Pekka Laakso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 37
|
« : Syyskuu 13, 2010, 17:39:06 » |
|
Paikallisen Suur-Keuruu lehden mukaan VR suunnittelee taajamajunaliikennettä Keuruulle saakka. Keuruulle kulkuaan jatkaisivat Tampereen aamu- ja iltapäivän taajamajunat, joiden pääteasema on ollut Haapamäki. Saavuttuaan Tampereelta Haapamäelle klo 11.24 ja 17.34 ne jatkaisivat Keuruulle, mistä palaavat takaisin Haapamäelle. Muutokset astuisivat voimaan 12. joulukuuta. Muutokset olisivat voimassa ainakin vuoden 2011 ajan.
Samalla kokonaan liikenteestä poistuisivat Seinäjoelta 16.34 ja Jyväskylästä 16.33 lähtevät taajamajunavuorot. Kaukoliikennejohtaja Ari Vanhasen mukaan vuoroparin lakkautus johtuu ostoliikenteen alijäämäisyydestä. Vastapainoksi on kuitenkin haluttu kohentaa yhteyksiä Keuruulle, joka on huomattavasti suurempi ja vilkkaampi taajama kuin useimmat Seinäjoen radanvarsitaajamat.
Haapamäkeläinen kansanedustaja Lauri Oinonen toivoo, että uutiset taajamajunavuorojen supistuksista osoittautuisivat ennenaikaisiksi. Hän aikoo keskustella liikenneministeri Anu Vehviläisen kanssa ja tehdä asiasta kirjallisen kysymyksen eduskunnassa.
Alustavat neuvottelut liikenneministeriön virkamiesten kanssa on jo aloitettu. Oinonen aikoo ottaa asian esille VR:n hallintoneuvoston kokouksessa. 29. syyskuuta.
Myös Suomenselän rautatieliikennetyöryhmä ottaa liikennejärjestelyt lähiaikoina käsittelyynsä.
Oinonen ei pidä hyväksyttävänä että eniten käytetyt junavuorot Jyväskylän ja Seinäjoen välillä Haapamäen kautta lopetettaisiin. Kyseiset vuorot ovat erityisesti opiskelijoiden ja varusmiesten suosimia. Samalla katkeaisivat nyt Haapamäellä toimivat yhteydet Tampereelta ja etelästä ilta-aikaan Pihlajavedelle Ähtäriin, Tuuriin, Alavudelle ja Seinäjoelle sekä Petäjävedelle ja Jyväskylään ja vastaavasti näiltä paikkakunnilta etelän suuntaan Haapamäen kautta.
Osaltaan on kyse myös julkisen liikenteen ainoista yhteyksistä kyseisten paikkakuntien välillä iltapäivä ja ilta-aikaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2010, 17:56:15 kirjoittanut Pekka Laakso »
|
tallennettu
|
|
|
|
Aarne Alameri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 16
|
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2010, 19:54:10 » |
|
Eli kurjistuminen jatkaa kurjistumistaan. Palveluja kehitetään "luomalla uusi yhteys", mutta samalla katkaistaan käytännössä pitkän yhteysvälin todella niukka liikennetarjonta. Eli kun miljoonia ei jatkuvasti tipu kouraan niin lopetetaan kaikki. VR:n johto voisikin mennä vaikka Ähtäriin tutustumisretkelle paukuttelemaan henkseleitä ja kehumaan kuinka hyvin tulemme palvelemaan.
Jos olisimme Ruotsissa, Seinäjoki - Haapamäki - Jyväskylä / Tampere "tähdessä" olisi kyseisten suurien paikkoihin kolmen tunnin rytmiin kytketty taajamajunaliikenne, jota operoisi yksityinen operaattori kustannustehokkaasti tarkoituksenmukaisella junakalustolla ilman jatkuvaa kiristystä yhteiskunnalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Konttinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 53
|
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2010, 21:26:12 » |
|
Synkkä on tuo suunnitelma. Ei tuollaisella liikennöinnillä varmasti "kannata" sitä vähääkään. Keuruulta lienee luontevampaa asioida Jyväskylässä, kuin Tampereella, johon uusi yhteys vääjäämättä vie. Seinäjoen ja Haapamäen välilä asuvien ei ilmeisesti haluta matkustavan mihinkään päiväaikaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2010, 13:28:14 » |
|
Miksi myös aamupäivän taajamajuna Tampereelta Haapamäelle jatkaisi Keuruulle? Aamupäivän lähdöthän Jyväskylästä ja Seinäjoelta välttyisivät lakkautuksilta, vai muuttuvatko noiden junien aikataulut niin merkittävästi? (Puhdas arvaus: Seinäjoen aamupäivän lähtö Jyväskylään aikaistuisi ja Jyväskylän vastaava lähtö Seinäjoen suuntaan myöhentyisi samalla kun Seinäjoelta 16.34 lähtevä ja Jyväskylästä 16.33 lähtevä juna loppuvat, vai?). Sinänsä positiivista "innovatiivisuus" junavuorotarjonnan kehittämisessä, kun lakkautusten vastapainoksi tulee edes joitain parannuksia kuten tässä namä suorat Tampere-Keuruu -yhteydet. Mihin muuten ovat unohtuneet Mäntän henkilöliikennesuunnitelmat?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2010, 17:29:10 » |
|
Nuo supistussuunnitelmathan tarkoittavat sitä, että päivän viimeinen juna Haapamäeltä pohjoiseen lähtee jo klo 11.44 (H 445). Vielä muutama vuosi sitten Haapamäeltä pääsi Seinäjoelle klo 17.44 lähtevän junan (H 451) lisäksi myös Tampereelta tulleella junalla H 429, joka lähti Haapamäeltä klo 21.30:n jälkeen. Sittemmin viime mainittu vuoro lyhennettiin Haapamäelle, ja nykyisin se päättyy Vilppulaan.
Mutta näinhän se menee. Ottamalla yksi junavuoro pois saadaan muut vuorot matkustajien kokonaismäärän vähetessä tarvitsemaan enemmän tukea per vuoro. Sen johdosta jokin niistä tarvitsee liian paljon tukea, jolloin sekin vuoro halutaan lakkauttaa. Tämä taas saa matkustajamäärät ja lipputulot vähenemään edelleen, ja saadaan aikaan toinen liikaa tukea nielevä vuoro jne.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 334
|
« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2010, 19:07:06 » |
|
Käy kuin Iisalmi-Ylivieska- yhteydelle. Esimerkiksi jos aamun/aamupäivän aikana haluaisi matkustaa junalla Kuopiosta Haapajärvelle, ei se käytännössä onnistu. Ensimmäinen juna lähtee Iisalmesta 5.42, johon ei ole vaihtoyhteyttä etelästä, eikä ole klo 7.45 lähtevään junabussiinkaan. Päivän ensimmäinen ja ainoa mahdollinen juna lähtee Kuopiosta klo 15.47 (perillä 17.54). Päivän reissu ei onnistu millään, sillä päivän ainoa junayhteys takaisin Kuopioon lähtee Haapajärveltä klo 15.02. Ei ihme, että matkustajat kaikkoavat ja reittiä joudutaan ajamaan tukivaroilla (vai lypsetäänkö tässä ilmaista rahaa?).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2010, 19:42:45 » |
|
Miksi Seinäjoen ja Jyväskylän väliltä lakkautettava junapari lakkautetaan kaikkien viikonpäivien osalta, kun hyvin voisi jättää junaparin kulkemaan perjantaisin ja sunnuntaisin. Vanhaa sinistä vaunukalustoa ainakin toistaiseksi riittää, samoin dieselvetureita vähemmänkin tehokkaaseen kalustonkiertoon. Olen joskus matkustanut noissa junissa ja matkustajia riittää, jopa 200-300 junaa kohden. Laitetaan kulkuun reitin molemmista päistä lähtevät pikajunat ilman turhia välipysähdyksia pe ja su, lähdöt 16.30 paikkeilla. Olisiko kannatusta tälläiselle järjestelylle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2010, 20:51:19 » |
|
Tuo esittämäni viikonloppuliikenteen pikajunapari keventäisi hivenen Jyväskylä-Tampere ja Tampere-Seinäjoki -yhteysvälien kuormitusta vilkkaina matkustusaikoina ja parantaisi junan kilpailukykyä, kun sentään ihan aina tuolloin iltapäivisin ei tarvitsisi kiertää Tampereen kautta ja vaihtaa siellä junaa. Yhteydet olisivat parhaat vilkkaimman matkustuskysynnän aikoina ja luulisi junien olevan kannattavia. Perusparannettua rataverkkoa ei kannata jättää vajaakäytölle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #8 : Syyskuu 14, 2010, 22:36:11 » |
|
Kun Haapamäen junat lakkautetaan olisi HMVY:lle tässä sopiva markkinarako.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #9 : Syyskuu 14, 2010, 23:36:49 » |
|
Kun Haapamäen junat lakkautetaan olisi HMVY:lle tässä sopiva markkinarako.
Ei onnistu, mikäli VR liikennöi kyseisellä välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #10 : Syyskuu 15, 2010, 08:34:37 » |
|
Nuo supistussuunnitelmathan tarkoittavat sitä, että päivän viimeinen juna Haapamäeltä pohjoiseen lähtee jo klo 11.44 (H 445). Vielä muutama vuosi sitten Haapamäeltä pääsi Seinäjoelle klo 17.44 lähtevän junan (H 451) lisäksi myös Tampereelta tulleella junalla H 429, joka lähti Haapamäeltä klo 21.30:n jälkeen.
Ensi alkuun minua ihmetytti, miksi lakkautettavaksi oli valittu vilkkaimman matkustusajan junapari (Seinäjoelta 16.34 Jyväskylään ja Jyväskylästä 16.33 Seinäjoelle). On se sittenkin varmaan huolella valittu: tarkoitus on varmaan siirtää Seinäjoki-Jyväskylä -välin läpikulkevat matkustajat kiertämään Tampereen kautta (kilometrejä tulee enemmän, mutta matka-aika samaa luokkaa, pienenä epämukavuustekijänä junanvaihto Tampereella, mutta onko se sitten paha, jos matkustaessaan esim. Seinäjoen pohjoispuolelle vaihto onkin Seinäjoen sijasta Tampereella?). Kun Seinäjoki-Jyväskylä -välin liikenne on sitten jatkossa enemmän paikallisluonteista väliasemien matkustusta, voidaan jäljelle jääviä junia operoida kätevästi ja edullisemmin kenties dm12 kiskobusseilla ja varmaan aina yksi yksikkö riittää eli on ehkä tehty tietoinen linjavalinta. Haapamäen junayhteyksistä en olisi niin huolissani (entinen tärkeä risteysasema on nykyisin pelkkä "tuppukylä"). Ajatellaanpa nyt sitten vaikkapa Ähtärin yhteyksiä: 9.30 lähtee ensimmäinen juna Seinäjoelle, jota kautta pääsee kätevästi esim. Tampereelle ja Helsinkiin, näin olet aiemmin Helsingissä kuin matkustamalla Haapamäen kautta. Seinäjoen kautta matkustamalla Helsingissä 13.52, Haapamäen kautta 15.52. Seinäjoki on merkittävä risteysasema eikä sovi unohtaa myöskään hyviä linja-autoyhteyksiä esim. Ähtäristä ja Alavudelta sinne. Kyllä nuo jäljellejäävät Haapamäen kolmion junat tyydyttävät aika hyvin jatkossakin paikallisen matkustuskysynnän.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #11 : Syyskuu 15, 2010, 09:53:02 » |
|
Ja jatkoa edelliseen: Helsingistä pitää lähteä jo 14.30 (Tampereelta 16.15) päästäkseen Haapamäen kautta Ähtäriiin (tulo 18.30). Tämä matkustusmahdollisuus Ähtäriin loppuu aikataulumuutosten toteutuessa. Vaihtoehtoinen yhteys Seinäjoen kautta on käytössä jatkossakin ja se on myöhempi ja siten parempi: Helsingistä 16.30, Tampereelta 18.02 ja tulo Ähtäriin 20.30. (Huom: matka-aika Helsingistä tasan sama, Tampereelta vain 13 min pidempi Seinäjoen vaihtoehdossa. Jos tässä vaihtoehdossa lähtee Helsingistä jo 16.06, selviää vain yhdellä junanvaihdolla). Eli kyllä junayhteydet toimivat jatkossakin, mutta eri asia on, tietävätkö ihmiset niistä ja osaavatko ihmiset niitä käyttää. Ja Vilppulasta ja sen eteläpuolelta taasen pääsee jatkossakin Tampereelle vaikkapa jo aamukahdeksaksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 414
|
« Vastaus #12 : Syyskuu 15, 2010, 13:50:48 » |
|
Juuri nyt istun Pendossa matkalla Helsingistä Petäjävedelle Jyväskylän kautta ja paluumatkan on tarkoitus tapahtua Petäjävedeltä Hapmäen kautta. Yhteydet ovat suhteellisen hyvät, tosin odotteluajat niin Jyväskylässä kuin Haapamäellä (ilman sateensuojaa lukuunottamatta paikallisliikenteen pysäkkiä) vähän ärsyttävät. VR:n aikatauluhaun mukaan Petäjävedelle ei sitten 12.12. lähtien mennä millään junalla. Hellurei.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #13 : Syyskuu 15, 2010, 14:46:45 » |
|
Menkää bussilla! Jyväskylästä lähtee parhaimpina päivinä peräti 17 bussivuoroa Petäjävedelle - ja kaikki ovat kannattavia. Matka kestää joko 30 tai 40 minuuttia kiskobussin 28 minuuttiin (plus myöhässäolo ja turvalaiteviat), ja maksaa sitten vastaavasti melkein tuplaten sen mitä kiskobussikyyti: 9.70 euroa (VR 5.00 euroa!?!) http://matkahuolto.fi/fi/index.html Jyväskylästä pääsee puolestaan Seinäjoelle todellakin nopeammin Tampereen kautta, mutta paljonkos se maksaakaan, ja kuka tämän taloudellisen hyödyn tästä pääkulkuväylille keskittämisestä korjaa.. Jy-Tpe-Sk pendolinolla 35.20e ja Jy-Hpk-Sk taajamajunalla 23.60e. Tästä syystä se vähäinenkin liikenne aikanaan loppui mm. Hyvinkään ja Karjaan välillä - eikä tule palaamaan ainakaan VR Yhtymän operoimana, päinvastoin. Tämäkö on edessä myös Haapamäen radoilla 20-30 vuoden kuluttua, kun radanvarren pikkukaupunkien asukasmäärä on puoliintunut suurten ikäluokkien vallatessa hautausmaat?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 97
|
« Vastaus #14 : Syyskuu 15, 2010, 18:23:04 » |
|
Oliskohan toimittaja ymmärtänyt/kirjoittanut väärin. VR:n tavoitteena on kaiketi saada Jy-Sk-Jy-liikenne sellaiseksi, että sen voi hoitaa yhdellä junayksiköllä. Näinhän Liikenne- ja viestintäministeriön selvityksessä esitettiin. Sen mukaan lakkautettaisiin junat 445 (Jyväskylästä 10:33) ja 450 (Seinäjoelta 16:34). Omien havaintojen mukaan 445 ja 450 ovat huomattavasti suositumpia kuin 443 ja 452. Erikoinen tilanne, jos junia lakkautetaan kaluston tehokkaaman käytön vuoksi eikä matkustajien vähäisyyden vuoksi. Tällaiset suunnitelmat kaivavat hautaa koko Haapamäen ratojen matkustajaliikennöinnille. Mahdollisuudet junan käyttämiseen vähenevät entisestään ja se tulee näkymään matkustajamäärissä. Sitten ollaankin taas vähentämässä junia.
Ei kai kukaan ole enää sitä mieltä, että Suomessa pärjätään yhdellä monopoliliikennöitsijällä joka voi kiristää valtiota miten haluaa? Nämä tuetut junat pitäisi saada mahdollisimman pian kilpailutettavaksi, jotta oikea tukien määrä ja hintataso löytyisi.
Siitä plus-pisteitä, että sentään mietitään Keuruun (asukasmäärältään suurin taajama noilla seuduin) yhteyksien parantamista, varsinkin kun se onnistuu esitetyllä tavalla melkein ilman lisäkustannuksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 818
|
« Vastaus #15 : Syyskuu 15, 2010, 21:54:45 » |
|
Siitä plus-pisteitä, että sentään mietitään Keuruun (asukasmäärältään suurin taajama noilla seuduin) yhteyksien parantamista, varsinkin kun se onnistuu esitetyllä tavalla melkein ilman lisäkustannuksia.
Se on totta, liikennepaikkavälillä Myllymäki-Jyväskylä. Keuruulla, siis sen nimisessä asemakylässä, asustanee noin 4500 ihmistä. Tarkan tiedon saaminen on vain kiven alla, kun "Keuruun" alla on koko laaja pitäjä. Keuruu taipuu maakuntansa mukaisesti Jyväskylään päin, jonne paikallisliikenne pitää hoitaa kunnolla. Huomaahan sen tuosta bussiliikenteen määrästä. Haapamäki on yksi Keuruun kylistä ja asukkaita lienee runsaat 1300. Lähin liikennetarve on keskustaan Keuruulle ja maakuntakeskukseen Jyväskylään. Kaikki Haapamäen eteläpuolella on pohjoishämäläistä seutua ja tuo maakunta suuntautuu Pirkanmaalle ja Tampereelle. Asiointiliikennettä ei kannattaisi ryhtyä pirskomaan kovin mitättömistä syistä. Tuntuisi siis näin asiasta "asiantuntijoita" enemmän tietävänä paremmalta ratkaisulta se, että aiemmin täällä esitetty Dm12-liikenne Keuruun sijasta laitetaankin asukasmäärältään hieman suurempaan eteläiseen kaupunkiin, eli Vilppulasta käännytään Mänttään. Ja sieltä sitten takaisin Tampereelle. Tulee ajokilometrejäkin vähemmän ja saavutetaan suurempi asiakaspeitto.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #16 : Syyskuu 15, 2010, 22:00:59 » |
|
Lopetetaan ko. liikenne kokonaan ja käytetään rahat Kainuun yöjunaliikenteeseen, (heh, heh!) toivoo "machiavelli".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 125
|
« Vastaus #17 : Syyskuu 21, 2010, 22:59:24 » |
|
Käy kuin Iisalmi-Ylivieska- yhteydelle. Esimerkiksi jos aamun/aamupäivän aikana haluaisi matkustaa junalla Kuopiosta Haapajärvelle, ei se käytännössä onnistu. Ensimmäinen juna lähtee Iisalmesta 5.42, johon ei ole vaihtoyhteyttä etelästä, eikä ole klo 7.45 lähtevään junabussiinkaan. Päivän ensimmäinen ja ainoa mahdollinen juna lähtee Kuopiosta klo 15.47 (perillä 17.54). Päivän reissu ei onnistu millään, sillä päivän ainoa junayhteys takaisin Kuopioon lähtee Haapajärveltä klo 15.02. Ei ihme, että matkustajat kaikkoavat ja reittiä joudutaan ajamaan tukivaroilla (vai lypsetäänkö tässä ilmaista rahaa?).
Matkustin tuolla reitillä elokuussa 2007, ja Škoda oli seisomapaikkoja myöten täynnä väkeä. Lakkautuksesta böömiksi: To je škoda!Parempi olisi, jos koko Sk–Jy-henkilöliikenne lakkautettaisiin kerralla. Silloin muut yrittäjät pääsisivät apajalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 334
|
« Vastaus #18 : Syyskuu 22, 2010, 18:20:03 » |
|
Vähän menee ohi pääasian, mutta... Käy kuin Iisalmi-Ylivieska- yhteydelle. Esimerkiksi jos aamun/aamupäivän aikana haluaisi matkustaa junalla Kuopiosta Haapajärvelle, ei se käytännössä onnistu. Ensimmäinen juna lähtee Iisalmesta 5.42, johon ei ole vaihtoyhteyttä etelästä, eikä ole klo 7.45 lähtevään junabussiinkaan. Päivän ensimmäinen ja ainoa mahdollinen juna lähtee Kuopiosta klo 15.47 (perillä 17.54). Päivän reissu ei onnistu millään, sillä päivän ainoa junayhteys takaisin Kuopioon lähtee Haapajärveltä klo 15.02. Ei ihme, että matkustajat kaikkoavat ja reittiä joudutaan ajamaan tukivaroilla (vai lypsetäänkö tässä ilmaista rahaa?).
Matkustin tuolla reitillä elokuussa 2007, ja Škoda oli seisomapaikkoja myöten täynnä väkeä. Ilmeisesti tämä junien turvoksissa olo ei ole jokapäiväistä, sillä Ilm-Yv on valtion ostoliikennettä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #19 : Syyskuu 28, 2010, 06:45:16 » |
|
Kaveri tuas tuli junan kyyris Jyväskylästä Seinäjoelle ja oli konduktööri sanonu, että yhteyret tuata kautta loppuu. No mä fikuna miähenä menin heti VeeÄrrän sivuulta kattomaan ja siellähän on vaan yhteyksiä Tampereen kautta 12.12. alakaen! Täytyy ny vaan kysyä, että miten ihimees voi suosia julukisia kulukuneuvoja yksityysautoilun sijasta, ku kaikki maharolliset yhteyret lopetethan maakunnis? Kyllähän kehäratoohin ymsyms. rahaa löytyy... Nimim. Katkerootunut härmäläänen, kun junatkaa ei enää pirätä asemalla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #20 : Syyskuu 28, 2010, 21:37:12 » |
|
Mistähän tuo johtuu, etteivät Matkahaussa näy nuo Haapamäen kautta menevät yhteydet? Yksi edestakainen vuoro sieltä ollaan ilmeisesti lakkauttamassa, muttei toki kaikkia. Matkahausta näyttävät puuttuvan myös Seinäjoen ja Vaasan väliset taajamajunat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #21 : Syyskuu 28, 2010, 21:42:55 » |
|
Nyt taisi selvitä. Matkahausta puuttuvat kaikki taajamajunat, eivät vain Vaasan suunnalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #22 : Syyskuu 29, 2010, 07:48:24 » |
|
Käy kuin Iisalmi-Ylivieska- yhteydelle. Esimerkiksi jos aamun/aamupäivän aikana haluaisi matkustaa junalla Kuopiosta Haapajärvelle, ei se käytännössä onnistu. Ensimmäinen juna lähtee Iisalmesta 5.42, johon ei ole vaihtoyhteyttä etelästä, eikä ole klo 7.45 lähtevään junabussiinkaan. Päivän ensimmäinen ja ainoa mahdollinen juna lähtee Kuopiosta klo 15.47 (perillä 17.54). Päivän reissu ei onnistu millään, sillä päivän ainoa junayhteys takaisin Kuopioon lähtee Haapajärveltä klo 15.02. Ei ihme, että matkustajat kaikkoavat ja reittiä joudutaan ajamaan tukivaroilla (vai lypsetäänkö tässä ilmaista rahaa?).
Matkustin tuolla reitillä elokuussa 2007, ja Škoda oli seisomapaikkoja myöten täynnä väkeä. Lakkautuksesta böömiksi: To je škoda!Parempi olisi, jos koko Sk–Jy-henkilöliikenne lakkautettaisiin kerralla. Silloin muut yrittäjät pääsisivät apajalle. Eivät pääsisi, liikenne vain loppuisi.
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #23 : Syyskuu 29, 2010, 22:05:39 » |
|
Parempi olisi, jos koko Sk–Jy-henkilöliikenne lakkautettaisiin kerralla. Silloin muut yrittäjät pääsisivät apajalle.
Eivät pääsisi, liikenne vain loppuisi. Perustelehan. Mielenkiintoinen väite
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 415
|
« Vastaus #24 : Syyskuu 29, 2010, 22:45:57 » |
|
"Parempi olisi, jos koko Sk–Jy-henkilöliikenne lakkautettaisiin kerralla. Silloin muut yrittäjät pääsisivät apajalle."
Niin, hevoskauppiaat (sal(l)aperäiset kiskovarkaat, kokoomuksen kommandiitti yhtiö jne...) Kannatan heti, jos keskiverto äo Helsingissä osoittautuu keskiverto saappaan kokoa suuremmaksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|