Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Veturimies-lehti 3/2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« : Syyskuu 24, 2011, 21:09:28 »

Veturimies-lehti 3/2011 ( http://www.digipaper.fi/vml/73879/ ) on ilmestynyt, lehden sivustoilla esitellään tällä kerralla kaksi vaihtoehtoa tulevaisuutemme Sr:ksi - Bombardierin Traxx tai Siemensin Vectron (valitettavasti molemmat vain 4-akselisia).
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #1 : Lokakuu 10, 2011, 14:37:09 »

Olen tykönäni aivan varma siitä, että hankittaessa kuusiakselinen sähköveturi korotetaan junapainomaksimia +50% ja yhtä lailla purjeessa ollaan todella liukkaan kelin sattuessa.

Mutta totta on kuitenkin, että nämä nykyiset taajuusmuuttajakalut pärjäävät nykyisillä junapainoilla ainakin 99% junista. Paljon suurempi ongelma on Sr1:n ylikuumenevat ajomoottorit, joka ongelma ei rajoitu liukkaille lehtikeleille.

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Veturimies-lehti 3/2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina