Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ja VRn ongelmat vaan jatkuvat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 | Siirry alas Tulostusversio
Samu Makkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #150 : Helmikuu 16, 2011, 14:00:36 »

Tästähän saa Veikkaus kohta uuden pelinkin. "Veikkaa montako junaa tänään VR peruu."  Virnistää
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #151 : Helmikuu 16, 2011, 14:31:45 »

Ruotsissa tämä on jo mahdollista.
http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Svenska-Specialare/Transport-SpecialareSvenska-Specialare/Transport-Specialare-t210005971
tallennettu
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #152 : Helmikuu 16, 2011, 15:11:51 »

Ilmatieteen laitos ennustaa perjantaiksi kireämpää pakkasta pääkaupunkiseudulle, jotenka nyt on hyvä veikata kuinka monta kaukoliikenteen junaa VR-yhtymä Oy peruu pääkaupunkiseudun hiihtolomien alkajaisten kunniaksi.

Toivottavasti ainakin tuo lauantai-illan 273 pääsisi joskus määränpäähänsä, nimim. ks.  273:n tuleva matkustaja...
Miten muuten on, jos ja kun yöjunat myöhästelevät, mikä on se kaikista "riskialttein" juna? Tähän 273:n lähtöaikaanhan ratapiha alkaa olemaan jo tyhjä, joten se voisi kenties päästä lähtemään melkein ajallaan, vai olenko aivan väärässä?
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 474


« Vastaus #153 : Helmikuu 16, 2011, 16:44:49 »

8.37: Pikajuna (P 103) Helsingistä klo 09.00 Imatralle on peruttu. Matkustajat InterCity 3:lla, Helsingistä klo 10.12.

10.49: InterCity (IC 3) Helsingistä klo 10.12 Joensuuhun on myöhässä n. 30 min

11.50: InterCity (IC 3) Helsingistä klo 10.12 Joensuuhun on myöhässä noin 90 min

12.54: InterCity (IC 3) Helsingistä klo 10.12 Joensuuhun on peruttu. Matkustajat InterCity 5:llä, Helsingistä klo 13.00

14.02: InterCity (IC 5) Helsingistä klo 13.00 Joensuuhun on myöhässä n. 45 min

Aikataulun mukainen P 103:n tuloaika Imatralle olisi ollut 11.57. IC 5 saapui JuKun mukaan Imatralle kello 16.29 eli 4 h 32 min myöhemmin.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #154 : Helmikuu 16, 2011, 18:13:46 »

16.2. klo 17.36 Muutoksia kaukojunaliikenteessä
- Pendolino (S 62) Seinäjoelta klo 15.45 Helsinkiin on peruttu. Matkustajat Seinäjoelta klo 16.38 lähtevällä InterCity 54:llä.
- Pikajuna (P 118) Imatralta klo 14.52 Helsinkiin on peruttu. Matkustajat Imatralta klo 17.08 lähtevällä pikajuna 10:lla
-Pendolino (S 52) Oulu-Helsinki klo 11.35 pysähtyy Toijalassa, Hämeenlinnassa ja Riihimäellä.
-Pendolino (S 59) Helsingistä klo. 18.30 Ouluun normaalia lyhyemmällä rungolla.
tallennettu
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2993


« Vastaus #155 : Helmikuu 16, 2011, 19:22:34 »

16.2. klo 19.17 Seuraavat kaukojunat ovat aikataulustaan myöhässä:
- InterCity (IC 12) Joensuusta klo 18.17 Helsinkiin myöhässä n. 40 min.
- InterCity (IC 9) Kouvolasta klo 17.48 Joensuuhun myöhästyy n. 80 min
- Pendolino (S 75) Kouvolasta klo 16.44 Kuopioon myöhässä n. 90 min
- InterCity (IC 77) Helsingistä klo 16.12 Kajaaniin myöhässä n. 90 min
- Pikajuna (P 705) Kuopiosta klo 15.47 Ouluun myöhässä n. 40 min
- Pendolino (S 53) Helsingistä klo. 15.30 Ouluun myöhässä n. 30 min
- Pendolino (S 7) Helsingistä klo. 15.12 Joensuuhuun myöhässä n. 80
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #156 : Helmikuu 16, 2011, 20:22:31 »

16.2. klo 17.36 Muutoksia kaukojunaliikenteessä
-Pendolino (S 59) Helsingistä klo. 18.30 Ouluun normaalia lyhyemmällä rungolla.
Hmm yleensä S59 tulee yhdellä rungolla Ouluun ja koska en ole ainakaan nähnyt ilmoitusta että olisi korvattu IC kalustolla, niin sehän tarkoittaa varmaan sitä että pendoliino rungosta puuttu vaunuja välistä, joten liekkö laitettu ohjaamo yksiköt vastakkain ja ravintola väliin   Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #157 : Helmikuu 16, 2011, 20:32:57 »

Hyvää iltaa. On aika julkistaa Veikkauksen Junapelin tämänpäiväiset tulokset.
Perutut vuorot olivat:
IC 12, S 7, S 87, IC 77, IC 181
ja IC 106. S 59 ajettiin yhdellä yksiköllä. Onnittelut voittajille, huomenna taas uudet peruutukset.  Virnistää
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #158 : Helmikuu 16, 2011, 21:05:59 »

16.2. klo 17.36 Muutoksia kaukojunaliikenteessä
-Pendolino (S 59) Helsingistä klo. 18.30 Ouluun normaalia lyhyemmällä rungolla.
Hmm yleensä S59 tulee yhdellä rungolla Ouluun ja koska en ole ainakaan nähnyt ilmoitusta että olisi korvattu IC kalustolla, niin sehän tarkoittaa varmaan sitä että pendoliino rungosta puuttu vaunuja välistä, joten liekkö laitettu ohjaamo yksiköt vastakkain ja ravintola väliin   Virnistää

S59 tulee kahdella rungolla Seinäjoelle mihin yksi jää ja yksi jatkaa Ouluun.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #159 : Helmikuu 16, 2011, 21:24:18 »

16.2. klo 17.36 Muutoksia kaukojunaliikenteessä
-Pendolino (S 59) Helsingistä klo. 18.30 Ouluun normaalia lyhyemmällä rungolla.
Hmm yleensä S59 tulee yhdellä rungolla Ouluun ja koska en ole ainakaan nähnyt ilmoitusta että olisi korvattu IC kalustolla, niin sehän tarkoittaa varmaan sitä että pendoliino rungosta puuttu vaunuja välistä, joten liekkö laitettu ohjaamo yksiköt vastakkain ja ravintola väliin   Virnistää

S59 tulee kahdella rungolla Seinäjoelle mihin yksi jää ja yksi jatkaa Ouluun.
Tiedän, viimeksi eilen joutuivat tosissaan tappelemaan seinäjoella että saivat yksiköt irroitettua toisistaan ja usein Ouluun tullessa se kytkin on esillä eikä ole laitettu sitä luukun suojaan piiloon. Vasta seurasinkin kun muistaakseni se kytkin antoi Oulussa hälytystä ja kuljettaja tutki hälytyksen aiheuttajaa että miksi hälyttää.

Oli vain ihan pakko repiä huumoria siitä "Ouluun normaalia lyhyemmällä rungolla. "  kohdasta   Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #160 : Helmikuu 16, 2011, 23:00:42 »

Hyvää iltaa. On aika julkistaa Veikkauksen Junapelin tämänpäiväiset tulokset.
Perutut vuorot olivat:
IC 12, S 7, S 87, IC 77, IC 181
ja IC 106. S 59 ajettiin yhdellä yksiköllä. Onnittelut voittajille, huomenna taas uudet peruutukset.  Virnistää
Nyt taitaa jotakuta harmittaa, sillä yksi peruutuksista oli IC 88. Onneksi voitonjako alkaa huomenna, toivottavasti  Virnistää
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #161 : Helmikuu 16, 2011, 23:01:08 »

Ajetaankos mitään Oulun pendoa muuten tuplarungolla perille asti, siis 'normaalisti'?  Virnistää
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #162 : Helmikuu 16, 2011, 23:08:53 »

Ajetaankos mitään Oulun pendoa muuten tuplarungolla perille asti, siis 'normaalisti'?  Virnistää
On kai ainakin joskus ajettu, koska muistan täältä lähteneen tuplapendoja, olisiko ollut sunnuntaisin. Mutta siitä on aikaa ja käytäntö on voinut muuttua.

Nykyään kai kahta ehjää pendoa ei ihan helpolla enää tänne susirajan taakse samanaikaisesti oikein riitäkään...
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #163 : Helmikuu 17, 2011, 00:11:30 »

Minulla on myös muistikuva että sunnuntaisin S56 on ainakin ollut tulparungolla ja en ole ainakaan kuullut että olisi muuttunut siitä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1436


« Vastaus #164 : Helmikuu 17, 2011, 00:48:37 »

Ongelmia on kaluston kanssa. Onkohan kenellään tietoa, kuinka tämä uusi, mainostettu, ongelmat täysin poistava alustan glykoolikäsittely on helpottanut tilannetta? Hoidetaanko Ilmalassa junien kokoaminen radio-ohjausveturilla ilman kuljettajaa nykyään (vai pelkkä mainos uudessa "Matkaan lehdessä")? Milloinka tuo edellinen kova pakkaskausi olikaan (1980-luvun lopulla?), ensin kaadettiin litra "tenua" junan jarrujohtoon ja vasta senjälkeen kytkettiin syöttö veturista ja jarrut useimmiten toimivat (toki nuo vanhat matkustajavaunujen luistonestolaitteet olivat ongelmallisia). Mutta nykyään vetureista löytyvät hienot ja toimivat ilmankuivaimet, joten kosteutta ei pitäisi löytymän pienistä ja jäätymisalteista ilmatiehyistä. Mistähän tuo mm. junavuorojen peruuttaminen kalustopulan takia voi johtua, kaikkensa(?) on VR tehnyt palvellakseen(?) maksavia asiakkaitaan. Mitähän vielä halutaan?   
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #165 : Helmikuu 17, 2011, 14:38:12 »

Liikennetiedotteet
17.2. klo 14.25 Seuraavat kaukojunat ovat aikataulustaan myöhässä:
- InterCity (IC 47) Helsingistä klo 10.06 Rovaniemelle on myöhässä n. 30 min
- Pikajuna (P 922) Pieksämäeltä klo 12.24 Turkuun on myöhässä n. 30 min
- Taajamajuna (H 445) Jyväskylästä klo 10.25 Vaasaan on myöhässä n. 30 min
- Pikajuna (P 916) Pieksämäeltä klo 09.24 Turkuun on myöhässä n. 45 min
- InterCity (IC 50) Rovaniemeltä klo 7.15 Helsinkiin on myöhässä n. 40 min

17.2. klo 14.02 Muutoksia junaliikenteessä Helsingin ja Joensuun välillä
- InterCity (IC 3) Helsingistä klo 10.12 Joensuuhun on aikataulustaan noin kaksi tuntia ja 30 minuuttia myöhässä. InterCity 3 ajetaan vain Helsinki-Parikkala-välillä. Parikkalasta Joensuuhun matkustajat kuljetetaan seuraavalla junalla (IC 5)
- InterCity (IC 10) Joensuusta klo 15.12 Helsinkiin ajetaan vain välillä Parikkala-Helsinki. Matkustajat Joensuusta, Kiteeltä ja Kesälahdelta kuljetetaan linja-autolla Kouvolaan, josta jatkoyhteydet seuraavilla junilla.

17.2. klo 13.19 Pendolino (S 76) Kuopiosta Helsinkiin peruttu
Pendolino (S 76) Kuopiosta klo 13.50 Helsinkiin on peruttu. Matkustajat kuljetetaan Kouvolaan pikajunalla (P 706, Kuopiosta klo 14.20), josta jatkoyhteys Helsinkiin InterCityllä (IC 114, Kouvolasta klo 17.20)

17.2. klo 13.17 Muutoksia lähijunaliikenteessä 17. -18.2.2011
Lähijunaliikenteen matkustajia pyydetään varautumaan n. 5-10 minuutin viivästyksiin sekä mahdollisiin peruutuksiin.

- Kaikki G-junat Helsingin ja Saunakallion välillä on peruttu sekä torstaina 17.2. että perjantaina 18.2.

- Perjantaina 18.2. taajamajuna (H 223) Helsingistä klo 16.02 Riihimäelle on peruttu
- Perjantaina 18.2. taajamajuna (H 227) Helsingistä klo 16.36 Riihimäelle on peruttu
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 334


« Vastaus #166 : Helmikuu 17, 2011, 19:58:39 »

Tuoreimmassa Tekniikan Maailmassa oli hyvä 5-sivuinen juttu otsikolla "Lunta ja pakkasta vastaan". Yhteenvetona jutusta voi todeta niin kaluston kuin kunnossapidonkin puolelta talvisen toimintakulttuurin rämettymisen. Läpi linjan oli luultu, että kovat (=ennen normaalit) talvet etelässä voitaisiin unohtaa.

Kunnossapidossa mm. hyviksi havaitut lumilingot oli päästetty romuiksi, koska talvet olivat olleet helppoja. Myöskään korvaavaa kunnossapitokalustoa ole kehitetty vuosiin. Vaikeuksia tuottaa esimerkiksi laiturikaukaloiden puhdistaminen. Näihin kaukaloihin pakkautuva lumi ja jää repivät kaluston letkuja ja johtoja.

Kalustopuolella esimerkiksi lähijunien jarrutiivisteissä tyydyttiin pohjoismaisten normien sijaista yleiseurooppalaiseen tasoon. Siten liikenteessä oli junia, joiden jarrutiivisteet eivät kestäneet pakkasia. Myös muissa osissa oli siirrytty lämpimämpiin olosuhteisiin standartoitujen osien käyttöön. Nyt kriittisiä osia, kuten jarrusylintereitä, vaihdetaan paremmin pakkasta kestäviin. Ruiskutettava glykoli on osoittaunut hyväksi, sillä se pitää sulatettujen junien alustat puhtaina jopa viikon. Mutta kalustoa ei saada sulattua sillä vauhdilla, jota liikenteen sujuminen edellyttäisi.

Tosin tänäkin aamuna elohopea vajosi -36 asteeseen, joten alkaahan se koetella kalustoa. Aika monta hyytynyttä autoa näkyi tienposkessa ja ajonopeudet olivat alennettuja, kuten Pendoliinoilla.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #167 : Helmikuu 17, 2011, 20:22:26 »

Mutta eipä kyllä tuo Jokeri-linjakaan (550) ihan toimi, tänä aamuna koulumatka Kannelmäestä Maunulaan vei 50 minuuttia, ensin kaatui Helsingin asetinlaite, ja M-juna jäi Huopalahden tulo-opastimen kohdille n. 15 minuutiksi, sen jälkeen tärisin Huopalahden asemalla seuraavat 20 minuuttia odotellen bussia. Tuona aikana toiseen suuntaan meni 7 jokeria...
Harvinaista herkkua Jokerin odottelu yli 5 min ruuhka-aikana, itse paljon käyttäneenä voin todeta näin. A-juna nyt poikkeus jos ajallaan lähtee;-)  Ihmettelen miksei Vr ole tehnyt talvitestejä hankintavaihessa Venäjällä Siperiassa? Testaukset on tehty aivan vasemmalla kädellä ja tässä sitä sitten ollaan ala-arvoisen kunnosspidon kanssa yhdistettynä alle hajoavaan rataverkkoon.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 846


« Vastaus #168 : Helmikuu 18, 2011, 03:35:03 »

Tässä vähän faktaa siitä miten hommat hoidettiin Helsingin alueella vuonna  1964, ratapihoilla painoi eri työtehtävissä 1300-1400 äijää mm. 135 konnaria, 62 kuormausmestaria, 126 vaihdemiestä, 152 junamiestä, 278 asemamiestä, 108 autonkuljettajaa ja 148 alokasta. Tämä virkanimike alokas oli ihan oikeasti VR:kin käytössä (ei mitään tekemistä intin alokkaiden kanssa) http://vaunut.org/kuva/59941?u=1809&d=04.12.2009&ns=1  PS. Kirja lähti muuten minulta Petri P Pentikäiselle, joka lupasi ystävällisesti luovuttaa siitä tulevaisuudessa tietoja muille harrastajille.
tallennettu

Skiffari 40
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #169 : Helmikuu 18, 2011, 13:10:51 »

17.2.2011 oli Helsingistä pohjoiseen lähtevillä yöjunilla 269 ja 273 ongelmia: 269 lähti 273:n normaalilta lähtöraiteelta (8) klo 22:23 eli tasan tunnin myöhässä; 273 lähti raiteelta 9 noin 22:35 (muistikuva, ei tullut laitetuksi tarkkaa aikaa ylös); aamuseitsemältä molemmat junat olivat Oulaisissa, ja sieltä jatkettiin P273 edellä ja P269 perässä.  Veturivikoja molemmissa.

Erikoista oli se, että P273 pysähtyi ensin vähän ennen Oulaisten asemaa, seisoi siinä jonkin aikaa paikallaan, sitten peruutti muutaman sata metriä, ja sen jälkeen ajoi asemalle, raiteelle 1. P269 oli raiteella 2.

Oulussa olikin sitten kaikki raiteet käytössä, kun P273 tuli kolmoselle, sen lähdettyä (mutta ennen autovaunujen pois vientiä) saapui Kainuun taajis kakkoselle, sitten kohta Kokkolan taajis ykköselle, ja sen jälkeen ajeli 2809 kolmosen kautta pohjoispäähän odottelemaan P269:n keulille siirtymistä, ja lopuksi P269 saapui kolmoselle. Asemalla oli siten yhtä aikaa parhaimmillaan kolme junarunkoa ja 5 veturia (+ huoltoraiteilla olevat rungot).
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2628


« Vastaus #170 : Helmikuu 18, 2011, 13:38:41 »

Huomenna Tku-Tl-Ri-Lh-Lr. Paljonkohan junat on myöhässä...?  Pyörittää silmiään
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #171 : Helmikuu 18, 2011, 14:24:35 »

VR:n ennakkovarautumisesta huolimatta hiihtoloman vilkkain matkustuspäivä on alkanut hankalasti. Junavuoroja on jouduttu perumaan sekä lähi- että kaukoliikenteessä, koska kalusto ei kestä talven ennätyspakkasia.

Aamun kaukoliikenteessä on peruttu ainakin kolme vuoroa, InterCity-juna Helsingistä Turkuun sekä pendolinot Jyväskylästä ja Kuopiosta Helsinkiin. Yöjunat puolestaan ovat olleet myöhässä. Peruutusten syy on pakkanen.

–Pakkanen särkee kalustoa ja aiheuttaa teknisiä vikoja varsinkin paineilmalaitteisiin. Ne eivät oikein kestä yli 30 asteen pakkasia, kerrotaan VR:n operaatiokeskuksesta Uudelle Suomelle.

VR:n henkilöliikennejohtaja Antti Jaatinen totesi Ylen aamu-tv:ssä junaliikenteen rullaavan tällä hetkellä kohtalaisen hyvin yksittäisistä myöhästymisistä huolimatta. VR on varautunut hiihtoloman alkuun muun muassa kahdella ylimääräisellä varajunalla.

uusisuomi
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #172 : Helmikuu 18, 2011, 14:35:44 »

Mennessäni T5417 kuvaamaan tulikin yllätys selän takaa, nimittän klo11 tulikin IC50 joka oli kärsinyt veturiviasta ja en tajunnut edes kameraa laittaa päälle, jotenkin vain hölmistyneenä katsoin että mikä tuo on. luonnollisestikkaan en ollut kulkutietoja katsonut  Hymyilee
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #173 : Helmikuu 18, 2011, 15:02:11 »

Mennessäni T5417 kuvaamaan tulikin yllätys selän takaa, nimittän klo11 tulikin IC50 joka oli kärsinyt veturiviasta ja en tajunnut edes kameraa laittaa päälle, jotenkin vain hölmistyneenä katsoin että mikä tuo on. luonnollisestikkaan en ollut kulkutietoja katsonut  Hymyilee
Hitsi kun mietin aamulla vielä asemalla, että pitäiskö laittaa Harrille viestiä IC50:n myöhästymisestä. Vaan ajattelin, ettet sinäkään näin kovalla pakkasella viitsi radan varteen lähteä..
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #174 : Helmikuu 18, 2011, 16:29:07 »

Kirjoitettu "luonnollisestikkaan" sanotaan: luonnollisestikaan. Tämän pienen eron kun tietää, niin ei tunnu ollenkaan niin pahalta. Suomen kielen kummallisuuksia.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ja VRn ongelmat vaan jatkuvat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina