Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #475 : Lokakuu 18, 2011, 15:13:09 » |
|
VR:n lippuautomaateista on saanut viime viikot yllättävän edun. Uuden Suomen lähteen mukaan jo kaksi viikkoa kestänyt ominaisuus lippuautomaatissa on sallinut entisessä business-luokassa matkustamisen edullisimman opiskelijalipun hinnalla. Uuden Suomen lähde kertoo, että hän joutui alun perin vahingossa opiskelijalipun ostettuaan ekstra-luokkaan, eli entiseen business-luokkaan. VR:n hinnoittelusta vastaava johtaja Satu Oker-Blom kertoo Uudelle Suomelle, että ominaisuus on yhtiön tiedossa. Hinnoittelujohtaja ei kuulosta ilahtuneelta Uuden Suomen kysymyksistä. - Asiakkaalla on käynyt hyvä tuuri. Tämä tulee korjaantumaan muutaman päivän sisällä, Oker-Blom lupaa.uusi suomiTuli juuri ostettua kakkosluokan lippu IC2 junan vaunusta 1, paikka 93. Eli Edb:n yläkertaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2195
|
« Vastaus #476 : Lokakuu 18, 2011, 15:28:55 » |
|
Ja motenkähän tuon palvelumaksun ALV oikein mahtaa VR-yhtymän osalta mennä. Matkatoimistojen palvelumaksuissa se on AINA 23 %, riippumatta siitä, mikä on varsinaisen lipun verokanta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #477 : Lokakuu 18, 2011, 15:32:59 » |
|
Ja motenkähän tuon palvelumaksun ALV oikein mahtaa VR-yhtymän osalta mennä. Matkatoimistojen palvelumaksuissa se on AINA 23 %, riippumatta siitä, mikä on varsinaisen lipun verokanta.
Luulisin että se maksu on osa junalipun hintaa, eli se alv. olisi 9 %.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #478 : Lokakuu 18, 2011, 16:44:38 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 151
|
« Vastaus #479 : Lokakuu 18, 2011, 17:03:19 » |
|
YLE: NÄKÖKULMA: VR rankaisee matkustajia, jotka eivät hanki lippuaan tekniikan avulla
"Uudistuneen VR:n linjaus on, että tietoyhteiskunnan ulkopuolella elävien täytyy maksaa junamatkoistaan muita enemmän. Näin myös tilanteissa, joissa tietoyhteiskunnan infrastruktuuri ei toimi. Yhtiön mielestä ongelma on pieni. "
yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/10/vr_rankaisee_matkustajia_jotka_eivat_hanki_lippuaan_tekniikan_avulla_2958539.html
Nyt kun on alkanut ymmärtämään osaa tästä uudistuksesta, tämä on se mikä itseäni eniten ärsyttää. Palvelumaksusta ei todellakaan ole kyse jos asemalla ei ole mahdollisuutta ostaa lippua, eli ei ole palvelua.
Ulkotiloissa olevat automaatit ovat alttiita ilkivallalle, joku tumppaa purukuminsa kortinlukijaan ja asiakaskunta saa maksaa vitosen lisää? Olisit ostanut lipun etukäteen..
Kun ei ole lipunmyyntiä ja se ainoa automaattikin jumahtaa. Vitonenko siitä pitäisi maksaa että myyjän pelit ei toimi. Olisit ostanut lipun etukäteen..
Entäs kun jostain kumman syystä verkkokauppa ja automaatit ovat yöllä suljettuja. Eli yöjuniin tuli nyt vitosen yölisä, kun automaatista ei voi ostaa lippua. Olisit ostanut lipun etukäteen..
Eipä toi etukäteen ostaminenkaan kovin helpoksi ole tehty, verkkokauppa herjaa koko ajan "istunto vanhentunut" tms. Eikä puhelimenikaan ole älypuhelin, mutta vr:n asiakaspalveluun sillä pystyi soittamaan, tosin aikaa jonottamiselle näemmä kannattaa varata. Lisäksi puhelusta osataan myös veloittaa kohtuullisesti euron verran (+pvm).
Etukäteenkään lippua ei nykyisillä ehdoilla uskalla ostaa. Itse olen aina ostanut lipun vasta asemalta automaatista tai junasta, kun matkustusaikataulut voivat muuttua ja lähteä sopisi aikasemmin tai myöhemmin.
Onneksi parin viime vuoden aikana olen oppinut että monien asemapaikkakuntien välillä kulkee hyviä bussivuoroja, jotka lyövät luotettavuudella, hinnalla ja palvelulla kiskoliikenteen. Mielummin menisin junalla, mutta kaikista palvelumaksuista ja muista ajattelen että minä ja muut asiakkaat ovat sellainen vaiva junassa jota ei sinne haluta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #480 : Lokakuu 18, 2011, 17:49:42 » |
|
Faktaa tässä hommassa on se, että lippu-uudistus meni vituiksi. VR:n operatiivisen johdon kannattaisi kuikkia itseään peilistä, jotta henkilöstö jaksaisi paremmin. Ei se nyt ihan pelkkää sattumaa ole, että Cargon puolelta kaksi jeppeä irtisanotaan/irtisanoutui viime viikolla ja rivien välistä tulkittuna K-P sairastui burn outiin. Samoin lähti Hanna von Wendt vuosi sitten ja Kuitushenkkakin taisi saada kulissien takana fudut.
Joku tässä kokonaisuudessa mättää: olen ollut tänään puhelimessa puolenkymmenen VR:n työntekijän kanssa ja kaikkien juttu oli yhtenevä: enää ei vaan jaksa. Tämä signaali on sama lukuisilta VR:n ammattialoilta; oli sitten kyseessä kuski, konduktööri, lipunmyyjä tai vaikkapa liikenteenohjaaja - homma ei vaan tällaisenaan toimi.
Erittäin hyvä kysymys on se, että millä tällainen ongelma voitaisi ratkaista? Siihen ei ole vastausta varmaan kellään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2346
|
« Vastaus #481 : Lokakuu 18, 2011, 18:48:42 » |
|
Erittäin hyvä kysymys on se, että millä tällainen ongelma voitaisi ratkaista? Siihen ei ole vastausta varmaan kellään.
"Markkinointi on suureksi osaksi lupausten tekemistä asiakkaille ja lupauksista kiinnipitämistä. On helppoa luvata asiakkaalle liikaa. Valitettavan moni markkinoija sortuu siihen. Ylilupauksista on vain seurauksena tyytymättömiä ja vihaisia asiakkaita, jotka kertovat huonoista kokemuksistaan eteenpäin muille ihmisille." "Asiakkaan rajallista aikaa pitää arvostaa, eikä antaa asiakkaan odottaa. Markkinoija ei saa arvostaa omaa aikaansa enemmän kuin asiakkaan aikaa." --Kirjasta Menesty erikoistumalla, ISBN: 9789526601014. Vaikuttaa siltä, että VR:stä tehdään kovaa vauhtia itsepalveluun perustuvaa matkatoimistoa, joka ei vastaa liikennöitsijän ongelmista. Vaan ne ongelmat ulkoistetaan asiakkaille...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #482 : Lokakuu 18, 2011, 19:06:28 » |
|
Onneksi parin viime vuoden aikana olen oppinut että monien asemapaikkakuntien välillä kulkee hyviä bussivuoroja, jotka lyövät luotettavuudella, hinnalla ja palvelulla kiskoliikenteen. Mielummin menisin junalla, mutta kaikista palvelumaksuista ja muista ajattelen että minä ja muut asiakkaat ovat sellainen vaiva junassa jota ei sinne haluta.
