Yhdysvalloissa on harrastettu vetureiden uusimista niin, että hankittaessa uusia koneita on veturitehdas ottanut vanhoja vaihdossa (trade-in) ja kierrättänyt niistä pääkoneiston ja telit ja rakentanut esim. vanhojen linjavetureiden tekniikalle uusia vaihtovetureita.
Eikä muutenkaan vanhojen vetureiden uudistaminen sinällään ole mitenkään tavatonta. Pääkoneita vaihdetaan uusiin ja jopa kaksiohjaamoisista vetureista tehdään yksiohjaamoisia jne. , on vain laskettu, että kamaa kannattaa kierrättää pelkästään uusvalmistuksen sijaan.
Sveitsistä löytyy jokunen esimerkki, missä vanhasta on tehty uusi käyttämällä osa vanhoista osista ja rakennettu moderni kori päälle. Mm. kaasuturbiiniveturiproto eli loppuelämänsä sähköveturina. Ja niin edelleen.
ChS4:n tapaus on kieltämättä hieman erikoislaatuinen, mutta olisikohan siinä alkuperäisessa tsekkiläisessä korissa ollut jotain isoja ongelmia; siinähän on mm. ollut paljon isoja lasikuituosia
.