Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Lahti-Loviisa rata  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 37


« : Kesäkuu 13, 2011, 09:27:52 »

Onko tällä Lahti-Loviisa radalla vielä säännöllistä tavaraliikenenttä?
Jos on, niin onko tietoa aikatauluista? Voisi mennä joskus kuvaamaan...   Iskee silmää
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #1 : Kesäkuu 13, 2011, 10:53:11 »

On säännöllistä liikennettä. http://gratu.miso.fi/aikataulut/ ja sieltä kohta "Loviisan satama-Heinola" ja oikea päivä.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #2 : Kesäkuu 14, 2011, 16:57:39 »

On säännöllistä liikennettä. http://gratu.miso.fi/aikataulut/ ja sieltä kohta "Loviisan satama-Heinola" ja oikea päivä.

On kuitenkin tiedostettava, että graafisten aikataulujen viiva ei ole tae sille, että juna oikeasti kulkisi juuri siihen aikaan, tai kulkisi ylipäätään.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #3 : Kesäkuu 14, 2011, 17:01:17 »

Niinpä. Säännölliseksi se on kuitenkin merkitty, ja säännöllisestä liikenteestä Ilari kyselee.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #4 : Kesäkuu 14, 2011, 17:59:58 »

Nuo Loviisan junat ovat ainakin omien havaintojen mukaan melko täsmällisiä kulkijoita. T 2867 tosin pysähtyy aikataulun mukaan Lapinjärvellä ottamassa raakapuuta mukaan mutta jos juna ei pysähdykään Lpj:llä, juna saapuu sitten etuajassa Lahteen, mutta ajan säästö ei liene kuin n. 15 minuutin luokkaa.
tallennettu
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 37


« Vastaus #5 : Kesäkuu 15, 2011, 12:58:33 »

Kiitos tiedoista! Menin äsken odottelemaan sitä junaa ja vihdoin se tulikin 30min myöhässä!  Hymyilee

Siinä se on!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2011, 14:15:50 kirjoittanut Ilari Lehtinen » tallennettu
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 37


« Vastaus #6 : Heinäkuu 23, 2011, 16:21:06 »

Olen nyt muutaman kerran tuolla radalla käynyt kattomassa ja viime kerralla siitä meni joku keltainen, pelkkä veturi. Olisiko jotain radankorjauskalustoa? Ei ole tavarajunia näkynyt sillä radalla vähään aikaan.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #7 : Heinäkuu 23, 2011, 20:47:17 »

Pikkasen hieno kuva  Järkyttynyt
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 37


« Vastaus #8 : Heinäkuu 24, 2011, 18:44:50 »

Kiitos, tuolla lisää mun ottamia kuvia, junista ei tosin hirveesti. http://www.flickr.com/photos/ilarilehtinen/
tallennettu
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 37


« Vastaus #9 : Lokakuu 12, 2011, 17:26:00 »

Onko talven ajaksi tulossa tälle radalle lisää junia?
Jostain luin, että joskus, pari-muutama vuosi sitten olisi mennyt 3 junaparia...
Nythän menee vain aamulla yksi Loviisaan ja päivällä takaisin. Illalla sitten Heinolasta Lahteen.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #10 : Lokakuu 12, 2011, 17:37:35 »

Onko talven ajaksi tulossa tälle radalle lisää junia?
Jostain luin, että joskus, pari-muutama vuosi sitten olisi mennyt 3 junaparia...
Nythän menee vain aamulla yksi Loviisaan ja päivällä takaisin. Illalla sitten Heinolasta Lahteen.
En usko... Aamulla T 2860 Loviisaan ja aamupäivällä T 2867 takaisin Lahteen, kuten jo mainitsitkin.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #11 : Lokakuu 13, 2011, 09:06:11 »

Onko talven ajaksi tulossa tälle radalle lisää junia?

Liikenne on ennemmin vähenemään päin ja saattaa vielä loppua kokonaan. VR:n muutosohjelma on jo tähän mennessä karsinut paljon heikosti kannattavaa tavaraliikennettä, jota Loviisan ja Heinolan kuljetuksetkin ovat.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 37


« Vastaus #12 : Marraskuu 18, 2011, 15:58:18 »

Tossa muuten tältä päivältä yksi video kun käytiin kaverin kanssa kuvailemassa. Meni aika tiukille, nähtiin jo junan tulevan kun otettiin vielä kameroita repusta.  Virnistää

Kannattaa katsoa 1080p.
http://www.youtube.com/watch?v=fKVe4afc1rc
tallennettu
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 249


« Vastaus #13 : Marraskuu 19, 2011, 00:16:16 »

Mitä kaikkia ratoja nyt on jo pidettävä uhanalaisina VR:n uuden politiikan seurauksena? Loviisan rata kuuluu kategoriaan ilman muuta, samaten mierontien jäänteet Parkanon ympäristössä. Entä muut? Ilomantsi? Naantali?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #14 : Marraskuu 19, 2011, 03:30:35 »

Mitä kaikkia ratoja nyt on jo pidettävä uhanalaisina VR:n uuden politiikan seurauksena?

Hmm. Ensin pitäisi tietää, mitkä mahdolliset uhanalaisuudet on VR:n väitetyn "uuden politiikan" seurausta, ja mitkä johtuvat muista syistä.

Kysymys haiskahtaa pahasti olevan muotoa: "milloin lakkasit hakkaamasta vaimoasi?"
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #15 : Marraskuu 19, 2011, 08:22:34 »

Mitä kaikkia ratoja nyt on jo pidettävä uhanalaisina VR:n uuden politiikan seurauksena? Loviisan rata kuuluu kategoriaan ilman muuta, samaten mierontien jäänteet Parkanon ympäristössä. Entä muut? Ilomantsi? Naantali?

Savonlinna Kauppatori - Huutokoski. Se nyt vaan tuli uudistettua, joten tuskin sinne seis-levyjä kehdataan asettaa.

Seinäjoki - Kaskinen, Äänekoski - Haapajärvi, Nurmes - Kontiomäki, jne. Onhan näitä puukuljetuksiin käytettäviä baanoja ja puu kulkee tunnetusti rekassa hieman pidemmällekin.
tallennettu
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 249


« Vastaus #16 : Marraskuu 19, 2011, 10:01:30 »


Kysymys haiskahtaa pahasti olevan muotoa: "milloin lakkasit hakkaamasta vaimoasi?"
Haiskahtaako todella? Liikenteen päättyminen monelle liikennepaikalle on VR:n politiikasta suoraa seurausta - nyt en tällä kertaa ottanut kantaa siihen, onko politiikka järkevää vai ei. Voi hyvin olla että finanssikriisi, kumipyöräliikenteen tuoma kilpailutekijät ja muut seikat ovat romuttaneet liikenteen kannattavuuden ja siksi lakkautukselle löytyy perusteita joita ei aiemmin ollut.

Se, että kilpailijoita ei VR:lle juuri ole, kertoo osaltaan heikosta markkinatilanteesta.

Liikenteen vähenemiselle voi siis olla liiketaloudellisia syitä. Kehitys ei ole mukavaa katseltavaa, mutta vaihtoehdot voivat olla vähissä. Mutta vaimon hakkaamisesta en toisaalta puhunutkaan minä...
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #17 : Syyskuu 06, 2012, 00:50:36 »

Nopean tarkastelun jälkeen näyttäisi siltä että tuoreessa (13.8.2012 alkaen) grafiikassa Loviisan radalla olisi kulussa yksi junapari, mutta vain ma, ke ja pe. Eli tiistait ja torstait olisi jääneet kulkupäivistä pois.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #18 : Syyskuu 06, 2012, 06:41:54 »

Nopean tarkastelun jälkeen näyttäisi siltä että tuoreessa (13.8.2012 alkaen) grafiikassa Loviisan radalla olisi kulussa yksi junapari, mutta vain ma, ke ja pe. Eli tiistait ja torstait olisi jääneet kulkupäivistä pois.

Ollut tuolla tavalla jo 9.7 alkaen.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2551


« Vastaus #19 : Maaliskuu 18, 2013, 00:33:18 »

Lisäsin blogiini raidekaaviot Patuna-Loviisa lisätietoineen 1960-n.1990 (3 sivua). Löytyy Rataosa Lahti-Loviisa: Loviisan radan raidekaavioita ja ovat Valkon kaavion alla. http://poelhoe.blogit.fi/
tallennettu
Kenneth Magnusson
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #20 : Maaliskuu 24, 2013, 01:02:06 »

Toivottavasti tuo Loviisa - Vesijärvi raudtee nyt pysyisi vielä henkissä!

Itse tuolla monestikin matkustin vaarini kanssa sen nykyisen radan, eli  kaparaiteisen edeltäjän kanssa sinne Loviisan kaupungin centrumiin Pernajan kyliltä kuten Tavisbyyltä, Hommasbyyltä ja Skinnabyyltä.

Siis vuonna 1960 rata joutui yht.äkkiä valtion omistukseen ja silloin he alkoivat pusaaman siitä normi leveäraiteista rataa, siis entisen kapean 750 mm radan sijasta luokkaa 1524-1520 mm raideleveyttä, ihan välistä miten imperialisteja oltiin, siis sen 2 mm. nähden puolin ja toisin!

No tuohon raiteiden leventämiseen, tämä kylien välinen henkilöliikenne sitten tyrehtyi kuten myös se paikallinen tavaraliikenne possuineen ym. teuraskohteineen loppui.

Eli alkaen Valtion hoidossa olevan leveäraiteisen rautatien ajasta noin vuodesta 1960-62 lähtien tämä Lahden (Vesijärvi) - Loviisa (Valko) rata on uinunut aikamoista "ruususenuntansa".

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2013, 01:18:46 kirjoittanut Kenneth Magnusson » tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #21 : Maaliskuu 24, 2013, 01:28:06 »

Vaikuttaisi äkkiseltään siltä että Proxion tuo liikennettä tälle radalle, kunhan se nyt saa ensin vetokalustoa käyttöönsä.
tallennettu
Jukka Martio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #22 : Maaliskuu 24, 2013, 12:19:39 »

Kenneth antaa Loviisan radan leventämisen seurauksista väärän käsityksen. Vuonna 1962 lättäjunat toivat radalle ennen näkemättömän vilkkaan liikenteen. Läpikulkevia junia oli kolme paria ja lisäksi paikallisvuoro Orimattilaan. Myös tavaraliikenne lisääntyi moninkertaiseksi. Matkustajaliikenne loppui vasta vuonna 1970.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #23 : Maaliskuu 25, 2013, 12:17:20 »

Siis vuonna 1960 rata joutui yht.äkkiä valtion omistukseen ja silloin he alkoivat pusaaman siitä normi leveäraiteista rataa, siis entisen kapean 750 mm radan sijasta luokkaa 1524-1520 mm raideleveyttä, ihan välistä miten imperialisteja oltiin, siis sen 2 mm. nähden puolin ja toisin!

LWR myytiin valtiolle muistaakseni jo vuonna 1956 ja rata levennettiin vuosina 1956-60. Taitaa olla ainoa VR:n liikennöimä kapearaiteinen rautatie.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #24 : Maaliskuu 25, 2013, 12:47:48 »

Siis vuonna 1960 rata joutui yht.äkkiä valtion omistukseen ja silloin he alkoivat pusaaman siitä normi leveäraiteista rataa, siis entisen kapean 750 mm radan sijasta luokkaa 1524-1520 mm raideleveyttä, ihan välistä miten imperialisteja oltiin, siis sen 2 mm. nähden puolin ja toisin!

LWR myytiin valtiolle muistaakseni jo vuonna 1956 ja rata levennettiin vuosina 1956-60. Taitaa olla ainoa VR:n liikennöimä kapearaiteinen rautatie.

Tarkoittanet yleiselle liikenteelle avattua kapearaide rataa. Eikös Valtionrautatiet liikennöinyt myös Konnunsuon rataa konnunsuolta turvesuolle?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Lahti-Loviisa rata  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina