Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #325 : Syyskuu 24, 2011, 08:53:16 » |
|
ltalehden mielipidekirjoituksesta luki palautetta siitä ettei mikään toimi milloinkaan. Ei pitäisi ehkä uskoa aivan kaikkea, mitä "iltapulut" kirjoittelevat...
Ilmiö johtuu perusluottamuksen katoamisesta. Niin kauan kuin järjestelmän toimintaan pääpiirteissään luotetaan, pienet ongelmat annetaan sille anteeksi, mutta kun tämä luottamus katoaa, päällimmäiseksi kuvaksi muuttuu ajatus, ettei mikään toimi, vaikkei asia todellisuudessa näin olisikaan. Tämän perusluottamuksen VR Oy on huomattavan monen silmissä viimeistään nyt menettänyt. Sitä ei missään nimessä pidä kiistää, etteikö haasteita olisi viimeisten vuosien kuluessa ollut. Toisaalta faktaa on, että Suomessa liikkuu edelleen enemmän junia aikataulun mukaisesti ja etuajassa kuin myöhässä. Täydellisyyteen pitää pyrkiä jokaisena työpäivänä, kun tuonne kiskoille lähtee. Päätavoite on kuitenkin päästä turvallisesti perille, sen jälkeen täsmällisesti. Pieni ajatusmaailman muuttaminen turvallisuuden ykkösarvoksi nostamiseksi tekisi varmasti hyvää jokaiselle... Lehdistössä nämä "iltapulut" myyvät skandaaleilla, katastrofeilla ja lööpeillä. Valitettavasti todellisen tutkivan journalismin määrän voidaan sanoa pienentyneen niin olemattomiin viimeisten vuosien aikana, että välillä tuntuu ettei Suomessa oikeasti olisi mitään muita ongelmia kuin junaliikenteen täsmällisyys. Toisaalta, kun pitää mielessään asioiden olevan todella hyvällä mallilla myöhästelyiden ollessa pääuutislähetyksessä ensimmäisen 10 minuutin aikana aiheena niin tästä elämästä saattaa selvitä ilman burn out'eja yms... Tottakai myöhästymiset harmittavat asiakkaita, kuten ne harmittavat henkilökuntaakin ja meidän molempien läheisiä tai asemilla/työpaikoilla/kodeissa odottaviakin ihmisiä. Parempi on kuitenkin, että me sinne saavumme - ennemmin tai myöhemmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #326 : Syyskuu 24, 2011, 11:40:03 » |
|
ltalehden mielipidekirjoituksesta luki palautetta siitä ettei mikään toimi milloinkaan. Ei pitäisi ehkä uskoa aivan kaikkea, mitä "iltapulut" kirjoittelevat...
Ilmiö johtuu perusluottamuksen katoamisesta. Niin kauan kuin järjestelmän toimintaan pääpiirteissään luotetaan, pienet ongelmat annetaan sille anteeksi, mutta kun tämä luottamus katoaa, päällimmäiseksi kuvaksi muuttuu ajatus, ettei mikään toimi, vaikkei asia todellisuudessa näin olisikaan. Tämän perusluottamuksen VR Oy on huomattavan monen silmissä viimeistään nyt menettänyt. Sitä ei missään nimessä pidä kiistää, etteikö haasteita olisi viimeisten vuosien kuluessa ollut. Toisaalta faktaa on, että Suomessa liikkuu edelleen enemmän junia aikataulun mukaisesti ja etuajassa kuin myöhässä. Täydellisyyteen pitää pyrkiä jokaisena työpäivänä, kun tuonne kiskoille lähtee. Päätavoite on kuitenkin päästä turvallisesti perille, sen jälkeen täsmällisesti. Pieni ajatusmaailman muuttaminen turvallisuuden ykkösarvoksi nostamiseksi tekisi varmasti hyvää jokaiselle... Ei kai turvallisuuden tärkeydestä kukaan toista mieltä olekaan. En vaan ymmärrä, mitä tekemistä tällä lippuremontilla on turvallisuuden kanssa. Mielestäni kyse on tyylipuhtaasta ryssimisestä ja asiakkaiden aliarvioimisesta. Turvallisuussyistäkö hintoja ei voitu kertoa ennakkoon ja näin vähennetty tietojärjestelmien ruuhkaa?
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2011, 15:33:03 kirjoittanut Simo Virtanen »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #327 : Syyskuu 24, 2011, 11:55:38 » |
|
Toisaalta faktaa on, että Suomessa liikkuu edelleen enemmän junia aikataulun mukaisesti ja etuajassa kuin myöhässä. Täydellisyyteen pitää pyrkiä jokaisena työpäivänä, kun tuonne kiskoille lähtee.
Hyvänen aika mitä saivartelua tuo on! Mä saisin omassa bisneksessäni asiakkailta varmasti jokaisessa casessa kiitosta, kun antaisin heille tarjouksessa olleesta hinnasta poiketen euron rabattia per myyty tietsikka. Varmasti saataisi tällä kikkabertalla mulle lisäpisteitä. Lari ja muut - lukekaa tätä ketjua tästä kommentista eteenpäin: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,3783.msg23588.html#msg23588 Tossa on monelta eri kirjoittajalta hemmetin hyviä pointteja kautta linjan. Mun mielipide edelleenkin on se, että lippu-uudistus meni vituiksi ja sillä hyvä. Tai no, VR:n termejä lainatakseni, eihän lippu-uudistuksessa sinänsä mikään menneyt perseelleen, mutta tietyt tekniset parametrit ja asiakkaiden kiinnostus uusia lipputuotteita kohtaan ylitti moninkertaisesti niin softatalojen kuin VR:nkin ennakkoarviot. Näin ollen lippuautomaatit pidetään toistaiseksi suljettuina, sillä asiakkaiden mielenkiinto oli ja diippadaappa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #328 : Syyskuu 24, 2011, 15:03:46 » |
|
Pieni ajatusmaailman muuttaminen turvallisuuden ykkösarvoksi nostamiseksi tekisi varmasti hyvää jokaiselle...
Sä tunnut tässä implikoivan, että junaliikenteen turvallisuuden taso on kääntäen verrannollinen junamatkustajan kokeman palvelun tasoon, eli että turvallisuuden nosto väistämättä heikentää palvelun tasoa ja että palvelun tason heikentäminen parantaa junaturvallisuutta. Junat voivat kuitenkin olla myöhässä myös sellaisista syistä, jotka eivät vaikuta junaturvallisuuteen. Jos esimerkiksi oletamme, että juna on myöhässä, koska sen kuljettaja tai konduktööri on nukkunut pommiin huonojen työvuorojen aiheuttaman väsymyksen takia, myöhästymisen syyn kitkeminen suorastaan parantaisi junaturvallisuutta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #329 : Syyskuu 24, 2011, 15:05:35 » |
|
Pieni ajatusmaailman muuttaminen turvallisuuden ykkösarvoksi nostamiseksi tekisi varmasti hyvää jokaiselle...
Sä tunnut tässä implikoivan, että junaliikenteen turvallisuuden taso on kääntäen verrannollinen junamatkustajan kokeman palvelun tasoon, eli että turvallisuuden nosto väistämättä heikentää palvelun tasoa ja että palvelun tason heikentäminen parantaa junaturvallisuutta. Junat voivat kuitenkin olla myöhässä myös sellaisista syistä, jotka eivät vaikuta junaturvallisuuteen. Jos esimerkiksi oletamme, että juna on myöhässä, koska sen kuljettaja tai konduktööri on nukkunut pommiin huonojen työvuorojen aiheuttaman väsymyksen takia, myöhästymisen syyn kitkeminen suorastaan parantaisi junaturvallisuutta. Mä käyttäisin tässä kohtaa termiä "vitun hyvä juttu, Tuukka!" Mutta koska vorgin ylläpito on muuttunut takakireäksi viimeisen vuoden aikana, pidän moisen mölyn vattassani.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 126
|
« Vastaus #330 : Syyskuu 24, 2011, 17:08:00 » |
|
Olen tehnyt kuluvana vuonna, 21 pikavuoro bussimatkaa, osa on ollut menopaluu ja jokunen yhteen suuntaan tehtyjä matkoja. Yhtiöitä joilla olen matkustanut: Satakunnan Liikenne Oy, Veolia Transport West Oy, Ab Haldin & Rose Oy, J Vainion Liikenne Oy, Soisalon Liikenne Oy, Savonlinja Oy, Pohjolan Turistiauto Oy ja Linja-Karjala Oy. Yhteinen piirre matkoille on ollut, että bussit saapuvat aikataulun mukaisesti perille, tai jos oikein totuudessa ollaan, niin hieman etuajassa on tultu perille. Tässä kuussa menin porista Ouluun bussilla, aikataulun mukainen saapumisaika on 8.05, ensimmäinen matkustaja oli autosta laiturilla 8.01. Molemmat myöhästymiset tältä vuodelta: Auto saapui Vaasaan, 3 min myöhässä ja sehän ei ole myöhästymistä (ilmeisesti, päätetty jossakin huutoäänestyksessä) sekä toinen, 20 min myöhästyminen lähdössä, eräässä ”piip”-kaupungissa (rahtia alettiin lastata vasta kun laiturista olisi pitänyt lähteä taipaleelle ja rahtia tuli koko alakerta täyteen) Mitenkä helppoa maksaminen onkaan bussissa, kerrotaan vain minne mennään ja kohta on lippu kädessä ja kaiken lisäksi ilman palvelumaksuja! Mitenkä - liikennöitsijät eivät ole ymmärtäneet että, rahastuskin on ”palvelua” josta voi ja pitää rahastaa erikseen. Olisivatko niinkin yksinkertaisia että, pitävät sitä vain oikeutena ja velvollisuutena ja kuljettajalle kuuluvana työtehtävänä ei erillisenä maksullisena ”palvelutapahtumana”? Jokin aikaa sitten, tulin Kristiinankaupungista ja edellinen matkustaja osti lipun Hämeenlinnaan ja sai piletin perille asti, autoa piti vaihtaa Porissa ja Forssassa. VR:n uudella systeemillä lipun olisi saanut ilmeisesti vain Forssaan ja sieltä sitten toinen lippu Hämeenlinnaan. Aivan pikkuisen minua harmittaa bussilla matkustettaessa, ettei maksukuitissa ole istuimen numeroa, jolla voisi hallita (omistaa) penkin. Ilmeisesti kuitenkin, busseilla matkustaa omatoimista väkeä, jotka löytävät itselleen istumapaikan ja aivan ilman paikkanumeroa. VR:llä olen tänä vuonna tehnyt 35 vastaavanlaista matkaa, myöhästymisiä on ollut ”pikkuisen enemmän”, perille kuitenkin on tultu, taipaleelle vielä ei ole jääty. Erilaisia syitä myöhästymisiin on riittänyt. Kaikki muut syyt olen ymmärtänyt, enkä niitä kyseenalaistanut mutta konnareiden ylitöiden täyttymistä, joka tuli henkilöstö-osastolle ja -johtajalle täytenä yllätyksenä, sitä en ymmärtänyt, enkä ymmärrä vieläkään, mitenkä se, kyseiselle osastolle voi tulla yllätyksenä Ulkoistetuille siivoojille tälläinen tulee yllätyksenä, ei henkilöstö-osastolle. Tampereen ja Hämeenlinnan lipputoimistoissa olen saanut, ”aivan erinomaista VR-palvelua”. Molemmissa olen tyhmyyksissäni lampisinut, tyhjässä toimistossa suoraan tiskille (ei muita asiakkaita), kummassakaan lipunosto ei onnistunut, ensin piti mennä takaisin automaatille ja ottaa palvelunumero, sen jälkeen pääsin palveltavaksi, kerrassaan mahtavaa ”asiakaspalvelua”, onneksi edellä mainituista palveluista ei ole tarvinnut maksaa PALVELUMAKSUA. Muissa lipputoimistoissa kuitenkin, olen saanut hyvää tai erittäin hyvää palvelua, joissakin ”tyhjissä” toimistoissakaan eivät ole juoksuttaneet, vaan ovat ymmärtäneet että, asiakas hieman tai paljon vajaa ja siltä poloiselta ei täyttä voi vaatia – erinomaista palvelusilmää heiltä. No, nyt olen oppinut, ensin myllystä palvelunumero, vaikka palvelukeskuksessa ei olisi muita asiakkaita ja kun kutsu käy, sitten vasta tiskille. Kauan minunkin piti elää, ennen kuin näin yksikertaisen ja joustavan asian opin! Tosin, viimeksi olin aivan hukassa kun myllyn päällä oli peite ja numerolappua en saanutkaan myllystä, pohdin - tohtisinko mennä tiskille laisinkaan, rohkaistuin kuitenkin ja menin, sain erinomaista palvelua, siinä oli jopa aimo annos pilkettä silmäkulmassa. Minunkin on pitänyt myöntää ja hyväksyä, osin olosuhteiden pakosta, että bussit ovat erinomainen vaihtoehto VR:lle – harmi! Toisen voitto on toisen häviö. Olisikohan syytä nyt jo viimeistään, VR:llä luopua tsaarinaikaisista perinteistä ja tavoista? Ymmärtää ja oivaltaa että, tsaari oli venäläinen, ei mikään hyvän ja onnen tuoja, vaan ja ainoastaan sen viejä. Miksi säilyttää ja vaalia tälläistä perintöä, vielä tänäänkin? Vai, oliko hänen systeeminsä kuitenkin niin hyvä, ettei ole mitään syytä, miksi luopua perinteistä ja tavoista, kun on ne saavutetut edutkin vielä lisänä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #332 : Syyskuu 24, 2011, 18:36:54 » |
|
Pitänee muuttaa käsitystä lippu-uudistuksesta. Olen matkustanut 14.9 jälkeen kolmesti edestakaisin Lahdesta Hkiin, siis kuusi (6) matkaa. Yhden (1) kerran on konduktööri saapunut kohdalle ja tuolloin tietysti maksoin matkani. Todella edullista matkustamista kokonaisuutena. Minulle sopii hyvin tällainen käytäntö hamaan tulevaisuuteen saakka.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #333 : Syyskuu 24, 2011, 19:51:18 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 347
|
« Vastaus #335 : Syyskuu 26, 2011, 06:08:14 » |
|
Toisaalta faktaa on, että Suomessa liikkuu edelleen enemmän junia aikataulun mukaisesti ja etuajassa kuin myöhässä.
Eli 50-prosenttinen tulos olisi vielä kelvollisen rajoissa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #336 : Syyskuu 26, 2011, 09:58:19 » |
|
Toisaalta faktaa on, että Suomessa liikkuu edelleen enemmän junia aikataulun mukaisesti ja etuajassa kuin myöhässä.
Eli 50-prosenttinen tulos olisi vielä kelvollisen rajoissa? Se ei missään tapauksessa olisi kelvollinen, mutta jos väite on: "Junat ovat AINA myöhässä" niin se ei ole faktaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #337 : Syyskuu 26, 2011, 19:09:29 » |
|
Se ei missään tapauksessa olisi kelvollinen, mutta jos väite on: "Junat ovat AINA myöhässä" niin se ei ole faktaa.
Toisaalta kuusisilmäisen nopan (silmäluvut 1-6) odotusarvo on 3,5. Tämäkin on faktaa, mutta silti arpakuutiopelin voittajalla on parempi fiilis kuin ykkösen saaneella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #339 : Syyskuu 27, 2011, 09:10:49 » |
|
VR:n uutta lippujärjestelmää kehitettiin monipuolisen kansainvälisen yhteistyön voimalla. Mukana oli it-osaajia muun muassa Intiasta. Verkosta löytyneessä ansioluettelossa intialainen it-työntekijä kertoo olleensa testauskonsulttina VR:n myyntijärjestelmäprojektissa. Konsultin verkkosivuille ja ansioluetteloon ei enää päässyt maanantaina iltapäivällä verkossa. Myös sivujen Googlen välimuistitallenne oli poistettu. Accenturen viestintäpäällikkö Riikka Jakovuori vahvistaa Aamulehdelle, että VR:n järjestelmän komponenttiosien testauksia on tehty ulkomailla, kuten esimerkiksi Intiassa.Mihin voit ottaa kantaa? – Tällä hetkellä en voi ottaa kantaa oikein mihinkään. Hyvin tuntuu tieto kulkevan Accenturessa aamulehti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« Vastaus #340 : Syyskuu 27, 2011, 09:40:26 » |
|
Tämä on vissiin niitä IT-projekteja, jotka on ostettu sieltä mistä halvimmalla saadaan ja mihin politiikkaan ainakin toinen avainjärjestelmätoimittajista on erikoistunut. Halvan hinnan seurauksista nautitaan nyt tällä tapaa. Lähempänä kotimaassa tai Euroopassa teetettynä laatu olisi todennököisesti ollut ihan eri luokkaa, tosin hieman kalliimpaa. Hoo et emmästä saa kympilla kolme kuukautta kestävät housut ja Tokkalta satasella sellaiset, joita pitää vielä viidenkin vuoden kuluttua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #341 : Syyskuu 27, 2011, 09:50:00 » |
|
HS 27.9
"VR:n lippu-uudistuksen ongelmat ovat osoittautuneet pahemmiksi kuin mitä yhtiö on julkisuuteen kertonut. Tähän asti on kerrottu asemien suljetuista lippuautomaateista ja pitkistä jonoista lipunmyynnissä, mutta pahoja ongelmia on ilmennyt myös yhtiön verkkokaupassa."
Alkaa muistutta neukkutouhuja!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #342 : Syyskuu 27, 2011, 14:39:28 » |
|
Soitin henkilökohtaisesti Mika Heijarille ja kysyin tätä tilannetta, notta mikä mättää.
Koska asumme Länsi-Euroopan suljetuimmassa stalinismissa, en voi valitettavasti kertoa Mikan mietteistä mitään, vaikka mieli tekisikin. Sen verran toki voin salaisuudenverhoa raottaa, että 1.5.2012 alkaen tilanne talossa on toinen, eikä tämä todellakaan tarkoita negatiivisia asioita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 573
|
« Vastaus #343 : Syyskuu 27, 2011, 16:23:51 » |
|
1.5.2012 alkaen tilanne talossa on toinen
Ja keväällä on yleensä lämpimämpää ja vähälumisempaa kuin talvella.
|
|
|
tallennettu
|
"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2575
|
« Vastaus #344 : Syyskuu 27, 2011, 16:34:17 » |
|
Toivottavasti entisen työnantajan markkinoinnista ja hinnoittelusta on jotain jäänyt muistiin, jotta tsaarinaikainen ylimielisyys poistuisi VR:ltä keväällä muutoksen myötä.
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2011, 17:32:05 kirjoittanut Eljas Pölhö »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #345 : Syyskuu 27, 2011, 17:19:39 » |
|
Toivottavasti entisen työnantajan markkinoinnista ja hinnoittelusta on jotain jäänyt muistiin, jotta tsaarinaikainen ylimielisyys poistuisi muutoksen myötä.
No en ole kyllä tämän joryn aikaan ollut talosa töissä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #346 : Syyskuu 27, 2011, 18:46:01 » |
|
VR maksaa lipun hinnan lisäksi hyvitystä niille asiakkaille, jotka ovat ostaneet lipun verkkokaupasta tai automaatista, mutta jääneet ilman lippua. VR:n mukaan yksittäisen junalipun ostanut asiakas saa rahansa takaisin puolitoistakertaisena. Kausi-, sarja- ja autopaikkalipuista hyvitys on viisi prosenttia. VR:n matkustajaliikenteestä vastaava johtaja Antti Jaatinen sanoo, että tapauksia on ollut joitain satoja. Suurin osa rahansa menettäneistä on jo saanut hyvityksen tililleen tai pankkikortilleen. aamulehti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #347 : Syyskuu 27, 2011, 20:37:48 » |
|
Näin Ilkka-lehden nettisivuilla. Mistähän mahtaa olla kysymys?
-Työnantaja on muistanut konduktöörejä palkinnolla. Kovasta työstä annettu korvaus ei kuitenkaan aiheuta hurraa-huutoja, vaan Ilkan haastattelema konduktööri pitää saatua palkintoa nöyryyttävänä Lue keskiviikon Ilkasta lisää sekä palkkiosta, että siitä, kuinka konduktööri on joutunut sopeutumaan VR:n lipunmyyntiongelmiin.-
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #348 : Syyskuu 28, 2011, 08:47:26 » |
|
Näin Ilkka-lehden nettisivuilla. Mistähän mahtaa olla kysymys?
-Työnantaja on muistanut konduktöörejä palkinnolla. Kovasta työstä annettu korvaus ei kuitenkaan aiheuta hurraa-huutoja, vaan Ilkan haastattelema konduktööri pitää saatua palkintoa nöyryyttävänä Lue keskiviikon Ilkasta lisää sekä palkkiosta, että siitä, kuinka konduktööri on joutunut sopeutumaan VR:n lipunmyyntiongelmiin.-
"Banaani sai konduktöörin tuntemaan itsensä apinaksi", näyttää olevan Ilkan jutussa otsikko. Tosiaan, junahenkilökunnan taukotiloissa on ollut pientä välipalatarjoilua virkistykseksi. Välipalat ovat olleet lähiesimiesten hankkimia ja tarkoitettu tuomaan edes pienen pientä "valoa pimeyden" keskelle... Vaikka banaanin näkeminen saattaa jonkun tuntea itsensä apinaksi, niin pitäisi kuitenkin myös muistaa ettei nuo välipalat kuuluisi kuitenkaan meille... Niidenkin hankkimisen takana on ollut tarkoitus hyvästä, joka tällaisilla kommenteilla kääntyvät loppupeleissä itseä vastaan. Ei niitä ole kenenkään pakko syödä, jos ei maistu tai niistä tuntee "itsensä apinaksi"... Monet meistä ovat kuitenkin nauttineet niistä, eikä niitä enää ole esimerkiksi Helsingin junahenkilökunnan taukotiloihin ilmestynyt tällaisten kommenttien jälkeen. Jos työnantaja olisi antanut kaikille vaikka Mersut, niin olisi joku kaivannut Ferraria jne... Asioissa pitäisi aina muistaa pitää jalat maassa ja yrittää nähdä kokonaisuus - vaikeinakin hetkinä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 287
|
« Vastaus #349 : Syyskuu 28, 2011, 08:51:11 » |
|
Ostinpa verkkokaupasta yöjuniin menopaluulipun.
Tässä tapauksessa paluu tapahtuu heti seuraavana yönä (menomatka alkaa 4.10. ja paluumatka 5.10.). Lippukaupan järjestelmä vaihtoi paluumatkan alkamaan automaattisesti päivää myöhemmin (6.10.), ja jos yritIn korjata tämän, se herjasi, että paluumatka ei voi alkaa ennen menomatkaa.
Tällaisessa tapauksessa pitää näköjään ostaa matka kahtena erillisenä menomatkana. Sillä tavoin toimien homma onnistui ongelmitta, kunhan olin ensin oivaltanut, että kauppa ei toimi Chromella, vaan (vain?) IE:llä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|