Tällaiseen törmäsin:
http://www.vrgroup.fi/attachments/5gpph37TQ/5vYTUTXTp/Taustaa_selvitykseen_raideliikenteen_talviongelmista_2010.pdfKyseessä on siis pruju nimeltään "Taustaa selvitykseen raideliikenteen talviongelmista marras-joulukuussa 2010".
Yksi osa tuosta pisti silmään ja jostain syystä se aiheutti otsan rypistymisen:
"
VR:n lipunmyyntien lakkautuksetVR on päättänyt sulkea Iisalmen, Kemijärven, Pietarsaaren ja Jokelan asemien lipunmyynnit vuoden
2011 aikana. Sulkemispäätökset on jouduttu tekemään, koska asiakkaiden ostokäyttäytyminen
on jo usean vuoden ajan siirtynyt itsepalvelukanaviin, erityisesti automaatteihin ja internetmyyntiin.
VR panostaakin niiden myyntikanavien kehittämiseen, joita asiakkaat erityisesti haluavat
käyttää."
Varmasti tämä on näin, että asiakkaat haluavat käyttää ensisijaisesti nettiä lippuostoksiin. Mutta entäs toissijaisesti? Onko tämä tulkittava niin, että asiakkaat
eivät halua käyttää mainittujen asemien lipputoimistojen palveluita? Ja toisaalta, onko lipputoimiston ainut tehtävä todella myydä pelkkiä lippuja, eikä siis tarjota mitään muuta asiakaspalvelua? Sinänsä taidokkaasti muotoiltu teksti, mutta VR unohtaa nyt sen, että asiakkailla on myös omat aivot, eikä iänkaikkinen asiakkaiden aliarviointi enää tehoa kansaan, ei varsinkaan enää tänä päivänä, kun VR on päivästä toiseen esillä mediassa negatiivisessa valossa.
Minusta junaliikenteen täsmällisyyteen pitäisi panostaa ja vasta sitten alkaa heikentää -jos silloinkaan- VR:n peruspalveluita, kuten lipunmyyntipisteiden määrää tai asiakaspalveluhenkilökunnan määrää.
Ei näin VR, ei näin.
Kyllä, tämä oli täyttä purnausta ja ainakin mun mielestä täysin aiheellista sellaista.