Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR-Rata aloittaa mittavat yt-neuvottelut.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« : Lokakuu 12, 2010, 14:13:59 »

Arvioitu vähennystarve on 350-400 henkilötyövuotta. Lisäksi tarkastellaan määräaikaisen työvoiman tarvetta. Toimenpiteet toteutetaan pääasiassa ensi vuoden aikana. Yhtiö ilmoittaa yt-neuvotteluiden syyksi merkittävästi heikentyneen työtilanteen.

Yhtiön mukaan vähennystarve on seurausta kunnossapitomarkkinoiden kiristymisestä, menetetyistä kunnossapitourakoista ja yleisestä radanrakentamisen hiljentymisestä. Vähennykset koskevat pääasiassa radan rakentamisen, kunnossapidon ja sähkörakentamisen tuotantotehtäviä eri puolilla Suomea.

Yhtiön mukaan käytössä olevat vaihtoehdot ovat henkilöstön irtisanomiset ja lomautukset.

aamulehti
tallennettu
Pekka Porkkakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #1 : Lokakuu 13, 2010, 07:03:02 »

Eköhän tämä ole vain perinteinen rahankiristysuutinen. Kohta taas, jo vakiintuneeksi muodostuneella tavalla, saadaan pelastava lisäbudjetti ja homma jatkuu.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2195


« Vastaus #2 : Lokakuu 13, 2010, 08:15:32 »

Ja eikös Resiina-lehden jutusta voi päätellä, että VR-Rata Oy:llä menee Ruotsin puolelle hyvin. Eli mitenkäs ruotsinmaalla on suhtauduttu töiden siirtymieen suomalaiselle valtionyritykselle? On todella mielenkiintoista verrata jälleen Suomen ERIKOISOLOSUHTEITA Ruotsin olosuhteisiin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #3 : Lokakuu 13, 2010, 17:59:58 »

Eköhän tämä ole vain perinteinen rahankiristysuutinen. Kohta taas, jo vakiintuneeksi muodostuneella tavalla, saadaan pelastava lisäbudjetti ja homma jatkuu.

No, varsin yleisesti hyväksytty fakta on kuitenkin se, että radanpidolle noin ylipäätään sataa aivan liian niukalti rahaa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR-Rata aloittaa mittavat yt-neuvottelut.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina