Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 25 | Siirry alas Tulostusversio
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #275 : Syyskuu 19, 2011, 21:56:09 »

Oliskohan jo vähitellen syytä vapauttaa vorgin änkyräsiipi paheksunnasta, johon jouduimme pelkkää muutosvastarintaamme kun emme ymmärtäneet uudistuksen hienoutta saati luottaneet VR:ään sen läpiviemisessä?
Joo tosiaan, ja toimittajakin oli sitten kaikesta paheksunnasta huolimatta täysin oikeassa:

Toimittajakunnan puolelta en voi kuin ihmetellä seuraavaa uutisointia:
Uusi kaaos luvassa - VR rukkaa junalippuluokat uusiksi  Järkyttynyt
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #276 : Syyskuu 19, 2011, 22:30:51 »

http://www.accenture.com/us-en/Pages/success-transportation-finnish-rail-online-ticket-website-summary.aspx

"As a result, Finnish Rail has experienced improved profitability, improved customer service, lower training costs and a reduction in sales processing time by half."

tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« Vastaus #277 : Syyskuu 20, 2011, 08:50:34 »

tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #278 : Syyskuu 20, 2011, 09:23:41 »

VR:n verkkosivujen mukaan lipun ostaminen onnistuu junassa, mutta ainakaan aamulla maksukortit eivät toimineet, vaan liput piti lunastaa käteisellä. Kortteja tarjonneille asiakkaille konduktöörit toivottivat vain hyvää matkaa.

Tämän päivän Helsingin Sanomien paperiversiossa VR ja Tieto syyttelevät ongelmista toisiaan. VR:n mukaan yhtiö tilasi kapasiteettia Accenturen ja Tiedon suositusten mukaisen määrän, mutta Tieto sanoo, että se toimitti laitteita ja kapasiteettia VR:n toiveiden mukaisesti.

kauppalehti
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #279 : Syyskuu 20, 2011, 10:16:44 »

Missäköhän vaiheessa omistaja ryhtyy tekemään johtopäätöksiä?

Pari vuotta sitten Tampereen Sähkölaitos Oy:n laskutusjärjestelmän uudistus meni samanlaiseksi farssiksi ja lopputuloksena jäi osa myyntituloista saamatta. Sähkölaitoksen 100 %:n omistaja eli Tampereen kaupunki teki varsin selvät johtopäätöksensä ja toimitusjohtaja sai rehellisesti potkut. Ei auttanut vikinä ohjelmistontoimittajan ongelmista eikä mistään muustakaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #280 : Syyskuu 20, 2011, 10:23:33 »

Simolta hyvä pointti. Ainut vaan, että milloin VR:n historiassa olisi laitettu johtoportaan päitä vadille ryssimisistä? Mun mieleeni ei näet tule ensimmäisiäkään potkuja.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #281 : Syyskuu 20, 2011, 12:18:32 »

Ollaan vaan helpottunein mielin, sillä johtaja Jaatinen kertoo, että kyseessä ei ole kaaos. Lippuautomaatitkin alkavat pikkuhiljaa kuulemma toimia. Totuus on kuitenkin se, että lippu-uudistus meni niin pahasti perseelleen kuin se vain voi mennä. VR:lle tulee ilman muuta tämän ryssimisen takia suoranaista tappiota mm. saamattomien lipputulojen muodossa. Lisäksi tietysti vaikutukset siitä, kun osa matkustajista siirtyy varmasti oman auton tai bussin käyttäjiksi. Kuka on tästä vastuussa? Ei kai nyt sentään voi olla force majeure tilanne? Pyörittää silmiään
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #282 : Syyskuu 20, 2011, 12:22:13 »

Ainut vaan, että milloin VR:n historiassa olisi laitettu johtoportaan päitä vadille ryssimisistä? Mun mieleeni ei näet tule ensimmäisiäkään potkuja.

Kaksi tapausta tulee mieleen: Daniel Dratsevski ja Erkki Aalto. Ensinmainitun venäläissyntyisen pääjohtajan ura loppui vuoden 1905 yleislakkoon hänen yritettyään vastarinnasta huolimatta venäläistää rautatielaitostamme ja Aallon eron (v. 1966) taustallahan oli virka-aseman väärinkäytökset (mm. Hr13-kauppa) ja lahjusepäilyt (Hr13-kauppa).
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #283 : Syyskuu 20, 2011, 12:27:17 »

Sain eilen kokea, lippu-uudistuksen hienoista hedelmistä ja aivan omakohtaisesti, että osaakin olla yksinkertaista ja hienoa uudistusta, ainakin maksavan asiakkaan näkökulmasta katsoen. Lähdin Laihialta junalla H 450 Seinäjoen ja Tampereen kautta Poriin. Seinäjoella oli vaihto IC 58 ja Tampereella H 475. Konnari ei kuitenkaan voinut myydä lippua, useista yrityksistä huolimatta Poriin asti, koska vaihtoaika Tampereella on liian pitkä (tunti ja 6 minuuttia). Ohjelma suostui myymään kuitenkin lipun Tampereelle ja Porin junassa ostin lipun joka oikeutti matkustamaan perille asti. Nyt pitääkin kysyä: Onko tämä ihan oikeasti totta? Missä se ekoloogisuuskin oikein on kun kaksi lippua pitää ostaa, vai onko Eko ja vihreä väri VR:llä todellisuudessa pelkkää sanahelinää? Luullakseni, kahteen lippuun menee paperiakin enemmän kuin yhteen ja se ylimääräinen työ ja vaiva, joka siihen menee. Tulikohan kaksi lippuani kalliimmaksi kuin yksi, ”voitinko” minä vai VR?  Jos kaikki kolme junaa olisivat olleet IC-junia ja olisin mennyt joustavasti, joustavalle puolen, ilmeisesti sieltä olisin saanut joustavasti, joustavan lipun Poriin asti. Rahvaan puolelle kun änkeää niin rahvaan palvelut saa ja se saa kelvata, näin kait se menee - vieläkin. Seinäjoella ja Tampereella kuulutuksetkin olivat toista kuin ennen, ei oltu pahoillaan myöhästymisistä (Tampereella pahoiteltiin S60 vähäistä myöhästymistä) nyt kerrottiin kuulutuksissa lippuhomman ruuhkautumisista ja sitä pahoiteltiin kovasti. Hieman kuitenkin ihmettelin, matkustajien vähäisyyttä, I-juna 6-, II-juna 4- +tupakalla kävijät ja III-juna, 5 matkustajaa vaunussa jossa olin. Jos todellakin, lipunmyynnissä on niin kova ruuhka, etteivät värkit ja ohjelmat tätä kestä, missä ne matkustajat olivat?  No, ehkäpä asiakkaat kuormittivat ohjelmaa, varaamalla edullisia lippuja marraskuulle – toivotaan, että asia on näin.  Pyörittää silmiään Ja lopuksi myönteistä, Poriin saavuttiin etuajassa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #284 : Syyskuu 20, 2011, 14:27:29 »

Ilta-Sanomat uutisoi lippu-uudistuksesta STT:n juttua lainaten...

"VR:n näkemys kaoottiseksi muodostuneesta lipputilanteesta on hyvin erilainen kuin matkustajilla.

–Ei tämä minun mielestäni ole kaaos. Totta kai siellä on ollut hitautta, asemilla ruuhkaa ja hetkittäin automaatit ovat olleet pois päältä. Tällä hetkellä tilanne on rauhallinen ja pikkuhiljaa voimme avata automaatteja asiakkaita palvelemaan, matkustajaliikenteestä vastaava johtaja Antti Jaatinen sanoo.

VR ei halua arvioida taloudellisia tappioita, jotka lipunmyyntijärjestelmän tekniset ongelmat ovat yhtiölle aiheuttaneet.

Jaatisen mukaan tällaisen aika on joskus myöhemmin.

Jaatinen ei halua myöskään kommentoida, aikooko VR vaatia korvauksia tietojärjestelmän toimittaneilta Accenturelta ja Tiedolta. Jaatinen sanoo, että VR keskustelee asiasta yhtiöiden kanssa myöhemmin.

Jaatisen mukaan VR, Accenture ja Tieto eivät osaa tarkkaan sanoa, milloin lipunmyyntijärjestelmä toimii moitteettomasti. Hän korostaa, että tällä hetkellä suljettuna olevien lippuautomaattien osuus myynnistä on kymmenen prosenttia.

VR:n toimitusjohtaja Mikael Aro on pysynyt lipunmyyntijärjestelmän teknisten ongelmien ajan hiljaa. Jaatisen mukaan syy on vastuunjaossa.

–Minä vastaan matkustajaliikenteestä kokonaisuutena, ja olen ensimmäinen vastuunkantaja järjestelmän toteutuksessa ja toimivuudessa."

Lähde: Ilta-Sanomat / STT
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #285 : Syyskuu 20, 2011, 14:32:38 »

Jaatisantti kävi viime lauantaina Ykkösen aamu-tv:n vieraana. Haastattelun voi kuikkia täältä:
http://areena.yle.fi/video/1316245061554

Tuosta kun ynnää punaisen langan, voidaan sanoa että Antin mielestä homma toimii päivä päivältä paremmin. Aika pitkiä tosin ovat päivät...

(EDIT: lisäys)

Nyt homma alkaa mennä jo astetta kovemmalle asteelle, kun muuan herran alter ego, Matti, on tullut ulos kaapista omine lausuntoineen:
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2011/09/1394174.xml

Tossa Larin linkkaamassa jutussa Antti kertoo, että automaatit ovat olleet hetkittäin pois päältä, kun taas Matin haastattelussa ei uskalleta sanoa mitään siitä, milloin automaatit lähtevät toimimaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2011, 15:15:00 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #286 : Syyskuu 20, 2011, 15:52:28 »

Vaikeuksien keskellä on välillä syytä edes yrittää hymyillä...

"Junamatkustajat ovat nousemassa kapinaan - Autottomana päivänä 22.9.2011 kertalipusta pitää maksaa euro, kun viime päivinä matkat ovat olleet ilmaisia..."

 Pyörittää silmiään

tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #287 : Syyskuu 20, 2011, 16:19:30 »

VR:n tahmeasti käyntiin lähtenyt lippu-uudistus saa satikutia eduskunnan liikennevaliokunnan puheenjohtajalta Arto Satoselta (kok).

– Ihmetyttää, miksei VR:ssä ole paremmin otettu ennalta huomioon mahdollisia ongelmia.

VR on linjannut, että lipun voi ostaa junasta ilman lisämaksua syyskuun loppuun asti. Satonen vaatii, että aikaa on pidennettävä.

– Olkoon se sitten yksi kuukausi lisää tai tarvittaessa vaikka kuinka monta kuukautta, mutta lisämaksua ei saa periä, ennen kuin lipunmyynti toimii. Tämä koskee automaatteja, asemalta myyntiä sekä internet-myyntiä, Satonen sanoo.

aamulehti
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #288 : Syyskuu 20, 2011, 17:19:47 »

vähän tuntuu että ongelmaa paisutellaan. Ongelma on eniten Vr:n joka menettää suoraa rahaa. Junien kulkuun ei tällä lippuongelmalla vaikutusta. Lipun saa aina konnarilta ja jos ei ehdi niin sit mennään ilman maksua.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 469


« Vastaus #289 : Syyskuu 20, 2011, 18:46:01 »

Muukalaisia vesirajassa -blogin kirjoituksessa on analysoitu VR:n lipunmyyntijärjestelmän toimimattomuuden taustoja:

”Ei VR:n lipunmyynnin olisi mikään pakko olla arkkitehtuuriltaan hyvin monimutkainen. Näin alan ammattilaisena voin sanoa, että jos haluaa toimivaa, systeemistä kannattaa sen sijaan tehdä melko yksinkertainen, ja hyväksyä monimutkaisuutta vain se minimimäärä, joka on ihan pakko. Ei tässä olla mitään ydinvoimalaa tekemässä, vaan ihan tavallista lipunmyyntijärjestelmää.”

”Jokaisen teknisen ongelman takana on aina organisatorinen ongelma, josta johtuu, ettei teknistä ongelmaa ole ratkaistu.”
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #290 : Syyskuu 20, 2011, 19:01:40 »

vähän tuntuu että ongelmaa paisutellaan.

Siinä  tapauksessa voisi ehkä sanoa, että ongelmaa paisutellaan, jos tämä olisi VR Oy:n ainoa viimeaikainen ongelma, mutta kun ei ole. Itse kunkin muistissa on, miten junat kulkivat tai pikemmin olivat kulkematta parina viime talvena, osittain käsittääkseni siitä syystä, että niiden huollosta ei ole huolehdittu olosuhteiden vaatimalla tavalla. Oli siis rakennettu toimimaton järjestelmä tai kenties purettu toimiva, en tiedä. Junien kulku on muinakin vuodenaikoina ollut mitä sattuu, syyt tähän osittain VR:stä riippuvia, osittain ei. Kun kaiken tämän päälle tulee sitten lipunmyynnin sekoaminen, ei enää mielestäni voi sanoa, että "ongelmaa paisutellaan".

No, nyt on keskitytty lipunmyynnin ongelmiin. Aika näyttää, nouseeko julkisuudessa keskustelua myös lippujen itsensä ongelmista kuten tiukasta junavuorosidonnaisuudesta (Zugbindung).
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #291 : Syyskuu 20, 2011, 22:46:41 »

Mä olen kovasti mietiskellyt, että olisiko tässä "kysynnän kasvussa" kyse siitä, että kolme aiemmin erillistä järjestelmää on ängetty yhteen. Kun kysyntä on siis jakautunut aiemmin kolmelle eri järjestelmälle, se on nyt keskittynyt yhdelle, jonka "kysyntä" on siis kasvanut.

Nykyään siis lipunmyyntitiskin, junamaatin ja verkkokaupan kautta ohjataan kyselyt samalle tietokoneelle, joka sitten joutuu käsittelemään niitä kaikkia. Jos verkkokaupassa on ruuhkaa, eivät junamaatitkaan toimi, eivätkä liioin lipunmyyntitiskit. Nyt näyttäisi siltä, että junamaatit on kytketty pois päältä, jotta eri lähteistä tulevien kyselyjen priorisointi onnistuisi tarkemmin. Käytännössä tässä odoteltaneen siis ilmeisesti, että saadaan palvelinhuoneeseen paljon lisää koneita ja isompi nettipiuha, jolloin kuormansietokyky on parempi.

Osaisikohan VR muuten myydä Suomen sisäiselle välille lipun kansainvälisen järjestelmän kautta? Sehän käyttää eri lipunmyyntijärjestelmää Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #292 : Syyskuu 21, 2011, 06:04:45 »

Leikin vähän verkkokaupalla, ja huomasin, että sellaiset penkit näkyy punaisena, joita ei voi valittujen ehtojen mukaisesti varata. Esimerkiksi jos valitsee listasta "vastakkaiset paikat", niin kaikki muut penkit muuttuvat punaisiksi, paitsi vapaat vastakkaiset paikat. Näin ollen jos on ostamassa peruslippua, vanha bisnes näkyy kokonaan punaisena, paitsi toisen puolen käytäväpaikat näkyvät valkoisina, koska niitä ei myydä lainkaan (kuten ei ymmärtääkseni aiemminkaan?)

Vastaavasti jos on ostamassa joustavaa lippua, menee koko juna punaiseksi, poislukien ekstraluokan vapaat paikat.

Tossa on varmaan osatotuus.com, eli ainakin puolet on oikein. Ts. jos varausehdot eivät täyty, näyttää webbikauppa jakkarat punaisella. Jos asiakas valitsee Joustavan lipun = Ektra-luokan = ex-Business = ex-1.lk, näyttää verkkokauppa toki vaunun nro 1 alakerran paikat punaisella, mutta muiden vaunujen paikkoja se ei näytä. "Siirry yläkerrokseen"-nappia painamalla pääsee sitten valkkaamaan penkkejä oikeasta matkustusluokasta.

Lisäksi verkkokaupan näyttämistä punaisista paikoista osa on kiintiöpaikkoja. Testasin verkkokauppaa äsken ja klo 8.06 lähtevän IC² 165:n Ektra-luokan lipuista on punaisella melkein puolet. Samoin on laita IC² 169:n kanssa ja huomisaamuna lähtevän IC 47:n osalta.

Plarailin paikkatilanteita hieman laajemmin ja totesin sellaisen, että huomattava osa kaikkien junien paikoista on merkitty punaisella. En jaksa uskoa, että paikkakysyntä keskellä viikkoa olisi noin suurta. Samoin on asianlaita esimerkiksi kolmen viikon päästä: yhtä suuri määrä penkkejä on "varattuja". Voisiko tämä liittyä lippu-uudistuksen ongelmiin? Ts. onko VR varannut tarkoituksella konduktööreille normaalia suuremman määrän kiintiöpaikkoja ja valmiiksi, jotta porukalle piisaa varmasti jakkaroita? Jos näin on, on se ainakin nokkelasti mietitty asia.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #293 : Syyskuu 21, 2011, 07:16:37 »

Tai sitten noin puolet paikoista on täysin tarkoituksella punaisena, ja niiden täyttäminen on mahdollista vain aseman lipunmyynnissä.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #294 : Syyskuu 21, 2011, 07:27:38 »

Ainut vaan, että milloin VR:n historiassa olisi laitettu johtoportaan päitä vadille ryssimisistä? Mun mieleeni ei näet tule ensimmäisiäkään potkuja.

Kaksi tapausta tulee mieleen: Daniel Dratsevski ja Erkki Aalto. Ensinmainitun venäläissyntyisen pääjohtajan ura loppui vuoden 1905 yleislakkoon hänen yritettyään vastarinnasta huolimatta venäläistää rautatielaitostamme ja Aallon eron (v. 1966) taustallahan oli virka-aseman väärinkäytökset (mm. Hr13-kauppa) ja lahjusepäilyt (Hr13-kauppa).

Taisi olla Hr12-tilaukset. Hr12:ta sanottiinkin "aallonmurtajaksi".
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #295 : Syyskuu 21, 2011, 09:00:30 »

Ainut vaan, että milloin VR:n historiassa olisi laitettu johtoportaan päitä vadille ryssimisistä? Mun mieleeni ei näet tule ensimmäisiäkään potkuja.

Kaksi tapausta tulee mieleen: Daniel Dratsevski ja Erkki Aalto. Ensinmainitun venäläissyntyisen pääjohtajan ura loppui vuoden 1905 yleislakkoon hänen yritettyään vastarinnasta huolimatta venäläistää rautatielaitostamme ja Aallon eron (v. 1966) taustallahan oli virka-aseman väärinkäytökset (mm. Hr13-kauppa) ja lahjusepäilyt (Hr13-kauppa).

Taisi olla Hr12-tilaukset. Hr12:ta sanottiinkin "aallonmurtajaksi".

Ei, vaan nimenomaan Hr13. Aaltohan vastusti Hr12-vetureita ja olisi tilannut GM-Nohabeja niiden sijaan, mutta ei saanut tahtoaan läpi - mistä nimitys "aallonmurtaja". Nohab-kaupan kaaduttua hän käänsi katseensa Ranskaan ja runnoi Hr13-tilauksen väkisin läpi Alsthomin suosiollisella avustuksella.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #296 : Syyskuu 21, 2011, 09:20:03 »

Kovasti VR:ää kansanedustajana patistellut liikenneministeri on jo oppinut tehtävänsä, eli suojaamaan ja rauhoittelemaan.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Liikenneministeri+ei+vaadi+potkuja+VRn+johdolle/1135269478473

"Suihkutetaanko Liikenne- ja viestintäministeriössä ilmaan jotain taannuttavaa kaasua, kun kaikista ministereistä tulee siellä tuollaisia?" (Kommentti)
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #297 : Syyskuu 21, 2011, 09:21:12 »

VR:n lipunmyyntiautomaatit pysyvät edelleen suljettuina. Näin on ainakin lauantaihin asti. Yhtiö haluaa tällä varmistaa, että muut myyntikanavat toimivat.




tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #298 : Syyskuu 21, 2011, 09:26:49 »

Ainut vaan, että milloin VR:n historiassa olisi laitettu johtoportaan päitä vadille ryssimisistä? Mun mieleeni ei näet tule ensimmäisiäkään potkuja.

Kaksi tapausta tulee mieleen: Daniel Dratsevski ja Erkki Aalto. Ensinmainitun venäläissyntyisen pääjohtajan ura loppui vuoden 1905 yleislakkoon hänen yritettyään vastarinnasta huolimatta venäläistää rautatielaitostamme ja Aallon eron (v. 1966) taustallahan oli virka-aseman väärinkäytökset (mm. Hr13-kauppa) ja lahjusepäilyt (Hr13-kauppa).

Pätkittäin palava muistini tuotti vielä kolmannen osuman: VR Oy:n toimitusjohtaja Erkki Hämäläinen irtisanottiin maaliskuussa 1999. Taustoista tapahtuneelle kertoo lainaus Taloussanomien 13.3.1999 julkaistusta uutisesta: "Taloussanomien liikenneministeriöstä saamien tietojen mukaan eräänä suurena ongelmana oli, että 'Hämäläisen ahkeruus kohdistui vääriin asioihin' samaan aikaan kuin koko junaturvallisuus ja matkustajaliikenteen markkina-asema oli uhattuna. Hämäläisen johtajakauteen [1997-99] ajoittui useita vakavia junaonnettomuuksia."
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #299 : Syyskuu 21, 2011, 14:31:51 »

http://www.accenture.com/us-en/Pages/success-transportation-finnish-rail-online-ticket-website-summary.aspx

"As a result, Finnish Rail has experienced improved profitability, improved customer service, lower training costs and a reduction in sales processing time by half."



Sivu on sittemmin kadonnut...
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina