Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #225 : Helmikuu 24, 2011, 11:26:31 » |
|
Arkistojen kätköistä arvoisan Lentokonetehtaan ohjeistusta talviongelmiin vuodelta 1966: - Talviaikana on teleihin kertyvä lumi ja jää sulatettava ennen seuraavaa ajoa. - Kuuman vesisuihkun käyttäminen lumen ja jään sulatukseen on ehdottoman kiellettyä - Samoin on Perol-nimisen pesuaineen käyttö kielletty telien ja junan muiden laitteiden suihkupesuun. Näin asia on ennen hoidettu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #227 : Helmikuu 24, 2011, 13:15:17 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2216
|
« Vastaus #228 : Helmikuu 25, 2011, 09:32:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #229 : Helmikuu 25, 2011, 14:47:17 » |
|
http://www.vr.fi/fi/index/junaliput/tarjoukset_kampanjat.htmlPahoittelemme talven liikenneongelmista johtuvia haittoja. Myönnämme 20 % alennuksen kauko- ja lähiliikenteen aikuisen ja juniorin 30 päivän lipusta. Alennushintaisen 30 päivän lipun myyntiaika 15.3.-15.4.2011 Matkustusaika alennushintaisella lipulla 15.3.-15.5.2011 Alennushintaisia 30 päivän lippuja voi ostaa asemien lipunmyynnistä tai varata VR Asiakaspalvelusta ja lunastaa R-kioskilta, lippuautomaatista ja asemien lipunmyynnistä. Alennus ei koske HSL-alueen lippuja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #230 : Helmikuu 25, 2011, 15:49:15 » |
|
Eikös alennuslippuja luvattu kertamatkoihinkin ennakkoon ostettaessa sellaisiin juniin, joiden käyttöaste on suhteellisen alhainen ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2627
|
« Vastaus #231 : Helmikuu 26, 2011, 18:41:53 » |
|
Kuinka myöhästymiset ei satu mun kohdalle? 19. päivä menin Tku-Tl IC,Tl-Ri IC2, Ri-Lh Sm4 ja Lh-Lr Pendo 7 ja jokaikinen juna oli ajallaan. Tänään Lr-Psl-Tku IC 6 ja IC2 135, kumpikin juna ajallaan. 19. päivä näkyi myös S 8 Lahdessa ja ajallaan tuli.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #232 : Maaliskuu 03, 2011, 01:09:18 » |
|
VR meidän, joka olet vastuussa. Pyhitetty olkoon sinun imagosi. Tulkoon sinun tahtosi, niin johdossa kuin vaunuissasi. Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen lippumme. Ja anna meille meidän pettymyksemme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meidän täsmällisyyttä rikkoneet. Äläkä saata meitä kotiin, vaan jätä meidät radalle, sillä sinun ovat junat, aikataulut ja kalusto. Iankaikkisesti. VR.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #234 : Maaliskuu 03, 2011, 13:40:11 » |
|
Juu. Onneksi Metso ei ole ainoa, joka noin ajattelee. Vähemmistössä ovat silti. Enemmistön mielestä kun autoilu on jonkinlainen vapautta ilmentävä pyhä perusoikeus, jota ei saa rajoittaa. Vaikka liika autoilu sitten rajoittaisi itsessään autoa aidosti tarvitsevien autoilua, tai joukkoliikennettä, tai yhteiskuntataloutta, tai maailman kehittymistä oikeaan suuntaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #235 : Maaliskuu 03, 2011, 16:03:58 » |
|
Infran huono taso kehäväylillä on se syy miksi on ruuhkaa. huono suunnittelu sekä rahoituksen alhainen taso näkyy. Kaistojen lukumäärä ei ole niinkään ongelma vaan lukuisat valoristeykset, liikennemäärät suht. pieniä , Kannelmäen suora taitaa olla ainut missä liikkuu päivittäin yli 100000 autoa, saman levyisellä tiellä Berliinissä menee lähes 300000 autoa. Näissä jätetty hyödyntämättä investointin tuomia etuja, Kehä 2:sen pää hyvä esimerkki sujuva väylä mutta jätetty tekemättä toimiva liittymäratkaisu Helsinkiin päin Länsiväylälle. Hakamäentien Munkkivuoren pää aivan susi, ei tartte kummonen liikennemäärä kun 1+1 katu ruuhkautuu lukuisissa valoissa. Kehäkolmesen ja Porvoon motarin risteys, valoristeys, huomattavaa rekkaliikennettä, Vuosaaren satamaan satsattiin miljardi rahaa ja jäi tekemättä 10milj:n euron tärkeä parannus. Joukkoliikenteen osuuden lisääminen edellyttää huomattavaa lisärahaa, Pisara tulee olla tehty , samoin Pasilan metro sekä Espoon kaupunkirata. Olen sitä mieltä että raideliikenne on ainut keino nostaa palvelutasoa riittävästi, bussi liian hidas tähän tehtävään. Näiden hankkeiden rinnalla aloitettava keskustatunnelin teko, Sitten kun on valmista, niin tietulli Ruoholahteen/Sörnäisiin. Liikenne tuottaa valtiolle 6miljardia euroa, jotenka on kohtuus että infraa kehitetään, koskee myös muuta maata samalla tavalla. Ruotsi hyvä esimerkki infra hyvässä kunnossa ja talous kasvaa kohisten.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #236 : Maaliskuu 03, 2011, 16:08:33 » |
|
Tonin kommentti on erittäin hyvä, mutta sitä ei voi toteuttaa koskaan suomalaisissa erityisolosuhteissa(tm).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #237 : Maaliskuu 03, 2011, 23:46:35 » |
|
Tonilta (ja Mikolta?) unohtuu vain sellainen fakta, että jos tieverkoston vetoisuutta kasvatetaan, hetken päästä syntynyt lisätila täyttyy autoilla (autoilijoiden keskimääräinen ruuhkakipupiste kun on vakio), ja saman suuruusluokan ruuhka syntyy uudelleen, eri paikkaan. Tämä myös vähentää joukkoliikenteen osuutta kaikista matkoista, mikä nyt ei ole kenenkään fiksun yhteiskuntasuunnittelijan pitkän tähtäimen tavoite.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #238 : Maaliskuu 05, 2011, 00:02:56 » |
|
VR meidän, joka olet vastuussa. Pyhitetty olkoon sinun imagosi. Tulkoon sinun tahtosi, niin johdossa kuin vaunuissasi. Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen lippumme. Ja anna meille meidän pettymyksemme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meidän täsmällisyyttä rikkoneet. Äläkä saata meitä kotiin, vaan jätä meidät radalle, sillä sinun ovat junat, aikataulut ja kalusto. Iankaikkisesti. VR.
Verbaalisuus kunniaan! Hienoa! Vanhan kaavan mukaan tämän jälkeen tulee VR:n rauha.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #239 : Maaliskuu 06, 2011, 18:41:06 » |
|
IC-57 matelee kohti pohjoista. Liikennetiedotteen mukaan veturinvaihto Riihimäellä. Tämä alkaa käydä rutiinista matkan hinnasta reklamointi. Ei vakuuta tämä touhu, jälleen kerran :-((
Veturi vaihtui Riksussa. Ongelmat jatkuu matkanteossa. Uuden veturin suurin sallittu nopeus 140 km. Mitähän vielä mahtuu matkaan!
Pieni lisäys. Kolmosvaunusta putosi lämmitys osittain pois päältä veturinvaihdon jälkeen. Konnari korjasi tilanteen. Aikataulusta reilu tunti myöhässä Seinäjoella. Tämmöinen matka tälläkertaa!
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2011, 21:24:37 kirjoittanut Pentti Yli-Karjanmaa »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #240 : Maaliskuu 06, 2011, 21:05:39 » |
|
Mitähän vielä mahtuu matkaan!
Jos kyse olisi Pendo-reissusta, joku leikkisä humoristi voisi kysyä retorisen kysymyksen, että montako mutkaa mahtuu matkaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #241 : Maaliskuu 06, 2011, 22:08:09 » |
|
Mun matka Lapinlahti-Pasila (706/962/54) sujui sentään melkein aikataulussa, Tampereelle tullessa oltiin vartti myöhässä, sieltä lähdettäessä 13 minuuttia, ja Pasilaan tullessa vajaa kymmenen. Menomatkalla (perjantai/77) ei myöhästymistä ollut lainkaan havaittavissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #242 : Maaliskuu 07, 2011, 00:13:37 » |
|
IC-57 matelee kohti pohjoista. Liikennetiedotteen mukaan veturinvaihto Riihimäellä. Tämä alkaa käydä rutiinista matkan hinnasta reklamointi. Ei vakuuta tämä touhu, jälleen kerran :-((
Veturi vaihtui Riksussa. Ongelmat jatkuu matkanteossa. Uuden veturin suurin sallittu nopeus 140 km. Mitähän vielä mahtuu matkaan!
Pieni lisäys. Kolmosvaunusta putosi lämmitys osittain pois päältä veturinvaihdon jälkeen. Konnari korjasi tilanteen. Aikataulusta reilu tunti myöhässä Seinäjoella. Tämmöinen matka tälläkertaa!
Ompa harvinaisen hyvin tiedotettu liikennetiedotteissa, enää ei puutu kuin tieto että mikä on vikana veturissa sitten olisi jo lähes täydellistä informointia liekkö jkv-vika tullut...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #243 : Maaliskuu 07, 2011, 07:40:51 » |
|
Varmaankin kaluston kunnossapitoa (se maksaa!) on minimoitu. Entistä vähemmän ja harvemmin pyörii porukkaa kaluston ympärillä?. Lisäksi mahdollisia tulevia ongelmia ja parannuskeinoja niihin ei ehkä osata "nähdä", tehdään vain mitä on määrätty. Mitä muuta johtopäätöstä voi tehdä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #244 : Maaliskuu 07, 2011, 11:33:05 » |
|
Eipä tästä tilanteesta kaiketi voi muuta johtopäätöstä tehdä. Aivan liikaa ongelmia sattuman pikkiin. Reaktiivista toimintamallia, tehdään jotain vasta kun jossain paukkuu! Rahaa kassaan, muulla ei väliä. VR kusee omiin housuihinsa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 573
|
« Vastaus #245 : Maaliskuu 07, 2011, 19:38:27 » |
|
Havaintoja tämänaamuisesta lähiliikenteestä.
KLo 7.14 H-juna lähti Ri:ltä noin klo 7.40 kahdella Sm4-yksiköllä normaalin 4xSm1/2 asemesta. Sitä seuraava R klo 7.52 pääsi liikkeelle klo 8.04 ja saapui Hkiin klo 9.09. Ainakin Lahdesta tullutta yksikköä odoteltiin. Junailijan kuulutuksen mukaan lähdön viivästymisen syynä Ri:llä olivat vaihdeongelmat - pitäneekö uskoa, jäi hämäräksi.
|
|
|
tallennettu
|
"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #246 : Maaliskuu 07, 2011, 20:34:05 » |
|
Palasin sunnuntaina lomalta töihin... Työpaikkahuumori löytyi välittömästi, kun astuin huoneeseen jossa tulostan työvuoroon liittyviä papereita ennen junalle siirtymistä. Radiossa nimittäin soi U2 ja Bono lauloi "is it getting better"...
InterCity 55 lähti Helsingistä ajallaan, joten hyvältä näytti... Tampereella sitten palattiin "normaaliin päiväjärjestykseen", kun odotettiin yhteysjunia ja jäätiin parisenkymmentä minuuttia myöhään... Lielahden ja Ylöjärven välillä oli baliisivikoja, eikä paluumatka sujunut sen paremmin - routavauriot olivat jättäneet Pendolino S60 myöhään pahimmillaan 41 minuuttia. Helsinkiin saavuttiin 33 minuuttia myöhässä... Routa-aikatauluja odotellessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #247 : Maaliskuu 07, 2011, 21:47:59 » |
|
7.3. klo 21.43 Roudan aiheuttamia nopeusrajoituksia Oulun ja Kokkolan välillä Oulun ja Kokkolan välillä matkustavia pyydetään varautumaan noin 15- 25 minuutin viivästyksiin routavaurioiden vuoksi.
Tästä johtuen myöhästymisiä: - Pendolino (S 60) Oulusta klo 17.30 Helsinkiin n. 25 min - InterCity (IC 58) Oulusta klo 15.43 Helsinkiin n. 25 min - Pendolino (S 56) Oulusta klo 15.37 Helsinkiin n. 60 min - Pendolino (S 53) Helsingistä klo 15.30 Ouluun on myöhässä n. 30 min - InterCity (IC 49) Helsingistä klo 13.06 Rovaniemelle on myöhässä n. 30 min 7.3. klo 21.41 Viivästyksiä junaliikenteessä - Pendolino (S 91) Helsingistä klo 16.30 Kuopioon on myöhässä n. 30 min - InterCity (IC 77) Helsingistä klo 16.12 Kajaaniin on myöhässä n. tunnin ja 15 minuuttia - InterCity (IC 55) Helsingistä klo 16.06 Ouluun on myöhässä n. 40 min -Pendolino (S 94) Kuopiosta klo 19.51 Helsinkiin on myöhässä n. 30 min
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #248 : Maaliskuu 08, 2011, 00:44:15 » |
|
7.3 näin hieman erikoisemman tapauksen. Menin 17 jälkeen katselemaan että jos T5114 tulisi etusessa kun P703 ja Ic47 jäävät myöhään joten aikaa olisi. 17:27 tuli värit etelään päin joten tulossa olisi ja siirryin 100-200m pohjoiseen parempaan kuvauspaikkaan ja rupesin ihmettelemään että minne se juna jäi ja välillä kurkkasin että vihreä loistaa suoran päässä kunnes 18:10 Ic47 meni matelemalla pohjoiseen ja mielestäni siinä vaiheessa oli vielä värit päinvastaiseen suuntaan ja ilmeisesti ic47 mentyä opastimen ohi putosi punaiselle. Kulkutietoihin oli merkitty "Häiriö liikenteenohjausjärjestelmässä"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #249 : Maaliskuu 08, 2011, 06:45:14 » |
|
Kulkutietoihin oli merkitty "Häiriö liikenteenohjausjärjestelmässä" Hieman vaikuttaisi siltä, että "liikennöimissuunta ei ole kääntynyt"...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|