Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Matkustajajunan peräyttäminen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« : Kesäkuu 13, 2010, 09:30:48 »

Rautatieviraston määräyskokoelmassa lukee seuraavaa:

Toiminta erityistilanteissa:

7.7 Junan peräyttäminen
Junaa saa peräyttää vain liikenteenohjauksen luvalla ja liikenteenohjauksen tapauskohtaisesti antamien ohjeiden mukaan.
Lupaa peräyttämiseen ei saa antaa, jos juna joutuisi ylittämään rautatien tasoristeyksen.
Peräytettäessä saa junan nopeus olla enintään 20 km/h.
Matkustajajunaa ei saa peräyttää.

Kuitenkin matkustajajunia on esim. Tampereelta jopa lähtenyt peräyttämällä liikenteeseen?

tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #1 : Kesäkuu 13, 2010, 10:35:16 »

Rautatieviraston määräyskokoelmassa lukee seuraavaa:

Toiminta erityistilanteissa:

7.7 Junan peräyttäminen
Junaa saa peräyttää vain liikenteenohjauksen luvalla ja liikenteenohjauksen tapauskohtaisesti antamien ohjeiden mukaan.
Lupaa peräyttämiseen ei saa antaa, jos juna joutuisi ylittämään rautatien tasoristeyksen.
Peräytettäessä saa junan nopeus olla enintään 20 km/h.
Matkustajajunaa ei saa peräyttää.

Kuitenkin matkustajajunia on esim. Tampereelta jopa lähtenyt peräyttämällä liikenteeseen?



Kannattaa muistaa, että peräyttämisellä tarkoitetaan yleensä sellaista tilannetta, jossa junaa joudutaan työntämään linjalla ilman tähystäjää.

Matkustajajunaa ei saa peräyttää, mutta sitä voidaan työntää vaihtotyönä, kun junan konduktööri toimii tähystäjänä. Matkustajajunaa saa työntää matkustajat kyydissä vaihtotyönä liikennepaikan sisällä, linjalla sekä myös liikennepaikalta toiselle poikkeustapauksissa (juna tai ratalaitteet ovat rikkoutuneet).
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Matkustajajunan peräyttäminen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina