[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« : Elokuu 20, 2010, 13:00:03 » |
|
"Hallitus leikkaa seitsemän miljoonaa kehäradan rakentamiseen ensi vuodelle kaavaillusta summasta. Vuonna 2014 valmistuva kehärata muodostaa runkoyhteyden lentoaseman kautta pääradan ja Vantaankosken radan välille. Liikenneministeriö esitti ensi vuodeksi 78,3 miljoonaa kehäradan rakentamiseen, mutta hallitus päätti eilisessä budjettiriihessä leikata summaa seitsemällä miljoonalla." http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Hallitus+leikkaa+seitsem%C3%A4n+miljoonaa+keh%C3%A4radalta/1135259489488TraFin mukaan kustannusten aleneminen kattaa hallituksen leikkaukset.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2010, 14:34:38 » |
|
Eli kaikki kohteet, myös täällä tunnekuohuja nostattanut Kemijärven radan sähköistys, ovat mukana! Lainaus Ylen Teksti-TV:n sivulta: Ratarahat nipistettiin 6 kohteesta Seinäjoen ja Oulun välisen radan korjausrahoista puolet nipistettiin kuudesta muusta meneillään olevasta tai alkavasta liikennekohteesta. Näistä koottiin 17 miljoonaa euroa. Loput 18 miljoonaa euroa kerättiin lisärahoituksen turvin. Helsinki-Vantaan lentokentälle vievän Kehäradan rahoista nipistettiin 7 Me. Lisäksi Haminan ohikulkutien rahoista nipistettiin 2 Me ja Ilmalan ratapihan ja Keski-Pasilan rahoista 4 Me. Liikenneministeriön mukaan nipistykset eivät vaikuta kohteiden valmistumiseen tai muuhun toteutumiseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 176
|
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2010, 16:27:29 » |
|
Ei nyt aivan kaikki hankkeet saaneet rahaa, esim. Seinäjoki - Vaasa sähköistykselle ei ole varattu yhtään rahaa vuodelle 2011. Sen sijaan Ilmala, Keski-Pasila ja kehärata saavat yhteensä yli 90 miljoonaa vielä vähennysten jälkeenkin. Osoitteessa http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/vm_2011.html on 30.7. päivitetty budjettiehdotus ennen viimeisimpiä muutoksia. Ratarahat löytyvät kohdasta Määrärahat - 31. Liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonala - 10. Liikenneverkko - 77. Väyläverkon kehittäminen ja 78. Eräät väylähankkeet.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #4 : Elokuu 20, 2010, 17:56:32 » |
|
Sähköpaanatolppien perustuksien laitto penkkaan linjaosuuksilla nyt menos jossain Laihian kohdalla. Seinäjoelta päin aloottivat sen homman.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #5 : Elokuu 20, 2010, 18:05:51 » |
|
Ei nyt aivan kaikki hankkeet saaneet rahaa, esim. Seinäjoki - Vaasa sähköistykselle ei ole varattu yhtään rahaa vuodelle 2011. Sen sijaan Ilmala, Keski-Pasila ja kehärata saavat yhteensä yli 90 miljoonaa vielä vähennysten jälkeenkin. Osoitteessa http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/vm_2011.html on 30.7. päivitetty budjettiehdotus ennen viimeisimpiä muutoksia. Ratarahat löytyvät kohdasta Määrärahat - 31. Liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonala - 10. Liikenneverkko - 77. Väyläverkon kehittäminen ja 78. Eräät väylähankkeet. Rahat ei näjy burjetis lie sen takia koskapa paanaa sähkööstetään tällä hetkellä kuntien rahootuksen turvin. Valtio maksaa hynät sit kunnille myöhemmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #6 : Elokuu 20, 2010, 19:20:48 » |
|
"Hallitus leikkaa seitsemän miljoonaa kehäradan rakentamiseen ensi vuodelle kaavaillusta summasta. Vuonna 2014 valmistuva kehärata muodostaa runkoyhteyden lentoaseman kautta pääradan ja Vantaankosken radan välille. Liikenneministeriö esitti ensi vuodeksi 78,3 miljoonaa kehäradan rakentamiseen, mutta hallitus päätti eilisessä budjettiriihessä leikata summaa seitsemällä miljoonalla."
Kehäradan rahojen leikkaaminen oli jo aiemmin jossain esillä muistaakseni juuri Seinäjoki-Oulu -projektin rahoituslähteenä. En muista silloin esillä ollutta summaa, mutta se vastasi yhden aseman kustannuksia. Nyt voisikin lähteä arvuuttelemaan, mikä asemista jää rakentamatta alkuvaiheessa. Itse veikkaan Leinelää. Kivistö uuden Marja-Vantaan keskuksena sekä Lentoasema ovat radan tärkeimmät asemat, joten ne ainakin rakennetaan. Aviapolis saattaisi olla mahdollista jättää pois, jos alueen rakentaminen on vielä kesken vuonna 2014. Leinelä lienee kuitenkin käyttäjämäärältään pienin ja sieltä on kohtuullinen kävelymatka Koivukylän asemalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #7 : Elokuu 20, 2010, 19:34:02 » |
|
Mikä mahtaa olla syynä, että kunnat moista projektia maksaa? Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti ja sitten myöhemmin voidaan vedota, että näin oli sovittu ja valtion ei auta kuin vaan maksaa?
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #8 : Elokuu 20, 2010, 19:38:42 » |
|
Mikä mahtaa olla syynä, että kunnat moista projektia maksaa? Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti ja sitten myöhemmin voidaan vedota, että näin oli sovittu ja valtion ei auta kuin vaan maksaa?
Jaaha, sitä sovitellaan foliohattua päähän ja kehitellään salaliittoteorioota Eiköhä Vs-paanan rahootuksen järjestelyt ole ollehet ihan julkinen asia. Kukkeloi niin ei tarvii ruveta kuvitteleen olemattomia. Ja mitä Vs-paanan sähkööstyksellä ylipäätään on tekemistä kehäpaanan hynien suhteen. Kehäpaanarahoosta moon sitä mieltä jotta jos niistä nipistettiin vaan löysät veke niin sehä on iha ok. Sk-Ol on kuitenki niin tärkee rojekti notta törsääjiä passaa nipistelläkki
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #9 : Elokuu 20, 2010, 19:45:32 » |
|
Mikä mahtaa olla syynä, että kunnat moista projektia maksaa? Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti ja sitten myöhemmin voidaan vedota, että näin oli sovittu ja valtion ei auta kuin vaan maksaa?
Jaaha, sitä sovitellaan foliohattua päähän ja kehitellään salaliittoteorioota Eiköhä tuo Vs-paana rahootuksen järjestelyt ole ollehet ihan julkinen asia. Kukkeloi niin ei tarvii ruveta kuvitteleen liikoja. Tartte kuule paljoo teorioita kehitellä, kepulialuetta kuitenkin, ja ko. porukan alhainen moraali lienee aivan tiedostettu tosiasia. Kyllähän tuo rahoitusmalli on mulla ollut tiedossa noin suurinpiirtein, mutta yllättäen sen taustat jää melko hämäriksi. Ihime älämölöä alkaa heti kuulumaan, kun hiukankin edes yrittää saada paikallista käsitystä asiasta selville. Tästähän voisi vaikka vaasalaisista tehdä joitain johtopäätöksiä
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #10 : Elokuu 20, 2010, 19:50:37 » |
|
Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti
Hlvtin heleppoa muute sähkööstää 75 kilsaa paanaa salaa // lainaus kuntoon
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 10:39:57 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #11 : Elokuu 20, 2010, 20:01:41 » |
|
Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti
Hlvtin heleppoa muute sähkööstää 75 kilsaa paanaa salaa Näsäviisaus on yksi tyhmyyden ilmentymä ja alalaji // lainaus kuntoon
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 10:40:25 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #12 : Elokuu 20, 2010, 20:06:45 » |
|
Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti
Hlvtin heleppoa muute sähkööstää 75 kilsaa paanaa salaa Näsäviisaus on yksi tyhmyyden ilmentymä ja alalaji Huumorintajuttomuus on taas tajuttomuden syvin laji ennen vajoamista lopulliseen koomaan // lainaus kuntoon
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 10:41:28 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #13 : Elokuu 20, 2010, 20:09:15 » |
|
Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti
Hlvtin heleppoa muute sähkööstää 75 kilsaa paanaa salaa Näsäviisaus on yksi tyhmyyden ilmentymä ja alalaji Huumorintajuttomuus on taas tajuttomuden syvin laji ennen vajoamista lopulliseen koomaan Niinpä Mut jos lopetetattais vaikka tämäntyylinen keskustelu, vaikkakin hyvin "hedelmällinen" onkin // edelleenkin se lainaus kuntoon
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 10:42:03 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #14 : Elokuu 20, 2010, 20:13:59 » |
|
Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti
Hlvtin heleppoa muute sähkööstää 75 kilsaa paanaa salaa Näsäviisaus on yksi tyhmyyden ilmentymä ja alalaji Huumorintajuttomuus on taas tajuttomuden syvin laji ennen vajoamista lopulliseen koomaan Niinpä Mut jos lopetetattais vaikka tämäntyylinen keskustelu, vaikkakin hyvin "hedelmällinen" onkin Niin, oha tää vahä ko kehäpaanalla ajaas // sama vielä
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 10:42:27 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #15 : Elokuu 20, 2010, 21:45:46 » |
|
Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti
Hlvtin heleppoa muute sähkööstää 75 kilsaa paanaa salaa Näsäviisaus on yksi tyhmyyden ilmentymä ja alalaji Huumorintajuttomuus on taas tajuttomuden syvin laji ennen vajoamista lopulliseen koomaan Hyvä huumori on onnistuessaan hauskaa. Keksin ihan itse tuon aforismin. // kunnostettu lainaus
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 10:42:58 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #16 : Elokuu 20, 2010, 22:19:29 » |
|
Kehäpaanarahoosta moon sitä mieltä jotta jos niistä nipistettiin vaan löysät veke niin sehä on iha ok.
