Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Viiala  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Toukokuu 16, 2011, 20:43:22 »

Viialan sivuraiteet ja vetopätkä ovat junasta tehdyn havainnon mukaan purettu (tänään/lähimenneisyydessä?). Kaikki liikenne läntistä raidetta Viiala pvp - Mattila pvp.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 812


« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2011, 21:29:41 »

Taitaa itälaiturikin siirtyä kohta tulotolpan ulkopuolelle ja sitten joskus myöhemmin Via-vaihteet nimetään jollain muulla nimellä kuin mikä on Via-laitureille annettu.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2012, 13:59:54 »

Kun en viitsinyt uutta aihetta avata ja sopivampaa en äkkiseltään huomannut, laitetaan tähän kysely Akaan isommasta keskuksesta.
Matkustelen nykyisin melko harvakseltaan junalla ja olen havainnut Toijalan ratapihalla suuret määrät betonisia ratapölkkyjä. Ensimmäisellä kerralla ajattelin, että jossain lähellä on uusintatyö meneillään, mutta vuodesta toiseen tuntuu pölkkymäärä paremminkin kasvavan. Onko siellä jokin "keskusvarasto" tai lähellä betonivalimo?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2012, 15:35:32 kirjoittanut Markku Naskali » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 21, 2012, 15:10:20 »

Pöllit tulevat Toijalaan Forssasta kumipyörillä. Varasto on ollut siellä jo useita vuosia.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 21, 2012, 15:42:26 »

Kiitos tiedosta. Ei ole "Vorssasta" enää ratayhteyttä Toijalaan. Olisi mielenkiintoista tietää, miten kuljetus tapahtuisi jos "kappeeraiteinen" olisi vielä käytössä.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #5 : Maaliskuu 21, 2012, 18:43:06 »

Ratapölkkyjä on varastoitu jo vuodesta 1989 toijalassa omien havaintojeni mukaan-
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #6 : Huhtikuu 18, 2012, 18:48:36 »

Kiitos tiedosta. Ei ole "Vorssasta" enää ratayhteyttä Toijalaan. Olisi mielenkiintoista tietää, miten kuljetus tapahtuisi jos "kappeeraiteinen" olisi vielä käytössä.

Rekalla veikkaan ma.

Ei maksaisi vaivaa ajaa ensin rekalla kappeeraiteisen kuormausalueelle, purkaa kenties välivarastoon, kuormata kappeeraiteiseen vaunuun, purkaa välivarastoon Hunppilassa, kuormata uudelleen junaan ja jälleen purkaa Toijalan suurelle varastolaanille.

Vaihtoehtona se, että rekka ajaa valimolta suoraan Toijalaan ja purkaa kuorman suoraan varastoon.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 18, 2012, 19:01:08 »

Varmaan olisi ollut järkevintä autokuljetus jo kapearaiteisenkin aikaan jos kerran betonivalimo ei ole radan lähellä. Teoriassa olisi ollut mahdollista käyttää leveäraiteisia vaunuja lavettivaunujen avulla, mutta varmaan jo painorajoituskin  olisi syönyt kannattavuutta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Viiala  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina