Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 25 | Siirry alas Tulostusversio
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« Vastaus #150 : Syyskuu 14, 2011, 20:12:39 »

Jossain luki että Tieto. Paremmin tietävät korjatkoon taas..
tallennettu
Markus Mälkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #151 : Syyskuu 14, 2011, 20:19:15 »

Uuden tietojärjestelmän on rakentanut VR:lle Accenture. Alihankkijana toimi Enfo. VR:n palvelut pyörivät Tiedon konesaleissa.
Lähde: http://m.digitoday.fi/?page=showSingleNews&newsID=201112322
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #152 : Syyskuu 14, 2011, 20:21:00 »

Kokeilkaapa klikata jonkin junan tarkempaa aikataulua verkkokaupassa. Väli ja junan numero on kyllä oikea, mutta aikataulu kuuluu jollekin muulle junalle. Laitoin palautetta VR:lle, ehkä korjataan joskus.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #153 : Syyskuu 14, 2011, 20:28:45 »

Kokeilkaapa klikata jonkin junan tarkempaa aikataulua verkkokaupassa. Väli ja junan numero on kyllä oikea, mutta aikataulu kuuluu jollekin muulle junalle. Laitoin palautetta VR:lle, ehkä korjataan joskus.
Siis tunnit ovat väärin, ainakin P265:n aikataulussa tunnit pitäisi olla 12 tuntia enemmän. 7:29 -> 19:29. Miten tuollainen voi olla mahdollista?
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #154 : Syyskuu 14, 2011, 20:29:29 »

Kokeilkaapa klikata jonkin junan tarkempaa aikataulua verkkokaupassa. Väli ja junan numero on kyllä oikea, mutta aikataulu kuuluu jollekin muulle junalle. Laitoin palautetta VR:lle, ehkä korjataan joskus.

Jaa, siitäköhän johtuu, että esim. IC 10 lähtöaika Joensuusta oli jotain 3.17 aamulla... Taisi sama toistua lähes kaikissa niissä ponnahdusaikatauluissa...  Virnistää
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #155 : Syyskuu 14, 2011, 20:33:36 »

Siis tunnit ovat väärin, ainakin P265:n aikataulussa tunnit pitäisi olla 12 tuntia enemmän. 7:29 -> 19:29. Miten tuollainen voi olla mahdollista?

Joo, se onkin tosiaan tuollainen systemaattinen virhe. Samoin näkyy hauskasti BUS 0 joissakin bussivuoroissa esim. Hnk-Kr -välillä.

Lähijunien numero näkyy muuten nykyään myös, aikataulussa on tyyppinä LOL.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #156 : Syyskuu 14, 2011, 20:45:03 »

Kokeilkaapa klikata jonkin junan tarkempaa aikataulua verkkokaupassa. Väli ja junan numero on kyllä oikea, mutta aikataulu kuuluu jollekin muulle junalle. Laitoin palautetta VR:lle, ehkä korjataan joskus.
Siis tunnit ovat väärin, ainakin P265:n aikataulussa tunnit pitäisi olla 12 tuntia enemmän. 7:29 -> 19:29. Miten tuollainen voi olla mahdollista?
19=7, toki on erittäin epäloogisesti merkitty, mutta periaatteessa tunnit ovat kuitenkin oikeita.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #157 : Syyskuu 14, 2011, 20:56:28 »

19=7, toki on erittäin epäloogisesti merkitty, mutta periaatteessa tunnit ovat kuitenkin oikeita.

Tuollaisen virheen saa helposti aika monella ohjelmointikielellä tehtyä laittamalla ajan muotoilukoodiin pienen h-kirjaimen ison sijaan. Eiköhän tässäkin ole kyse jostakin vastaavasta mokasta, ei tuo tarkoituksenmukaista voi olla.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #158 : Syyskuu 14, 2011, 20:58:38 »

Tuollaisen virheen saa helposti aika monella ohjelmointikielellä tehtyä laittamalla ajan muotoilukoodiin pienen h-kirjaimen ison sijaan. Eiköhän tässäkin ole kyse jostakin vastaavasta mokasta, ei tuo tarkoituksenmukaista voi olla.
Itselläni kävi sama mielessä. Olisi voitu VR:tä vähän paremmin tutkia asioita  Iskee silmää
tallennettu
Heikki Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #159 : Syyskuu 14, 2011, 20:58:48 »

Se on pettymys että hinnat ja vuorot eivät tule tyyliin SJ, eli hinnat ja vuorot näkyvät samalla sivulla lentoliikenteen tapaan yhdellä klikkauksella.

'Uusi' verkkokauppa on itselleni kyllä selkeä pettymys, kun miettii minkälaisia ratkaisuja esim. SJ:llä ja lentoyhtiöillä on käytössä. Tämä on vanhan päivitetty versio, vaikka olisi pitänyt ottaa selvä harppaus eteenpäin.

VR:llä ei tunnu olevan ymmärrystä siitä, miten tärkeä hyvä verkkokauppa on ihan markkinoinnillisestikin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #160 : Syyskuu 14, 2011, 21:47:10 »

Onko tässä kohtaa nähtyä lippu-uudistusta nyt yhteenvetona havaittavissa se, että ainoat oikeat uudistukset löytyvät VR:n verkkokaupasta? Toisin sanoen mitä matkustajalle näkyvää parannusta löytyy verkkokaupan ulkopuolelta? Mun nähdäkseni merkittävät uudistukset ovat edullisehkot ennakkoliput varauksella ja lippulajivalikoiman laajentaminen verkkokaupassa ovat plussaa. Vaan mikä meni uudistuksen tässä vaiheessa vikaan, jos tämän päiväistä alkukompurointia ei lasketa miinukseksi? Eikä tämä päivä edes ollut katastrofi, sillä asia ei ylittänyt edes Kymppiuutisten uutiskynnystä...  Iskee silmää

En siis haluaisi kuulla pelkkiä miinuksia, vaan myös erilaisia ajatuksia.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #161 : Syyskuu 14, 2011, 21:49:54 »

mut mikä tärkein konnareilta voi ostaa lippuja ilman lisämaksua, tätä on täälläkin moni halunnut. säästyy se 5 eur kun ei pysty ostaa haapajärven asemalta kun ei ole korttia eikä r-kioskia ja luuri ei toimi;-)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #162 : Syyskuu 14, 2011, 21:53:56 »


'Uusi' verkkokauppa on itselleni kyllä selkeä pettymys, kun miettii minkälaisia ratkaisuja esim. SJ:llä ja lentoyhtiöillä on käytössä. Tämä on vanhan päivitetty versio, vaikka olisi pitänyt ottaa selvä harppaus eteenpäin.


Tismalleen. Äärimmäisen konservatiivinen päivitys, joka ei tuo mielestäni oikeastaan mitään rakenteellista uutuutta. Tällä konseptilla ei mielestäni edes yritetä saada myytyä junia täyteen, vrt. paljon esiintuotu SJ:n malli ( lentoyhtiöistä puhumattakaan ) jossa on aidosti yritystä. Ns. halpoja lippuja voi olla tarjolla aiemminkin kuin 60 vrk ennen lähtöpäivää - kuten liitteen juuri kaapatussa kuvassa.

Enää ei puutu kuin se, ettei aidosti joustavaa hinnoittelua voida ottaa käyttöön tietojärjestelmän rajoitusten vuoksi.


* Norwegian14092011HkiOl.png (197.36 kilotavua, 1280x768 - tarkasteltu 397 kertaa.)
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #163 : Syyskuu 14, 2011, 21:59:17 »

Mun nähdäkseni merkittävät uudistukset ovat edullisehkot ennakkoliput varauksella ja lippulajivalikoiman laajentaminen verkkokaupassa ovat plussaa.
Mitkä edullisehkot ennakkoliput? Ennakkoliput tulevat myyntiin "myöhemmin tämän vuoden puolella", eli toisin sanoen aikaisintaan joskus vuonna 2012, mahdollisesti eivät koskaan.

Tämänpäiväinen lippukauppakaaos olisi voitu vältää, jos olisi selvästi kerrottu tämä seikka tarkemmin. Eivätkö kaikki tänään kuitenkin etsineet uudistetusta verkkokaupasta uusia ennakkolippuhintoja - eivätkä suinkaan ihastelleet uuden verkkokaupan ulkonäköä ja toimivuutta? [kysymys on retorinen]
tallennettu

Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #164 : Syyskuu 14, 2011, 22:02:53 »

Nyt osut asian ytimeen, tätä itsekin funtsin. ja tähän hommaan palanut miljoonia Euroja.
Kysyntäperusteinen hinnoittelu ok, mutta tämä toteutus..Tässä vaiheessa huono esitys. Positiivistä hinnoittelu suurelta osin, sitä joutuu viilaa markkinatilanteen suhteen,mutta tekninen toteutus verkkokaupan suhteen lähes ala-arvoista. 15w sitten olisi ollut ok , mutta kun on olisi edes apinoitu muiden operaattoreiden toimivia ratkaisuja. en ymmärrä ratkaisua olleenkaan vrt SJ tai DB
tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #165 : Syyskuu 14, 2011, 22:49:19 »

Syyskuun jälkeen, jos lippu ostetaan vasta junassa, (pl. taajamajunat) peritään 5€:n lisämaksu, vaikka asemalla ei olisi edes lippuautomaattia. Sellaisiakin liikennepaikkoja on. Järkyttynyt

Entä jos ei halua ostaa lippua EU määräysten vastaisesta automaatista, rangaistaanko silloinkin vitosen lisämaksulla? Kaikki VR:n uudenmalliset automaatit ovat EU määräyksien vastaisia, joten niitä ei pitäisi asemilla olla yhtään asennettuna ja siten lippujakaan ei juuri pysty laillisesti ostamaan.

Joltain asemalta automaatit poistettiin että saatiin asemalle käyttölupa ja sitten luvan saannin jälkeen käytiin vaivihkaa ruuvaamassa automaatit takaisin. Tällainen toiminta ei kuitenkaan tunnu liikenteen turvallisuusvirastoa kiinnostavan ja työaika käytetään ennemmin museoliikennöinnin vaikeuttamiseen.
tallennettu
Pauli Kyllönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #166 : Syyskuu 14, 2011, 22:53:06 »

Mun nähdäkseni merkittävät uudistukset ovat edullisehkot ennakkoliput varauksella ja lippulajivalikoiman laajentaminen verkkokaupassa ovat plussaa.
Mitkä edullisehkot ennakkoliput? Ennakkoliput tulevat myyntiin "myöhemmin tämän vuoden puolella", eli toisin sanoen aikaisintaan joskus vuonna 2012, mahdollisesti eivät koskaan.

Tämänpäiväinen lippukauppakaaos olisi voitu vältää, jos olisi selvästi kerrottu tämä seikka tarkemmin. Eivätkö kaikki tänään kuitenkin etsineet uudistetusta verkkokaupasta uusia ennakkolippuhintoja - eivätkä suinkaan ihastelleet uuden verkkokaupan ulkonäköä ja toimivuutta? [kysymys on retorinen]

Itse verkkokauppaa katsellessa ja hakiessa matkoja 7-60 vrk päähän löysin verkkokaupasta ennakkolippuvaihtoehdon.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #167 : Syyskuu 14, 2011, 23:03:22 »

TV1:n uutisissa (?) oli kuvapläjäys Tikkurilasta, jossa mainittiin monesta onnellisesta matkustajasta - konduktöörit eivät millään ehdi myymään lippuja kaikille. Toisaalta, kuinka suurta vaihtokassaa he nykyään kantavat mukanaan, riittivätkö vaihtorahat monelle käteisasiakkaalle? (esim. IC55). Kuka oli työssä tänään (Lari)?

Toisaalta alkuviikolla haastateltiin "VR:n HERRAA" paikallisradiossa (vai jossain lehdessä) ja hän oli erittäin luottavainen tapahtuvan muutoksen ongelmattomaan onnistumiseen. Uutta järjestelmää on testattu poikkeuksellisen runsaasti ja kaikki MAHDOLLISET (ja mahdottomat) ongelmat on otettu huomioon. Pahus, kun en muista tuon HERRAN nimeä, mutta HÄN itse voi varmaan antaa kommenttinsa luettuaan nämäkin viestit (kyllä!, VR:llä on henkilöitä, joilla on lupa selailla jopa näitä sivustoja työ-aikanaan).
tallennettu
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #168 : Syyskuu 15, 2011, 07:01:14 »

Testasinpa taas miten järjestelmä toimii välillä Jyväskylä-Varkaus. Aika masentavaa käytettävyyttä, täytyy myöntää. Päivän neljä junayhteyttä oli ripoteltu kolmelle erilliselle sivulle. Ja jostain syystä Operalla joutuu painamaan sitä ensimmäistä jatka-nappia kahdesti.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #169 : Syyskuu 15, 2011, 07:03:38 »

En tiedä, pitääkö todella paikkansa vai oliko Aamupostin tunnetusti huolimattoman toimittajan väärinkäsitys tämänaamuisessa lehdessä, mutta väitettiinpä siinä, että lipunmyyjätkin olisivat saaneet uudet hinnat tietoonsa vasta eilenaamulla. Tiedä häntä.

Nyymansmikkeli edellä kyseli ajatuksia siitä, mikä uudistuksessa on hyvää. Varmaan juuri se ennakkolippu sen yhden kerran vuodessa, kun sitä voi käyttää, mutta en minä paljon muuta keksi. Mahdollisuus valita paikkansa itse varausjärjestelmässä voi olla joissakin tapauksissa hyödyllinen, vaikka itselleni useimmiten marginaalinen.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #170 : Syyskuu 15, 2011, 07:38:09 »

Nyymansmikkeli edellä kyseli ajatuksia siitä, mikä uudistuksessa on hyvää. Varmaan juuri se ennakkolippu sen yhden kerran vuodessa, kun sitä voi käyttää, mutta en minä paljon muuta keksi. Mahdollisuus valita paikkansa itse varausjärjestelmässä voi olla joissakin tapauksissa hyödyllinen, vaikka itselleni useimmiten marginaalinen.

Kuten tohon ylle kirjoitin, oikeat uudistukset löytyvät nähdäkseni vain verkkokaupasta. Onhan paikkoja voinut varata lipunmyynnistä ja puhelinpalvelusta iät ajat siitä kohtaa junaa kuin on itse haluanut. Rohkenen väittää, että tässä oli jälleen kerran VR:llä paljon enemmän sanoja kuin tekoja. Perustelen tätä sillä, että keskimääräisen matkustajan lipunhankintaa ja matkustamisen joustavuutta hankaloitettiin tarkoituksella. Se on ihan selvä homma, että alkaen hinnoissa ei ole peruutus- eikä muutosmahdollisuuksia, mutta kyllä normihintaisessa lipussa pitäisi pelivaraa olla ainakin samojen junatyyppien välillä ilman helvetinmoista säätöprojektia lippujen vaihdon osalta.

Katselin ihan piruuttani vapaita paikkoja parin kuukauden päästä lähteviin IC-juniin Helsingistä. Kuinka ollakaan, samat paikat on varattu päivästä ja viikosta toiseen. En jaksa uskoa, että nämä kaikki paikat olisivat kiintiöpaikkoja, joten mistä lie sitten kyse? Asiallahan ei sinänsä ole mitään merkitystä, mutta kunhan nyt vaan pisti silmään.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #171 : Syyskuu 15, 2011, 07:44:19 »

19=7, toki on erittäin epäloogisesti merkitty, mutta periaatteessa tunnit ovat kuitenkin oikeita.

Tuollaisen virheen saa helposti aika monella ohjelmointikielellä tehtyä laittamalla ajan muotoilukoodiin pienen h-kirjaimen ison sijaan. Eiköhän tässäkin ole kyse jostakin vastaavasta mokasta, ei tuo tarkoituksenmukaista voi olla.

Maksavaa asiakasta, siis VR:ää, tuskin paljoa kiinnostaa koodaajien selitykset. Tuollaista se valitettavasti niiden kanssa toimiessa tahtoo olla ja imagotappiot kantaa VR.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #172 : Syyskuu 15, 2011, 07:47:11 »

Yksi syy järjestelmän kaatumiseen oli se, että VR unohti keskiviikkona nettikauppaan pyrkineiden rajoittimet. Kaupallinen johtaja Lassi Rönkkönen kertoi keskiviikkona Aamulehdelle, että rajoitin toimii viimeistään torstaina.

aamulehti

tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #173 : Syyskuu 15, 2011, 07:54:50 »

Yksi syy järjestelmän kaatumiseen oli se, että VR unohti keskiviikkona nettikauppaan pyrkineiden rajoittimet. Kaupallinen johtaja Lassi Rönkkönen kertoi keskiviikkona Aamulehdelle, että rajoitin toimii viimeistään torstaina.

aamulehti

Rohkenen tässäkin kohtaa väittää, että järjettömältä webbitungoselta olisi tässä laajuudessa vältytty aivan varmasti siten, että VR olisi kertonut reilusti jo viikkoja ennen uusista hinnoista, sillä niiden oli oltava firman tiedossa jo jos ei kuukausia, niin ainakin viikkoja ennen lanseerausta. Tätähän täällä vorgissa yritettiin sanoa ja asiaa ihmeteltiin jo miltei heti sen jälkeen, kun lippu-uudistuksen ensitiedot tulivat julki.

VR:n omaa tyhmyyttä on se, että se kompuroi kerrasta toiseen ruohonjuuritason asioihin. On hienot visiot, missiot ja arvot (tm), vaan missä on täysin normaali laukkuryssän kauppalogiikka ja -taito? Ei liene kuun pyytämistä taivaalta, jos asiakas haluaisi tietää viikkoa aiemmin, mitä matkanteko syyskuun 17. päivä Helsingistä Hämeenlinnaan mahtaa maksaa?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #174 : Syyskuu 15, 2011, 07:57:03 »

En tiedä, pitääkö todella paikkansa vai oliko Aamupostin tunnetusti huolimattoman toimittajan väärinkäsitys tämänaamuisessa lehdessä, mutta väitettiinpä siinä, että lipunmyyjätkin olisivat saaneet uudet hinnat tietoonsa vasta eilenaamulla. Tiedä häntä.

Kyllä se todennäköisesti on mennyt juurikin noin.

Isossa organisaatiossa pelätään aina tärkeiden asioiden vuotamista kilpailijoille. Jos ei muuta, niin pikkupomot salaavat asiat omaa tärkeyttään pönkittääkseen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina