Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Muutoksia rantaradan liikenteessä 1.10. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« : Syyskuu 26, 2011, 17:01:59 »

Ratatöiden vuoksi osa Turun ja Karjaan välisistä vuoroista ajetaan busseilla lokakuun ensimmäisestä päivästä alkaen. Osa junista korvataan linja-autoilla marraskuun 26. päivään saakka. Linja-autot pysähtyvät Turun ja Karjaan välissä oleville asemille junien tavoin.

VR järjestää jokaiselle peruttavalle junavuorolle myös nopeamman yhteyden. Nämä linja-autot pysähtyvät Turun ja Helsingin asemien lisäksi vain Turun Kupittaan asemalla. Linja-autokuljetukset lähtevät rautatieasemilta. Niiden aikataulut poikkeavat junien aikatauluista. VR varoittaa, että matka-ajat voivat venyä ja jatkoyhteydet poiketa normaalista.

Korvaavissa linja-autoissa voi matkustaa taajamalipulla, mutta kyytiin voi ottaa vain käsimatkatavaraa.

iltasanomat
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1767


« Vastaus #1 : Syyskuu 26, 2011, 17:27:41 »

Onkos jotakin muunlaista matkatavaraa voinut kuljettaa enää miesmuistiin?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Syyskuu 29, 2011, 20:34:40 »

Mistähän tässä ruumamatkatavarattomuudessa on kyse? Itse keksin kolme syytä syytä:
1) VR on saanut tilattua liikenteen hieman halvemmalla, kun matkatavaroidenlastauspalvelu on pudotettu pois.
2) Linja-autojen kääntöaika saadaan hieman lyhyemmäksi
3) Matkatavaratila on kokonaisuudessaan käytössä, jossa jokin tavallisesti kuorma-autoilla kuljetettava rahti kuljetetaan poikkeuksellisesti bussilla, jolloin bussin nettokustannukset jäävät paljon pienemmäksi kuin ne muuten jäisivät.

Muita ideoita?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #3 : Syyskuu 29, 2011, 20:46:10 »

Ehkä ei taata, että esmes polkupyörä mahtuisi bussiin. Emmäätiiä.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2575


« Vastaus #4 : Syyskuu 29, 2011, 21:04:26 »

Ehkä ei taata, että esmes polkupyörä mahtuisi bussiin. Emmäätiiä.
Enemmän fillareita bussiin mahtuu kuin junaan. Ainakin Turussa iltalaivalta Helsinkiin lähtevässä vertailussa.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #5 : Syyskuu 29, 2011, 21:32:36 »

Mistähän tässä ruumamatkatavarattomuudessa on kyse?
Kyse on nyt siis BUSSILIIKENTEESTÄ - ei LENTOLIIKENTEESTÄ!   Hymyilee leveästi

Tavaraa eli matkalaukkuja saa kuskata niin paljon kuin jaksaa kantaa/vetää, bussien matkatavaratilat ovat siihen varatussa käytössä. Toisekseen bussit tuskin tälläkään kertaa tulevat niin täyteen etteikö laukkuansa voisi kuljetuttaa myös viereisellä istuimella.  Virnistää

Ja mainostettakoon nyt poikkeuksellisesti VR:ää ja VR:n hinnoittelupolitiikkaa:
Matka esimerkiksi Turusta Saloon maksaa ensi lauantaina 7,78e kun normaali vakiovuoro maksaisi 8,70e ja pikavuoro 11,70e! Viimeksi mainittu koskee tosin vain Vainion Liikennettä, Pohjolan Liikenteen vuoroilla peritään 10 sentin "pendolinolisä" jolloin matkasta joutuu pulittamaan 11,80.
tallennettu

Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #6 : Syyskuu 29, 2011, 23:17:00 »

Tavaraa eli matkalaukkuja saa kuskata niin paljon kuin jaksaa kantaa/vetää, bussien matkatavaratilat ovat siihen varatussa käytössä.

Onko tämä nyt varmaa faktatietoa?
Mitä ihmettä bussin yhteydessä muka käsimatkatavaralla voidaan muuta tarkoittaa kuin sitä, mikä on niin pientä että se kulkee kädessä bussin matkustamoon eikä sitä tungeta ruumaan istuimien alle tai bussin takaosaan?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #7 : Syyskuu 30, 2011, 09:33:15 »

Onko tämä nyt varmaa faktatietoa?
Ei ole, eikä voi ollakaan: Kuski on kippari laivassa ja autossa, eli päättää asian loppumetreillä, jos ja kun sopimuksissa ei erikseen kielletä tai vaadita matkatavaratilan käytön estoa.

Ja kyllä ne tavaratilan luukut ovat silminnäkijä- ja uutiskuvahavaintojen perusteella aukeilleet aiemmillakin bussitusmatkoilla.

Harva kuitenkin matkustaa ilman matkatavaroita, joten tämä lienee jonkinasteinen huomautus matkatavarakapasiteetin rajallisuudesta? (köh-höh... Miten muuten matkatavaroita kuljetetaan junissa..?)

Havaintoja ja kokemuksia saa toki kertoa, jotta tämä ei menisi väittelyn tai arvailujen puolelle..  Iskee silmää

tallennettu

Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1767


« Vastaus #8 : Syyskuu 30, 2011, 10:28:53 »

On tietysti olemassa sellainenkin vaihtoehto, että VR on tilannut busseiksi jotain kaupunkiliikenteen autoja, joissa ei ole tavaratilaa matkustamon alapuolella.

Jos ei ole kerrottu esteettömyyden poistumisesta, niin silloin taitaa olla matalattiajytyyttäjät käytössä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #9 : Syyskuu 30, 2011, 10:31:08 »

On tietysti olemassa sellainenkin vaihtoehto, että VR on tilannut busseiksi jotain kaupunkiliikenteen autoja, joissa ei ole tavaratilaa matkustamon alapuolella.

Jos ei ole kerrottu esteettömyyden poistumisesta, niin silloin taitaa olla matalattiajytyyttäjät käytössä.

Tuskinpa on. Kyllä näissä korvaavissa kyydeissä on perinteisesti ollut matkustusmukavuudeltaan hyvää kalustoa käytössä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1767


« Vastaus #10 : Syyskuu 30, 2011, 10:35:43 »

On tietysti olemassa sellainenkin vaihtoehto, että VR on tilannut busseiksi jotain kaupunkiliikenteen autoja, joissa ei ole tavaratilaa matkustamon alapuolella.

Jos ei ole kerrottu esteettömyyden poistumisesta, niin silloin taitaa olla matalattiajytyyttäjät käytössä.

Tuskinpa on. Kyllä näissä korvaavissa kyydeissä on perinteisesti ollut matkustusmukavuudeltaan hyvää kalustoa käytössä.

Totta, sen verran usein on tullut matkustettua VR:n piikkiin bussilla, että aina on ollut aivan kelpo kalusto käytössä. Ainoa ongelma on ollut bussien vähyys, kuten eräänkin kerran Urjalan asemalla busseihin vaihtaessamme. Me nuoret ja hyväkuntoiset kyllä saimme busseista paikan, mutta muut joutuivat sitten jäämään viileään yöhön odottamaan jotakin.

Bussien kuljettajat ovat muutoinkin hoitaneet hommansa asiallisesti ja varmati nytkin avaavat rahtitilan luukut, vähät välittämättä VR:n byrokraattien ukaaseista.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Muutoksia rantaradan liikenteessä 1.10. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina