[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #225 : Syyskuu 17, 2011, 09:37:24 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #226 : Syyskuu 17, 2011, 09:57:01 » |
|
Täytyypä jatkaa purnaamista vielä sen verran että Kouvola-Inkeroinen välillä kulkevassa Sm4-junassa peritään polkupyöränkuljettamisesta 10 euroa (lippu konnarilta, lipunmyynnistä 9€) (matkalippu opiskelijalta 3€) EKO (!!)-luokassa.. yksi esimerkki miten tällaisella välillä pienemmällä yrityksellä voisi olla helpompi joustaa ja järkeistää hinnoittelua..
Kouvola-Inkeroinen väli on kuulunut jo aiemminkin kaukoliikenteen hinnoittelun pariin, joten kyseessä ei ole lippu-uudistuksen mukana tullut asia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #227 : Syyskuu 17, 2011, 10:07:16 » |
|
Jos on ollut viime päivinä ongelmia lippu-uudistuksen kanssa, niin täsmällisyys sitä vastoin on ollut huippuluokkaa... Täsmällisyysprosentit ovat olleet 91-96% välillä, joka on onneksi helpottanut huomattavasti asiakkaiden suhtautumista muuten haasteellisesti alkanutta junamatkaa kohtaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #228 : Syyskuu 17, 2011, 10:42:31 » |
|
Eikös sen nyt lähtökohtaisesti pitäisi olla niin, että maksava asiakas saa vastinetta rahoilleen? Ei minun mielestä ole mitään syytä tuulettaa asiasta kolmeen kertaan samassa ketjussa. Miettikääs, jos mun myymissä tuotteissa toimivien vehkeiden osuus olisi 90% ja loppu 10% olisi turskaa - pitäisikö munkin tuulettaa, jos jollain viikolla paskana olevien laitteiden osuus olisikin vain 5% - olisinko silloin onnistunut työssäni erityisen hyvin, jopa niin hyvin, että voisin kehua aiheella?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2537
|
« Vastaus #229 : Syyskuu 17, 2011, 15:08:36 » |
|
Tämä oli huvittava kirjoitus lehdessä, vaikka vihreys lienee nyt korjattu: "Siirrä hiiri kalenterissa yläreunan kuukausirivin (syyskuu) oikeaan kulmaan ja klikkaa.
Huomaaat pääseväsi kuukauden eteenpäin (vastaavasti sitten vasemmasta kulmasta takaisin).
Normaalisti tuossa kohtaa olisi nuoli, mutta VR on niin vihreä, että nuoli lienee taustavärin vihreä eikä sitä huomaa. EN ole varma, muuttuuko hiiri oikeassa kohdassa vähän vai ei. Klikkaa kumminkin.
Tai sitten: ennakkoliput ovat halvempia, mutta VR piilottaa niiden ostamisen näin."
Olisivat ostaneet Ruotsista valmiiksi testatun ja toimivan ohjelman.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #230 : Syyskuu 17, 2011, 15:22:02 » |
|
Olen aktiivityöaikanani ollut melko paljon tietotekniikan kanssa tekemisissä sekä ostavana etta toimittavana osapuolena, ja tuntuu siltä, että aina vain hullumpaan suuntaan on menty. Se mitä bittinikkarit kammioissaan pitävät hienona, ei välttämättä olekaan käyttäjän kannalta kuin turhaa harmia. Missä on se KÄYTETTÄVYYS?!
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2011, 17:34:43 kirjoittanut Markku Naskali »
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« Vastaus #231 : Syyskuu 17, 2011, 17:14:08 » |
|
Missä on se KÄYTETTÄVYYS!
Suomessa ei varmaan kymmeneen vuoteen päästä sähköiseen äänestykseen, koska kunnallisvaalien kokeilu meni läskiksi äänestysohjelmaan jääneen virheen seurauksena. Sikäli kuin ymmärsin oikein, vika oli siinä, että kun teit kaiken sähköisesti, homma meni ok. Mutta jos halusit tulostaa äänestäsi dokumentin mukaasi, sait kyllä matkaasi todisteen, että äänestit juuri Ville Vauhkosta, mutta sen jälkeen olisi vielä pitänyt jollain tapaa tehdä äänen tallentaminen, jotta se olisi rekisteröitynyt myös tietojärjestelmään. Täydellisen alkeellinen tunarivirhe niin tilaajan kuin toimittajan projektiryhmän jäseniltä siinä ydintoiminnossa, mitä sen uuden systeemin oli tarkoitus osata tehdä. Samainen järjestelmätoimittaja on osallisena myös tässä VR:n projektissa ...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #232 : Syyskuu 17, 2011, 17:41:16 » |
|
Sähköiseen äänestykseen voidaan mennä heti seuraavissa vaaleissa jos nämä ministerit niin esittävät ja eduskunta päättää, mutta mikä on lopputulos?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #233 : Syyskuu 17, 2011, 23:53:58 » |
|
Ammoisina, niinä kuuluisina hyvinä aikoina sai matkustaa esim. Helsingistä Rovaniemelle vaikka kuinka monessa pätkässä, siis eri junilla kelpoisuusajan (taisi olla 14 pv) puitteissa, kunhan leimautti lipun välillä konduktöörillä tai aseman lipputoimistossa. Se oli oikeata joustoa VR:n taholta. Tuolloin oli olemassa myös matkatavarapalvelut jne. Those were the days!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #234 : Syyskuu 17, 2011, 23:57:15 » |
|
Varsin huolestuttavalta vaikuttaa Jonnen kommentti lipun kelpoisuudesta taajamajunassa ja toisaalta Timo-Pekan vastainen mielipide. "Ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa", ettei edes suorittava porras tiedä varmuudella miten tulee toimia eri tilanteissa. Miten, harvoin matkaileva, mummo osaa ostaa oikean lipun oikeaan junaan, ellei edes konnarit tiedä oikeita toiminta-ohjeita (toivottavasti tarkastajat ovat ajan tasalla ja varmuudella rahastavat viimeisetkin kolikot väärässä junassa olevan mummon kukkarosta). No..., kunhan VR:n terävin kärki miettii asioita ja vihdoin viimein antaa yksiselitteiset (toivottavasti) toimintaohjeet henkilökunnalleen, alkaa hommakin varmaan onnistumaan (kunhan matkustajakin lopulta osaisi ostaa itselleen edullisimman lippuvaihtoehdon). Vai käykö tässäkin niin, että kaikkien muutoksen kanssa tekemisissä olleiden vuosilomat osuvat juuri Lapin ruskan ajankohtaan? (Varsin yleistä entisten pienten muutosten kohdalla). Larin selvennystä tarvittaisiin tähänkin asiaan!!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #235 : Syyskuu 18, 2011, 09:35:58 » |
|
Larin selvennystä tarvittaisiin tähänkin asiaan!!! Kiitos, Jorma, luottamuksesta. Uudet liput, käyttöoikeudet ja kelpoisuudet ovat asiakkaiden lisäksi uusia asioita myös junahenkilökunnalle. Käyttö on vasta alkanut, joten haasteita on - molemmille... Etenkin kun käyttöönotto yhteydessä "kaikki ei mennyt kuin Stormössä". "Ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa", ettei edes suorittava porras tiedä varmuudella miten tulee toimia eri tilanteissa. Miten, harvoin matkaileva, mummo osaa ostaa oikean lipun oikeaan junaan, ellei edes konnarit tiedä oikeita toiminta-ohjeita (toivottavasti tarkastajat ovat ajan tasalla ja varmuudella rahastavat viimeisetkin kolikot väärässä junassa olevan mummon kukkarosta). No..., kunhan VR:n terävin kärki miettii asioita ja vihdoin viimein antaa yksiselitteiset (toivottavasti) toimintaohjeet henkilökunnalleen, alkaa hommakin varmaan onnistumaan (kunhan matkustajakin lopulta osaisi ostaa itselleen edullisimman lippuvaihtoehdon). Parasta tietenkin olisi, että heti ensimmäisestä hetkestä alkaen olisi noudatettu uusien lippujen ohjeita. Valitettavasti se ei yksinkertaisesti ole ollut mahdollista, eikä olisi ollut edes järkevää. Asiakkailla on kuitenkin ollut junaliput joko valmiina tai sitten ne on ostettu meiltä junahenkilökunnan jäseniltä matkan aikana. Junissa on oltu tietojeni mukaan hyvin joustavia ja näin olemme myös saaneet ohjeet toimia ongelmien kanssa. Yksittäisten tapausten kommentointiin en ole täällä ennen lähtenyt, enkä tee sitä tälläkään kertaan ilman tietoja molemmilta osapuolilta. Totean vain, että mikäli junalipussa on mainittu sen kelpaavan vain tietyllä junavuorolla ja sitä ei ole käytetty sillä vuorolla, niin se sitten siitä - ohjeistuksen ja lipussa lukevien ehtojen mukaan on toimittu. Peruutusehdot löytyvät lipusta, joten suosittelisin yhteydenottoa Asiakaspalvelukeskukseen ja tapahtumien kertomista niinkuin ne ovat tapahtuneet. Olen 100% varma, että yksikään asiakas ei ole saanut lippu-uudistuksen jälkeen kolmena ensimmäisenä päivänä kaukoliikenteen junissa sakkoja. Junahenkilökunta on painanut pää punaisena töitä, että on saanut mahdollisimman monelle lipun myytyä ja palveltua asiakkaita. Tarkastajat aloittavat toiminnan junissa aina ottamalla ensin yhteyden johtavaan konduktööriin, joten mikäli junassa on liput myyty ja tarkastettu junahenkilökunnan toimesta ensin niin tarkastajien toiminta aloitetaan vasta sen jälkeen. Junahenkilökunta myy tästä eteenpäin varmasti periaatteessa oikeita lippuja, koska myyntilaite tarjoaa ainoastaan kyseisen junan matkahaku-palvelun perusteella tarjoamia yhteyksiä. Pystymme siis myymään lippuja omaan junaamme sekä sen vaihtoyhteyksiin. Käytännössä tässä on ollut pieniä haasteita järjestelmän käyttöönoton yhteydessä, kun matkahaku-palvelu ei ole jostain tietoteknisestä syystä löytänyt esimerkiksi kaikkia vaihtoyhteyksiä. Nämä ovat niitä asioita, joista aktiivisesti tulee junahenkilökunnan tai asiakkaan antaa palautetta asioiden pikaista korjaamista varten. Hyvänä esimerkkinä Teppo Niemen maininta H428/IC2-184 puuttumisesta - siitä on tieto mennyt eteenpäin ja jos ei asiaa ole vielä korjattu, niin se pitäisi tulla kuntoon lähiaikoina. Vai käykö tässäkin niin, että kaikkien muutoksen kanssa tekemisissä olleiden vuosilomat osuvat juuri Lapin ruskan ajankohtaan? Ei varmasti ole osunut, vaan pitkää päivää ovat painaneet aamusta iltaan. Junahenkilökunnalle on ollut tarjolla lähituki-palvelua, jossa järjestelmän käyttöönottamisessa mukana olleita ihmisiä on avustavassa ongelmien kanssa ja opastamassa puhelimen päässä tai taukotiloissa. Uusi viikko on edessä, itsellä olisi nyt vapaapäivät eli jos hetken sallitte minunkin ottaa henkeä uudistuksen käyttöönotosta. Olemme jälleen erään kokemuksen rikkaampia...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 126
|
« Vastaus #236 : Syyskuu 18, 2011, 11:43:00 » |
|
Voi hellanlettas tätä osaamisen ja yrittämisen tasoa josta TAAS olemme saaneet nauttia, viime päivinä, haun tulos, hetki sitten: ”Palvelussamme on ruuhkaa Yritä hetken kuluttua uudelleen. Pahoittelemme häiriötä.” Matkahuollon sivulla ei pahoitella!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #237 : Syyskuu 18, 2011, 15:37:58 » |
|
VR:n lipunmyynnissä saattaa olla maanantaina hidastelua. Tiedottaja Sanna Keränen kertoo, että perjantai ja lauantai sujuivat moitteettomasti. Sunnuntaina hidastelua oli kuitenkin puolentoista tunnin ajan puolestapäivästä alkaen. Keränen ei osannut arvioida, oliko sunnuntainen hidastelu johtunut asiakasmäärästä vai esimerkiksi teknisistä seikoista. Hidastelujakson jälkeen lipunmyyntijärjestelmä toimi kuitenkin jälleen kunnolla. aamulehti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 237
|
« Vastaus #238 : Syyskuu 19, 2011, 05:59:32 » |
|
Taitaa tosiaan uusi lippujärjestelmä viedä "hieman" enemmän aikaa konduktööreiltä. Matkustin perjantaina Ic2 111:lla Tikkurilasta Kouvolaan ja konduktööri ei kerennyt tarkastamaan lippuani matkani aikana. Samoin P709:ssä Kouvolasta Pieksämäelle konduktööri tuli tarkastamaan lippua vasta Mäntyharjun jälkeen. Ennen tätä lippuuudistusta konduktööri on lähes poikkeuksetta tullut tarkastamaan liput heti Kouvolasta lähdön jälkeen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #239 : Syyskuu 19, 2011, 06:42:31 » |
|
Matkahuollon sivulla ei pahoitella! Ei kai, kun Kilpailuvirasto vei ratsiassaan firman tietokoneet.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 2195
|
« Vastaus #240 : Syyskuu 19, 2011, 07:15:32 » |
|
[Hyvänä esimerkkinä Teppo Niemen maininta H428/IC2-184 puuttumisesta - siitä on tieto mennyt eteenpäin ja jos ei asiaa ole vielä korjattu, niin se pitäisi tulla kuntoon lähiaikoina.
Ei sitä tarvitsde enää minun takia korjata. Ostoliikennematkustajathan ovat VR yhtymä Oy:lle yökkösiä, joista halutaan päästä eroon. Tämä lippun asia oli osaltani viimeinen pisara. Yritän jatkossa välttää mahdollisimman paljon VR-yhtymä OY:n henkilöliikenteen kaukoliikennepalvelujen käyttämistä. Ja Larille, kuuntelhan, mikäli enää mahdollista, mitä parisen viikkoa sitten IC 179 Tampereen saapumiskuulutus kertoo yhteydestä Kolhoon, Haapamäelle ja Keuruulle. Olen löytänyt matkalle huomattavasti edullisemman matkustusvaihtoehdon kuin VR-yhtymä OY:n ennakkoliput ja huomattavasti paremmalla joustavuudella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #241 : Syyskuu 19, 2011, 07:16:32 » |
|
Eilen tuli ostettua ekan kerran lippu uudesta nettipalvelusta...vain kaksi tuntia muun tietoisuuskoneen käsittelyn yhteydessä kesti löytää sopiva "aukko" ruuhkasta Kuitenkin lippu tuli, ja normaaliin tyyliin otin txt-lipun ja ihan mielenkiinnosta myös s-potsivahvistuksen ja tulostin sen... Mikä olikin hyvä juttu, nimittäin txt:ssä ei ollut mukana lainkaan sitä "viivakoodia" Viestissä oli vain linkki lippusivulle, mutta mitens toimitaan jos junassa ei olekkaan riittävää kentää tai puhelin ei ole "älypuh-elin"? nimim; Mitä tein väärin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #242 : Syyskuu 19, 2011, 07:36:34 » |
|
Tietääkö joku, mitä on tapahtunut VRn matkatilikorteille? Käykö ne enää maksuvälineinä? En ainakaan VRn Verkkokaupasta löydä sellaista maksutapaa enää eikä missään kerrota asiasta mitään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #243 : Syyskuu 19, 2011, 09:06:01 » |
|
Verkkokaupassa näyttää olevan kohdillaan paikkojen valinta, selkeät vaunukartat. Antaa mahdollisuuden myös tutkailla junien täyttöastetta. Esim nyt 10.06 lähtevä juna Hel-Oul Business-luokassa täyttö% 83, (vaunukartat käyttävät vielä tätä tutumpaa termiä) muualla junassa n.65%. Business näyttää myyvän paremmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #244 : Syyskuu 19, 2011, 10:02:50 » |
|
Tämä lippun asia oli osaltani viimeinen pisara. Yritän jatkossa välttää mahdollisimman paljon VR-yhtymä OY:n henkilöliikenteen kaukoliikennepalvelujen käyttämistä. Ja Larille, kuuntelhan, mikäli enää mahdollista, mitä parisen viikkoa sitten IC 179 Tampereen saapumiskuulutus kertoo yhteydestä Kolhoon, Haapamäelle ja Keuruulle.
Olen löytänyt matkalle huomattavasti edullisemman matkustusvaihtoehdon kuin VR-yhtymä OY:n ennakkoliput ja huomattavasti paremmalla joustavuudella. Nyt on pieru merrassa, kun pitkäaikainen uskollinen kanta-asiakaskin äänestää jaloillaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #245 : Syyskuu 19, 2011, 10:13:24 » |
|
[Hyvänä esimerkkinä Teppo Niemen maininta H428/IC2-184 puuttumisesta - siitä on tieto mennyt eteenpäin ja jos ei asiaa ole vielä korjattu, niin se pitäisi tulla kuntoon lähiaikoina.
Olen löytänyt matkalle huomattavasti edullisemman matkustusvaihtoehdon kuin VR-yhtymä OY:n ennakkoliput ja huomattavasti paremmalla joustavuudella. Voitko Teppo kerto mikä vaihtoehto se on? Bussi, auto vai polkupyörä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eija Mari
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 38
|
« Vastaus #246 : Syyskuu 19, 2011, 10:52:51 » |
|
Sunnuntain IC78 Kajaanista Helsinkiin - extrassa eli vanhassa bisneksessä oli 2 matkustajaa lähes koko matkan ajan (Kúopio - Pieksämäki välillä 3). Varaustilanteen mukaan luokka oli 3/4 punaisena.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 2195
|
« Vastaus #247 : Syyskuu 19, 2011, 10:57:18 » |
|
[Hyvänä esimerkkinä Teppo Niemen maininta H428/IC2-184 puuttumisesta - siitä on tieto mennyt eteenpäin ja jos ei asiaa ole vielä korjattu, niin se pitäisi tulla kuntoon lähiaikoina.
Olen löytänyt matkalle huomattavasti edullisemman matkustusvaihtoehdon kuin VR-yhtymä OY:n ennakkoliput ja huomattavasti paremmalla joustavuudella. Voitko Teppo kerto mikä vaihtoehto se on? Bussi, auto vai polkupyörä? Linja-auton meno-paluulippu pikavuoroon Helsingin ja Oriveden välille. Ja se menopaluulippu on voimassa kuukauden! Ja lisäksi lipun kannessa kerrotaan, miten vieläkin voin alentaa matkakustannuksia pienellä lisäinvestoinnilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #248 : Syyskuu 19, 2011, 11:24:36 » |
|
VR on ottanut toistaiseksi lippuautomaatit pois käytöstä myyntijärjestelmässä olevien häiriöiden vuoksi. Kaikki automaatit on toistaiseksi suljettu. Automaattien sulkemisella pyritään varmistamaan, että verkkokauppa ja asemien lipunmyynti toimivat. Lipunmyyntijärjestelmän vaikeudet johtuvat Accenturen ja Tiedon toimittaman tietojärjestelmän ongelmista. Automaatteja avataan päivän mittaan uudelleen käyttöön sen mukaan, miten kapasiteetti kestää. aamulehti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 150
|
« Vastaus #249 : Syyskuu 19, 2011, 11:35:28 » |
|
VR on ottanut toistaiseksi lippuautomaatit pois käytöstä myyntijärjestelmässä olevien häiriöiden vuoksi. Kaikki automaatit on toistaiseksi suljettu.
Lipunmyyntijärjestelmän vaikeudet johtuvat Accenturen ja Tiedon toimittaman tietojärjestelmän ongelmista.
Tieto lisää tuskaa. (Vanha atk-viidakon sananlasku)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|