Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 845
|
« : Maaliskuu 04, 2011, 14:46:10 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2011, 23:46:54 kirjoittanut Jape Ruotsalainen »
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 194
|
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2011, 19:46:02 » |
|
Todella mielenkiintoisia kenttätutkimuskuvia kadonneilta sivuraiteilta. Minä tykkään!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2617
|
« Vastaus #2 : Maaliskuu 11, 2011, 14:52:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #3 : Maaliskuu 11, 2011, 22:31:12 » |
|
Vorg aiheista kuvia
Tätä taidettiin jossain muodossa ihmetellä toisaallakin, mutta mikä ihmeen aihe on "Vorg"? Liittyvätkö kuvat jotenkin erityisesti juuri tähän rautatiesivustoon?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 845
|
« Vastaus #4 : Maaliskuu 13, 2011, 14:18:26 » |
|
Voi voi tätä saivartelun määrää, yritin jo antaa toisessa viestikeskustelussa asiaan vastausta, en nyt voi muuta pyytää kuin, että ylläpito muuttaa kaikista viesteistäni, kommenteissani ja kuvateksteissäni sanat Vorg, Vorgki tai Vorgkivideo parhaaksi katsomaansa muotoon. Toivottavasti saadaan tällä toimenpiteellä Topin elämä jälleen ”raiteilleen”.
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #5 : Maaliskuu 13, 2011, 18:10:21 » |
|
Mitä ihmettä tämä nyt on? Yritän vain sanoa, että miksi ihmeessä noin yleisesti _rautatieaiheisia_ kuvia pitää väkisin kutsua _harhaanjohtavasti_ "vorg-aiheisiksi", jos niiden sisältö ei erityisesti liity rautatiesivustoon, josta jotkut käyttävät lyhennettä "vorg".
Eikö se nyt hyvänen aika ole vain toivottavaa, että otsikko kuvaisi esitettyä sisältöä, eikä antaisi _väärää_ viestiä?
Minun elämäni raiteillaolo ei myöskään liity asiaan mitenkään. Yrititkö Jouni kenties väittää, ettei elämäni tällä hetkellä olisi "raiteillaan"? Jos yritit, niin miksi ihmeessä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 845
|
« Vastaus #6 : Maaliskuu 13, 2011, 20:35:05 » |
|
Nyt en Topi ymmärrä, onko väärin sanoa aihealueen avauksessa Vorg aiheisia kuvia=rautatieaiheisia, jos linkkien alta aukeaa satoja (yli 500) 100 % rautatieaiheista kuvaa, jotka kaikki voitaisiin lisätä vaikka samantien sivuston ohjeiden mukaisesti Vaunut.org sivustolle. Lisäksi Topi älä ole noin tosikko, onhan olemassa sananlasku ken leikkiin lähtee se leikin kestäköön. Ja pyysinhän lisäksi ylläpitoa (sieltä tuli vähän samanlaista palauteta) muuttamaan nämä tekstini haluamaansa muotoon. Minäkään en ole vielä hoksannut miksi jostain veturimallista käytetään nimitystä "Ruotsinlaiva" eihän sen pitäisi mitenkään liittyä sivuston aiheakueeseen, joku voisi hieman valaista tätä asiaa minulle?.
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #7 : Maaliskuu 13, 2011, 21:47:44 » |
|
Minäkään en ole vielä hoksannut miksi jostain veturimallista käytetään nimitystä "Ruotsinlaiva" eihän sen pitäisi mitenkään liittyä sivuston aiheakueeseen, joku voisi hieman valaista tätä asiaa minulle?.
Termihän tulee 2700-sarjan isoista piipuista: http://vaunut.org/kuva/53834
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2617
|
« Vastaus #8 : Maaliskuu 13, 2011, 23:09:31 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 845
|
« Vastaus #9 : Maaliskuu 14, 2011, 12:27:34 » |
|
Kiitos Teemu, asia selkis. Onhan siinä tosiaan mittasuhteet ja kaltevuuskulma saman oloiset.
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2617
|
« Vastaus #10 : Maaliskuu 18, 2011, 20:25:32 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #11 : Maaliskuu 20, 2011, 18:24:13 » |
|
Yhdysvaltain kongressin kirjasto (Library of Congress) on julkaissut verkossa huomattavan kokoelman venäläisen Sergeĭ Mikhaĭlovich Prokudin-Gorskiĭn (1863-1944) sadan vuoden takaisia värivalokuvia. Joukossa on runsaasti kuvia venäläisistä rautateistä, osa hämmentävän teräväpiirtoisia ja sävykkäitä. Prokudin-Gorskiĭ kulki valokuvaamassa myös silloisessa Suomen Suurruhtinaskunnassa. Rautatieaiheisia kuvia ei vain ikäväksemme tältä retkeltä ole. Prokudin-Gorskiĭ kuvasi varhaiset värivalokuvansa kolmena eri otoksena lasille, yksi värikanava kerrallaan. Mustavalkonegatiiveista piti kehittää yksivärinen diapositiivi, joita saattoi sitten katsella kolmella eri projektorilla (!) päällekkäin kankaalle heijastettuna. Tekniikasta johtuen liikkuvia kohteita ei voinut kuvata, mutta huimia maisema- ja potrettikuvia sillä sai onnistuessaan aikaan. http://www.loc.gov/pictures/search/?q=railways&sp=8&co=prok
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #12 : Maaliskuu 20, 2011, 18:38:02 » |
|
Yhdysvaltain kongressin kirjasto (Library of Congress) on julkaissut verkossa huomattavan kokoelman venäläisen Sergeĭ Mikhaĭlovich Prokudin-Gorskiĭn (1863-1944) sadan vuoden takaisia värivalokuvia. Joukossa on runsaasti kuvia venäläisistä rautateistä, osa hämmentävän teräväpiirtoisia ja sävykkäitä. Prokudin-Gorskiĭ kulki valokuvaamassa myös silloisessa Suomen Suurruhtinaskunnassa. Rautatieaiheisia kuvia ei vain ikäväksemme tältä retkeltä ole. Prokudin-Gorskiĭ kuvasi varhaiset värivalokuvansa kolmena eri otoksena lasille, yksi värikanava kerrallaan. Mustavalkonegatiiveista piti kehittää yksivärinen diapositiivi, joita saattoi sitten katsella kolmella eri projektorilla (!) päällekkäin kankaalle heijastettuna. Tekniikasta johtuen liikkuvia kohteita ei voinut kuvata, mutta huimia maisema- ja potrettikuvia sillä sai onnistuessaan aikaan. http://www.loc.gov/pictures/search/?q=railways&sp=8&co=prokMainostin noita Prokudin-Gorskin kuvia kolmisen vuotta sitten, mutta eihän pieni mieliinpalautus ole pahitteeksi. http://www.resiinalehti.fi/havainnot/2008/2/3983.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #13 : Maaliskuu 21, 2011, 01:15:34 » |
|
Aivan niin: Tuohon aikaan minulla ei vielä ollutkaan tunnusta v-orgiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2617
|
« Vastaus #14 : Maaliskuu 22, 2011, 17:15:40 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 101
|
« Vastaus #15 : Huhtikuu 04, 2011, 09:52:34 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Nyberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 9
|
« Vastaus #16 : Heinäkuu 12, 2011, 18:10:46 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
raidevideot@youtube/instagram
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2617
|
« Vastaus #17 : Kesäkuu 28, 2012, 17:09:44 » |
|
Mikähän kumman rata on tässä kyseessä? Löytyi kuvaton.comista. http://pics.kuvaton.com/kuvei/railway.jpeg
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2617
|
« Vastaus #19 : Heinäkuu 16, 2012, 19:13:56 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #20 : Heinäkuu 16, 2012, 21:09:50 » |
|
Tuosta Jimin linkkaamasta videosta tuli mieleeni vanhat ajat - jokin Riihimäen "peltipaikku" lähti iltasella Hesasta, samaan aikaan Sm-juna Keravalle(?). Vaihdekujalla junat lähenevät ja lähenevät toisiaan, Sr1:n kuljettaja yllättäen "syöksähtää" pois istuimeltaan - Sm-junan matkustajien kauhistuneet ilmeet ovat painuneet syvälle mieleen... Hei, hei, jotain mielikuvitusta nykyistenkin kuljettajien nököttämiseen istuimellaan - ei se työskentely niin vakavaa voi nykyään olla? (Haukkumiset voinee "herroilta" tulla, mutta se mielihyvä...)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #21 : Heinäkuu 16, 2012, 22:42:08 » |
|
Japanilta näyttää juu. Helsingissä yhä varsin usein Keravan kaupunkiradalle ja Pääradalle lähdetään yhtä aikaa, jolloin kulkutiet päätyvät viereisille raiteille. Pidetään Jorman temppu mielessä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|