Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Nuoret kiekkofanit eivät mahtuneet lähijunaan - yöpyivät McDonald'sissa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« : Toukokuu 17, 2011, 14:53:50 »

Onkohan VR tässä se suurin syyllinen...?  Huh
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/nuoret-kiekkofanit-eivat-mahtuneet-lahijunaan---yopyivat-mcdonaldsissa/art-1288389727929.html
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Toukokuu 18, 2011, 00:18:44 »

Ainakin VR:n sisäisessä tiedonkulussa näkyisi olevan puutteita, kun matkustajia on jäänyt viimeisen junan ulkopuolelle, mutta asiasta ei ole tullut tietoa ylöspäin.

Sanoisin myös, että mikäli tämä viimeinen juna ei ole ollut niin pitkä kuin laiturit antavat myöten, tämä uutinen paljastaa VR:n mokanneen.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #2 : Toukokuu 18, 2011, 02:11:25 »

IS:n jutussa mainittu VR:n tiedottaja näyttää sisäistäneensä hyvin edustamansa firman politiikan. Ei edes pahoittelua tilanteesta ainakaan niin pontevasti, että siitä olisi kirjoitettu artikkelissa.
tallennettu
Juhani Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #3 : Toukokuu 18, 2011, 02:44:28 »

 Eipä taida siellä (VR) kukaan pystyä noin loogiseen ajatteluun, että moisen
"vähäpätoisen" tapahtuman jäljiltä olisi varauduttu maakuntiin palaileviin
fanijoukkioihin.
 Taitaa se palvelu siltä osin toimia vain silloin kun tapahtuman järjestäjä
osallistuu "massojen" liikuttelun kustannuksiin, vrt. esim. pori jazz -junat yms.

 
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2011, 06:13:09 »

IS:n jutussa mainittu VR:n tiedottaja näyttää sisäistäneensä hyvin edustamansa firman politiikan. Ei edes pahoittelua tilanteesta ainakaan niin pontevasti, että siitä olisi kirjoitettu artikkelissa.

VR:n mukaan vilkkaimmille junareiteille oli lisätty vaunuja, mutta lisäjunia ei kuitenkaan ollut, sillä niiden liikenteeseen ottaminen on aikataulujen takia aina hankalaa.

// lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2011, 07:37:23 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Toukokuu 18, 2011, 11:57:34 »

Jep, ja hankalia asioita ei tarvitse vaivautua tekemään.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #6 : Toukokuu 18, 2011, 14:56:38 »

 Luulisi kyllä tuohon aikaan illasta sekaan sopivan ainakin pari-kolmekin ylimääräistä
lisäjunaa länsi-pohjoinen-oikorata suuntiin jos vaan olisi poliittista tahtoa.
 Eihän niille tarvisi asettaa kuin likimain "non-stop" aikataulu palvelemaan
pois kyydistä jääviä matkustajia. Eiköhän ne tulisi Helsinki-Pasila tienoolla
täyteen ja sitten vaan rauhaksiltaan edellä kulkevan perään, tästä kun tuskin
olisi muuta kuin pois jääviä eri asemille.
 Tuskin ketään kyydissä olijoita niin kiinnostaisi nuo sekunti-pelit eri asemille,
vaan ennemminkin tieto kyytiin pääsemisen (mahtumisen) varmuudesta ja kohti
kotia...
 Tietty kustannus kysymys, henkilön kunnan palkkauksineen, runkojen palautuksineen
ynnä muine "mahdottoman vaikeine" ongelmineen. Mutta toisaalta luulisi tuohon
pystyttävän edes näinkin harvoin.
 Ei tuota väkimäärää kuitenkaan aivan jokaisesta kitara-konsertista palauteta koti-
konnuilleen.
 Tietty sen toteuttamisen suunnitelmallisuus luo haasteita, mestaruushan ratkaistaan
vasta viimeisessä ottelussa. Mutta kuitenkin...
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #7 : Toukokuu 18, 2011, 16:34:00 »

Olisikohan ollut minkäänlaisia saumoja löytää maanantai-aamupäivänä illaksi töihin riittävästi henkilökuntaa, jolla olisi ollut vapaapäivä maanantaina, eikä tiistainakaan aamusta töitä... ja jolla olisi ollut kiinnostusta tulla töihin, eikä suunnitelmissa olisi ollut esim. itse mennä tuonne juhlallisuuksiin, kun kerran on vapaata sopivasti. Hymyilee

Ja tarinahan ei kerro, onko tätä yritetty.

Ja lisäksi tietenkin juniin olisi tarvinnut riittävästi kalustoa, mikä ei todellakaan ole lyhyellä varoitusajalla itsestäänselvyys.

Disclaimer: En puolustele ketään, vaan esitän aiemmin lausutuista poikkeavan näkökulman.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2575


« Vastaus #8 : Toukokuu 18, 2011, 19:28:25 »

En malta olla muistuttamatta, että 13kk sitten tuhkapilven yllättäessä Pohjois-Euroopan taivaan, Ruotsin SJ sai muutaman tunnin varoitusajalla aikaiseksi useita pikajunia, osan poikkeusreiteille (Tukholma-Göteborg-Malmö) ja lipunmyynnin asemalaitureille. Kaikille sama kiinteä hinta (olosuhteisiin katsoen edullinen). On siitä vuoden takaa juttu täälläkin. Kyse on vain halusta tehdä jotain ja nopeasta päätöksenteosta. Hesassa olisi ollut ainakin päivä aikaa suunnitella. Tietysti voi olla kaukonäköistä kieltäytyä vastaavista junista kuin aikoinaan British Rail futismatsien jälkeen, koska kaikki kalusto piti huligaanien jäljiltä kierrättää korjaamon kautta.
tallennettu
Juhani Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #9 : Toukokuu 18, 2011, 21:14:48 »

 Varmasti olisi ollut saumoja näin haluttaessa. Ei niitä kuljettajia/kond. nyt kuitenkaan
kymmeniä olisi tarvittu.
 Pääajatuksena oli lähinnä mielessä jotain yksi juna per Tre/Tku/Kva, tosin tiuhalla
pysähtelyllä.
 Ajo- ja työajat olisivat riittäneet ja kalusto saatu todennäköisesti aamuksi takaisin
tienaamaan.

 Tarina ei tosiaan kerro yritettiinkö vai ei, tuskin kuitenkaan isommin.
Näissä asioissa kun tahtovat prioriteetit mennä tuon rautatieyhtiön osalta siitä missä aita on matalin, tyydyttiin todennäköisesti vain lisäämään joitakin yksittäisiä sm-runkoja joihinkin yksittäisiin lähijuniin.
 Se osuivatko ne aina sinne missä kysyntää oli, on varmaankin jäänyt osittain
toteutumatta.
 Näin toimien selvittiin samalla (likimain ainakin ) henkilökunnalla, ehkä joitakin lisävetoja tai ainakin pidempiä vetoja saattoi liikkua Ilmala - Helsinki välillä.

 Ja nuo muutamat ukot olisi voinut pitää vaikka työvuorosuunnitelmissa jo aiemmin esim. ylimääräisinä varalla, näkyihän niitä muistaakseni toissatalvena(?) erinäköisissä
sulattelu/ jään koputtelu puuhissa.
 Ja osalla olisi silloinkin varmaan ollut ne taloyhtiön vuotuiset pingismatsit kellarissa...Napsahtaahan se työvuoro joskus vaikka olisikin ne tärkeätkin urheilu- menot.

 Mutta ehkä sitä sitten niin kovasti yritettiin, niinhän sitä liikennettä ja tiedottamistakin
yms. koko viime talven.
 Tulosten arvioinnin voi jokainen muodostaa omassa mielessään, kunhan ei katso
liian vihreiden lasien läpi.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 818


« Vastaus #10 : Toukokuu 18, 2011, 21:35:45 »

Olisihan fanit voineet mennä Kouvolaan vaikka bussilla. Niitä on helppo polkaista liikenteeseen.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #11 : Toukokuu 18, 2011, 23:52:22 »

Olisihan fanit voineet mennä Kouvolaan vaikka bussilla. Niitä on helppo polkaista liikenteeseen.

Viimeinen bussi Kouvolaan lähtee 20:30...silloin taisi olla vielä meno päällä kauppatorilla? Puolen yön aikaan lähtee tosin auto Kotkaan ja edelleen Joensuuhun. En tiedä sitten, onko niillä ollutkin jopa apuautoja osalle matkaa (Porvoo/Kotka).
tallennettu
Juhani Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #12 : Toukokuu 19, 2011, 08:17:21 »

Joo tai vaikka omilla autoilla kotipihaan asti, selvin päin tietty...

 Tarkoituksena ei ollutkaan ruotia tuota logistista ongelmaa laajalla
kammalla, vaan keskittyä tähän Rautatieyhtiön osuuteen siitä.

 Eli mitä tehtiin, mitä ei tehty, mitä oltiin tekevinään omalta osaltaan.
 Onhan tuo junaliikenne kuitenkin perinteisesti ollut sellainen instanssi,
että sen kykyyn kuljettaa suuria ihmismassoja ovat luottaneet jopa
markkinointi-ihmisetkin?

 Ja tarkoituksena oli tässä yhteydessä paheksua tuota Rautatieyhtiön
tapaa kommentoida ja tiedottaa omaa toimintaansa.
Terve itsekritiikki olisi kuitenkin varma keino päästä kehittymisen tielle.

 Ja ainakin itse ihmettelen ettei ko. iltaan reagoitu tuon paremmin edes etukäteen varautumalla. Ehkä ihmismieli ei muista kuuttatoista vuotta, kun tuskin muistaa
kohta viime talveakaan.

 Eli tuosta MM-rientojen paluuliikenteestähän voisi tehdä vaikka kuinka pitkän
syväluotaavan analyysin.
 Mutta tämä oma kritiikkini oli vain tarkoitus kohdistua tuohon asenteeseen yhtiön
tiedottamisessa ja jollain tavalla kieroon tapaan suhtautua matkustajien ongelmiin
jonkinlaisella vähättely-kulttuurilla.
 Omista aina-niin-ympäristöystävällisistä toimenpiteistä kyllä jaksetaan mainostaa ja
kehua vuolaastikin, mutta ikävä kyllä mielestäni ollaan jo paikoin niillä rajoilla
jossa yksittäinen matkustaja on unohdettu.
  Eivät kai kaikki kuitenkaan valitse liikkumismuotoaan vain sen vihreän värin perusteella.
 Mutta tämän laajemman keskustelun paikka lienee jossain muualla joskus toiste.
Täällä on ehkä tunteiden paloa liikaa mukana puolesta ja vastaan.

 Tämän tarkoituksena oli suhtautua kriittisesti siihen hoitiko Rautatieyhtiö riittävän hyvin oman osuutensa "paluuruuhkasta"? 
 Muut toimijat tuskin yhtään paremmin, mutta siihen en nyt puutu.

Sekä anteeksi kaikille Asian-harrastajille, suhtaudun vaan sattuneesta syystä
kriittisesti Yhtiön toiminta tapoihin ja yrityskulttuuriin.
 Mutta yritän kuitenkin suhteuttaa arvosteluni kulloinkin olevissa oleviin olosuhteisiin.

 Ugh. täältä tähän...
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #13 : Toukokuu 19, 2011, 18:49:57 »

VR on tunnetusti hyvin jähmeä toiminnassaan. Kyse on tsaristisesta byrokraattisesta toimintatavasta.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #14 : Toukokuu 19, 2011, 22:37:50 »

VR on tunnetusti hyvin jähmeä toiminnassaan. Kyse on tsaristisesta byrokraattisesta toimintatavasta.

Esittäisitkö väitteillesi syy-seuraussuhteiltaan katkottoman lähdeviitteistetyn todistelun?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #15 : Toukokuu 19, 2011, 23:23:27 »

VR on tunnetusti hyvin jähmeä toiminnassaan. Kyse on tsaristisesta byrokraattisesta toimintatavasta.

Esittäisitkö väitteillesi syy-seuraussuhteiltaan katkottoman lähdeviitteistetyn todistelun?

Mä autan.

Olen muutamia kertoja ihmetellyt talvipakkaseen jähmettyneenä, miten onnettoman jähmeää VR:n touhu on tietyissä tilanteissa, kuten myöhästymisissä, korvaavan kyydin järjestämisessä ja ylipäänsä tiedoittamisessa. Toisinaan suorastaan v-mäistä ihmetellä, että mitäs nyt...

Ei tässä mitään lähteitä ees tartte sen kummemmin selvitellä, kun se touhun jähmeys näkyy aika hyvin asiakkaille päin..

Yksittäinen matkustaja jää aina aika lailla oman onnensa nojaan, jos ei junaa tule, tai junaan ei mahdu kyytiin.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #16 : Toukokuu 20, 2011, 07:47:59 »

OT: Tuota tsaristista, byrokraattista tapaa esim. kunnossapidossa  kuvastaa myös esimiesten määrä työntekijää kohden. Tärkeätä on "valvonta" ja esimiesten määrä. Myös työttömien teknikoiden ja inssien määrä on siten vähempi. Työntekijöitä on vähennetty, esimiehiä lisätty. Aikaisempi, työ- ja junaturvallisuuslähtöinen parityöskely on vedetty alas, nyt kuljetaan yksin pitkin ratoja. Säästöä nääs!
Mitä näillä asioilla halutaan näyttää. Yksityispuoli ei tulisi toimeen näillä rahkeilla.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #17 : Toukokuu 21, 2011, 11:05:24 »

Yksi sana riittää selittämään kaiken ja se on MONOPOLI. Vr:n organisaatio on trimmattu siihen että täytetään juuri ja juuri lainsäädännön minimit. Eu:sta piti tulla laki että junien myöhästymisistä korvataan asiakkaalle rahaa.
Kun näin yksinkertainen asia ei lähtenyt liikkeelle talon sisältä, turha on odottaa muutakaan. vrt mm. Arlandan lentokenttäjuna jossa saa junan myöhästyessä uuden lipun.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Nuoret kiekkofanit eivät mahtuneet lähijunaan - yöpyivät McDonald'sissa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina