Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« : Heinäkuu 23, 2011, 22:33:25 » |
|
Kiinassa yli 30 ihmistä on saanut surmansa kahden luotijunan törmäyksessä, kertoo uutistoimisto Xinhua. Yli sata ihmistä on loukkaantunut turmassa, joka tapahtui Zhejiangin maakunnassa maan itäosassa. Viestimien mukaan salamaniskun vaurioittaman junan kaksi vaunua suistui kiskoilta ja perässä tullut juna törmäsi vaurioituneeseen junaan. Turma tapahtui Hangzhoun ja Wenzhoun välisellä radalla. Turma on takaisku Kiinan luotijunaliikenteelle, joka on muutenkin kärsinyt ongelmista. iltasanomat
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2627
|
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2011, 23:52:48 » |
|
Alkaa riittää nämä massakuolemat
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 415
|
« Vastaus #2 : Heinäkuu 24, 2011, 02:06:06 » |
|
On se kumma, miten Suomi vaan junnailee perässä muihin maihin nähden. Rautateiden kehitysmaa olemme.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #3 : Heinäkuu 24, 2011, 11:24:19 » |
|
salamaniskun vaurioittaman junan kaksi vaunua suistui kiskoilta ja perässä tullut juna törmäsi vaurioituneeseen junaan.
Wikipedian mukaan kaksi vaunua suistui kiskoilta kun perässä tullut juna törmäsi vaurioituneeseen junaan. Eikö Kiinassa ole kulunvalvontaa? Edit: Xinhuan verkkosivuilla on lisätietoja ja kuvia: http://news.xinhuanet.com/english2010/china/2011-07/24/c_131004951.htm
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #5 : Heinäkuu 25, 2011, 03:35:13 » |
|
Aivan käsittämätön juttu. Sn 250 -juna ajaa toisen perään sen pysähdyttyä linjalle, sillalle sähköjen katkettua.
Ottamatta sen suuremmin kantaa onnettomuusspekseihin tai -syihin, näkisin homman aivan kuin ilmailupuolella: ihmisen aistit eivät yksinkertaisesti riitä havainnoimaan kaikkia mahdollisia taivaanmerkkejä tietyn nopeuden jälkeen. Tämän vuoksi rautatiepuolella käytetään mitä erinäisimpiä turvalaitteita ja lentoliikenteessä varsin tarkkoja etäisyys- ja paikannusmetodeja, yms.. Ihmisen silmä (so. aivot) erottaa itse asiassa yllättävän vähän asioita täysin yllättävissä tilanteissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #6 : Heinäkuu 25, 2011, 12:00:40 » |
|
Eihän siitä ole montaakaan kuukautta, kun saimme lukea siitä, miten iso osa Kiinan suurnopeusjunaverkon rahoituksesta oli päätynyt virkamiesten taskuihin ja miten nimenomaan turvallisuudesta oli säästetty. Voisiko olla, että ovat tosiaan säästäneet turvallisuudesta niinkin paljon, että ovat jättäneet kulunvalvonnan toteuttamatta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #7 : Heinäkuu 25, 2011, 13:43:50 » |
|
Reuters uutisoi salailusta. Edes tarkkaa uhrien lukumäärää ei tiedetä ja junaa upotetaan suohon onnettomuuspaikan alla. Uutisessa lainataan myös kiinalaismediaa, jonka mukaan ukkonen olisi sotkenut myös kulunvalvonnan ja mahdollistanut peräänajon...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #8 : Heinäkuu 25, 2011, 15:04:38 » |
|
Kiina on erottanut kolme korkeaa junaliikenteestä vastaavaa virkamiestä lauantaina tapahtuneen tuhoisan onnettomuuden takia. Britannian yleisradioyhtiö BBC:n mukaan maa on myös keskeyttänyt toistaiseksi 58 junan liikennöinnin. Kiina ilmoitti jo viikonloppuna aloittavansa koko maan junaturvallisuutta koskevan tutkinnan. BBC:n mukaan Kiina on erottanut muun muassa Shanghain rautatieviraston päällikön ja hänen varamiehensä. BBC:n kertoo, että Kiinan luotijunaverkostoa ovat kalvaneet muun muassa syytökset sen kalliudesta sekä epäilyt korruptiosta. Nyt myös sen turvallisuutta on alettu kyseenalaistaa. Rautatieministeriön tiedottajan Wang Yongping totesi kuitenkin BBC:lle, että maa uskoo yhä luotijunaverkostoon. yle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #9 : Heinäkuu 25, 2011, 19:00:51 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #10 : Heinäkuu 28, 2011, 07:36:58 » |
|
Yle uutisoi Xinhuan kertoneen, että syy onnettomuuteen oli opastimessa (mikä nyt ei suuresti yllätä). Alkuperäinen uutinen ei paljoa enempää kerro.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #11 : Heinäkuu 28, 2011, 08:48:04 » |
|
Kiinan rautatieviranomaiset syyttävät viime lauantaisesta junaonnettomuudesta opastinlaitteiden suunnitteluvirhettä, kertoo uutistoimisto Xinhua. Shanghain rautatieyhtiön johtajan mukaan järjestelmä ei muuttanut valoa vihreästä punaiseksi salamaniskun jälkeen, vaikka näin olisi pitänyt tapahtua. Kiinalaisviestimien mukaan salamaniskun vaurioittaman luotijunan kaksi vaunua suistui kiskoilta, ja perässä tullut luotijuna törmäsi vaurioituneeseen junaan. Suistuneista vaunuista toinen putosi sillalta maahan. Onnettomuus vaati yli 30 ihmisen hengen. Lisäksi turmassa loukkaantui lähes 200 ihmistä. Raivostuneet kiinalaiset uskovat, että viranomaiset yrittävät piilottaa onnettomuuden todisteet peittämällä junan rauniot. Tuhannet ihmiset epäilevät mikroblogeissaan esimerkiksi kuolleiden määrän olevan ilmoitettua suurempi. iltasanomat
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #12 : Heinäkuu 28, 2011, 08:57:29 » |
|
Olisiko niin, että opastimet olisi pysyvästi, suoraan kytketty vihreille, turvalaitteistotta. Laiterahat menneet korruptioon. Tai sitten on laitteisto, johon on jäänyt bugeja paljastuessaan vasta poikkeustilanteissa. Näitä on sattunut, kotimaassakin. Kuten uusi, moderni, käytännössä testaamaton laitteisto Kv-Pm- välillä. Laitteiston käytön alussa. Tottakai Kiinassa uskotaan luotijunaverkostoon, jos ei, niin mitä....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 195
|
« Vastaus #13 : Elokuu 01, 2011, 11:27:37 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|