|
Jouni Nousiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 66
|
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2010, 15:13:40 » |
|
Oho, vielä 18 astetta enemmän kuin matkustamassani Kajaani - Oulu (Rovaniemi) junassa lauantaina 15. toukokuuta 2010.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 150
|
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2010, 19:23:44 » |
|
VR olisi samassa tilanteessa ollut vaatimassa lisämaksua saunomismahdollisuudesta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Nousiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 66
|
« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2010, 19:45:23 » |
|
"Tämä on saunaosasto" älä istu täällä ellet halua ostaa lisää lippua".
Muotoiltuani konduktöörin sanoja "Tämä on Express- luokka, älä istu täällä ellet halua ostaa lisää lippua", Parikkalassa lauantaina 15. toukokuuta 06.27 kun laskin kassini ja istahdin hetkeksi ennen junan liikkeelle lähtöä Express luokan penkille
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2010, 07:03:30 » |
|
Jos Jouni tarkoittaa Express-luokan sijaan Business-luokkaa, voin ymmärtää tuon kommentin. Sen sijaan en ymmärrä sitä, kuinka istahdetaan hetkeksi Express-luokan penkille ennen junan lähtöä, kas kun mainittuun Express-luokkaan ei mitenkään voi käppäillä vahingossa - osasta on vuorattu Express-tunnuksin ja niin penkkien materiaaleista kuin vaikka mistä muustakin hoksaa jopa vähäjärkinen, ettei tämä ole oma osasto. Mainittakoon, että parhain indikaattori Express-luokan ja toisen klassin välillä on porukan määrä - Express-luokan täyttöaste on keskimäärin 4%.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Nousiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 66
|
« Vastaus #5 : Heinäkuu 12, 2010, 19:02:23 » |
|
Kyllä Mikko oli tarkkana ja oikeassa, kirjoitin väärin, kyseessä oli Business-luokka jotenkin tulee aina vaistomaisesti tulee mentyä junan ekaan vaunuun kun aikoinaan Hesassa käydessä tottui että siltä on lyhin kävelymatka asemalle. Tällä ko. matkalla kuitenkin vaihdoin Kouvolassa ja onnellisesti Oulussakin perillä klo. 19.10.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #6 : Heinäkuu 12, 2010, 19:20:04 » |
|
Kyllä Mikko oli tarkkana ja oikeassa, kirjoitin väärin, kyseessä oli Business-luokka jotenkin tulee aina vaistomaisesti tulee mentyä junan ekaan vaunuun kun aikoinaan Hesassa käydessä tottui että siltä on lyhin kävelymatka asemalle. Voi sitä edelleen mennä ensimmäiseen vaunuun (siis eteläisimpään) ja matkustaa 2. luokassa, kunhan pysyy alakerrassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Leo Männistö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #7 : Heinäkuu 13, 2010, 00:14:25 » |
|
Paikalliset uutislähteet tietävät kertoa, että junahenkilökunta joutuu mahdollisesti edesvastuuseen teostaan, sillä he tiesivät kylmästöinnin olevan epäkuntoinen ja jatkoivat ajoa siitä huolimatta.
Täällä Berliinissä on ollut jo viiden päivän ajan päivälämpötilat luokkaa 37-38°C ja esimerkiksi bulevardilehti BZ:ssa on S-Bahnista kirjoitettu jo nimellä Saunabahn. Poliitikot vaativat S-Bahn Berliniltä toimia kuumuuden vähentämiseksi junissa (ilmastointiahan ei muuten ole missään käytössä olevassa kalustossa, eli sarjoissa 480, 481 ja 485).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #8 : Heinäkuu 13, 2010, 09:42:02 » |
|
Poliitikot vaativat S-Bahn Berliniltä toimia kuumuuden vähentämiseksi junissa (ilmastointiahan ei muuten ole missään käytössä olevassa kalustossa, eli sarjoissa 480, 481 ja 485).