Arvatenkin moninkertainen määrä ihmisiä on löytänyt vaihtoehtoiseksi kulkunvälineekseen henkilöauton. Henkilöautolla ajaminen on kaikesta kitinästä huolimatta sen verran halpaa, että jo yksinään matkustavan kannattaa monessa tapauksessa ajaa omalla autolla, perheestä puhumattakaan. Tuota faktaa vasten olisi syytä pitää joukkoliikenteen käyttäminen edes teoriassa houkuttelevana. Eikä kyse ole pelkästään lippu-uudistuksesta, vaan talviongelmista, lehtikeleistä, routaheitoista, henkilökuntapulasta ja mitä niitä nyt on viime vuosina ollutkaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #483 : Lokakuu 18, 2011, 19:46:07 » |
|
Nyt vasta tajusin ettei lippua enää voi ostaa tavalliseen kännykkään. Onko samassa jamassa olevan Nokian kanssa tehty diili. Mitähän VR seuraavaksi keksii karkoittaakseen matkustajia. Esimerkiksi ehdotan: kaikkien matkustajien pitää ottaa mukaan joko lumiharja tai -lapio joulukuun maaliskuun välisenä aikana päästääkseen junamatkustajaksi. Mielikuvitus on vain rajana 8)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #484 : Lokakuu 18, 2011, 20:38:56 » |
|
Karjaalta Helsinkiin matkalla ollut iäkäs nainen poistettiin tänään junasta, koska VR:ltä tilattu kännykkälippu ei toiminut hänen puhelimessaan, kertoo MTV3. 73-vuotias nainen oli matkalla hakemaan poikansa lasta päiväkodista, joten poika tilasi äitinsä kännykkään lipun. – Myöhemmin äitini soitti, ettei konduktööri hyväksynyt vanhassa puhelimessa olevaa lippua. Konduktööri poisti äitini junasta Kirkkonummella, vaikka yritin puhelimitse pyytää häntä joustamaan, mies kertoo MTV3:n haastattelussa. aamulehtiMahtaakohan VR saada provikoita matkapuhelinvalmistajilta , kun ovat pakottamssa kansaa hankkimaan älypuhelimia
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 428
|
« Vastaus #485 : Lokakuu 18, 2011, 20:52:33 » |
|
Karjaalta Helsinkiin matkalla ollut iäkäs nainen poistettiin tänään junasta, koska VR:ltä tilattu kännykkälippu ei toiminut hänen puhelimessaan, kertoo MTV3. 73-vuotias nainen oli matkalla hakemaan poikansa lasta päiväkodista, joten poika tilasi äitinsä kännykkään lipun. – Myöhemmin äitini soitti, ettei konduktööri hyväksynyt vanhassa puhelimessa olevaa lippua. Konduktööri poisti äitini junasta Kirkkonummella, vaikka yritin puhelimitse pyytää häntä joustamaan, mies kertoo MTV3:n haastattelussa. aamulehtiMahtaakohan VR saada provikoita matkapuhelinvalmistajilta , kun ovat pakottamssa kansaa hankkimaan älypuhelimia Tämä alkaa mielestäni mennä aivan älyttömyyksiin jo.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 346
|
« Vastaus #486 : Lokakuu 18, 2011, 21:22:54 » |
|
Karjaalta Helsinkiin matkalla ollut iäkäs nainen poistettiin tänään junasta, koska VR:ltä tilattu kännykkälippu ei toiminut hänen puhelimessaan, kertoo MTV3.
73-vuotias nainen oli matkalla hakemaan poikansa lasta päiväkodista, joten poika tilasi äitinsä kännykkään lipun.
– Myöhemmin äitini soitti, ettei konduktööri hyväksynyt vanhassa puhelimessa olevaa lippua. Konduktööri poisti äitini junasta Kirkkonummella, vaikka yritin puhelimitse pyytää häntä joustamaan, mies kertoo MTV3:n haastattelussa.
Eivätköhän huomenna VR:n toimari ja joku toinen tirehtööri julkisuudessa selitä, että asiassa on toimittu täysin ohjeiden, määräysten, kuljetusehtojen säädösten, asetusten ja Jurvan kunnan hallintosäännön mukaisesti. Hommassa on kyllä lepsuiltu aivan käsittämättömällä tavalla. Nyt pitäisi huolehtia siitä, että joka junassa kulkisi myös lipuntarkastaja. Onhan törkeää, että tällaisesta väärinkäytöksestä selviää vain junastaheitolla, kun tarkastusmaksunkin voisi määrätä.
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2011, 21:32:05 kirjoittanut Matti Grönroos »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 107
|
« Vastaus #488 : Lokakuu 18, 2011, 22:08:37 » |
|
Älypuhelimelle ei VR:n mobiililipussa ole tarvetta, perus-Nokiakin täyttäänee ensimmäisen ja viimeisen kohdan (resoluutio 128x160, jokin selain), mutta vaatimus dataliittymästä on erittäin typerä, ja VR:n gubben väite, että kaikilla on dataliittymä on naurettava. Miksei voitaisi käyttää MMS-viestejä? Joku VR:n ukko sanoi YLE:n jutussa Androidin olleen epäyhteensopiva edellisen mobiililipun kanssa, oliko todella näin?
Toimiiko mobiililippu puhelimessani? Junalipun voit tilata mobiilina useimpiin uusimpiin puhelinmalleihin. Jotta tekstiviestissä näkyvä linkki aukeaa, puhelimen tulee täyttää seuraavat edellytykset: näytön koko on suurempi kuin 160 x 120 pikseliä puhelimessa ja sen käyttämässä liittymässä (SIM-kortissa) on datasiirto-ominaisuus ja toimiva Internet-yhteys puhelimessa on XHTML:ä tukeva selain
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 151
|
« Vastaus #489 : Lokakuu 18, 2011, 22:32:43 » |
|
Onneksi parin viime vuoden aikana olen oppinut että monien asemapaikkakuntien välillä kulkee hyviä bussivuoroja, jotka lyövät luotettavuudella, hinnalla ja palvelulla kiskoliikenteen. Mielummin menisin junalla, mutta kaikista palvelumaksuista ja muista ajattelen että minä ja muut asiakkaat ovat sellainen vaiva junassa jota ei sinne haluta.
Arvatenkin moninkertainen määrä ihmisiä on löytänyt vaihtoehtoiseksi kulkunvälineekseen henkilöauton. Henkilöautolla ajaminen on kaikesta kitinästä huolimatta sen verran halpaa, että jo yksinään matkustavan kannattaa monessa tapauksessa ajaa omalla autolla, perheestä puhumattakaan. Tuota faktaa vasten olisi syytä pitää joukkoliikenteen käyttäminen edes teoriassa houkuttelevana. Eikä kyse ole pelkästään lippu-uudistuksesta, vaan talviongelmista, lehtikeleistä, routaheitoista, henkilökuntapulasta ja mitä niitä nyt on viime vuosina ollutkaan. Näitä löytyy. Toissa viikolla työkaverini ei "uskaltanut" mennä mukaan vr-härdelliin, vaan vaihtoi vapaapäiviä jotta sai puolisonta auton käyttöön tampere-jyväskylä-tampere sukulointiin. Sen verran paljon vaikeuksista kertoiltiin mediassa, että koki paremmaksi mennä autolla. Tämä jatkuva negatiivinen uutisointi on tuonut sitäkin että monet sellaisetkin jotka eivät ole vuosiin junia käyttäneet, haukkuvat kiskoliikennettä. Viime talvena piti joillekin kavereillekin puolustella raideliikennettä, mutta viimeksi armeija-aikana junalla kulkeneet pitivät mielipiteensä jota mediassa ruokittiin koko ajan. Ja nyt taas kun negatiivista julkisuutta tulee joka päivä, ei varmaan kukaan vaihda omaa autoonsa junaan. Humppilastakin junailukin muuttuu uudistuksessa vaivattomaksi ja edulliseksi. Ei ärrää eikä lippuautomaattia, jos ei ole älypuhelinta ja datayhteyttä, joutuu maksamaan vitosen lisää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #490 : Lokakuu 18, 2011, 23:13:48 » |
|
Hieman olen "ulkona" tästä uudesta systeemistä, mutta sisältyykö konnarilta ylihintaan ostettuun lippuun aina myös istumapaikka? Vai veloitetaanko mahdollisesta seisomapaikasta 5 euron lisämaksu - eivät vielä ole tainneet keksiä WC:n oveen euron avaus-automatiikkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #491 : Lokakuu 18, 2011, 23:25:46 » |
|
73-vuotiaan tapauksen johdosta tällä foorumilla varmaankin pian esitetään jonkun toimesta lainaus jostain ohjesäännöstä tms. ja todistetaan että asiassa toimittiin täysin pykälien ja asetusten mukaan ja esitetään junasta poistajalle VR:n työnsankarin ansiomerkkiä kultaristein. Matkustaja on ollut itse syyllinen tapahtumaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #492 : Lokakuu 19, 2011, 05:21:05 » |
|
Älypuhelimelle ei VR:n mobiililipussa ole tarvetta, perus-Nokiakin täyttäänee ensimmäisen ja viimeisen kohdan (resoluutio 128x160, jokin selain), mutta vaatimus dataliittymästä on erittäin typerä, ja VR:n gubben väite, että kaikilla on dataliittymä on naurettava. Miksei voitaisi käyttää MMS-viestejä?
Kyllä se MMS:kin vaatii dataliittymän ja yhteensopivan puhelimen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #493 : Lokakuu 19, 2011, 06:17:30 » |
|
Älypuhelimelle ei VR:n mobiililipussa ole tarvetta, perus-Nokiakin täyttäänee ensimmäisen ja viimeisen kohdan (resoluutio 128x160, jokin selain), mutta vaatimus dataliittymästä on erittäin typerä, ja VR:n gubben väite, että kaikilla on dataliittymä on naurettava. Miksei voitaisi käyttää MMS-viestejä?
Kyllä se MMS:kin vaatii dataliittymän ja yhteensopivan puhelimen. Toki, ja se datayhteys tosiaan löytyy nykyään oikeastaan kaikista myytävistä uusista puhelimista Samsungin 29€ hintaan myytäviä lukuun ottamatta, mutta kun iso osa suomalaisista on yhäkin Soneran asiakkaita ja joutuvat maksamaan datayhteyksistään törkeyksiä, ei datayhteyttä yleensä ole kytketty päälle, eikä sitä myöskään osata päälle kytkeä. MMS:ien vastaanottamisesta ei peritä maksua ja ne on myöskin vaivatonta kytkeä päälle yhdellä operaattorikohtaisella tekstiviestillä. Periaatteessa jossain toisessa maailmassa konduktöörillä voisi olla jopa tiedossaan, millä tavalla MMS:t saadaan yleisimmissä kapuloissa kytkettyä päälle, että tällainen ongelmatilanne on ratkaistavissa. Mitenkähän, olisiko lipun voinut yhäkin ladata jonkun toisen matkustajan puhelimella, jos langan päässä ollut mies olisi pyytänyt 72-vuotiasta muilta matkustajilta apua pyytämään?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 414
|
« Vastaus #494 : Lokakuu 19, 2011, 11:05:04 » |
|
Lari: Nyt riittää!!!
Tekisitkö listan kaikista noista hulluista jutuista niin minä ja varmaan me kaikki tekisimme joukkokanteen tai ainakin tutkintapyynnön oikeusasiamiehelle noista jutuista. Sinä ja kollegasi olette jo hullunkirjoissa työnantajan järjettömien sääntöjen, töppöilyjen ja soveltamisohjeitten takia. - valtsu
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #495 : Lokakuu 19, 2011, 12:04:18 » |
|
Entä mihin voi tehdä kantelun siitä, että Suomen valtion rautatieyhtiö on kenties historiansa pahimmassa johtamis- ja uudistuskriisissä, mutta poliittinen järjestelmä nukkuu Susanna Ruususen unta eikä tee mitään?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 573
|
« Vastaus #496 : Lokakuu 19, 2011, 12:38:02 » |
|
Entä mihin voi tehdä kantelun siitä, että Suomen valtion rautatieyhtiö on kenties historiansa pahimmassa johtamis- ja uudistuskriisissä, mutta poliittinen järjestelmä nukkuu Susanna Ruususen unta eikä tee mitään?
Kenties VR Oy:n yhtiökokoukselle tai hallintoneuvostolle?
|
|
|
tallennettu
|
"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2195
|
« Vastaus #497 : Lokakuu 19, 2011, 14:49:53 » |
|
Älypuhelimelle ei VR:n mobiililipussa ole tarvetta, perus-Nokiakin täyttäänee ensimmäisen ja viimeisen kohdan (resoluutio 128x160, jokin selain), mutta vaatimus dataliittymästä on erittäin typerä, ja VR:n gubben väite, että kaikilla on dataliittymä on naurettava. Miksei voitaisi käyttää MMS-viestejä?
Kyllä se MMS:kin vaatii dataliittymän ja yhteensopivan puhelimen. Toki, ja se datayhteys tosiaan löytyy nykyään oikeastaan kaikista myytävistä uusista puhelimista Samsungin 29€ hintaan myytäviä lukuun ottamatta, mutta kun iso osa suomalaisista on yhäkin Soneran asiakkaita ja joutuvat maksamaan datayhteyksistään törkeyksiä, ei datayhteyttä yleensä ole kytketty päälle, eikä sitä myöskään osata päälle kytkeä. MMS:ien vastaanottamisesta ei peritä maksua ja ne on myöskin vaivatonta kytkeä päälle yhdellä operaattorikohtaisella tekstiviestillä. Periaatteessa jossain toisessa maailmassa konduktöörillä voisi olla jopa tiedossaan, millä tavalla MMS:t saadaan yleisimmissä kapuloissa kytkettyä päälle, että tällainen ongelmatilanne on ratkaistavissa. Mitenkähän, olisiko lipun voinut yhäkin ladata jonkun toisen matkustajan puhelimella, jos langan päässä ollut mies olisi pyytänyt 72-vuotiasta muilta matkustajilta apua pyytämään? Nyt MTV3:n uutiset on kysynyt asiaa myös Kuluttajavirastosta. Uutinen löytyy linkin takaa: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/10/1414470/kuluttajavirasto-vrn-mobiililipusta-kannykan-nettiyhteys-ei-ole-itsestaanselvyys
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #498 : Lokakuu 19, 2011, 18:56:18 » |
|
Tässä VR:lle uusi mainoslause: Osta lippu Kokkola-Helsinki, saatkin ylläripyllärinä 10 matkan sarjalipun välille Järvenpää-Kerava! \o/
Sitä sitten konduktöörin kanssa ihmettelemään... Kyse on siitä, että odotellessani myöhässä saapunutta illan vikaa Pendoa tutkin aikani kuluksi junamaatin valikoita ja tein hintakyselyitä katsellakseni eri lippuvaihtoehtoja Järvenpäässä käymiseksi. Vikana olin katsonut, paljonko maksaisi 10 matkan sarjalippu välille Kerava-Järvenpää. Hinnan nähtyäni napsautin alareunan "Alkuun"-painiketta ja ostin sitten sen lipun, jota olin ostamaan tullutkin: junalipun välille Kokkola-Helsinki, painamalla junamaatin alkuruudussa ollutta suoraa [Kokkola-Helsinki] -namiskaa. Laite pyyteli kortin ja kyseli pin-koodin. ...ja tulosti 10 kpl lippuja, joiden keskellä lukee isolla C. Eli ilmeisestikin juurikin sen 10 matkan sarjalipun, josta olin viimeisenä tehnyt hintakyselyn ennen matkan maksamista.
Viimeisenä tulostuneessa lipussa lukee lopussa "Hinta 21,60€", eli sen enempää ei liene veloittunut. Hyvää tässä on se, että kohdalle osui erityisen asiakaspalveluhaluinen konduktööri ja minä pääsen nyt kaikesta huolimatta kotiini Helsinkiin ilmeisestikin hintaan 21,60€, eli hirveää valittamista ei lopulta ole - päädyin tämän bugin ansiosta lopulta säästämään rahaa. Ylipäätäänkin voisin tässä välissä muistaa sanoa sen verran positiivista, että kertaakaan ei ole omalle kohdalleni osunut yhtäkään niistä harvoista konduktööriammattikunnan mätäpaiseista, joiden toimista saamme milloin Hesarista, milloin MTV3:n uutisista lukea. Eli lienevät huomattavan pieni vähemmistö.
Vaan kyllä noissa lipunmyyntiautomaateissa joku vähän taitaa mättää... Konruhtööri otti tapahtuneen tiedot ylös ja välittää bugiraporttia eteenpäin, eli toivottavasti näin ei muille pääse käymään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 414
|
« Vastaus #499 : Lokakuu 19, 2011, 20:08:16 » |
|
ostin pendon ekassa luokassa lipun hki tre hintaan 7,05. sanoin myöhästyneeni juuri iittalan junasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|