Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Loistavaa palvelua VR - no ei ....  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry alas Tulostusversio
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #50 : Lokakuu 15, 2011, 21:55:16 »

Oliko edes kenelläkään koira syönyt sitä tarraa?  Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #51 : Lokakuu 16, 2011, 00:22:47 »

Voisin sanoa 11 vuoden konduktöörikokemuksella, että selityksiä kuulee vähintään kerran päivässä - työvuorosta riippuen useamminkin. Viime päivinä yleisin selityksen kohde on ollut vanhentuneen opiskelijakortin lukuvuositarran uusimattomuuden syyt... Lukuvuositarra (mallia koko lukuvuosi tai kevät) on voimassa syyskuun loppuun asti, jonka jälkeen alkaa Hausmyllyn kappaletta lainatakseni "ikävä lokakuu".

Mikäli olet ostanut ilman alennusoikeutta alennuslipun, niin junassa myydään kokonaan uusi lippu. Toisin sanoen, alennuskortit kuntoon ennen matkaa niin "junassa on hauska matkustaa"... Tänään Helsinki-Seinäjoki-Helsinki matkalla oli 15 vanhentuneella alennuskortilla matkaa yrittänyttä - ja yhtä monta selitystä...

Mitä tähän teidän ammattikunnan opiskelija-alennuksien lukutaitoihin tulee, voin kertoa että itse ns. kuleksin vuodesta 2000 vuoteen 2003 "vanhalla leimalla". Kaiken huippu oli tosiaan se, että Lari kuikki kerran mun opiskelijakortin ja myi mulle -50% lipun.

Näin se kokemus vaan näkyy päivittäisessä työssä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #52 : Lokakuu 16, 2011, 00:23:17 »

Kyllähän konduktööri asetetaan täysin mahdottoman tehtävän eteen, jos hänen pitäisi normaalien työtehtäviensä ohella varmentaa vielä kaikki ihmismielen keksimät selitykset

Tässä olen kanssasi samaa mieltä vain, jos niitä selityksiä tulee merkittävän usein. Vaan kun ei tule.

Voisin sanoa 11 vuoden konduktöörikokemuksella, että selityksiä kuulee vähintään kerran päivässä - työvuorosta riippuen useamminkin. Viime päivinä yleisin selityksen kohde on ollut vanhentuneen opiskelijakortin lukuvuositarran uusimattomuuden syyt... Lukuvuositarra (mallia koko lukuvuosi tai kevät) on voimassa syyskuun loppuun asti, jonka jälkeen alkaa Hausmyllyn kappaletta lainatakseni "ikävä lokakuu".

Mikäli olet ostanut ilman alennusoikeutta alennuslipun, niin junassa myydään kokonaan uusi lippu. Toisin sanoen, alennuskortit kuntoon ennen matkaa niin "junassa on hauska matkustaa"... Tänään Helsinki-Seinäjoki-Helsinki matkalla oli 15 vanhentuneella alennuskortilla matkaa yrittänyttä - ja yhtä monta selitystä...

Oliko näiden selitysten luotettava varmentaminen, eli oliko kyseinen vanhentunut lukuvuositarra voimassa vai ei, kovinkin vaikeaa? Olisiko se ollut?
Itse olisin katsonut lukuvuositarraa ja todennut, että "2010-2011 siinä lukee. Ei ole voimassa."
Jos joku olisi väittänyt kysyneensä lipunmyyntitiskillä tarran voimassaolevuudesta ja saanut vastaukseksi, että "voimassa on", olisin toisaalta nähnyt hieman vaivaa asiakkaan eteen.
Oletettavasti tällaisia tapauksia ei niihin viiteentoista kuitenkaan mahtunut.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #53 : Lokakuu 16, 2011, 10:05:20 »

Oliko näiden selitysten luotettava varmentaminen, eli oliko kyseinen vanhentunut lukuvuositarra voimassa vai ei, kovinkin vaikeaa? Olisiko se ollut?
Itse olisin katsonut lukuvuositarraa ja todennut, että "2010-2011 siinä lukee. Ei ole voimassa."
Jos joku olisi väittänyt kysyneensä lipunmyyntitiskillä tarran voimassaolevuudesta ja saanut vastaukseksi, että "voimassa on", olisin toisaalta nähnyt hieman vaivaa asiakkaan eteen.
Oletettavasti tällaisia tapauksia ei niihin viiteentoista kuitenkaan mahtunut.

