisesti juna lähtee. Kaikki vain ei ole syystä tai toisesta osaa hakea niitä infopisteitä. Ihminen kun hätääntyy ja hämmentyy kapenee kyky tehdä ympäristöstä huomioita. Ehkä kiskoille ei kaivatakkaan ketä vain matkustajiksi. Ei informaation
määrä vaan se laatu! Niin muuten, 52 ajaa melkoista haipakkaa. Tulee keikutuksessa perspuolikin pestyä, vesi läikkyy pytynpojalta mukavasti ahteriin :-0

Sorry, mutta alkaa vähitellen ottaa päähän tämä jatkuva ruikutus siitä, että VR:n tiedotus ei pelaa, mitään ei kerrota jne. VR ja liikenneviranomaiset ovat viime vuosina panostaneet (aiheellisenkin kritiikin takia) tiedottamiseen niin paljon, että jos informaatiota ei löydy eikä sitä osaa hakea, vika löytyy todennäköisesti omien korvien välistä.
tallennettu
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #8 : Kesäkuu 04, 2010, 17:33:34 »

Missä kohtaa vuotta routataulut sitten otettaisiin käyttöön ja milloin pois käytöstä?

Muuttujat ovat routiminen miltei 6000 km pitkällä rataverkolla ja kevään eteneminen miltei koko maan alueella, eli mahdollisuus korjata routavauriot. Sitä kristallipalloa ei ole kukaan vissiin vielä keksinyt, millä näitä muuttujia voitaisiin ennustaa niin tarkasti, että aikatauluja kannattaisi alkaa muuttamaan?
Ja tietysti valtion rahakirstu on yksi muuttuja, yleensä vieläpä varsin epäsuotuisa rautateille...  Iskee silmää

Ei liene sekään matkustajien edun mukaista, että aikatauluja muutettaisiin useita kertoja lyhyen ajan sisällä sen mukaan missä milloinkin ilmenee routavaurioita ja missä kevät on niin pitkällä, että toppakonetta ja muita tarvittavia toimenpiteitä voidaan näyttää routavauriopaikoille. Tilannehan elää koko ajan, joten routamyöhästymisiä tai turhaa myöhässä ajamista tuskin voitaisiin eliminoida muutoin kuin muuttamalla aikatauluja päivittäin. Ehkä on vaan parempi ajaa niin nopeasti kuin se turvallisesti on mahdollista? Ainakin itse matkustajana arvostan sitä. Aina on perille päästy tänäkin keväänä.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2549


« Vastaus #9 : Kesäkuu 04, 2010, 19:56:29 »

.... Ei liene sekään matkustajien edun mukaista, että aikatauluja muutettaisiin useita kertoja lyhyen ajan sisällä ......
Olen eri mieltä. Kun tekee pitkää työmatkaa junalla, niin mitään ei arvosta niin paljoa kuin aikataulujen luetettavuutta. Paras muutos SJ:llä oli kun X2000 aikatauluja hidastettiin realistiselle tasolle. Kun yhtä tunnelia piti remontoida Norrköpingin ja Tukholman välillä ja remontin tiedettiin kestävän yli kuukauden, niin remontin ajaksi tehtiin uudet aikataulut. Jokohan Pohjanmaan routavauriot on vaikuttaneet junien kulkuun yli kuukauden? Ai niin, Suomessa on niin paljon junia. Tukholman ja Malmön välillä ajaa koko välin vain yksi juna tunnissa suuntaansa ja postijunat päälle. SJ:llä on sellainen pakko päällä, että useimmat yhteysjunat ajaa eri operaattori ja ne eivät odota SJ:n junia. Myöhästymistapauksissa konduktööri aina kuuluttaa onko jatkoyhteys taksilla vai tilausbussilla.
tallennettu
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #10 : Kesäkuu 04, 2010, 21:45:33 »

.... Ei liene sekään matkustajien edun mukaista, että aikatauluja muutettaisiin useita kertoja lyhyen ajan sisällä ......
Olen eri mieltä. Kun tekee pitkää työmatkaa junalla, niin mitään ei arvosta niin paljoa kuin aikataulujen luetettavuutta.

Samaa mieltä kanssasi työmatkustamisesta. Mutta nythän on kyse mielestäni melko poikkeuksellisesta koko maan rautatiejärjestelmään - lähes jokaiselle rataosalle - säteilevästä ongelmasta. Henkilöjunien lisäksi myös tavarajunien pitää päästä kulkemaan arvokkaiden lastiensa kanssa kohtuullisissa määrin, joissain tapauksissa kovemmilla prioriteeteilla kuin henkilöjunien. Niilläkin on aikataulunsa ja "vaihtoyhteytensä". Se on aika seppä joka vaikka viikoittainkin suunnittelisi tuon paletin uudestaan ja uudestaan niin, että aikataulut myös pitävät sekä matkustaja- että rahtipuolella. Routatilanne elää pahimillaan päivätasolla niin paljon, että vaikka joka viikko olisi uudet aikataulut, niin joinain päivinä olisi varmasti myöhästymisiä. Siitähän se poru syntyisi, kun koko ajan aikataulut vaihtuu ja silti kuljetaan myöhässä...
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #11 : Kesäkuu 04, 2010, 22:04:02 »

Niin Esa. Jotenkin vaan tuli mieleen katteeton lupauksin markkinointi. Koska Vr:llä on tiedossa nämä ongelmat miksi edelleen myydään ja markkinoidaan tuotetta joka ei lunasta myyntiväittämää. Pitäis varmaan valittaa markkinatuomioistuimeen. Ehkä ei mee läpi kun on sama "omistaja"!
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #12 : Kesäkuu 05, 2010, 08:28:02 »

Peilaan tätä suomalaista tiedottamista Englantiin. Esim pienellä Berwick upo Tweedin asemalla on a2 printit näkyvästi laiturilla jossa selitetään esim ratatöiden aiheuttamista muutoksista. Toki henkilökuntaakin on aina paikalla jolta voi kysyä. Meillä henkilöstön määrä on ilmeisesti ajettu niin vähiin ettei palvelu tahdo oikein pelittää?
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #13 : Kesäkuu 05, 2010, 11:05:34 »

Tilannehan elää koko ajan, joten routamyöhästymisiä tai turhaa myöhässä ajamista tuskin voitaisiin eliminoida muutoin kuin muuttamalla aikatauluja päivittäin.
Ei niitä tarvitse päivittäin muuttaa. Väljennettäisiin routiviksi tiedetyillä osuuksilla aikatauluja riittävästi, jolloin on todennäköistä, että aikataulut ovat ajoittain liiankin väljät, mutta joka tapauksessa matkustaja tietäisi aina, milloin juna tulee. Nyt on kuukausitolkulla tilanne, että ei voi tietää, milloin juna tulee - onko aikataulussa vai tunnin, kaksi tai kolmekin tuntia myöhässä.

Liian väljän aikataulun takia pitenevä matka-aika on tarkasti ennalta tiedossa olevana pienempi paha kuin myöhässä olevan junan takia pitenevä matka-aika, jota on hyvin vaikea ennakoida.
tallennettu
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #14 : Kesäkuu 05, 2010, 16:31:20 »

Tilannehan elää koko ajan, joten routamyöhästymisiä tai turhaa myöhässä ajamista tuskin voitaisiin eliminoida muutoin kuin muuttamalla aikatauluja päivittäin.
Ei niitä tarvitse päivittäin muuttaa. Väljennettäisiin routiviksi tiedetyillä osuuksilla aikatauluja riittävästi, jolloin on todennäköistä, että aikataulut ovat ajoittain liiankin väljät, mutta joka tapauksessa matkustaja tietäisi aina, milloin juna tulee. Nyt on kuukausitolkulla tilanne, että ei voi tietää, milloin juna tulee - onko aikataulussa vai tunnin, kaksi tai kolmekin tuntia myöhässä.

Kukas sen sitten tietää etukäteen niin tarkasti, että voidaan sanoa että nyt tästä päivästä eteenpäin ei enää millään tämän maan rataosalla yhdelläkään raidemetrillä ilmene uusia vaurioita ja voidaan laatia uudet aikataulut (ihan kuin sekään prosessi kävisi tuosta noin vasemmalla kädellä huitaisemalla), jotta matkustajat tietävät milloin juna tulee? Eli toisin sanoen mitä lisäarvoa aikataulumuutoksilla saadan, jos junat kuitenkin olisivat myöhässä? Hyvällä tuurilla ja hyvillä sammakkomiehen taidoilla ehkä lyhyempi odotusaika matkustajalle asemalla, jos hän ei ole jostain syystä saanut tietoa poikkeustilanteesta.

SRHS:n jäsenillä oli helmikuussa VR-Radan radantarkastuspalveluihin tutustumisen yhteydessä erinomainen tilaisuus saada radantarkastusoppia itseltään Kari Koskiselta, kovan luokan mittausgurulta, ja muistaakseni Kari tulloin kertoi, että ensimmäisiä routahavaintoja oli saatu jo tammikuussa. Ellen niin ikään ihan väärin muista, niin hän myös ennusti normaalia enemmän routaongelmia tälle keväälle. Toki radantarkastajat kertoisivat tarkasti liikennesuunnittelulle, että routaa on tulossa sinne ja tänne, jos he sen tietäisivät kilometrilleen. Siksi peräänkuulutan sitä kristallipallon keksimistä...  Iskee silmää

Lisäksi on syytä pitää mielessä, että nyt on kyse todella poikkeuksellisesta tilanteesta. Talvi oli hankala, jossain määrin poikkeuksellinenkin, mutta onhan tämä routatilanne jo "aikuisten oikeasti" poikkeuksellinen. Linkistä aukeaa varsin asiallinen artikkeli routakevään poikkeuksellisuudesta. Huhtikuun puolessavälissä artikkelissa esitetyistä korjausaikatauluarvioista myös huomaa näin jälkeenpäin sen miten hankalasti ennustettavasta asiasta on kyse.

http://yle.fi/alueet/lappi/2010/04/radoilla_pahin_routakevat_1609968.html
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #15 : Kesäkuu 05, 2010, 20:07:44 »

En mitenkään voi uskoa, että realististen aikataulujen suunnittelu ja niiden mukaan liikennöiminen koko sen ajan, kun routavaurioiden aiheuttamia nopeusrajoituksia tarvitaan, voisi olla yhtään sen työläämpi kokonaisuus kuin se tänä keväänä noudatettu toimintamalli, jossa junia ajetaan jatkuvasti aikataulusta myöhässä ja joka päivä hakataan päitä samoihin seiniin.
tallennettu
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« Vastaus #16 : Kesäkuu 06, 2010, 12:33:15 »

Peilaan tätä suomalaista tiedottamista Englantiin. Esim pienellä Berwick upo Tweedin asemalla on a2 printit näkyvästi laiturilla jossa selitetään esim ratatöiden aiheuttamista muutoksista. Toki henkilökuntaakin on aina paikalla jolta voi kysyä. Meillä henkilöstön määrä on ilmeisesti ajettu niin vähiin ettei palvelu tahdo oikein pelittää?

Jos infotaulujen ja kuulutusten sanoma ei mene perille, niin tuskin on apua minkäänkokoisista printeistäkään. Sitäpaitsi Seinäjoella lienee ainakin lipunmyyntihenkilökuntaa paikalla ma-su. Heiltäkin kai voi kysyä.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #17 : Kesäkuu 07, 2010, 09:15:29 »

Olen Yli-Karjanmaan kanssa samaa mieltä omiinkin kokemuksiini perustuen. Tässä asiassa(kin) on sama jankuttava selittelyn maku koko ajan. Jos junien karkea myöhästyminen tiedetään jo viikkoja aikaisemmin, niin miksi ei todellakaan tehdä realistisia poikkeusaikatauluja? Ei tähän tietenkään vastausta asiasta päättäviltä saa,  mutta kysyinpähän kuitenkin.
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #18 : Kesäkuu 07, 2010, 12:26:17 »

Ihmettelen suuresti, miksi aikataulut on ylipäätään vedetty niin tiukoiksi, ettei pelivaraa jää yhtään. Koko Suomen rautatieliikenne on sekaisin, jos yksi juna on syystä tai toisesta hetken myöhässä, saati suurempien ongelmien sattuessa. Täydellisyyteen ei kukaan pääse, mutta jotain tolkkua hommaan.

tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #19 : Kesäkuu 07, 2010, 15:30:21 »

Jos junien karkea myöhästyminen tiedetään jo viikkoja aikaisemmin, niin miksi ei todellakaan tehdä realistisia poikkeusaikatauluja? Ei tähän tietenkään vastausta asiasta päättäviltä saa,  mutta kysyinpähän kuitenkin.

Päättävät tahot eivät tätä taida lukea, eikä leviämistä helpota sekään että vaunut.org ei mene läpi VR:n palomuurista.

Aikataulujen muuttuessa juniin joudutaan toimittamaan kuulutukset joissa on junien aikataulut vaihtoyhteyksiä varten mainittuna. Tällä hetkellä tiedotusten venkslaaminen edestakaisin junissa on hyvin työlästä. Tietysti voidaan mennä kokonaan huulikuulutuksiin, mutta ne ei ainakaan monella kielellä onnistu.

Tämä ei ole varmaankaan se painavin syy aikataulujen väliaikaiseen muuttumattomuuteen, mutta ainakin yksi iso työ tehtäväksi siinä samalla.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #20 : Kesäkuu 07, 2010, 19:36:18 »

Tämä ei ole varmaankaan se painavin syy aikataulujen väliaikaiseen muuttumattomuuteen, mutta ainakin yksi iso työ tehtäväksi siinä samalla.

Yksi lisäsyy on sekin, että menisi kuljettajien ja junahenkilökunnan työvuorot uusiksi. Ja niiden säätämisen olen ymmärtänyt olevan melko isokin projekti.
tallennettu
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #21 : Kesäkuu 08, 2010, 08:00:50 »


Tässä yksi kannanotto lisää keskusteluun. Asialla sanomalehti Kaleva ja pilapiirtäjä Jari Elsilä. http://www.kaleva.fi/jari/8.6.2010/0
tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #22 : Kesäkuu 09, 2010, 00:11:13 »

Ihmettelen suuresti, miksi aikataulut on ylipäätään vedetty niin tiukoiksi, ettei pelivaraa jää yhtään..

Ei ole. Edesmenneen RHK:n yhä hengittäviltä sivuilta löytyy aikataulujen laatimisohjeet pelivaroineen. HYVIN yksityiskohtaisin selityksin.

Toki, jos VR ei ohjeita noudata...

Mitä tulee poikkeusaikataulujen käyttöönottohömpötykseen epämääräisinä aikoina, komppaan Heinosta ja Leskistä: ei mitään järkeä alkaa arpoa minkä aikaa jollain rataosalla on routavaurioita. FMI:n asiantuntijoiden mukaan alkaneella vuosisadalla on todennäköisesti yksi tai kaksi menneen kaltaista talvea. Ehkäpä nyt tyydytään siihen tiedotukseen, joka jopa vorgin enemmistöllä olettaakseni on kyky ymmärtää: "Routavaurioiden takia junat saattavat myöhästellä korjauksen ajan, seuraa tiedotteita asemilla ja internetissä".

Olkaapa hyvät, nyt on tiedotettu.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2549


« Vastaus #23 : Kesäkuu 09, 2010, 01:20:32 »

Ihmettelen suuresti, miksi aikataulut on ylipäätään vedetty niin tiukoiksi, ettei pelivaraa jää yhtään..
...
Mitä tulee poikkeusaikataulujen käyttöönottohömpötykseen epämääräisinä aikoina, komppaan Heinosta ja Leskistä: ei mitään järkeä alkaa arpoa minkä aikaa jollain rataosalla on routavaurioita. FMI:n asiantuntijoiden mukaan alkaneella vuosisadalla on todennäköisesti yksi tai kaksi menneen kaltaista talvea. Ehkäpä nyt tyydytään siihen tiedotukseen, joka jopa vorgin enemmistöllä olettaakseni on kyky ymmärtää: "Routavaurioiden takia junat saattavat myöhästellä korjauksen ajan, seuraa tiedotteita asemilla ja internetissä". ....

On se vaan ihme juttu että Ruotsissa, missä on isompi rataverkko ja enemmän junia, niin poikkeusaikataulut pystytään laatimaan. Kaukoliikenneliput kun ovat henkilökohtaisia ja jos annat kännykkänumeron ja junan kulussa on tiedossa oleva ongelma 48 tuntia ennen matkaa, niin siitä tulee tekstiviesti. Talvella niitä tuli paljon, kun radan kunnossapidosta vastaavat olivat hävittäneet lumenaurauskaluston. Henkilöliikenneosasto edes yrittää palvella. Jos juna on myöhässä, niin poikkeukset jatkoyhteyksiin AINA kuulutetaan ennen liityntäasemaa (xx:ään meneviä odottaa bussi siinä ja siinä laturissa kun taas yy asemalle matkaaville on varattu taksi numero zz). Ihan aidolla äänellä junahenkilökunnan toimesta, ei automaattinauhalta. Jos juna hidastelee tai pysähtyy oudossa paikassa, niin kuljettaja kuuluttaa syyn. Suomessa on niin vähän junia, että ei luulisi olevan ylivoimaista olla vielä parempi, mutta kai se on henkilöliikennepuolen johdosta kiinni.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #24 : Kesäkuu 09, 2010, 09:03:15 »

On se vaan ihme juttu että Ruotsissa, missä on isompi rataverkko ja enemmän junia, niin poikkeusaikataulut pystytään laatimaan.
Onko joku sanonut, että Suomessa ei pystytä. Epäilen vahvasti jatkuvien poikkeusaikataulujen laatimisen järkevyyttä.
Lainaus
Kaukoliikenneliput kun ovat henkilökohtaisia ja jos annat kännykkänumeron ja junan kulussa on tiedossa oleva ongelma 48 tuntia ennen matkaa, niin siitä tulee tekstiviesti.
Tuo on hyvä palvelu - tai olisi, jos olisi hyvä, että liput ovat henkilökohtaisia. Minusta se taas on huono ja jäykkä systeemi.
Lainaus
Talvella niitä tuli paljon, kun radan kunnossapidosta vastaavat olivat hävittäneet lumenaurauskaluston. Henkilöliikenneosasto edes yrittää palvella. Jos juna on myöhässä, niin poikkeukset jatkoyhteyksiin AINA kuulutetaan ennen liityntäasemaa (xx:ään meneviä odottaa bussi siinä ja siinä laturissa kun taas yy asemalle matkaaville on varattu taksi numero zz).
Näin kai sentään tehdään Suomessakin. Tehdäänhän?
Lainaus
Jos juna hidastelee tai pysähtyy oudossa paikassa, niin kuljettaja kuuluttaa syyn. Suomessa on niin vähän junia, että ei luulisi olevan ylivoimaista olla vielä parempi, mutta kai se on henkilöliikennepuolen johdosta kiinni.
Kyllä näitä kuulutuksia tulee, jopa ihan säännöllisillä ja aikataulunmukaisilla kohtauspaikoilla, joita ei näy yleisöaikatauluissa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Kädetööntä touhua  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina