Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #75 : Lokakuu 26, 2011, 12:00:17 » |
|
Tampereen kohdalla ongelmana on Lielahden kohdalla tapahtunut sähköratavaurio. Kohdalla, jossa kulkee kuusi raidetta vierekkäin, näkyi kolmanneksi pohjoisimmalla porukkaa keltaisen auton lavalla sähköjohtoja räpläämässä. Hieman siitä Tampereen aseman suuntaan näkyi myöskin maadoitus. Omaa junaani, joka lähti Tampereelta puolisen tuntia myöhässä, vedetään tällä hetkellä marsun edessä hörisevällä deeverillä. Mukana ovat myös edellisen pendon matkustajat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #76 : Lokakuu 26, 2011, 12:12:37 » |
|
Tampereen kohdalla ongelmana on Lielahden kohdalla tapahtunut sähköratavaurio. Kohdalla, jossa kulkee kuusi raidetta vierekkäin, näkyi kolmanneksi pohjoisimmalla porukkaa keltaisen auton lavalla sähköjohtoja räpläämässä. Hieman siitä Tampereen aseman suuntaan näkyi myöskin maadoitus. Omaa junaani, joka lähti Tampereelta puolisen tuntia myöhässä, vedetään tällä hetkellä marsun edessä hörisevällä deeverillä. Mukana ovat myös edellisen pendon matkustajat.
Konduktööri äsken mainitsi, että junaa ei vedetty, vaan se työnnettiin, eli deeveri oli perässä. Häh? Kamerat kouraan ja kuvaamaan siitä! Mielellään videota, että tulee kulkusuunta selväksi. Mitä ihmettä nykyiset säännöt sanovat peräyttämisestä matkustajat kyydissä? Vai eikö se ole peräyttämistä, jos keulilla on marsu, jossa ohjeita radiopuhelimitse (toivottavasti) sanelee konnarin sijaan veturinkuljettaja? (Haaparanta, köh köh, Haaparanta) Toisaalta mitäpä näistä säännöistä... Näinpä junan Helsingistä lähtiessä paikallisjunan, joka ajoi Helsinki-Pasila -välillä matkustajat kyydissään samalla kun kuljettaja selaili lehteä, koosta päätellen jompaa kumpaa iltapäivälehdistämme. Ainakin neljä sivua hän ehti siinä käymään läpi ennen kuin junien nopeusero esti mua näkemästä, olisiko lehden lopussa ehkä kuljettajan mielestä huvittaviakin sarjakuvia. Tässä voi todellakin sanoa, että juna ajoi, ei kuljettaja
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #77 : Lokakuu 26, 2011, 12:22:44 » |
|
Päivitetään liikennetiedotteet, tuo Tuukan havainto on mielenkiintoinen toivottavasti joku saa sen ikuistettua kuvan muodossa.
26.10. klo 12.58 Muutoksia junaliikenteessä Tampereella Matkustajia pyydetään varautumaan myöhästymisiin Tampereen ja Seinäjoen sekä Tampereen ja Nokian välillä sähköratavaurion vuoksi.
Taajamajuna (H 465) klo 12.15 Tampere-Pori perutaan väliltä Tampere-Nokia. Korvaava bussikuljetus järjestetään. Nokialta Poriin juna kulkee normaalisti, joskin hieman aikataulustaan myöhässä.
Pendolino (S 245) klo 9.30 Helsinki-Vihanti on peruttu väliltä Tampere-Vihanti. Matkustajat ohjataan junaan InterCity 47 (Tampereelta klo 12.00).
Pendolino (S 256) klo 16.14 Vihanti-Helsinki on peruttu väliltä Vihanti-Tampere. Matkustajat Vihannista Tampereelle junalla InterCity 58 (Vihannista klo 16.30). Tampereelta Helsinkiin S 256 kulkee normaalisti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #78 : Lokakuu 26, 2011, 13:04:56 » |
|
Mitä ihmettä nykyiset säännöt sanovat peräyttämisestä matkustajat kyydissä? Vai eikö se ole peräyttämistä, jos keulilla on marsu, jossa ohjeita radiopuhelimitse (toivottavasti) sanelee konnarin sijaan veturinkuljettaja? (Haaparanta, köh köh, Haaparanta)
Ei ollut peräyttämistä, vaan kategorioisin vaihtotyöksi. Tällöin kuljettaja keulilla toimii vaihtotyönjohtajana. Toisaalta tilanne on siinä mielessä normaalista vaihtotöistä poikkeava, että jarrut taasen on sen keulamarsuilijan hallinnassa. Vastaava tilanne siis, kuin vaikkapa mäkeen jääneen tavarajunan avustuksessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #79 : Lokakuu 26, 2011, 14:18:47 » |
|
Mitä ihmettä nykyiset säännöt sanovat peräyttämisestä matkustajat kyydissä? Vai eikö se ole peräyttämistä, jos keulilla on marsu, jossa ohjeita radiopuhelimitse (toivottavasti) sanelee konnarin sijaan veturinkuljettaja? (Haaparanta, köh köh, Haaparanta)
Ei ollut peräyttämistä, vaan kategorioisin vaihtotyöksi. Tällöin kuljettaja keulilla toimii vaihtotyönjohtajana. Toisaalta tilanne on siinä mielessä normaalista vaihtotöistä poikkeava, että jarrut taasen on sen keulamarsuilijan hallinnassa. Vastaava tilanne siis, kuin vaikkapa mäkeen jääneen tavarajunan avustuksessa. Mites sitten se vaihtotyö matkustajat kyydissä? Eikös sen pitänyt olla kiellettyä muuten kun äärimmäisessä poikkeustilanteessa? Vai onko tähän tullut ihan virallinen muutos? Nythän olisi ollut teknisesti mahdollista heittää se veturi ihan keulille ja mennä junana, eli vaihtotyö matkustajat kyydissä olisi ollut vältettävissä. Ei sinänsä, ihan hyvä että mentiin näin kun mentiin. Muuten olisi kai pitänyt JKV:ta latailla ja seisoskella ylimääräistä ensin Tampesterissa ja sitten uudelleen Lielahden jälkeen. VR voisi vaan käskeä ennevirastoa kirjoittamaan vähän järkevämmät säännöt, ettei sääntöjä tarvitsisi liikenteen järkevyyden vuoksi tietoisesti rikkoa. Jotenkin ärsyttävää, että joka toiselle kuoppaa kaivaa, ei siihen itse näytä voivan langeta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #80 : Lokakuu 26, 2011, 14:59:03 » |
|
26.10. klo 15.03 Junaliikenne Tampereella Matkustajia pyydetään varautumaan myöhästymisiin Tampereen ja Seinäjoen sekä Tampereen ja Porin välillä aamupäivällä Tampereen Lielahdessa tapahtuneen sähköratavaurion vuoksi. Korjaustöiden arvioidaan valmistuvan klo 16 mennessä. 26.10. klo 14.15 Muutoksia junaliikenteessä Pendolino (S 245) klo 9.30 Helsinki-Vihanti on peruttu väliltä Tampere-Vihanti. Matkustajat ohjataan junaan InterCity 47 (Tampereelta klo 12.00).
Pendolino (S 256) klo 16.14 Vihanti-Helsinki on peruttu väliltä Vihanti-Tampere. Matkustajat Vihannista Tampereelle junalla InterCity 58 (Vihannista klo 16.30). Tampereelta Helsinkiin S 256 kulkee normaalisti.
Pendolino (S 61) klo 14.00 Tampere-Seinäjoki on peruttu. Matkustajat seuraavalla junalla (InterCity 49 Tampereelta klo 15.00).
Pendolino (S 62) klo 15.45 Seinäjoki-Helsinki on peruttu väliltä Seinäjoki-Tampere. Matkustajat seuraavalla junalla (InterCity 54 Seinäjoelta klo 16.38). Tampereelta Helsinkiin S 62 kulkee normaalisti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #81 : Lokakuu 26, 2011, 15:08:35 » |
|
Sääntö tuntee myös junan avustamisen, jota tehdään esim. työntämällä junaa, joka ei syystä tai toisesta pysty omin voimin kulkemaan. Avustaminen tehdään vaihtotyötä koskevien säädösten mukaisesti, mutta ei siis ole vaihtotyötä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #82 : Lokakuu 26, 2011, 21:14:16 » |
|
Vaihtotyö matkustajat kyydissä on täysin sallittua. Tapahtuu esim. päivittäin Tampereella, kun siirrellään makuuvaunuja oikeisiin juniin. Sääntö kuuluukin, ettei vaihtotöitä saa tehdä matkustajat kyydissä liikennepaikalta toiselle ulottuvana. Näin ollen olisi mahdollista, että Dv työntäisi vain vauriopaikan yli Lielahdessa.
Kuitenkin, kuten Kimmo kertoi, avustaminen, vaikka onkin vaihtotyön luonteista, on oma lukunsa täysin. Mutta homma olisi toki onnistunut myös pelkin vaihtotyösäännöksin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #83 : Lokakuu 26, 2011, 21:31:12 » |
|
Vaihtotyö matkustajat kyydissä on täysin sallittua. Tapahtuu esim. päivittäin Tampereella, kun siirrellään makuuvaunuja oikeisiin juniin. Sääntö kuuluukin, ettei vaihtotöitä saa tehdä matkustajat kyydissä liikennepaikalta toiselle ulottuvana. Näin ollen olisi mahdollista, että Dv työntäisi vain vauriopaikan yli Lielahdessa.
Matkustajajunan saa siirtää matkustajat kyydissä myös vaihtotyönä liikennepaikalta toiselle, mikäli kyse on radan rikkoontuneiden laitteiden aiheuttamasta häiriötilanteesta. Tämä lisäys tuli vuonna 2009, aiemmassa versiossa vain rikkoutuneen junan sai siirtää liikennepaikalta toiselle vaihtotyönä matkustajat kyydissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #84 : Lokakuu 26, 2011, 23:56:41 » |
|
Alunperin säännöstöä kirjoituspöydän takana laatineen henkilön oivalluksena oli kieltää täysin vaihtotyö matkustajien kanssa. Nämä käytännössä eteen tulevat ongelmat ovat onneksi tuoneet lievennöksiä säädöksiin. Henkilö on tainnut siirtyä muihin tehtäviin, joten järki taitaa voittaa tulevaisuudessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #85 : Lokakuu 27, 2011, 06:23:23 » |
|
Topin esittämässä esimerkissä vaihtotyössä siirretään makuuvaunuja jopa niin, että asiakkaat ovat kulkusuunnassa viimeisessä vaunussa!
IC2-950 matka aloitetaan Turun satamasta Helsinkiin työntämällä juna IC2-941 saapuneella veturilla Turun päärautatieasemalle. Henkilökohtaisesti tyhjennän aina kulkusuunnassa ensimmäisen vaunun matkustajista ennenkuin vaihtotyö aloitetaan. Ei tarvita kuin yksi rekka ensimmäisessä tasoylikäytävässä eteen, niin se on siinä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #86 : Lokakuu 27, 2011, 11:54:22 » |
|
27.10. klo 9.30 Pikajuna Tolstoi Moskovasta Helsinkiin myöhässä - 26.10. illalla Moskovasta Helsinkiin lähtenyt Pikajuna (P 32) Tolstoi on saapumassa Suomeen noin kaksi tuntia aikataulustaan myöhässä viivästyneen tullitarkastuksen vuoksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #87 : Lokakuu 27, 2011, 16:19:05 » |
|
27.10. klo 17.06 InterCity (IC 137) Helsinki-Turku myöhässä - InterCity (IC 137) klo 15.02 Helsinki-Turku on myöhässä noin 30 minuuttia junassa tapahtuneen sairaskohtauksen vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #88 : Lokakuu 27, 2011, 22:50:44 » |
|
27.10. klo 9.30 Pikajuna Tolstoi Moskovasta Helsinkiin myöhässä - 26.10. illalla Moskovasta Helsinkiin lähtenyt Pikajuna (P 32) Tolstoi on saapumassa Suomeen noin kaksi tuntia aikataulustaan myöhässä viivästyneen tullitarkastuksen vuoksi
Osaavatkos vorkin konnuhtööri-ihmiset kertoa, miten tuollainen tullitarkastuksen viivästyminen käytännössä tapahtuu?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #89 : Lokakuu 28, 2011, 10:03:07 » |
|
27.10. klo 9.30 Pikajuna Tolstoi Moskovasta Helsinkiin myöhässä - 26.10. illalla Moskovasta Helsinkiin lähtenyt Pikajuna (P 32) Tolstoi on saapumassa Suomeen noin kaksi tuntia aikataulustaan myöhässä viivästyneen tullitarkastuksen vuoksi
Osaavatkos vorkin konnuhtööri-ihmiset kertoa, miten tuollainen tullitarkastuksen viivästyminen käytännössä tapahtuu? Lainaus Wikipediasta: "Tullilaitoksen tehtävänä on... huumeiden ja muiden vaarallisten aineiden salakuljetuksen ja talousrikollisuuden torjuminen. Tullivalvonta kohdistuu tavara-, kulkuneuvo- ja matkustajaliikenteeseen. Valvonnassa tärkeintä on estää huumeiden, ampuma-aseiden ja -tarvikkeiden, vaarallisten teräaseiden, uhanalaisten eläin- ja kasvilajien sekä niistä saatavien tuotteiden tuonti, eläin- ja kasvitautien leviäminen, kansallisten kulttuuriaarteiden vienti ja rikollisen rahan pesu." Kenties Venäjän tulli on löytänyt maasta poistumassa olevasta junasta jotain mielenkiintoista, koska myöhästyminen oli tapahtunut heidän puolellaan. Toisin sanoen juna on seissyt Viipurissa tai Buslovskajassa pidempään kuin aikataulun mukainen pysähdysaika on ollut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #90 : Lokakuu 28, 2011, 15:52:27 » |
|
28.10. klo 15.54 Taajamajuna (H 470) klo 16.15 Tampere-Pori - suuren matkustajamäärän vuoksi taajamajunan (H 470) klo 16.15 Pori-Tampere lisäksi Porista Tampereelle ajetaan 2 linja-autoa, jotka ajavat suoraan Porin rautatieasemalta Tampereen rautatieasemalle. Porin ja Tampereen välillä oleville asemille Harjavaltaan, Kokemäelle, Vammalaan, Karkkuun ja Nokialle matkustajat kuljetetaan normaalisti junalla.
(Äkillinen joukkopako Porista?)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 813
|
« Vastaus #91 : Lokakuu 28, 2011, 21:12:43 » |
|
(Äkillinen joukkopako Porista?)
Junassa taisi olla sattuneista syistä johtuen vain kaksi vaunua, eli porilaiset läpikulkumatkustajat pantiin onnikalla suoraan Tampereen solmuun.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #92 : Lokakuu 28, 2011, 22:01:25 » |
|
Lainaus Wikipediasta: "Tullilaitoksen tehtävänä on... huumeiden ja muiden vaarallisten aineiden salakuljetuksen ja talousrikollisuuden torjuminen. Tullivalvonta kohdistuu tavara-, kulkuneuvo- ja matkustajaliikenteeseen. Valvonnassa tärkeintä on estää huumeiden, ampuma-aseiden ja -tarvikkeiden, vaarallisten teräaseiden, uhanalaisten eläin- ja kasvilajien sekä niistä saatavien tuotteiden tuonti, eläin- ja kasvitautien leviäminen, kansallisten kulttuuriaarteiden vienti ja rikollisen rahan pesu."
Kenties Venäjän tulli on löytänyt maasta poistumassa olevasta junasta jotain mielenkiintoista, koska myöhästyminen oli tapahtunut heidän puolellaan. Toisin sanoen juna on seissyt Viipurissa tai Buslovskajassa pidempään kuin aikataulun mukainen pysähdysaika on ollut.
Eli suomeksi: "Tällaista tapahtuu erittäin harvoin, joten ainakaan minä en osaa sanoa mistä tällaisessa olisi “tyypillisesti kysymys„"?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #93 : Marraskuu 01, 2011, 17:28:12 » |
|
1.11. klo 17.21 Myöhästymisiä Seinäjoen ja Parkanon välillä Sähkökatkoksen aiheuttama häiriö junien liikenteenohjausjärjestelmässä Seinäjoen ja Parkanon välillä myöhästyttää rataosalla liikennöiviä junia. Matkustajia pyydetään varautumaan myöhästymisiin. Korjaustöiden arvioidaan valmistuvan klo 17.30 mennessä. Seuraavat junat myöhästyvät arviolta 20-60 minuuttia: - InterCity (IC 49) klo 13.06 Helsinki-Rovaniemi - Pendolino (S 62) klo 15.44 Seinäjoki-Helsinki 1.11. klo 17.17 Muutoksia junaliikenteessä Seinäjoen ja Tampereen välillä - InterCity (IC 173) klo 14.06 Helsinki-Seinäjoki on peruttu väliltä Parkano-Seinäjoki. Matkustajat kuljetetaan seuraavalla junalla Pendolino (S 53) Parkanosta klo 17.44. - InterCity (IC 184) klo 18.26 Seinäjoki-Helsinki on peruttu väliltä Seinäjoki-Parkano. Matkustajat kuljetetaan seuraavalla junalla InterCity (IC 58) Seinäjoelta klo 19.38. 1.11. klo 14.00 Ratatyöjärjestelyt Oulu-Vihanti ma-to 10.11. saakka Seitsemän päiväjunaa (S 41, IC 43, S 45, IC 50, S 52, IC 54, S 56) korvataan maanantaista torstaihin 10.11. saakka linja-autoilla Vihannin ja Oulun välillä ratatöiden vuoksi. Jatkoyhteydet lähtevät normaalisti junan/linja-auton saavuttua. Matkustajia pyydetään varautumaan myöhästymisiin. Lisätietoa kts. www.vr.fi/ratatyot1.11. klo 9.18 Ratatyöjärjestelyt rantaradalla 26.11. asti 26. marraskuuta saakka ratatöiden vuoksi viisi iltajunaa (IC 965, IC 967, IC 969, IC 972, IC 974) korvataan linja-autoilla Karjaan ja Turun välillä, näiden junien matkustajat voivat matkustaa myös suoralla linja-autoyhteydellä Helsingistä Kupittaalle ja Turkuun sekä päinvastoin. Kaksi iltajunaa (IC 973, IC 970) Helsingin ja Turun välillä korvataan koko matkaltaan linja-autoilla. Lisätietoa ja aikataulut: kts. www.vr.fi/ratatyot
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #94 : Marraskuu 02, 2011, 08:38:34 » |
|
2.11. klo 7.52 Myöhästymisiä rataosalla Parkano-Tampere - Parkanon ja Tampereen välillä junat kulkevat noin 30 - 60 minuuttia aikataulustaan myöhässä turvalaitevian takia.
2.11. klo 8.19 Myöhästymisiä junaliikenteessä - InterCity (IC 244) klo 6.17 Vaasa-Helsinki on myöhässä noin 35 minuuttia - InterCity (IC 944) klo 6.28 Turku-Helsinki on myöhässä noin 20 minuuttia
Junat kartalla-havaintoja S80 (Jy-Hki) oli "tekninen vika" Tampereella kulkusuunnan vaihtuessa ja juna jäi 23 minuuttia myöhään. Nyt lähestymässä Tikkurilaa 16 min jäljessä.
IC2-944 myöhästyminen ihmetyttää, koska juna ohitti Inkoon "ajallaan" (<5min) ja S943 saapui hyvissä ajoin Siuntioon kohtausta varten. Mitähän siellä tapahtui sen jälkeen..? Edit: Tieto junasta kertoo, että nopeus on ollut 50km/h eli ratalaitteiden turvalaitevialta jossain Siuntion paikkeilla haiskahtaisi - taas...
IC 244 näyttäisi puksuttelevan Parkanon baanalla 29km/h ja poikkeama +50 min tiedoilla...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #95 : Marraskuu 02, 2011, 10:56:00 » |
|
Osaisiko joku sanoa, miksi turvalaiteviat ovat nykyään todella yleisiä Rantaradalla ja Tpe-Pko-Sk- radalla..
Liittyykö rantaradan ongelmat uusittuihin järjestelmiin? Vai aiheuttaako ratatyöt vikoja siellä?
Parkanon radalla vikojen yleisyys on kasvanut viime aikoina huolestuttavasti, vaikka siellä ei ainakaan julkisten tietojen mukaan ole ollut mitään turvalaitetöitä/ratatöitä menossa..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #96 : Marraskuu 02, 2011, 11:38:05 » |
|
"Äsken" juuri seisottiin reilu Oulun IC:llä vartti Parkanossa. Kuulutuksen mukaan odoteltiin "turvalaitevian takia muuta liikennettä", joka mun muistaakseni myöskin ainakin kerran mainittiin vastaantulevaksi. Toinen matkustaja sanoi pohjoisesta tulleen junan, joka oli "ajanut huoltohalliin", mitä sillä sitten tarkoittikin. Mulla oli nenä kiinni työasioissa läppärillä, joten en tullut katsoneeksi ikkunasta. Lisäksi juuri ennen Seinäjokea tuli automaattikuulutus, osapuilleen että "ratatöistä johtuen matka jatkuu Seinäjoen asemalta bussilla". Perään konduktöörin käsikuulutus, että linja-autot lähtevät laiturin 1 pohjoispäästä. Koko juna tyhjeni paria eksynyttä lukuunottamatta. Heitä ohjeistaessani kuulin sitten konduktöörin huutavan laiturilla, että "Nouskaa junaan, tämä juna jatkaa!", jolloin koko junalastillinen matkustajia kääntyi kannoillaan ja pujahti junan ovista sisään. Junan lähdettyä tuli tieto, että korvaava kuljetus alkaakin vasta Vihannista. Olisi kiva tietää, että millaista keskustelua liikenteenohjauksen ja junamiehistön välillä on käyty... Entä seisoiko Seinäjoella bussi jo odottamassa? Jos, niin missä se nyt on? Mistä saadaan Vihantiin bussi? Äsken lähdettiin Lapualta 35 minuuttia myöhässä. ...ja nyt tuli kuulutus: "Ja tiedotukset sen kun jatkuvat. Äskeinen myöhästyminen johtui Parkanon kohdilla olleesta turvalaiteviasta, jonka takia jouduimme ajamaan pitkän matkan hiljennettyä nopeutta". Äskeisessä sitaatissa kohta "Parkanon kohdilla" on epätarkka, saattaa olla että se sanoi "Parkanon jälkeen" tai jotain vastaavaa. Ja viestin kirjoittamisessa on taas mennyt hetki... Lähdettiin Kauhavalta +32.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #97 : Marraskuu 02, 2011, 12:35:28 » |
|
Katos katos. Tuukka tulee sitten vastaan täällä Kälviällä (jos ei jää pois Kokkolasta). Tavarajunat taas pääsee hyvin kulkemaan tänään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #98 : Marraskuu 02, 2011, 13:40:05 » |
|
Liittyykö rantaradan ongelmat uusittuihin järjestelmiin? Vai aiheuttaako ratatyöt vikoja siellä?
Ainakin tuossa, oliko nyt pari päivää sitten, Ervelässä rasvanäppi kaivurikuski kuuman linjan katkaisi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #99 : Marraskuu 02, 2011, 19:57:59 » |
|
Katos katos. Tuukka tulee sitten vastaan täällä Kälviällä (jos ei jää pois Kokkolasta). Tavarajunat taas pääsee hyvin kulkemaan tänään.
Oisinhan mä voinut jäädä Pennääsissäkin, mikäli oikein muistan pysähdysten järjestyksen. Mutta ei, et tullut vastaan. Ellet nyt ole juuri pohjoiseen päin matkalla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|