Toimin lähes täysin samalla tavalla kuin Tuukka olisi toiminut. Tilanteet ovat harmittavia molemmille osapuolille, joten tilannetajua tarvitaan ja toiminta on hyvä pyrkiä pitämään muille huomaamattomana. Kovaan ääneen ei todellakaan ruveta asiasta kailottamaan, vaan kerrotaan asiakkaalle ystävällisesti miten asiat ovat ja miten ongelma voidaan ratkaista. Tärkeintä on pyrkiä siihen, että asiakas ymmärtää virheen ja saa samalla tiedon miten helposti asiat voi laittaa kuntoon välttääkseen täyden hinnan maksamisen tulevaisuudessa.

Mitä tähän teidän ammattikunnan opiskelija-alennuksien lukutaitoihin tulee, voin kertoa että itse ns. kuleksin vuodesta 2000 vuoteen 2003 "vanhalla leimalla". Kaiken huippu oli tosiaan se, että Lari kuikki kerran mun opiskelijakortin ja myi mulle -50% lipun.

Näin se kokemus vaan näkyy päivittäisessä työssä.

Ikävä kuulla, että Johtaja Nymanilla on ollut tuollaiseen epärehelliseen toimintaan taipumusta. Pitääkin muistaa seuraavalla kerralla kun tavataan, että myyn vähän ekstraa päälle niin saadaan tilit tasan...  Virnistää

Itse en muista tavanneeni Mikkoa kuin kerran junassa 11 vuoden aikana (Helsingistä Hämeenlinnaan Rx-vaunun länsipuolen ikkunapaikalla 1-2 vuotta sitten), mutta kenties "tapaaminen" joskus 2000-luvun alkupuolella on unohtunut. Muistatkos missä silloin mentiin? Kokemuksen kautta syntyy nopeutta, varmuutta ja tarkkuutta työskentelyssä, joten tuo Mikon väite voi hyvin pitää paikkaansa ja mennä oppimisen piikkiin... Kumpi tilanteessa teki väärin, vanhentuneella kortilla tietoisesti matkustanut vai "tarinan" uskonut asiakaspalvelija?

Tuo lukukausitarran uusiminen versiolla, jossa lukisi selkeästi mihin päivään asti se on voimassa olisi huomattavasti parempi. Lukukausi 2010-2011 ja kevät 2011 olisi siis muodossa "voimassa 30.9.11 asti" tai syksy 2011 "voimassa 31.1.12 asti". Tätä on ehdotettu, mutta eipä vain ole läpi mennyt... Olisikohan uuden yrityksen vuoro, kun päättäjien paikoilla on tapahtunut muutoksia...

tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #54 : Lokakuu 16, 2011, 10:35:55 »

Ikävä kuulla, että Johtaja Nymanilla on ollut tuollaiseen epärehelliseen toimintaan taipumusta. Pitääkin muistaa seuraavalla kerralla kun tavataan, että myyn vähän ekstraa päälle niin saadaan tilit tasan...  Virnistää

Heh, no laitellaan tällä puheella vähän ekstraa hintaan. Totta puhuen mulla oli kyllä täysin lainvoimainen opiskelijakortti, kun olin AMK:ssa kirjoilla, joskaan en koululla koskaan käynyt. Opiskelija mikä opiskelija, toinen on ahkerampi ja toinen vähemmän ahkera. Kuulun jompaankumpaan osastoon...

Itse en muista tavanneeni Mikkoa kuin kerran junassa 11 vuoden aikana (Helsingistä Hämeenlinnaan Rx-vaunun länsipuolen ikkunapaikalla 1-2 vuotta sitten), mutta kenties "tapaaminen" joskus 2000-luvun alkupuolella on unohtunut.

Tämä tapaaminen oli 15.5.2010, kun olin matkalla Tomaatteja, Tomaatteja!-festareille Tiksistä Hämeenlinnaan.

Muistatkos missä silloin mentiin? Kokemuksen kautta syntyy nopeutta, varmuutta ja tarkkuutta työskentelyssä, joten tuo Mikon väite voi hyvin pitää paikkaansa ja mennä oppimisen piikkiin... Kumpi tilanteessa teki väärin, vanhentuneella kortilla tietoisesti matkustanut vai "tarinan" uskonut asiakaspalvelija?

Kuten sanottu, en ole koskaan käyttänyt väärennettyä tai vanhaa opiskelijakorttia. Kääntäen niin, että en ole koskaan kuullut konduktööristä tai lipuntarkastajasta, joka olisi alkanut kysellä suoritettujen opintoviikkojen tai -pisteiden perään. Toisaalta opintojen edistyminenhän ei liiemmin junahenkilökunnalle kuulu.

Täytyy kuitenkin myöntää, että melko hyvään kurssiin vaihdoin: kävin EVTEKin pääsykokeissa alkukesästä 2000, sain opiskelupaikan, kävin syksyn 2000 ekalla viikolla hakemassa koulun kirjastokortin ja opiskelijatodistuksen. Toistin samaa kaavaa muistaakseni syksyyn 2003 tai 2004, kunnes lensin koulusta kuikkaan. Säästin kuitenkin puolet junalippujen hinnoista. Kumma juttu oli se, että vaikka tässä täysikäisiä ollaankin, niin keskioluesta ei saanut muuta alennusta kuin K-Plussa-pisteitä. Toisaalta 16-vuotias keppanan ostajakin saa plussapisteitä, mikäli hänellä sattuu olemaan rötösreissullaan iskän rinnakkaiskortti mukana.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #55 : Lokakuu 16, 2011, 12:25:26 »

Voin sanoa vähän yli 30 vuoden joukkoliikennekokemuksella (lue: matkustajana), että valitettavasti myös konduktööreiksi hakeutuu ihmisiä, joilla ei ole hajuakaan siitä, mitä on asiakaspalvelu puhumattakaan siitä, mitä on terveen maalaisjärjen käyttö tai omatoiminen ajattelu.

Muistan vuosien takaa tapauksen, jossa junaan ostamani matkalippu (tai siis paikka) oli myyty kahteen kertaan. Ensimmäinen paikelle osunut konduktööri alkaa minulle nillittämään, että istumapaikan myynti kahteen kertaan on täysin mahdotonta ja ikäänkuin tapahtunut olisi minun vikani. Konduktöörillä oli kova pätemisenhalu, vaikka VR:n tekemän virheen olisi voinut todeta helposti vertaamalla molempien matkustajien matkustusasiakirjoja eli matkalippuja.

Myöhemmin kohdalle sattui vastaava tapaus, johon paikalle osunut konnari totesi automaattisesti, että siirtykää junan ykkösluokkaan - siellä on tilaa. Toimin konnarin ohjeiden mukaisesti, koska minulla ei ollut aikomustakaan seistä koko matkaa Tampereelta Helsinkiin, koska olin paikkani myös maksanut.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #56 : Lokakuu 16, 2011, 13:59:58 »

Totta on, että konduktöörejä, kuten muitakin ihmisiä on monenlaisia. Voin kertoa pari esimerkkiä. Kerran kesäkuumalla ostin tölkin lonkeroa Lahdesta ja vein sen mukanani Savon junaan. Nautin viileää juomaa kaikessa rauhassa junassa, jolloin paikalle osunut (nais)konduktööri alkoi lukea minulle lakia. Nöyrästi panin juomani pois ja hänen mentyään hornin juomani loppuun. Lähellä istui neljä noin 80-vuotiasta rouvaa, joiden kanssa nauroimme tapausta kovasti.

Toinen tillanne. Matkustin Helsingistä Oulun kautta Kuopioon. Oulussa heitin unenpöpperössä matkalippuni makuupaikkalipun asemesta pois. Oulun jälkeen kerroin tapauksen P 706:n konduktöörille. Hän vilkaisi rehellistä pallinaamaani ja kirjoitti makuupaikkalippuun jotenkin näin: " Kelpaa matkalippuna P 706:ssa välillä Oulu - Kuopio. Päivämäärä ja nimi alla. Hyvin meni. Hymyilee leveästi
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #57 : Lokakuu 16, 2011, 14:38:36 »

Totta on, että konduktöörejä, kuten muitakin ihmisiä on monenlaisia. Voin kertoa pari esimerkkiä. Kerran kesäkuumalla ostin tölkin lonkeroa Lahdesta ja vein sen mukanani Savon junaan. Nautin viileää juomaa kaikessa rauhassa junassa, jolloin paikalle osunut (nais)konduktööri alkoi lukea minulle lakia. Nöyrästi panin juomani pois ja hänen mentyään hornin juomani loppuun. Lähellä istui neljä noin 80-vuotiasta rouvaa, joiden kanssa nauroimme tapausta kovasti.

Entäs jos ne 80 vuotiaat eivät olisikaan nauraneet? Olisiko juttu ollut yhtä "hauska"? Tai jos junassa matkalla ollut poliisi olisi päättänyt ottaa juomasi pois, olisiko ollut vielä hauskempaa? Mutta tämä juttuhan taisi olla jo uusinta viime kesältä, joten se siitä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #58 : Lokakuu 16, 2011, 15:59:09 »

Entäs jos ne 80 vuotiaat eivät olisikaan nauraneet? Olisiko juttu ollut yhtä "hauska"? Tai jos junassa matkalla ollut poliisi olisi päättänyt ottaa juomasi pois, olisiko ollut vielä hauskempaa? Mutta tämä juttuhan taisi olla jo uusinta viime kesältä, joten se siitä.

Häh? Nyt meni ohi. Onko "juoda lonkeroa" sun kielenkäytössäsi hurjakin allegoria?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #59 : Lokakuu 16, 2011, 18:27:27 »

Oulussa heitin unenpöpperössä matkalippuni makuupaikkalipun asemesta pois.

Mitä, heittikö rautatieharrastaja matkalipun noin vain muitta mutkitta menemään??? Vaikka vastineeksi tulikin uniikkikappale, niin mitenkähän sen harrastajalisenssin laita nyt silti oikein on.  Järkyttynyt
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #60 : Lokakuu 17, 2011, 21:53:36 »

Joustamattomuus suurin pahe, ja jos/kun Vr epäilee asiakkaitaan huijareiksi sitten pitää pyrkiä todistamaan
asia. Luulisi lippuautomaateista saavan ulos jonkinsortin lokitiedon. Ja jos sitä ei osata ottaa pihalle niin voivoi.
Sana vastaan sana on vihonviimeinen tilanne johon asiakaspalvelijan ilman todisteita tulee joutua.
Vapaalippu olisi pelastanut koko casen, kuulostaa helpolta mutta siinä kohtaa vuosikymmenien perinteet vr:läisestä palvelukulttuurin vaalimisesta meni uusiksi
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #61 : Lokakuu 17, 2011, 22:42:47 »

Kerroin tämän jutun tällaisenaan lavalla ja porukka repesi kohtuullisen totaalisesti.

Tää on vähän sama homma kuin se, että tilaan himaan pizzan, maksupääte ehkä veloitti mun ostoksen, mutta koska en ole varma pizzapebejen laskutuksesta, en voi myöskään maksaa ostostani kahteen kertaan. Nostan siis aiheesta äläkän.

Mitäs sitten, jos tilillä on 30 EUR rahaa ja silti pitäisi maksaa Hki-Ol-lippu ja se veloitetaan tililtä kahdesti? Jaatisantti voi olla asiasta mitä mieltä tahansa 9.000 euron liksallaan ja kehottaa jengiä ostamaan uuden lipun. Entäs me ihan normipalkansaajat? Miten tulee menetellä tässä tilanteessa?
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #62 : Lokakuu 18, 2011, 14:06:08 »

Toinen tillanne. Matkustin Helsingistä Oulun kautta Kuopioon. Oulussa heitin unenpöpperössä matkalippuni makuupaikkalipun asemesta pois. Oulun jälkeen kerroin tapauksen P 706:n konduktöörille. Hän vilkaisi rehellistä pallinaamaani ja kirjoitti makuupaikkalippuun jotenkin näin: " Kelpaa matkalippuna P 706:ssa välillä Oulu - Kuopio. Päivämäärä ja nimi alla. Hyvin meni. Hymyilee leveästi
Totta se on, mukavia konduktöörejä on! Ja hyvä ku taisi sattua Kainuulainen tai savolainen "leppoisampi" konduktööri! Ei silti ihan huvittanut tuo tapaus joka tuossa hesarissa mainittiin...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2011, 14:22:19 kirjoittanut Topi Pikkarainen » tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #63 : Lokakuu 22, 2011, 17:41:12 »

Pitääkin muistaa seuraavalla kerralla kun tavataan, että myyn vähän ekstraa päälle niin saadaan tilit tasan.

Heh, no laitellaan tällä puheella vähän ekstraa hintaan.

Jos matkustaa ekstraluokassa Rovaniemelle, tuleeko hintaan lapinlisää? Virnistää

(Sanaleikit ovat varmaan hauskoja, koska niitä julkaistaan suurissa sanomalehdissä sarjakuvina... )
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #64 : Lokakuu 22, 2011, 21:40:37 »

Jos matkustaa ekstraluokassa Rovaniemelle, tuleeko hintaan lapinlisää? Virnistää

(Sanaleikit ovat varmaan hauskoja, koska niitä julkaistaan suurissa sanomalehdissä sarjakuvina... )

http://www.finder.fi/Taidetta/Juba%20Production%20Oy/HELSINKI/taloustiedot/909617

Laitetaan tähän vielä faktan alleviivaus:

* 1135269723485.gif (61.67 kilotavua, 600x208 - tarkasteltu 436 kertaa.)
tallennettu
Kjell Knapas
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #65 : Lokakuu 24, 2011, 10:17:32 »

Tuo lukukausitarran uusiminen versiolla, jossa lukisi selkeästi mihin päivään asti se on voimassa olisi huomattavasti parempi. Lukukausi 2010-2011 ja kevät 2011 olisi siis muodossa "voimassa 30.9.11 asti" tai syksy 2011 "voimassa 31.1.12 asti". Tätä on ehdotettu, mutta eipä vain ole läpi mennyt... Olisikohan uuden yrityksen vuoro, kun päättäjien paikoilla on tapahtunut muutoksia...
Ei tule onnistumaan, koska lukuvuositarran voimassaolo riippuu paikasta. Jokainen yritys nimittäin määrittelee itse opiskelija-alennustensa ehdot. VR:llä viimeinen voimassaolopäivä on 30.9 mutta esim Unicafella 15.9.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #66 : Lokakuu 24, 2011, 11:23:40 »

Ei tule onnistumaan, koska lukuvuositarran voimassaolo riippuu paikasta. Jokainen yritys nimittäin määrittelee itse opiskelija-alennustensa ehdot. VR:llä viimeinen voimassaolopäivä on 30.9 mutta esim Unicafella 15.9.

YTHS:llä lukuvuositarra menee vanhaksi 31.8.

Ei ihme, että tarran kelpoisuusajasta on epätietoisuutta ja varmasti sitä on muuallakin kuin VR:n asiakkaiden keskuudessa.
tallennettu
Jukka Vainio
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #67 : Lokakuu 26, 2011, 08:57:01 »

Junalla ei liikuta ilmaiseksi. Kaikki maksaa. Opiskelijakortin pitää olla kunnossa lukuvuosi/-kausitarroineen. Ilmaista matkaa ei olekkaan. Vastuu on matkustajalla. Jos lippu on opiskelijahintainen ja kortissa on vanha tarra niin alennusta ei silloin saa vaikka olisi mitä opiskelijatodistuksia tai kirjoja mukana. En ymmärrä miksi konduktöörin pitäisi joustaa esim tämmöisessä tapauksessa.
Vertaan tätä s-marketissa käyntiin. Henkilö x ottaa useita tuotteita joissa on tietty alennus jos näyttää s-etukorttia. Mitäs luulette saako henkilö x tuotteensa s-etukorttilaisen hinnoilla jos hänellä ei ole s-etukorttia? Saako silloinkaan jos hänellä on täytetty s-etukorttihakemus? Saako s-etuhinnoilla jos on kännykässä kuva s-etukortista? Saako alehintaan jos sanoo "en ole vielä saanut s-etukorttia"?? Hymyilee leveästi Voin vastata että ei tasan saa tuotteta alehintaan.

Ja mikäli kaupan laitteet ovat siinä kunnossa että esim Visa electron ei toimi niin mitäs luulette saako asiakas (joka yrittää siis maksaa ostoksensa electronilla) ostoksensa ilmatteeksi? Mitäs luulette antaako kassaneiti/mies, laitevian takia, henkilöiden viedä ostoksensa ilman maksua? EI TODELLAKAAN Hymyilee leveästi Silloin ruoat jää tiskille ellei ole muuta maksukeinoa. Ei kukaan mene s-markettiin (tai prismaan) ruokaostoksille sellaisella budjetilla että olettaa saavansa s-hintaiset tuotteet ilman s-etukorttia. vai meneekö?? Ja jos menee niin sepäs ei todellakaan ole kaupan vika millään muotoa. Vastuu on asiakkaalla.

Nyt oletan että osaatte tätä mun hienoa esimerkkiä käyttäen assosioida tilanteen VR:llä tapahtuvaan palvelunostotilanteeseen Hymyilee leveästi
tallennettu
Artturi Lähdetie
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #68 : Lokakuu 26, 2011, 09:20:54 »

Ja mikäli kaupan laitteet ovat siinä kunnossa että esim Visa electron ei toimi niin mitäs luulette saako asiakas (joka yrittää siis maksaa ostoksensa electronilla) ostoksensa ilmatteeksi?
Lainaus
Nyt oletan että osaatte tätä mun hienoa esimerkkiä käyttäen assosioida tilanteen VR:llä tapahtuvaan palvelunostotilanteeseen Hymyilee leveästi

Aika huono vertaus, koska jos s-kaupan maksupäätteet ovat rikki, voin mennä vaikka k-kauppaan, t-kauppaan tai r-kioskiin ja ostan samat tuotteet.

tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #69 : Lokakuu 26, 2011, 09:44:00 »

Ja mikäli kaupan laitteet ovat siinä kunnossa että esim Visa electron ei toimi niin mitäs luulette saako asiakas (joka yrittää siis maksaa ostoksensa electronilla) ostoksensa ilmatteeksi?
Lainaus

Aika huono vertaus, koska jos s-kaupan maksupäätteet ovat rikki, voin mennä vaikka k-kauppaan, t-kauppaan tai r-kioskiin ja ostan samat tuotteet.

Vertaus kaupan ja junan välillä on muutenkin huono.

Jos asiakas menee kauppaan pelkän visa electronin kanssa ja asiakkaan kortti ei siellä kelpaakkaan, ostokset jäävät kassalle. Asiakas ns. palaa lähtöruutuun. Hänestä ei tule myymälävarasta eikä hän saa tuotteita ilmaiseksi.

Junassa pelkkä visa electron taskussa matkustavalla tilanen on toinen. Maksettava palvelu(=matkan teko, juna liikkuu) on usein jo alkanut kun maksun aika koittaa, eli konnari tulee kohdalle. Jos asiakkaan ainoa maksuväline ei silloin toimi, asiakasta ei voi palauttaa enää lähtöasemalle(vrt. kauppaan, tuotteet jää kassalle), vaan matkustajasta matkustaa liputtomana pummina ainakin seuraavalle asemalle.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #70 : Lokakuu 26, 2011, 15:14:14 »

P****n jauhamista. Jos ei maksuvälineeksi hyväksytty kortti toimi palvelun ostajasta riippumattomasta syystä junassa, on vastuu tietysti myyjän. Tällaisessa tapauksessa pitää voida matkustaa ko. junassa ja liikenteenharjoittaja periköön lipun hinnan jälkeenpäin vaikka laskulla. Muuten tapahtumaan syytön joutuu kohtuuttomaan tilanteeseen. Matkustajaa ei voi velvoittaa pitämään rahaa mukanaan siltä varalta, että hyväksytyt systeemit eivät toimi.

tallennettu
Matti Mäntyvaara
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #71 : Lokakuu 26, 2011, 20:01:16 »

VISA Electron on vain varauksin hyväksytty maksuvälineeksi.
VR:n sivuilta:
Junissa käteisellä ja edellä mainituilla korteilla. Huom! Visa Electron -kortti kelpaa junissa silloin, kun kortti pystytään varmentamaan. Mikäli varmennusta ei heikon verkkoyhteyden vuoksi voida tehdä, lippua ei voi maksaa junassa Visa Electronilla.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #72 : Lokakuu 26, 2011, 22:24:02 »

Haulla electron site:http://www.vr.fi ei löytynyt sellaista sivua, jossa Electron olisi yhä mainittu aina hyväksyttäväksi maksuvälineeksi.
tallennettu

Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #73 : Lokakuu 27, 2011, 00:07:49 »

Sorry! Matti ja Tuukka ovat aivan oikeassa. Nyt matkustajan pitääkin tietää pystytäänkö kortin tiedot varmentamaan. Hienoa! Pyörittää silmiään
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #74 : Lokakuu 27, 2011, 00:30:31 »

Minä en ymmärrä miksi Visa Electron-käyttäjät eivät nosta rahaa automaatista ennen kuin nousevat junaan.
Kyllä Electron-käyttäjä pitäisi tietää että kortti vaati varmennusta ja ei että se aina toimi.

On minäkin käyttänyt Visa Electron ja silloin minulla oli aina myös riittävästi käteistä lompakossa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Loistavaa palvelua VR - no ei ....  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: