Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #400 : Lokakuu 09, 2011, 18:36:00 »

Tämä menee hieman ohi aiheen, mutta suosittelen perehtymistä Tuomas Enbusken tuoreimpaan kolumniin Uusi Suomi-saitilla: http://tuomasenbuske.puheenvuoro.uusisuomi.fi/85155-kiitos-1955-2011
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #401 : Lokakuu 09, 2011, 22:40:48 »

Täällä voi sitten ostaa ja myydä ennakkolippuja. Toki muitakin lippuja voi myydä mutta ekös se idea menee vähän hukkaan jos myy muita lipputyyppejä.

http://junamarketti.net/

Nyt näköjään tuokin sivusto on poistunut/poistettu bittiavaruuteen.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #402 : Lokakuu 09, 2011, 23:27:57 »

Nyt näköjään tuokin sivusto on poistunut/poistettu bittiavaruuteen.

Nyt taas näyttäisi toimivan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #403 : Lokakuu 10, 2011, 11:47:03 »

Nyt näköjään tuokin sivusto on poistunut/poistettu bittiavaruuteen.

Nyt taas näyttäisi toimivan.

Kyseessä ilmeisesti olikin vain saitin päivittäminen beta-versioon : )
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #404 : Lokakuu 10, 2011, 14:55:46 »

Voi herranen aika! Asiakkaan pitää siis varata esim. raha kouraan siltä varalta, jos ollaan menossa jollain katvealueella, missä Visa Electron ei toimi. Pitää varautua ilmeisesti käräjöintiinkin VR:n kanssa.  Näyttää kieltä
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #405 : Lokakuu 11, 2011, 18:06:39 »

Onko tosiaan niin, että käyttääkseen tekstiviestilippua on oltava nettiyhteyksellinen kännykkä Huh

Kun äsken tilasin itselle tekstiviestilipun niin se pitää hakea linkin kautta...ja tallentaa ilmeisesti kännykän tiedostoihin jotta saa esitettyä ilman uutta lataamista verkon kautta junassa?

On pakko sanoa että aivan p...eestä verrattuna vanhaan kuvaviestilippuun.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #406 : Lokakuu 11, 2011, 22:16:20 »

Voi herranen aika! Asiakkaan pitää siis varata esim. raha kouraan siltä varalta, jos ollaan menossa jollain katvealueella, missä Visa Electron ei toimi. Pitää varautua ilmeisesti käräjöintiinkin VR:n kanssa.  Näyttää kieltä

Kyllä se Electron on onnistunut tähänkin asti, mutta pankki on sitten veloittanut siitä ylimääräisen kympin tai jotain.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #407 : Lokakuu 11, 2011, 22:18:20 »

Onko tosiaan niin, että käyttääkseen tekstiviestilippua on oltava nettiyhteyksellinen kännykkä Huh

Kun äsken tilasin itselle tekstiviestilipun niin se pitää hakea linkin kautta...ja tallentaa ilmeisesti kännykän tiedostoihin jotta saa esitettyä ilman uutta lataamista verkon kautta junassa?

On pakko sanoa että aivan p...eestä verrattuna vanhaan kuvaviestilippuun.

Ei se kuvaviestilippu ole tainnut toimia täysin ilman nettiyhteyttä sekään.

Siinä tekstiviestissä oleva numerosarja toimii myös varmennuksena mikäli konnarin yhteys toimii.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #408 : Lokakuu 12, 2011, 07:19:00 »

Onko tosiaan niin, että käyttääkseen tekstiviestilippua on oltava nettiyhteyksellinen kännykkä Huh

Kun äsken tilasin itselle tekstiviestilipun niin se pitää hakea linkin kautta...ja tallentaa ilmeisesti kännykän tiedostoihin jotta saa esitettyä ilman uutta lataamista verkon kautta junassa?

On pakko sanoa että aivan p...eestä verrattuna vanhaan kuvaviestilippuun.

Ei se kuvaviestilippu ole tainnut toimia täysin ilman nettiyhteyttä sekään.

Siinä tekstiviestissä oleva numerosarja toimii myös varmennuksena mikäli konnarin yhteys toimii.

Ainakin omalla kohdalla ennen tuli kaksi normaalia tekstiviestiä, joista toisessa oli se viivakoodi. Ilman verkkoon kirjautumista...
Nyt on joko kotona tulostettava lippu paperille (hyvä juttu Suomen metsäteollisuudelle) tai tosiaan ladattava junassa lippu verkosta kännykän näytölle. Kyllähän se on takapakkia, että konduktööri joutuu kirjoittamaan koodin koneelleen, nykyaikaisessa viivakoodimaailmassa...
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #409 : Lokakuu 12, 2011, 07:20:51 »

Onko tosiaan niin, että käyttääkseen tekstiviestilippua on oltava nettiyhteyksellinen kännykkä Huh

Kun äsken tilasin itselle tekstiviestilipun niin se pitää hakea linkin kautta...ja tallentaa ilmeisesti kännykän tiedostoihin jotta saa esitettyä ilman uutta lataamista verkon kautta junassa?

On pakko sanoa että aivan p...eestä verrattuna vanhaan kuvaviestilippuun.

Ei se kuvaviestilippu ole tainnut toimia täysin ilman nettiyhteyttä sekään.

Siinä tekstiviestissä oleva numerosarja toimii myös varmennuksena mikäli konnarin yhteys toimii.

Mobiililipun virallinen ohje:
http://www.vr.fi/fi/index/palvelut/mobiilipalvelut/mobiililippu.html
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2346


« Vastaus #410 : Lokakuu 12, 2011, 12:52:27 »

Ei kai teknisesti ottaen pitäisi olla mitään erityistä estettä lipun laittamiseen MMS-viestinä niin kuin kuvia yleensä lähetellään. Tuo uusi menettely sisältää pari turhaa mutkaa...
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #411 : Lokakuu 12, 2011, 12:56:00 »

Juridisesti sopimusehtojen mukaan Vr ei hyväksy online kortteja lue visa electron.
Matkustajien kannalta ristiriitainen tilanne kun verkkoosoitteessa kerrotaan että ok maksuväline.
Käräjäoikeuteen jos menee riita niin sopimusehdot ratkaisee. Vr ratsastaa tässä kahdella hevosella.

Jos VR:n verkkosivuilla kerrotaan, että Visa Electron on kaikissa junissa hyväksytty maksuväline, Visa Electron on kaikissa junissa hyväksytty maksuväline, sanoivat sopimusehdot mitä hyvänsä. Suomessa on todella hyvä kuluttajansuojalainsäädäntö.

Kyllä se on VR:n ongelma, jos asiakas ei pysty maksamaan lippuostostaan hyväksytyllä maksuvälineellä, siis tässä tapauksessa Visa Electronilla. Asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta pitää mukanaan käteistä rahaa, jos kerran korttimaksu junassa on kerran sallittu.

Mitä tulee kuluttajansuojaan, siitä toki VR:llä on varmaan oma näkemyksensä. Muutenkin asenne näyttää olevan se, että palvelua se on vähän huononpikin palvelu...
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #412 : Lokakuu 13, 2011, 07:17:06 »

Tänään 13.10 vietetään epäonnistumisen päivää. Onkohan VR tapahtuman pääsponsori, kokemustahan löytyy :-)
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #413 : Lokakuu 13, 2011, 16:44:05 »

Ei tämä lippu-uudistus sittenkään ole niin huono asia, ainakaan tämän päivän perusteella. Kaksi junamatkaa extra -luokassa eko-luokan hinnalla. Automaatti kun näemmä antaa valita paikan ihan mistä vain, vaikka lipputyyppinä onkin eko peruslippu.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #414 : Lokakuu 13, 2011, 17:19:30 »

Ei tämä lippu-uudistus sittenkään ole niin huono asia, ainakaan tämän päivän perusteella. Kaksi junamatkaa extra -luokassa eko-luokan hinnalla. Automaatti kun näemmä antaa valita paikan ihan mistä vain, vaikka lipputyyppinä onkin eko peruslippu.

Eikö konnari puutu asiaan?

Aikoinaan tosin itsekin käytin 1 lk:aa varusmiehenä, kun uudenuutukaiset lippuautomaatit myivät sinnekin varusmiesalennuksella lippuja huolimatta siitä, että kuljetusehtojen mukaan varusmiesalennuksen sai vain 2 lk:aan. Osaa konnareista ei haitannut, mutta muutaman kerran oli lähellä luokan vaihtaminen. Siitä selvittiin vetoamalla kaikinpuolin pätevään lippuun, jossa seiso 1 lk -tunnus yhdessä varusmiesalennuksen kanssa.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #415 : Lokakuu 13, 2011, 17:56:14 »

Kyllä se on VR:n ongelma, jos asiakas ei pysty maksamaan lippuostostaan hyväksytyllä maksuvälineellä, siis tässä tapauksessa Visa Electronilla. Asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta pitää mukanaan käteistä rahaa, jos kerran korttimaksu junassa on kerran sallittu.

Samanlainen ongelma on kaikilla palveluntarjoajilla joilla on mahdollista maksaa Electronilla mutta ei sillä hetkellä toimikaan. Käsittääkseni mahdollisuus jälkilaskutukseen on olemassa jos halutaan.

Olen taksissa yrittänyt maksaa firman Mastercardilla mutta pääte nikotteli ja kuski oli täysin yhteistyökyvytön kokeilemaan uudelleen tai käyttämään magneettijuovaa jota pääte ehdotti. Laitoin sitten henk koht kortilta. Eli ei tämä ongelma pelkästään VR:llä ole.
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #416 : Lokakuu 13, 2011, 20:31:54 »

Ei tämä lippu-uudistus sittenkään ole niin huono asia, ainakaan tämän päivän perusteella. Kaksi junamatkaa extra -luokassa eko-luokan hinnalla. Automaatti kun näemmä antaa valita paikan ihan mistä vain, vaikka lipputyyppinä onkin eko peruslippu.

Eikö konnari puutu asiaan?

Aikoinaan tosin itsekin käytin 1 lk:aa varusmiehenä, kun uudenuutukaiset lippuautomaatit myivät sinnekin varusmiesalennuksella lippuja huolimatta siitä, että kuljetusehtojen mukaan varusmiesalennuksen sai vain 2 lk:aan. Osaa konnareista ei haitannut, mutta muutaman kerran oli lähellä luokan vaihtaminen. Siitä selvittiin vetoamalla kaikinpuolin pätevään lippuun, jossa seiso 1 lk -tunnus yhdessä varusmiesalennuksen kanssa.

Koko tarinahan menee näin: Aamulla vähä ennen IC164:n lähtöä Tampereelta kipitin automaatin luo ostamaan lippua. Ajattelin että vihdoinkin kun paikan valinta on tullut mahdolliseksi, yritän saada ikkunapaikan. Automaatti aukaisi kartan vaunun alakerrasta joka näytti hyvin punaiselta, ikkunapaikkoja ei ollut kuin vastakkaisilla penkeillä, mielummin olisin halunnut istua ilman että joku ventovieras on suoraan kasvotusten. Klikkasin vaunun yläkertaan joka näytti lähes tyhjältä, valkkasin ikkunapaikan ja maksoin ostokseni. Hieman ihmetytti yläkerran tyhjyys, mutta ajattelin että ehkä alakerta oli kausilippulaisten kiintiöpaikkoja tms. Laiturilla sitten katsoin lippuani löytääkseni oikean vaunun ja paikkani, siinä hokasin että olin saanut lipun 1. vaunuun yläkertaan, eli ekstra-luokkaan. Kipusin hämmästellen vaunuun ja tarkistin useampaan kertaan lippuani ja vaunun numeroita, ennen kuin uskalsin istahtaa paikalleni. Konnarin tullessa kerroin että tälläistä yllätystä firmaltanne tällä kertaa. Erittäin ystävällinen ja asiallinen konnari totesi että teille on myyty tämä paikka, ei siinä mitään. Pääasia että virhe on asiakkaan hyväksi.

Iltapäivällä olikin sitten paremmin aikaa tutkailla lippuautomaattia, ja sen mahdollisia virheitä. Aikani räpsyttelin näyttöä ja huomasin tuon virheen toistuvan ainakin IC2 -junissa. Automaatti siis antoi eko-lipulla valita paikan ihan koko junasta, myös ekstra-luokasta. Näytti siltä että joissakin kohtia jopa varatun paikankin olisi voinut ostaa. Olisi pitänyt ostaa Eko-luokan lippu Ekstra -luokan varatulle paikalle.

Päätin kuitenkin ostaa Eko -luokan lipun ja valita paikan (tällä kertaa tarkoituksella)ekstra-luokasta. Nähdäkseni ja todistaakseni että aamuinen lippu ei ollut yksittäinen virhe, vaan pikemminkin ominaisuus. Nyt en edes muista oliko näytöllä tietoa siitä että tämä kerros on ekstra-luokkaa. Ostin peruslipun IC177:n ja valitsin paikan 1. vaunun yläkerrasta, eli ekstra-luokasta ja lähdin takas Tampereelle. Junassa olikin sama konnari kuin aamulla, kerroin että löysin tälläisen virheen, ja että varatunkin paikan voi ostaa. Kuulemma oli tullut tietoa mahdollisista häiriöistä automaateissa. Lippu leimattiin ja edelleen ystävisesti toivotettiin hyvää matkaa. Kyseinen erikoistarjous lienee siis voimassa vain rajatun ajan.

Tälläiset liput siis automaateista tulostui: http://ron.1g.fi/DSC_0745.JPG

Tänään ekaa kertaa uudistuksen jälkeen käytin lippuautomaatteja. Olivat todella hitaita ja kankeita, eivätkä tuntuneet joka painallusta edes ottaa. Huhuh, jos ovat tuollaisia olleet uudistuksesta lähtien ja tulevat vastaisuudessa olemaan. Aamulla tuli vielä missattua kuitin tulostuskin, olihan sille nappi keskellä näyttöä mutta huomaamatta jäi, enkä osannut sitä siitä etsiäkkään.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #417 : Lokakuu 13, 2011, 20:32:20 »

Ei tämä lippu-uudistus sittenkään ole niin huono asia, ainakaan tämän päivän perusteella. Kaksi junamatkaa extra -luokassa eko-luokan hinnalla. Automaatti kun näemmä antaa valita paikan ihan mistä vain, vaikka lipputyyppinä onkin eko peruslippu.
Kun itse muutama päivä sitten ostin lipun automaatista, paikkaa ei voinut valita vaan järjestelmä arpoi sen vanhaan malliin. En voinut edes valita yläkertaa, vaan paikka tuli alakerrasta, toki ikkuna(palkki)paikalta kuitenkin.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #418 : Lokakuu 14, 2011, 08:24:27 »

Ei tämä lippu-uudistus sittenkään ole niin huono asia, ainakaan tämän päivän perusteella. Kaksi junamatkaa extra -luokassa eko-luokan hinnalla. Automaatti kun näemmä antaa valita paikan ihan mistä vain, vaikka lipputyyppinä onkin eko peruslippu.
Kun itse muutama päivä sitten ostin lipun automaatista, paikkaa ei voinut valita vaan järjestelmä arpoi sen vanhaan malliin. En voinut edes valita yläkertaa, vaan paikka tuli alakerrasta, toki ikkuna(palkki)paikalta kuitenkin.


Sama havainto itseltäkin, hesasta lippua ostaessa ei ollut mahdollista valita automaatissa tiettyä paikkaa...eli kun yläkertapaikkaa ei tullut kohdalle, perinteisellä tyylillä ravintelivaunuun Hymyilee leveästi
tallennettu
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #419 : Lokakuu 14, 2011, 09:29:56 »

Ostin juuri Eko-opiskelijalipun Edb-vaunun yläkertaan  Virnistää Katsotaan, miten käy.
tallennettu
Seppo Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #420 : Lokakuu 14, 2011, 11:03:07 »

Lukekaapa tämänpäiväisestä (14.10.) Hesarista Miksi-palstalta s. A6 VR:n liikennetoimintaratkaisujen päällikkö Jani Jääskeläisen vastaukset, miksi mobiililippu vaatii älypuhelimen.
Vastauksista huokuu asiakaslähtöinen palveluhenkisyys, joka ei ole lähelläkään tsaarinaikaisen monopoliyhtiön kyykyttämistä. Painoteknisistä syistä artikkelista on jäänyt pois viimeinen lause, joka kuuluu: "V***u kävelkää."
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #421 : Lokakuu 14, 2011, 11:24:22 »

Onko tosiaan niin, että käyttääkseen tekstiviestilippua on oltava nettiyhteyksellinen kännykkä Huh

Kun äsken tilasin itselle tekstiviestilipun niin se pitää hakea linkin kautta...ja tallentaa ilmeisesti kännykän tiedostoihin jotta saa esitettyä ilman uutta lataamista verkon kautta junassa?

On pakko sanoa että aivan p...eestä verrattuna vanhaan kuvaviestilippuun.

Ei se kuvaviestilippu ole tainnut toimia täysin ilman nettiyhteyttä sekään.

Siinä tekstiviestissä oleva numerosarja toimii myös varmennuksena mikäli konnarin yhteys toimii.

Ainakin omalla kohdalla ennen tuli kaksi normaalia tekstiviestiä, joista toisessa oli se viivakoodi. Ilman verkkoon kirjautumista...
Nyt on joko kotona tulostettava lippu paperille (hyvä juttu Suomen metsäteollisuudelle) tai tosiaan ladattava junassa lippu verkosta kännykän näytölle. Kyllähän se on takapakkia, että konduktööri joutuu kirjoittamaan koodin koneelleen, nykyaikaisessa viivakoodimaailmassa...
Täytyy tosin mainita, että MMS-(kuva)viestikin tulee verkon kautta, joskin automaattisesti. Eli verkkoyhteys on pitänyt olla aiemminkin.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #422 : Lokakuu 14, 2011, 14:56:36 »

Lukekaapa tämänpäiväisestä (14.10.) Hesarista Miksi-palstalta s. A6 VR:n liikennetoimintaratkaisujen päällikkö Jani Jääskeläisen vastaukset, miksi mobiililippu vaatii älypuhelimen.
Vastauksista huokuu asiakaslähtöinen palveluhenkisyys, joka ei ole lähelläkään tsaarinaikaisen monopoliyhtiön kyykyttämistä. Painoteknisistä syistä artikkelista on jäänyt pois viimeinen lause, joka kuuluu: "V***u kävelkää."

Saakos asiakas tietoonsa noita rajoitteita ennen kuin tilaa kännykkäänsä lipun? Esim. minun 49,- euroa maksanut puhelin tuskin on VR:n hyväksymä malli.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #423 : Lokakuu 14, 2011, 14:56:53 »

Onko tosiaan niin, että käyttääkseen tekstiviestilippua on oltava nettiyhteyksellinen kännykkä Huh

Kun äsken tilasin itselle tekstiviestilipun niin se pitää hakea linkin kautta...ja tallentaa ilmeisesti kännykän tiedostoihin jotta saa esitettyä ilman uutta lataamista verkon kautta junassa?

On pakko sanoa että aivan p...eestä verrattuna vanhaan kuvaviestilippuun.

Ei se kuvaviestilippu ole tainnut toimia täysin ilman nettiyhteyttä sekään.

Siinä tekstiviestissä oleva numerosarja toimii myös varmennuksena mikäli konnarin yhteys toimii.

Ainakin omalla kohdalla ennen tuli kaksi normaalia tekstiviestiä, joista toisessa oli se viivakoodi. Ilman verkkoon kirjautumista...
Nyt on joko kotona tulostettava lippu paperille (hyvä juttu Suomen metsäteollisuudelle) tai tosiaan ladattava junassa lippu verkosta kännykän näytölle. Kyllähän se on takapakkia, että konduktööri joutuu kirjoittamaan koodin koneelleen, nykyaikaisessa viivakoodimaailmassa...
Täytyy tosin mainita, että MMS-(kuva)viestikin tulee verkon kautta, joskin automaattisesti. Eli verkkoyhteys on pitänyt olla aiemminkin.

Ainakin pari vuotta sitten Jyväskylästä Helsinkiin matkustaessani lippu tuli ihan "puhelinlankoja" pitkin ilman dataliittymää kännykkään - en tiedä sitten muuttuiko kännykkälippu jo heti kohta sen jälkeen kuvatun laiseksi.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #424 : Lokakuu 14, 2011, 15:45:16 »

Lukekaapa tämänpäiväisestä (14.10.) Hesarista Miksi-palstalta s. A6 VR:n liikennetoimintaratkaisujen päällikkö Jani Jääskeläisen vastaukset, miksi mobiililippu vaatii älypuhelimen.
Vastauksista huokuu asiakaslähtöinen palveluhenkisyys, joka ei ole lähelläkään tsaarinaikaisen monopoliyhtiön kyykyttämistä. Painoteknisistä syistä artikkelista on jäänyt pois viimeinen lause, joka kuuluu: "V***u kävelkää."

Saakos asiakas tietoonsa noita rajoitteita ennen kuin tilaa kännykkäänsä lipun? Esim. minun 49,- euroa maksanut puhelin tuskin on VR:n hyväksymä malli.

Tulipa luettua ko. juttu...eli tulevaisuudessa ei kelpaa enää pelkää koodikaan, vaan linkkilippu on esitettävä.Kuulemma wanhan version suojaus ei ole riittävä Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina