Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« : Kesäkuu 28, 2011, 08:12:59 » |
|
Perniön Ervelässä on pidemmän aikaa tehty ratatöitä. Tämän vuoden ohjelmassa näyttää olevan jossain vaiheessa "Ervelän" palautus, mikä tarkoittaa varmaan vanhan ratalinjan uudelleenkäyttöönottoa, kun parikymmentä vuotta sitten vanhan linjan viereen tehty paaluhattulinja on osoittautunut huonoksi. Edessä on silloin ymmärtääkseni viikonlopun mittainen liikennekatko ja kyse on useamman kilometrin osuudesta, joka otetaan käyttöön. Jossain puhutaan myös Ervelän liikennepaikan jatkorakentamisesta. Mitä tällä oikein tarkoitetaan? Säilyykö paaluhatturata kenties uuden radan rinnalla ja saadaanko Ervelään näinollen pitkähkö "kaksoisraideosuus" liikennepaikan sisälle, jossa junat voivat kohdata? Onko kellään tarkempaa tietoa? Asia on mielenkiintoinen!
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2011, 08:30:29 kirjoittanut Ismo Brockmann »
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2011, 13:58:32 » |
|
Siellähän on ollut radan pohjoispuolella sivuraide (vanhan linjan kohdalla?). Nyt ovat rakentaneet pohjoispuolelle raidetta koko "Ervelän suoran" matkalle, siis entisen sivuraiteen jatkeeksi molemmin puolin. Ehkä pääraide siirtyy tuolle pohjoiselle raiteelle, ja nykylinjaraiteesta tulee sivuraide?
En ole hetkeen seudulla käynyt, mutta tuollaista siellä olen nähnyt rakennettavan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #2 : Heinäkuu 15, 2011, 01:01:02 » |
|
Pääraide siirtyy pohjoisen puolelle. Samalla kaarteet loivenee, saattaa olla vaikutusta nopeusrajoituksiin myös? Saa nähdä, jääkö sivuraide koko matkalle, vai puretaanko osa. Ehkä ja ehkä, kuka tietäis sen...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Vuorisalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #3 : Lokakuu 20, 2011, 06:45:58 » |
|
Tietääkseni uusi linjaus ei tullut aivan vanhan paikalle (hieman kauemmas kuin vanha ratalinja oli). Rahan puutteen takia kuulemma uutta ratalinjaa saatiin käyttöön vain noin puolet siitä mitä aiemmin sitä oli jo pohjatöinä tehty. Eli puolet kokonaan valetusta osuudesta jäi odottelemaan aikoja parempia.
Kuulopuheiden mukaan nyt vanhaa paaluhattuja murskataan koneellisesti - jonkin huhun mukaan niiden paikalle tehtäisiin samanlainen betonikansi kuin nyt uudenkin ratalinjauksen alle. Eli kaksoisraideosuus säilyisi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #4 : Lokakuu 20, 2011, 16:10:07 » |
|
Kaksoisraide tarvitaan junakohtauksia varten. Tuollla baanalla on junatiheyttä. Sen vuoksi pitää olla 2-raiteisia kohtauspaikkoja, jos ei aikataulun mukaisia, niin poikkeustilanteita varten.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Lähteenmäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 25
|
« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2011, 01:40:56 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|