Kuten Trafikin sanoi: kustannusten lasku kattaa leikkauksen. Siis ihan ookoo. Eritoten kun raha siirrettiin johonkin järkevään eikä esimerkiksi Inari-Sevettijärvi-moottoritiehen tai Hornetin uuteen pakoputkeen. Leinelää ei jätetä rakenamatta, sinne on tulossa sen verran paljon grynderien rahaa, ettei uskallettaisi. Joten ole Ari huoleti! (Itse asiassa minullakin oli Leinelä harkinnassa kun kämpän hankintaa olen tässä miettinyt...) Sk-Ol on kuitenki niin tärkee rojekti notta törsääjiä passaa nipistelläkki Tästä olen niin paljon samaa mieltä Tervon kanssa kuin vain yläsavolainen voi olla yhtä mieltä pohojaalaasen kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #17 : Elokuu 20, 2010, 22:21:33 » |
|
Vai onko kysymys siitä, että saadaan suurelta yleisöltä piilotettua koko projekti
Hlvtin heleppoa muute sähkööstää 75 kilsaa paanaa salaa Näsäviisaus on yksi tyhmyyden ilmentymä ja alalaji Huumorintajuttomuus on taas tajuttomuden syvin laji ennen vajoamista lopulliseen koomaan Hyvä huumori on onnistuessaan hauskaa. Keksin ihan itse tuon aforismin. "Mutta mihin jäi konditionaali, edelliseen elämään?" - Dave Lindholmia mukaellen alletulostunut // josko tää riittäis lainausten kunnostamisesta tältä erää
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 10:45:20 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 415
|
« Vastaus #18 : Elokuu 20, 2010, 22:56:25 » |
|
Kuten Trafikin sanoi: kustannusten lasku kattaa leikkauksen. Siis ihan ookoo. Eritoten kun raha siirrettiin johonkin järkevään eikä esimerkiksi Inari-Sevettijärvi-moottoritiehen tai Hornetin uuteen pakoputkeen.
Inari-Angeli-Karigasniemen tien päälystäminen olisi tullut halvemmaksi budjettin kuin kehärata. Lappalaiset ovat hienoa porukkaa eivätkää kuskaa tänne rettelöimän etelän porukkaa vain jotta saataisiin jokun kehärata rakennettua tai jokun RKP kalastamaan vierailla ääniä. Helsingissä on jo ainakin kolmasosa liikaa väkeä yhtäsatamaa kohtaan, varsinkaan kon Helsingin paperi, poropyörykkä tai viljapossu ole kovinkaan tunnettu (Paitsi toki "viljapossu" maataloustuki Wahlroos). Jokun ne rahat sieltä välistä nappaa kun kaikki tuppaa menee Jonnekin Helsinkiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #19 : Elokuu 21, 2010, 02:11:07 » |
|
Kuten Trafikin sanoi: kustannusten lasku kattaa leikkauksen. Siis ihan ookoo. Eritoten kun raha siirrettiin johonkin järkevään eikä esimerkiksi Inari-Sevettijärvi-moottoritiehen tai Hornetin uuteen pakoputkeen.
Inari-Angeli-Karigasniemen tien päälystäminen olisi tullut halvemmaksi budjettin kuin kehärata. Lappalaiset ovat hienoa porukkaa eivätkää kuskaa tänne rettelöimän etelän porukkaa vain jotta saataisiin jokun kehärata rakennettua tai jokun RKP kalastamaan vierailla ääniä. Helsingissä on jo ainakin kolmasosa liikaa väkeä yhtäsatamaa kohtaan, varsinkaan kon Helsingin paperi, poropyörykkä tai viljapossu ole kovinkaan tunnettu (Paitsi toki "viljapossu" maataloustuki Wahlroos). Jokun ne rahat sieltä välistä nappaa kun kaikki tuppaa menee Jonnekin Helsinkiin. Mun pihan asfaltoiminen olisi tullut vieläkin halvemmaksi, kuin tuon esittämäsi tieosuuden asfaltointi. Lappalaiset kyllä mielellään ottavat korvaukset yliajetuista poroista ja petojen tappamistakin. Todella kunnioitusta herättävää puuhaa on esim. jahtaa jotain ahmaa moottorikelkalla ja lopuksi ajaa sen päälle. Ai niin, porotaloudestahan koko suomi elää, eli sitä ei voida lakkauttaa, vaikka se taitaa tosiasiassa olla kansantaloudellisesti tappiollista toimintaa Ainiin porohan onkin luomua, tosin niitä ruokitaan, kun niitä alkaa olla siinämäärin, ettei jäkälä riitä vaikka metsähallitus jättäisikin hakkuut tekemättä. Mikähän "poronlihatehdas" olikaan tuossa otsikoissa eläinrääkkäyksestä? Kemijärvellä esim. lienee yhtä monta asukasta liikaa satamaa kohden kuin koko kylässä on asukkaita. Etelän ihmeellisiä ihmisiä ei erityisesti tarvitse Lappiin edes raahata, ne kun tulevat sinne aivan omalla kustannuksellaan ja saattavat jopa jonkun euron matkallaan köyhtyäkkin. Wahlroosin omistuksista minulla nyt ei ole aivan tarkkaa tietoa, mutta ymmärtääkseni hänen omistama Joensuun kartano ei sijaitse Helsingin kaupungin alueella. Paperiakin taitaa täällä Lohjalla jokunen rulla syntyä, ehkäpä useampi kuin koko napapiirin pohjoispuolisella alueella
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #20 : Elokuu 21, 2010, 02:15:05 » |
|
Inari-Angeli-Karigasniemen tien päälystäminen olisi tullut halvemmaksi budjettin kuin kehärata.
Ihan varmasti olisi. Vielä halvemmaksi olisi tullut päällystää muuahaispolku välillä Hakalan vessa-Hakalan komposti. Olisi tietenkin saattanut olla yleishyödyllisempikin projekti kuin Inari-Angeli-tien parantaminen? Helsingissä on jo ainakin kolmasosa liikaa väkeä yhtäsatamaa kohtaan, varsinkaan kon Helsingin paperi, poropyörykkä tai viljapossu ole kovinkaan tunnettu (Paitsi toki "viljapossu" maataloustuki Wahlroos).
Voesin yrittää kommentoija jos ymmärtäesin ylläolevan. Muttei se ny vaan etelään muuttaneelta kaenuulaeselta onnistu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 195
|
« Vastaus #21 : Elokuu 21, 2010, 08:52:09 » |
|
TraFin mukaan kustannusten aleneminen kattaa hallituksen leikkaukset.
TraFi? Eiköhän se ole Liikennevirasto, joka tämäntapaisia asioita tietää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #22 : Elokuu 21, 2010, 13:32:19 » |
|
TraFi? Eiköhän se ole Liikennevirasto, joka tämäntapaisia asioita tietää. Avausviestiin linkatun uutisen mukaan tuon lausunnon antoi LVM, konsultoituaan Liikennevirastoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #23 : Elokuu 21, 2010, 17:17:59 » |
|
Ei löytynyt vaivaista 1,2 miljoonaa euroa Hki - Kajaani yöliikenteen palauttamiseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2552
|
« Vastaus #24 : Elokuu 21, 2010, 17:40:41 » |
|
Ei löytynyt vaivaista 1,2 miljoonaa euroa Hki - Kajaani yöliikenteen palauttamiseen.
Rahaa Pohjois-Savon ja Kainuun liikenteeseen? Ei tule kysymykseenkään. Nehän voi muuttaa pääkaupunkiseudulle seuraavalla junalla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|