Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Karelian Trainsin kolmas juna kohta täällä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« : Heinäkuu 31, 2010, 04:13:28 »

Allegro #3 on kohta Suomessa ja Vuosaaressa - kallistustestit merellä ovat päättymäisillään!  

Ensimmäisen Allegron maahanmuttokeskustelu käytiin osoitteessa http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,1407.0.html ja toisen Allegron osoitteessa http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,1856.0.html
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Heinäkuu 31, 2010, 09:39:48 »

Mikäs on aluksen nimi, jolla Allegro#3 tulee?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Heinäkuu 31, 2010, 12:05:09 »

Milloinkas kolmas Sm5 tulee? Ensimmäinenhän tuli ennen ykkösallegroa ja muistaakseni valmistuskin aloitettiin aiemmin, joten onko Pendolinoilla näin paljon nopeampi toimitustahti?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2607


« Vastaus #3 : Heinäkuu 31, 2010, 12:54:53 »

Mua ihmetyttää kans suuresti, milloinka seuraava Flirtti tulee.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #4 : Heinäkuu 31, 2010, 14:34:06 »

Joulukuussa pitäisi seuraavan Flirtin tulla suoraan talvikaaoksen keskelle. Onkin hyvin todennäköistä, että siinä on jo joitakin pieniä eroavaisuuksia kahteen aiempaan prototyyppiin näistä saatujen kokemusten ja testien perusteella.

Jan (IMO: 9169823, MMSI: 305109000) on alksen nimi millä Allegro #3 näyttäisi olevan tulossa. Saapumisaika Vuosaareen huomenna sunnuntaina viimeistään puoliltapäivin(?).
tallennettu

Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #5 : Elokuu 01, 2010, 22:06:36 »

Joulukuussa pitäisi seuraavan Flirtin tulla suoraan talvikaaoksen keskelle. Onkin hyvin todennäköistä, että siinä on jo joitakin pieniä eroavaisuuksia kahteen aiempaan prototyyppiin näistä saatujen kokemusten ja testien perusteella.

Toivottavasti sarja-Flirtien parannuksiin kuuluu roskiksien siirto ikkunan alta penkin päätyyn, kuten on Sm4:issa ja saneerauksen myötä myös Sm1-2:issa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #6 : Elokuu 01, 2010, 23:32:29 »

Joulukuussa pitäisi seuraavan Flirtin tulla suoraan talvikaaoksen keskelle. Onkin hyvin todennäköistä, että siinä on jo joitakin pieniä eroavaisuuksia kahteen aiempaan prototyyppiin näistä saatujen kokemusten ja testien perusteella.

Toivottavasti sarja-Flirtien parannuksiin kuuluu roskiksien siirto ikkunan alta penkin päätyyn, kuten on Sm4:issa ja saneerauksen myötä myös Sm1-2:issa.

Vielä saattaa ehtiä lähettää palautetta, jossa tuota toivot. Mua ei kyllä ole se roskisten sijoittelu ainakaan Saksassa haitannut. Luultavasti aika sama juttu Suomessa, joten en näe asiaa ongelmaksi vaan enemmänkin hyväksi puoleksi. Muussa kalustossa on vähän ärsyttävää kiemurtelua saada roska käsistään roskikseen.
Täytyy kokeilla tuo asia kun seuraavan kerran Sm5:llä matkustan. Tähän mennessä olen suosinut sen klappi-istuimia, koska kiinteiden istuimien niskatuet ovat epämiellyttävän alhaalla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1756


« Vastaus #7 : Elokuu 02, 2010, 22:22:27 »

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/juna_kumipyorilla_aiheutti_ruuhkia/?ref=tf_iOKboksi_p2
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #8 : Elokuu 03, 2010, 00:44:12 »

Mielenkiintoista, että Allegron maalauksia ei tällä kertaa ole tehty tehtaalla, vaan ne on jätetty Karjalan-pään huoleksi. Mahtaako maalaukseen olla suunnitelmissa muutoksia, vai eikö maalaustyön laatu ole kelvannut?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1440


« Vastaus #9 : Elokuu 03, 2010, 10:01:55 »

Mielenkiintoista, että Allegron maalauksia ei tällä kertaa ole tehty tehtaalla, vaan ne on jätetty Karjalan-pään huoleksi. Mahtaako maalaukseen olla suunnitelmissa muutoksia, vai eikö maalaustyön laatu ole kelvannut?

Ykkösrunko on ainoa, joka on saapunut Suomeen valmiiksi "maalattuna" eli teipattuna. Junan pohjaväri on valkoinen ja "maalaus" tehdään teippauksilla. Niinpä "albino-Allegron" kuvaaminen kannattaa suorittaa silloin kuin sen pystyy tekemään.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #10 : Elokuu 03, 2010, 20:23:49 »

Joulukuussa pitäisi seuraavan Flirtin tulla suoraan talvikaaoksen keskelle. Onkin hyvin todennäköistä, että siinä on jo joitakin pieniä eroavaisuuksia kahteen aiempaan prototyyppiin näistä saatujen kokemusten ja testien perusteella.

Toivottavasti sarja-Flirtien parannuksiin kuuluu roskiksien siirto ikkunan alta penkin päätyyn, kuten on Sm4:issa ja saneerauksen myötä myös Sm1-2:issa.

Vielä saattaa ehtiä lähettää palautetta, jossa tuota toivot. Mua ei kyllä ole se roskisten sijoittelu ainakaan Saksassa haitannut. Luultavasti aika sama juttu Suomessa, joten en näe asiaa ongelmaksi vaan enemmänkin hyväksi puoleksi. Muussa kalustossa on vähän ärsyttävää kiemurtelua saada roska käsistään roskikseen.
Täytyy kokeilla tuo asia kun seuraavan kerran Sm5:llä matkustan. Tähän mennessä olen suosinut sen klappi-istuimia, koska kiinteiden istuimien niskatuet ovat epämiellyttävän alhaalla.

Jonkin ilmaisjakelulehden (en muista lehden nimeä) mukaan roskiksista on jo annettu palautetta.

Toki roskis on paremmin saavutettavissa ikkunan alla, mutta se vie melko suuren osan ikkunapaikalla istuvien jalkatilasta, se kun tulee parikymmentä senttiä ulospäin ikkunan tasosta. Ikkunapaikalla joutuu istumaan hieman vinottain. Arviolta vain alle 170-senttisellä jalat eivät ottaisi roskikseen kiinni. Vielä ei ole kokemusta siitä, kun joku istuu ikkunapaikalla vastapäätä. Silloin jalkojen sijoittelu menee kertaluokkaa hankalammaksi, varsinkin pitkäjalkaisella. Oma kuvionsa on roskien laitto roskikseen. Sm5:ssä roskis on avattavaa mallia ja avaussuunta ikkunasta poispäin. Ikkunapaikalla oleva joutuu ehkä silloin jopa nousemaan paikaltaan ylös, jotta roskiksen saa auki.

Yksi vaihtoehto voisi olla IC-junista ja Pendolinoista tutut pussiroskikset, jossa roskis vie tilaa vain sen verran kuin siellä on roskia, tyhjänä ei käytännössä lainkaan.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1756


« Vastaus #11 : Elokuu 03, 2010, 21:32:51 »

Mielenkiintoista, että Allegron maalauksia ei tällä kertaa ole tehty tehtaalla, vaan ne on jätetty Karjalan-pään huoleksi. Mahtaako maalaukseen olla suunnitelmissa muutoksia, vai eikö maalaustyön laatu ole kelvannut?

Jospa Italiassa ei ollut oikean sävyistä maalia eli ehtaa sosialisminsinistä?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #12 : Elokuu 03, 2010, 22:27:47 »

Huh, pitää kyllä käydä tutustumassa niihin flirttien roskiksiin. Kymmenisen senttiä pitäisi riittä ihan hyvin leveydeksi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #13 : Elokuu 05, 2010, 15:30:58 »

Kertokaas muute tyhmälle:
Minkä takia noihin lähijuniin penkit ängetään vastakkain? Saadaanko sillä mahtumaan vaunuun pari matkustajaa enemmän? Eihän busseissakaan penkit ole vastakkain kuin parissa kohtaa (Mallista riippuen). Pitkänä ihmisenä täydessä junassa ärsyttää potkia toisten kinttuja.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #14 : Elokuu 05, 2010, 16:36:07 »

Mä ainakin tykkään siitä, että jos on kaveriporukalla liikenteessä, ei tarvitse jakaa porukkaa pareihin junaan istuttaessa, vaan koko konkkaronkka näkee toistensa naamat. Lisäksi, silloin kun juna ei ole aivan ääriään myöten täynnä, on vastakkain istuttaessa enemmän jalkatilaa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2517


« Vastaus #15 : Elokuu 05, 2010, 21:34:58 »

Teemun ja Tuukan kommentteihin: Ruotsissa SJ:n junissa on 1. lk:ssa huomioitu kaikki toiveet, eli samassa vaunussa on 6h osasto ja muut istuimet sijoitettu niin, että voi valita 1h peräkkäin, 1+1h vastakkain, 2h rinnakkain ja 2+2h vastakkain. Kaikki mahtuvat samaan vaunuun sulassa sovussa ja vaunujen päihin ja selät vastakkain olevien istuimien väliin on jätetty ruhtinaalliset tilat matkatavaroille. Istuimien alaosissa on pistorasiat läppäriä tms varten. Ainoa valitus, mitä olen matkoillani kuullut, on vessojen sijoitus vain toiseen päähän. Toisessa päässä on miniköksä, mutta siellä ei enää ole vaunuemäntää.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #16 : Elokuu 05, 2010, 21:57:49 »

Huh, pitää kyllä käydä tutustumassa niihin flirttien roskiksiin. Kymmenisen senttiä pitäisi riittä ihan hyvin leveydeksi.

Roskiksen alaosa on ehkä tuo 10 cm, mutta se levenee ylöspäin. Ehkä se ei ylhäältä ihan 20 cm ole, mutta lähes. Roskisrakenteeseen kuuluu myös pieni pöytä, jonka kokoinen roskis yläpäästään on.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Karelian Trainsin kolmas juna kohta täällä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina