Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Oikoradan liikenne pysähdyksissä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« : Elokuu 15, 2011, 17:14:02 »

liikennetiedote, vr.fi

15.8. klo 17.23 Peruutuksia junaliikenteessä oikoradalla

Kaikki junat on toistaiseksi peruttu Lahden ja Keravan välillä teknisen vian vuoksi.

Matkustajat pyritään kuljettamaan busseilla Lahden ja Keravan välillä.

InterCity 118 (klo 14.40 Imatra-Helsinki) ja InterCity 111 (klo 17.12 Helsinki-Kouvola) ajavat Riihimäen kautta. 

http://www.vr.fi/fi/index/aikataulut/liikennetilanne/liikennetiedotteet.html.stx
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2011, 18:37:40 »

Tässä on nyt jo kyse huonosta tuurista, johon VR:llä ei ole osaa eikä arpaa. Ironisen hommasta tekee se, että VR on juuri tuonut julki tämän Jaatisantin haastattelun, jossa asian pääpaino on junien täsmällisyyden parantamisella:
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2011/08/1373847.xml
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2011, 20:28:12 »

Täysin mukiin- ja jalkaanmenevää on mannermainen meno täällä Hikiän tienoolla meidän savolaisten viimeisellä ehtookyydillä suurelle kirkolle. Vielä kun olisi HrI3 keulilla. Ajakaa vaan näitä kiitojunia enemmän tätä kautta.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2011, 20:52:15 »

Tuntuu olevan "huonoa tuuria" alvariinsa tällä rautatiesektorilla. Mihinkähän mahtaa ukko divisioonaansa johtaa!
Rautatiet voisivat otta mainosmusiikikseen Reino Helismaan Meksikon pikajuna:
 Matkustajat - miehet, naiset - kaikki torkkuvat.
Silloin vauhti hiljenee
Ja melkein pysähtyy
Missä lienee pysähdyksen syy?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2011, 21:11:12 »

Leikolan Ismohan on tosta tehnyt sen legendaarisen Pendolino-biisin jo nelisen vuotta sitten. Joskus sille vitsailinkin, että olis mennyt Hartwall Areenalle Lordin sijaan heittämään sen vuoden 2007 Euroviisuissa ja voitto olisi ollut varma.

Jahas, nyt on tullut tällainen tieto Maikkarin nettisivuille "Oikoradan vian syy selvisi – korjattu ehkä aamuun mennessä":
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2011/08/1373931.xml

Näin maallikkona ihmetyttää, että miten joku runkokaapeli voi sotkea koko liikenteen noin totaalisesti? Eikö yhteyksiä ole kahdennettu ihan vaan vaikka vetämällä toinen kaapeli toiselle puolen rataa ja toinen toiselle puolelle? Jos se kustannuskysymys on, niin mitähän lie sitten tällainen liikennehäsbäkkä maksaa ja vieläpä kerta toisensa jälkeen kaikkine korvikekuljetuksineen ja korvauksineen matkustajille?

(EDIT: Lisäys viimeinen kappale)
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2011, 21:14:39 »

Paitsi että Lordi ei edustanut Suomea vuoden 2007 Euroviisuissa Helsingissä. (Vaan Hanna Pakarinen.)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2011, 21:20:41 »

Paitsi että Lordi ei edustanut Suomea vuoden 2007 Euroviisuissa Helsingissä. (Vaan Hanna Pakarinen.)

Tääkin on varmasti totta ja niin muuten olikin. Mutta ilman Lordia Hanna Pakarinen ei olisi edustanut Suomea Helsingissä vuoden 2007 Euroviisuja, mutta se onkin sitten taas asia erikseen ja taas käänsin jutun aivan toiseksi kuin mitä alunperin kirjoitin.

Asiasta ohi aiheen - onko yhtään junaa teippailtu Euroviisujen 2007 jälkeen tietyn teeman mukaiseksi? Voisi nimittäin olla ihan nastaa vaihtelua, jos mallia otettaisi vaikkapa Saksan tai Sveitsin mallista.

(EDIT 2: lisäys) Topi, jotenkin Lordi kyllä tohon liittyi, sillä en mä päästäni tota vetäissyt. Voi toki olla, että sanoin myös niin, että "kun kerran Lordi voitti edellisvuonna, niin kyllä Pendo-biisi voittaa tänä vuonna." tms. Mahtoiko Lordi esiintyä tuolloin Areenassa edellisvuoden voittajan ominaisuudessa, sitä en osaa sanoa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2011, 22:00:41 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #7 : Elokuu 15, 2011, 21:24:34 »

Näin maallikkona ihmetyttää, että miten joku runkokaapeli voi sotkea koko liikenteen noin totaalisesti? Eikö yhteyksiä ole kahdennettu ihan vaan vaikka vetämällä toinen kaapeli toiselle puolen rataa ja toinen toiselle puolelle?

Toijalan tutkintaraportin http://www.onnettomuustutkinta.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Valmistuneettutkinnattiedotteet/1302672491460 yhteydessä on ihan mielenkiintoista juttua mm. yhteyksien kahdentamisesta tai paremminkin sen puutteesta. Junaliikenteen ohjaus on hyvin haavoittuvaista.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #8 : Elokuu 15, 2011, 21:30:51 »

Entä langaton tiedonsiirto? Ei tarvittaisi kaapeleita kummallekaan puolelle rataa.
tallennettu
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #9 : Elokuu 15, 2011, 21:34:15 »

Tässä on nyt jo kyse huonosta tuurista, johon VR:llä ei ole osaa eikä arpaa.

Ja rataosan turvalaitteet kunnossapitää...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Elokuu 15, 2011, 22:03:26 »

Ihan hyvä pointti, mutta ainakaan omiin silmiini ei ole sattunut uutisia, joissa joku turvalaitevika olisi johtunut kunnossapidon laiminlyönneistä. Näin ollen en lähtökohtaisesti syyttäisi tässä kohtaa VR:ää näistä eilisen ja tämän päivän ongelmista.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 15, 2011, 22:05:50 »

Miksi YLE ja MTV3 käyttävät kaukojunista nimitystä "pikajuna", kuulostaa harvinaisen tyhmältä..
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 15, 2011, 22:20:39 »

Laitoinpa äsken piruuttani Googleen hakusanoiksi 'junaliikenne palautunut normaaliksi'. Hittejä tuli vaikka kuinka paljon. Se mikä tässä kiinnostaisi, olisi se kuinka sekaisin liikennetilanteen tulee olla, jotta se ylittää uutiskynnyksen ja kuinka paljon erinäisten ongelmien vuoksi tehdään juttuja mediaan vuosittain? Miten tahansa päin asian laskee auki, ongelmia ja myöhästymisiä on yhä edelleen luvattoman paljon, oli niiden syyt sitten missä tahansa. Toki asioille on niin viranomainen kuin operaattorikin paljon tehnyt ja se on hjuva se. Silti jokainen negatiivinen uutisointi aiheesta on kaksi askelta taaksepäin samalla, kun juuri on yksi askel saatu ponnistusten jälkeen otettua eteenpäin.
tallennettu
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #13 : Elokuu 16, 2011, 00:06:59 »

Mahtoiko Lordi esiintyä tuolloin Areenassa edellisvuoden voittajan ominaisuudessa, sitä en osaa sanoa.

Muistin virkistykseksi: http://www.youtube.com/watch?v=xzbxizbc0bQ Hymyilee
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #14 : Elokuu 16, 2011, 00:10:32 »

Olin katsomassa Suomen voittoa koripallossa Portugalista. Takaisin palaaminen ei sujunut aivan suunnitelmien mukaan. Z-juna 21.41 Lahteen oli peruttu. Meitä oli bussillinen ihmettelijöitä Helsingin asemalla. Junaan aikonut konduktööri sai vasta laiturilla tietää, että ko. juna ei kuljekaan. Tällä kertaa VR toimi kuitenkin ihmeen järkevästi. Matkustajat ohjattiin 21.48 lähtevään H-junaan ja Keravalta oli bussiyhteys Haarajoelle, Mäntsälään ja Lahteen. Mainittakoon, että bussi oli varsin nykyaikainen vessoineen ja radioineen. Lopullinen myöhästyminen Lahdessa oli n. 50 minuuttia. Ainoastaan junan perumisen syy jäi epäselväksi.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Oikoradan liikenne pysähdyksissä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina