Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: AL: Pendolinot miljoonaremonttiin  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #25 : Helmikuu 08, 2011, 12:07:18 »


Lainaus
Voin vakuuttaa, että Pendolinosta tulee sellainen tuote, joka ei missään tapauksessa hyydy pakkasella
Ex-toimitusjohtaja, VR-Yhtymä Oy Henri Kuitunen


Siltä vaikuttaa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Turkuun+menev%C3%A4t+Pendolinot+hyytyiv%C3%A4t+yksi+toisensa+per%C3%A4%C3%A4n/1135263644899
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #26 : Helmikuu 08, 2011, 12:19:09 »


Lainaus
Voin vakuuttaa, että Pendolinosta tulee sellainen tuote, joka ei missään tapauksessa hyydy pakkasella
Ex-toimitusjohtaja, VR-Yhtymä Oy Henri Kuitunen


Siltä vaikuttaa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Turkuun+menev%C3%A4t+Pendolinot+hyytyiv%C3%A4t+yksi+toisensa+per%C3%A4%C3%A4n/1135263644899
Ei kai noin huonoa tuuria voi enää ollakkaan. Olisipa ollut kolmas pendo saatavilla, niin olisivat samalla voineet kokeilla että toteutuuko sanonta "ei kahta ilman kolmatta".  Hymyilee
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #27 : Helmikuu 08, 2011, 12:35:10 »

Tämä VR:n touhu alkaa muistuttaa Egyptin diktaattorin touhua. Katteettomia lupauksia ja sotku vain pahenee  Epävarma
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #28 : Helmikuu 08, 2011, 20:35:35 »

Kyllä  "mandoliinot" taitavat olla kaikkien aikojen huonoimpia junia, mitä Suomeen on milloinkaan hankittu. Maanantaina (7.2.) junat eivät päässeet Kuopiosta ja Pieksämäeltä liikkeelle, koska JARRUT OLIVAT JÄÄTYNEET KIINNI ( S.S. 8.2.) !!! Olihan pakkasta toki yli kymmenen (10) astetta. Ymmärtääkseni suhteellisen normaali lämpötila helmikuussa Savossa. Paljonkohan täytyy rahaa polttaa, jotta nämä ihmevempaimet toimisivat edes tyydyttävästi. Kiinnostaa myös tietää, jälkiviisas kun olen, mikä instanssi ja ketkä henkilöt aikoinaan vastasivat Pendojen tilaamisesta. Ei taida nimiä löytyä.

Mandoliinot eivät ikinä olleet kaupallisessa liikenteessä Suomessa, enkä ymmärrä miksi kerrot lähes kymmenen vuoden takaisia tapahtumia mainiten vain päivän ja kuukauden ilman vuotta.
Nykyäänhän se Dm11-sarjalainen huristelee Kuubassa. Siellä tuskin ihan hevillä junakaluston jarrut jäätyvät.
Voisikohan muuten olla, että Lippujollat (Sm3:t) olisivat opettaneet VR:lle, että mitä tahansa roskaa ei kannata hyväksyä, minkä takia Mandoliinotilaus purettiin?
(Olen muuten kuullut väitteitä, että Mandoliinot olisivat olleet vähemmän huonoja kuin Vankat. Onko tuo väite totta vai tarua?)

Mikä kymmenen vuotta?
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #29 : Helmikuu 08, 2011, 22:00:54 »

Mikä kymmenen vuotta?

Toinen taitaa tarkoittaa Mandolinolla Dm11-sarjaa ja toinen Pendolinoa. Mandolino taitaa tavallisesti kuulua ensiksi mainitun sarjan lempinimiin.
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #30 : Helmikuu 09, 2011, 10:08:47 »

Kuultua:
"Montako Pendolinoa VR:llä on? -Kymmenen ja risat."  Virnistää Nolostunut
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #31 : Helmikuu 09, 2011, 10:21:02 »

Dm11:sta palautettiin valmistajalle liian meluisina. Kauppasopimuksesta riideltiin välimiesoikeudessa ja "Mandoliinojen" valmistaja hävisi.
Totta on, että Kuubaan niitä kulkeutui. Ymmärtääkseni eivät kuitenkaan ole enää siellä käytössä.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #32 : Helmikuu 09, 2011, 12:12:16 »

Jostain on jäänyt mieleeni, että yksi mandoliino olisi päätynyt Liettuaan tai Latviaan. En tähän hätään onnistunut kuitenkaan löytämään tietoa. Muistankohan vain omiani?
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #33 : Helmikuu 12, 2011, 22:22:10 »

Vr:n ongelma on se että tilataa skeidaa kalustoa. jos ei asiantuntemus riitä niin tsekatkaa SJ: kalusto. Homma toimii.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #34 : Helmikuu 12, 2011, 22:30:53 »

Jostain on jäänyt mieleeni, että yksi mandoliino olisi päätynyt Liettuaan tai Latviaan. En tähän hätään onnistunut kuitenkaan löytämään tietoa. Muistankohan vain omiani?

Ainakin yhtä kaupattiin , en tosin tiedä toteutuiko kauppa
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #35 : Helmikuu 12, 2011, 23:39:59 »

Jostain on jäänyt mieleeni, että yksi mandoliino olisi päätynyt Liettuaan tai Latviaan. En tähän hätään onnistunut kuitenkaan löytämään tietoa. Muistankohan vain omiani?

Ainakin yhtä kaupattiin , en tosin tiedä toteutuiko kauppa

Siitä junasta on muutamia kuvia Liettuasta. Käsitykseni on ollut, että juurikin kyseinen yksilö olisi se Kuubaan päätynyt. Oliko niitä edes ikinä enempää kuin se yksi?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1092


« Vastaus #36 : Helmikuu 12, 2011, 23:59:23 »

Vr:n ongelma on se että tilataa skeidaa kalustoa. jos ei asiantuntemus riitä niin tsekatkaa SJ: kalusto. Homma toimii.

Kuten se X2000 joka kilpaili Pendon kanssa?
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #37 : Helmikuu 13, 2011, 00:20:34 »


Siitä junasta on muutamia kuvia Liettuasta. Käsitykseni on ollut, että juurikin kyseinen yksilö olisi se Kuubaan päätynyt. Oliko niitä edes ikinä enempää kuin se yksi?
Niitähän tilattiin 16, joku varmaan muistaa montako tuli meille asti http://vaunut.org/kuvasivu/12097 olevan tiedon mukaan viisi tuli Suomeen asti

Wikipedian mukaan :
Lainaus
Suomeen tuodut Dm11-sarjan moottorijunat palautettiin valmistajalle, joka yritti myydä niitä useille rautateille, muun muassa Liettuaan, kunnes yksiköt saatiin lopulta myytyä Kuubaan.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2519


« Vastaus #38 : Helmikuu 13, 2011, 01:08:54 »

..... tsekatkaa SJ: kalusto. Homma toimii.
Kuten se X2000 joka kilpaili Pendon kanssa?
X2000 toimi itse asiassa varsin hyvin 1989-2007, mutta sitten alkoi vanhuus vaivata. Tai ei kai se välttämättä olisi alkanut, jollei joku neropatti olisi keksinyt, että kaluston ikääntyessä sen huoltoaikoja voi vähentää ja kiertoa tehostaa. Esim Tukholmasta Malmööhön 11:47  saapuva lähtee takaisin 12:17. Viime tiistaina se oli 10min myöhässä ja lähti takaisin 8min myöhässä. 6 hengen siivousporukka yritti olla nopea, mutta ei se juna hetkessä tule sisältä pestyksi. Yhdeksässä tunnissa tulee mittariin 1300km, ja sitten illalla vielä vuoro Sundsvalliin tai Göteborgiin. Kun 20v ikäisellä kalustolla ajetaan 1500-2000km/vrk, 40 junakiertoa 44 junayksikölle, joista 1 on vauriokorjauksessa, niin ei ihme, että huollolla pitää liian kiirusta. Väärässä paikassa säästetään Ruotsissakin, mutta juuri hallitus haukkui SJ:n, kun oli tullut liian vähän voittoa, vähemmän kuin edellisenä vuonna (viime talvena oli mm pahoja lumivaikeuksia muun kurjuuden päälle).
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #39 : Helmikuu 13, 2011, 17:12:15 »

Ei matkaa pendolla ilman häikkää. S53 osa ovista ei toimi. Lienee tavallista. Uutuutena on vessasta tulviva vesi vaunussa 2! Vettä lainehtii lattialla reippaasti! Ravintolassa ei kassakone ei saa virtaa. Pientä myöhästymistä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2011, 17:25:41 kirjoittanut Pentti Yli-Karjanmaa » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #40 : Helmikuu 13, 2011, 18:38:09 »

Kuultua:
"Montako Pendolinoa VR:llä on? -Kymmenen ja risat."  Virnistää Nolostunut

Kuulemani mukaan 16.2 asti on käytettävissä 12 runkoa. Siis 2/3 vahvuudesta.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: AL: Pendolinot miljoonaremonttiin  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina