Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Helsingin ratapiha pitää uusia 100 miljoonalla eurolla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 917


« : Joulukuu 10, 2010, 16:42:38 »

Liikenneviraston mukaan Helsingin ratapihan liikenteenohjausjärjestelmä pitää uusia. Virasto käynnisti selvityksen Helsingin alueen rataliikenteen ohjausjärjestelmistä, sillä junaliikenne on takkuillut runsaasti kuluneen vuoden aikana.

http://yle.fi/alueet/helsinki/2010/12/helsingin_ratapiha_pitaa_uusia_100_miljoonalla_eurolla_2210354.html
tallennettu
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #1 : Joulukuu 12, 2010, 15:52:05 »

Arviodaan kestävän 10 vuotta. Tuloksena on että uusimista täytyy jatkaa päällekkäin kahdenvuoden kuluttua koska rikkoutuneiden osien tilalle ei saa enää uusia varaosia. Tuloksena pohjaton suo.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 917


« Vastaus #2 : Joulukuu 12, 2010, 16:15:53 »

Arviodaan kestävän 10 vuotta. Tuloksena on että uusimista täytyy jatkaa päällekkäin kahdenvuoden kuluttua koska rikkoutuneiden osien tilalle ei saa enää uusia varaosia. Tuloksena pohjaton suo.

Täydellisessä selvityksessä todetaan yhdessä kohtaa, että varaosien saatavuus on huono, mutta toisaalla ei taas pidetä varaosien saamista minkäänlaisena ongelmana. Ilmeisesti riippuu vähän, mistä varaosista on kyse.

Rele(ryhmä)asetinlaitteita on käytössä suuria määriä eri puolella Eurooppaakin, joten tuntuisi aika omituiselta, ettei niihin saisi enää varaosia mistään. Sen sijaan ensimmäiset tietokonepohjaiset laitteet saattaisivat olla hyvinkin sellaisia, että uusia osia on vaikeata löytää. Niihin kun pitää olla tietynlaisia piirikortteja ja muuta hyvin laitekohtaista elektroniikkaa, jota ei välttämättä valmisteta enää.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #3 : Joulukuu 12, 2010, 16:20:00 »

Arviodaan kestävän 10 vuotta. Tuloksena on että uusimista täytyy jatkaa päällekkäin kahdenvuoden kuluttua koska rikkoutuneiden osien tilalle ei saa enää uusia varaosia. Tuloksena pohjaton suo.

Näinhän on aina. Eli yläpitoon kun siirrytään, pitää samalla miettiä elinkaari ja uusiminen. Ainoastaan umpirauta on ikuinen, eikä sekään.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Helsingin ratapiha pitää uusia 100 miljoonalla eurolla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina