Mikähän kohta tässä asettuisi parempiin uomiin, jos toimijana olisi yksityinen rautatieyhtiö?
Miksi oletat jonkin kohdan tuossa artikkeissa "asettuvan parempiin uomiin" vaihtamalla toimijaa? Mistä ihmeestä tämä ajatus ylipäätänsä tuli päähäsi?
Onhan sellaista aika selvästi edellä kirjoitettu:
On ilmennyt, että VR kuljettaa rahtia halvemmalla pidemmän reitin kautta. Hänen mielestään olisi hyvä, jos raideliikenteeseen tulisi kilpailua tavaraliikenteessä.
Tietääköhän ministeri itsekään, mistä puhuu? Jos meiltä Lopelta lähettää kirjeen 50 km päähän Forssaan, postin logistiikka kierrättää kirjeen ensin Helsinkiin ja sieltä Turkuun. Vasta sitten se lähtee kohti Forssaa. Tämä siksi, että on paljon taloudellisempaa käyttää valmiita reittejä ja lajittelukeskuksia. Jos väkisin haluaisi kirjeen menevän suoraan, hinta olisi aika suolainen. Eli pidempi reitti on halvempi. Kävisikö silloinkin "ammattitaitoinen" liikenneministeri kimppuun?
Liikenneministeri Anu Vehviläinen (kesk) arvostelee VR:n rahtihinnoittelua. Hän sanoo kuulleensa, että...
Mäkin kuulin Pekan kuulleen, että Pekan veljen naapuri kävi vieraissa. Ainakin niin kylillä puhutaan. Mistä näitä ministereitä oikein tulee?