Pisteiden keruu alkanut sielläkin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #9 : Heinäkuu 13, 2010, 10:43:31 » |
|
Niin, ja Berliinin S-Bahnissa on tällä hetkellä kai joku nelisenkymmentä prosenttia kalustosta ajossa, koska helle yhdistettynä uusittuun junanlähetysjärjestelmään rikkoo junia. Rahansäästön vuoksi on poistettu asemakohtaisia junalähettäjiä ja korvattu heidän järjestelmällä, jossa hoitaa junan lähettämisen. Tämä vaatii kuljettajan astumista ulos junasta asemalla tarkistamaan, että ovien välissä ei ole kukaan kuolemassa. Ohjaamon sähkölaitteita ei ole suunniteltu tätä oven jatkuvaa availua huomioonottaen, joten ohjaamon ilmastointi ei saa niitä pidettyä riittävän viileinä. Ohjaamostahan ilmastointi löytyy, joskaan ei kuljettajaa, vaan sähkölaitteita varten.
Voisikohan flirt-tyyppinen ilmaverho auttaa tässä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Leo Männistö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #10 : Heinäkuu 13, 2010, 16:49:02 » |
|
*offtopic-varoitus* Tämä vaatii kuljettajan astumista ulos junasta asemalla tarkistamaan, että ovien välissä ei ole kukaan kuolemassa.
Tästähän on muuten sellainen sääntö olemassa, että puolikkaalla junalla ajaessa sää tähystää peileistä, mutta kolmeneljäsosa- ja kokojunalla (kokojunia ei muuten vieläkään ajeta) tarvitsee nousta laiturille tähystämään. Jokaiseen junaan on rakennettu parikymmentä tonnia per juna maksanut kameravalvontajärjestelmä, jossa laiturikameroiden (4kpl) kuva välitetään langattomasti junan ohjaamoon. Hassua sinänsä, että tämä kameramonitorin kuva näkyy nimenomaan istuvalle kuljettajalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #12 : Heinäkuu 14, 2010, 07:58:02 » |
|
Saattaa korveta kun ihmisiltä aletaan kysellä ikkunan rikkomisesta ja perään tulee laskua ikkunasta ja sakkoa ilkivallanteosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #13 : Heinäkuu 14, 2010, 08:52:06 » |
|
Saattaa korveta kun ihmisiltä aletaan kysellä ikkunan rikkomisesta ja perään tulee laskua ikkunasta ja sakkoa ilkivallanteosta.
Vaikea kuvitella, että korvauksia kuitenkaan määrättäisiin maksettaviksi. Miksi pitäisi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #14 : Heinäkuu 14, 2010, 09:25:09 » |
|
Vaikea kuvitella, että korvauksia kuitenkaan määrättäisiin maksettaviksi. Miksi pitäisi?
Rikotaan firman omaisuutta ilkivaltaisesti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hannu Korpimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 24
|
« Vastaus #15 : Heinäkuu 14, 2010, 09:26:12 » |
|
Saksassa ilman ilmastointia ajaneista junista kerrottiin eilin uutisissa seuraavaa (vapaasti muistinvaraisesti käännettynä):
"DB korvaa niille ko. junissa matkustaneille, jonka ovat joutuneet turvautumaan matkan jälkeen terveydenhuoltooon, 150% matkan hinnasta. Korvauksen edellytysten täyttymisen ratkaisee DB tapauskohtaisesti. Hakemuksen korvauksesta voi tehdä henkilökohtaisesti tai emaililla, kopio matkalipuista täytyy liittää hakemukseen."
Tapahtumasta on alkanut myös poliisitutkinta siitä, onko DB tai junanhenkilökunta toiminut asiassa jollain tavalla tuottamuksellisesti. Junahan pysäytettiin vasta huomattavan pitkän ajan kuluttua ilmastoinnen toimimattamuuden tultua ilmi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #16 : Heinäkuu 14, 2010, 12:00:19 » |
|
Vaikea kuvitella, että korvauksia kuitenkaan määrättäisiin maksettaviksi. Miksi pitäisi?
Rikotaan firman omaisuutta ilkivaltaisesti Ilkivallaksi sitä ei varmaan millään saa. Kyseinen ikkuna on tarkoitettu rikottavaksi hätätilanteessa. Ja SJ tarjoaa siihen jopa vasaran.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|