Tarkennuksia erinäisiin kohtiin:
Opastinbaliisit ovat ohjelmoitu opastinkohtaisiksi, antavat vain ao. opastimen sanoman, myös muita, liikennöintiin vaikuttavia, liittyviä kiinteitä sanomia.
Opastinbaliisiryhmä voi antaa - ja yleensä myös niin tekee - dataa useamman opastimen tilasta. Esim. rataosalla, jossa pää- ja esiopastinyhdistelmät sijaitsee 1200 m välein, yleensä opastimen kohdalla oleva baliisiryhmä antaa tietoa tämän opastimen, sekä kolmen seuraavan opastimen opasteista. Lisäksi sitten myös kykenee noihin kiinteisiin sanomiin, esimerkkinä nopeusrajoitustiedot.
Jos veturi on jo ohittanut Odota AJA- käsitettä ilmoittavan Eo-baliisin ja pääopastin alkaakin punottaa, silloin ollaan vain visuaalisen opastinhavainnon varassa.
Yleensä esiopastimen jälkeen ennen pääopastinta on vielä yksi, joskus jopa kaksi toistobaliisiryhmää. Näiden ylittäminen päivittää JKV-veturilaitteen tiedon ajantasalle. Mikäli siis edessä oleva pääopastin putoaa punaiseksi, mutta tällainen toistobaliisi on vielä ohittamatta, hätäjarrutus tapahtuu tämän toistobaliisin kohdalla.
Myös toisin päin näistä on hyötyä. Ilman toistobaliiseja tilanne, jossa pääopastin vaihtuu vihreäksi vasta esiopastimen ohituksen jälkeen, täytyisi pääopastimelle ajaa siten kuin opastin olisikin vielä punainen (eli vauhtia täytyy hiljentää opastimen valvontanopeuteen saakka - 10-80 km/h, yleensä 35 km/h). Jos ja kun toistobaliisit löytyvät, saa JKV-veturilaite jo sen kohdalla päivitetyn tiedon, ja vauhtia voi jälleen kiihdyttää - jos siis opastin on vaihtunut vihreäksi. Yleensä toistobaliisit ovat suurin piirtein sellaisessa kohdassa, että vauhti voi olla noin 80 km/h ilman, että JKV vielä puuttuu peliin. Myös nämä toistobaliisit osaavat kertoa myös useamman tulevan opastimen tilan.