Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2551
|
« Vastaus #1 : Heinäkuu 19, 2011, 22:11:14 » |
|
Taas oli ongelmia teknisellä puolella, mutta asiakaspalvelupuoli pelastaa, mitä pelastettavissa on. 6 päivän työputken jälkeen ärsytti joku Malmön ja Lundin välillä oleva rataongelma, jonka takia minun kotimatkajunani runko saapui tunnin myöhässä (40min lähtöajan jälkeen) ja lähtö oli 51min myöhässä. Pitkä odotus asemalla. Onneksi oli 1. luokan lippu (26€, 435km) ja kahvipannu oli kuumana ja hedelmivati täynnä. Vakipaikka on vaunu 1, paikka 1, joka on itsepalvelupöydän vieressä. Kun vielä kiltti konduktööri möi edullisen (8€) punkkupullon vaunun minikeittiöstä, niin olo parani silmissä. X2000 1. luokan vaunuissa on se puute, että WC on vain toisessa päässä. Kun se minun vaunussani oli suljettuna, piti mennä vaunun 2 (myös 1.lk) toiseen päähään asti. Samalla tuli todettua, että kesätiistai-iltana täyttösuhde oli 1. luokassa (2 vaunua 6 vaunusta) n. 50%. Nyt eletään sekunttipeliä. Jos juna on 60min myöhässä Norrköpingissä, saan rahat takaisin arvoseteleinä. Jos 30-60min myöhässä saan takaisin 50%. Lähtö oli 51min myöhässä, mutta matkalla sattuneen opastinvian takia Nässjön asemalla oltiin 66min myöhässä ja viimeiseltä pysäkiltä Nyköpingistä lähdetään juuri 67min myöhässä, eli taitaa käydä hyvin. Jos arvoseteli tulee yhtä nopsaan kuin viimeksi (minuuteissa hakemuksesta), niin olen jälleen tyytyväinen SJ:n toimintaan ja unohdan myöhästymisestä nalkuttamisen.
|