Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: S62 kiinni lumessa Jalasjärvellä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« : Tammikuu 15, 2011, 16:34:39 »

Nyt tuli tämäkin koettua! Pendo 62 on jumissa lumeen juuttuneena sivutaiteela. Kuljettaja lähti harjan kanssa raivaamaan tietä auki. Paikka on lähellä Yli-Vallia Jalasjärvellä. Kyllä ratahallinto pitää hyvää huolta kulkuteistä. Saas nähdä kauanko könnätään täällä! Pyörittää silmiään
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2011, 12:58:37 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #1 : Tammikuu 15, 2011, 16:42:41 »

Eli siis Jalasjärvellä Jalasjärven liikennepaikalla..?

Grafiikan mukaan siellä on kohtaus S 62 - IC 49!
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2011, 16:49:14 »

Jalasjärvi varmaan. Juna yrittää päästä pois heijaamalla, eteenpäin muutama metri ja sitten taakseppäin. Konnari jo kuulutteli mahdollisuutta siirtyä IC:hen. Ei houkuta lähteä laukkujen kanssa umpihankeen!
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #3 : Tammikuu 15, 2011, 17:29:46 »

Sinne jäi pendo hankeen! Rämmittiin perässä tulevaan IC-junaan. Sivuraide oli kelvottomasti aurattu, kenellehän vastuulle mahtaa kuulua. Muutuisiko nyt hallituksen hälläväliä asenne olihan pääministerikin jumijunassa!
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #4 : Tammikuu 15, 2011, 19:23:41 »

Muutuisiko nyt hallituksen hälläväliä asenne olihan pääministerikin jumijunassa!

Tuossa on todennäköisesti lähipäivien uutisotsikko. Ihme olisi, mikäli ei näin kävisi. Onhan se hyvä, että valtiovallan edustaja on kansan parissa ja näkee totuuden ratojen kunnossapitomäärärahojen vähentämisestä...

Liikennepaikka oli Ylivalli http://vaunut.org/kuva/52033.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #5 : Tammikuu 15, 2011, 19:34:03 »

olihan pääministerikin jumijunassa!

Eihän tuo ole mitään uutta. On valtiovallan edustajia ennenkin junasta lumihankeen joutunut: http://vaunut.org/kuva/61789. Eikä junan juuttuminen hankeenkaan ole uutta. Tapaninpäivän aamuna P 266 juuttui hankeen Tikkurilassa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2011, 20:50:25 kirjoittanut Ari Palin » tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #6 : Tammikuu 15, 2011, 19:45:31 »

Se tässä on outoa kun lunta ei satanut tuolla alueella ainakaan vuorokauteen!
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #7 : Tammikuu 15, 2011, 20:30:09 »

Sivuraidetta ajanut Seinäjoelta Helsinkiin matkalla ollut Pendolino-juna ei pystynyt lauantaina alkuillasta jatkamaan matkaansa raiteelle kertyneiden lumi- ja jääkasautumien vuoksi. Matkustajat jouduttiin siirtämään toiseen, päärataa kulkevaan junaan.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/01/radalle_kertynyt_lumi_keskeytti_junan_matkan_jalasjarvella_2290600.html
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #8 : Tammikuu 15, 2011, 20:50:14 »

Junan henkilökunta hoiti asiansa mallikkaasti, kaikkensa yrittivät ja tiedottivat tilanteen kehittymisestä mallikkaasti! Perillä Helsingissä ollaan kaksi tuntia myöhässä alkuperäisestä suunnitelmasta. Näin tälläkertaa.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #9 : Tammikuu 15, 2011, 21:51:11 »

Eikös sitä pendoa ny' olis' voinut vähän pökätä IC:llä! Pyörittää silmiään
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #10 : Tammikuu 15, 2011, 21:58:43 »

Varmaan sitä raukkaa täytyy jonkun käydäkki jeesaamas   8)
Pitääkö siinä olla jonkinsortin sovitin välissä ?
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #11 : Tammikuu 15, 2011, 22:05:16 »

Varmaan sitä raukkaa täytyy jonkun käydäkki jeesaamas   8)
Pitääkö siinä olla jonkinsortin sovitin välissä ?

Vetämiseen kyllä http://vaunut.org/kuva/29787 , tuskin pelkkään työntämiseen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Tammikuu 15, 2011, 22:31:59 »

Sinne jäi pendo hankeen! Rämmittiin perässä tulevaan IC-junaan. Sivuraide oli kelvottomasti aurattu, kenellehän vastuulle mahtaa kuulua. Muutuisiko nyt hallituksen hälläväliä asenne olihan pääministerikin jumijunassa!

Kyseessä on kunnossapitoalue 3 ja kunnossapitäjä VR Track Oy mikäli linkin karttaa oikein ymmärrän http://www.rhk.fi/@Bin/3101957/Kunnossapidon%20aikataulu%20suomi.jpeg
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #13 : Tammikuu 15, 2011, 22:39:03 »

Sinne jäi pendo hankeen! Rämmittiin perässä tulevaan IC-junaan. Sivuraide oli kelvottomasti aurattu, kenellehän vastuulle mahtaa kuulua. Muutuisiko nyt hallituksen hälläväliä asenne olihan pääministerikin jumijunassa!
Sattuipas somasti, ehkä nyt pääministerikin tietää että mitä säästöillä ja leikatuilla määrärahoilla saadaan aikaiseksi. Toivottavasti ottavat opiksi ministeriössä ja viimeistää seuraavissa budjettineuvotteluissa kuuntelevat mikä on määrärahatarve, mielellään toki jo aikaisemminkin lisäbudjetissa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #14 : Tammikuu 15, 2011, 22:42:27 »

Vetämiseen kyllä http://vaunut.org/kuva/29787 , tuskin pelkkään työntämiseen.

Jos millä tahansa veturilla lähtee Pendolinoa työntämään, niin kyllä siinä päädystä palaset sinkoilevat... Päätykytkimen ja adapterin yhdistelmällä saattaisi olla parempi, mutta melkoinen homma voi olla tuo runko sieltä liikkeelle saada. No, kevät tulee ja pelastaa... Ikäviä tilanteita...

Jälkiviisautena tuossa keskustelu kollegan kanssa päätyi ajatukseen, että olisiko tilanne jäänyt syntymättä jos liikennepaikalle ensin saapuva pysähtyvä juna olisi ajatettu pääraiteelle pysähtymään ja pysähtymättä ohi kulkeva olisi käyttänyt sivuraidetta... Mene ja tiedä... Helppo se on jälkikäteen tilanteita miettiä...

tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #15 : Tammikuu 15, 2011, 22:52:52 »

Saksassa DB ja ilmeisesti sikäläinen ilmailulaitos on laitettu laiskanläksylle aiheesta talvi. Toivottavasti meikäläiset vastaavat laitokset eivät lähde myymään snow-how'ta Saksaan. Täällä kun on saatu aikaan jopa kallis tunneliglykoliongelma Helsinki-Vantaan tunnelityömaalla.

http://www.bildercache.de/bild/20110115-155606-313.jpg
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #16 : Tammikuu 16, 2011, 00:55:26 »

Eikös Ylivallissa ole korkeat laiturit ja hyvä valaistus matkustajien junaan nousemiseksi - Trafin sääntöjen mukaan? Varmaan on henkilökunta joutunut toiminnassaan äärirajoilleen "pukatessaan" matkustajia perälistosta korkealle IC-vaunun alimmalle askelmalle (kukahan sai Marin???). Olisikohan jo aika varustaa junat keveillä alumiinitikkailla näitä toistuvia tapauksia varten (ei aina syynä  lumeenjäänti). Eikös Tracillä käydä YT-neuvotteluita parhaillaan henkilöstön vähentämiseksi? Eivät pysty nykyisin voimin hoitamaan kunnialla edes omia tehtäviään, kuinkahan tulevaisuudessa (panostetaan naapurimaihin, omista urakoista viis). Seuraavaan TV-ohjelmaan voitaisi varmaan kutsua henkilö vastaamaan raiteiden kunnossapidosta, ettei kaikki syytteet aina kasautuisi Mikael-pojan harteille.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #17 : Tammikuu 16, 2011, 09:15:01 »

Vain viittaan kuulemani vuoksi, epäilemättä asian laitaa, hän suuntaan: Kuin myös sähköisten turvalaitteiden kunnossapidosta.  Siitäkin löytyy paljon sanomista. Koskien mm. henkilöstöresursseja, työhyvinvoinnista puhumattakaan. Homma on täysin feodaalista ja byrokraattista johtamistapoineen ja työntekijöiden oikeuksineen. Näistä voisi varsinaiset asiantuntijat kertoa enemmän. Heillä pitäisi olla tilaisuus päästä valottamaan tilannetta itse, kukaan, mikään muu ei sitä tee.
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 334


« Vastaus #18 : Tammikuu 16, 2011, 11:16:58 »

Sekavaksi on saatu tämä ratatouhu näin maallikon näkökulmasta. Liikennevirasto kilpailuttaa kunnossapitourakat ja urakoita valvovat alueisännöitsijät. Tämä siis RHK:n sivuilta poimittua tietoa http://www.rhk.fi/rataverkko/kunnossapito. Sitten on vielä Trafi pakkaa hämmentämässä. Eipä ole ihme ettei rahaa ja resursseja enää riitä suorittavalle portaalle, kun yläpuolella on vaikka minkälaista virastoa ja byrokratiaa. Eikö hommia voisi hoitaa kevyemmälläkin organisaatiolla?
tallennettu
Antti Salli
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #19 : Tammikuu 16, 2011, 23:49:57 »

Mun suunnitelmana olisi ollut tarkoitus juuri em. päivänä lähteä kuvaamaan Ylivalliin mm. siitä syystä, että en ole vielä saanut otettua kuvia tänne lisättäväksi ja Ylivallista nimeenomaan Ylivallin liikennepaikalta ei täällä vorgissa hirveästi kuvia ole ja koska tällä hetkellä olosuhteista johtuen asun Jalasjärvellä kesälle asti. Tuona päivänä jäi valitettavasti Ylivallissa käynti väliin koska valaistus tähän vuoden aikaan Ylivallin liikennepaikalla on em. junan ohittaessa todella heikko ja huonosti valaistuja kuvia en ainakaan varsinkaan näin aloittelevan kuvaajana ottaa. Harmittaa kyllä että en tullut lähteneeksi kuvausreissulle Ylivalliin. Kyseisenä päivänä kävin Seinäjoella ja tarkoitus oli kuvata S 62 Seinäjoella, mutta myöhästyin siitäkin. Seinäjoella olisi voinut saada otettua Tyttö ja kuva-sarjaan Marin ja Pendolinon kuvan, mutta ei onnistunut ja eipä tullut saatua suhteellisen harvinaista poikkeustilannetta Ylivallista. Hiukan kyllä ottaa päähän, mutta turha kaiketi ruikuttaa kun löysä on housussa. Tähän tapaukseen kommentoidakseni täytyy kyllä myöntää, että hyvä oli, että Kiviniemi oli junassa meinaan vaan, että on voinut olla hieman häjy paikka korkkarijalkaisille naisille (jos sattui sellaiset pääministerillä jalassa olemaan  Iskee silmää  ja opettava tapaus määrärahasupistuksien suhteen varoittavana esimerkkinä, vaikkakaan tässä tapauksessa tuskin siitä asiasta ollut kyse). Sitä minä kyllä tosiaan ihmettelen, että kyseinen tapaus on päässyt tapahtumaan tuona kyseisenä päivänä ei taivaalta ollut tullut hiutalettakaan lunta.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #20 : Tammikuu 17, 2011, 00:06:27 »

Olisikohan jo aika varustaa junat keveillä alumiinitikkailla näitä toistuvia tapauksia varten (ei aina syynä  lumeenjäänti).

Yksi vaihtoehto olisi alumiinisten teleskooppisiltojen hankkiminen juniin. Tällainen silta asetettaisiin vierekkäisillä raiteilla seisovien junien portaikkojen/matalalattioiden väliin, kun oviaukot olisi ensin ajettu täsmälleen kohdakkain. Sitä pitkin matkustajat voisivat siirtyä helposti junasta toiseen laskeutumatta välillä maahan.
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #21 : Tammikuu 17, 2011, 00:26:46 »

Lauantaina on kuulemma useita junia jäänyt kiinni, varsinkin eteläisessä suomessa. Myös Savon radalla on ollut "lähelläpiti" tilanteita junakohtauksissa. Syy on ollut se, että kohtaamisessa kakkosraide on ollut lumen peitossa, useita kymmeniä senttejä..junat ovat kyntäneet lumessa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: S62 kiinni lumessa Jalasjärvellä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina