Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Loistavaa palvelua VR - no ei ....  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #75 : Lokakuu 27, 2011, 08:11:05 »

Minä en ymmärrä miksi Visa Electron-käyttäjät eivät nosta rahaa automaatista ennen kuin nousevat junaan.
Kyllä Electron-käyttäjä pitäisi tietää että kortti vaati varmennusta ja ei että se aina toimi.

Olisko sama syy kuin siihenkin, etteivät kaikki osta lippua automaatista?

Niitä OTTO-automaatteja kun on vieläkin harvemmalla asemalla kuin VR:n vihreitä pömpeleitä.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2343


« Vastaus #76 : Lokakuu 27, 2011, 08:27:05 »

Minä en ymmärrä miksi Visa Electron-käyttäjät eivät nosta rahaa automaatista ennen kuin nousevat junaan.
Kyllä Electron-käyttäjä pitäisi tietää että kortti vaati varmennusta ja ei että se aina toimi.

Olisko sama syy kuin siihenkin, etteivät kaikki osta lippua automaatista?

Niitä OTTO-automaatteja kun on vieläkin harvemmalla asemalla kuin VR:n vihreitä pömpeleitä.

Kokemusta on mm. Vilppulasta. Unenpöpperössä tehdään eräitä havaintoja, kuten aijaa niin lipunmyynti asemalla on nykyään jo lakkautettu, juna lähtee 10 minuutin kuluessa, taskussa ei ole rahaa, arvoton Electron-muoviläpyskä vain, mitä hemmettiä... No OTTO on 1 km päässä, voi jestas. Meni 2 km rivakkaan juoksutahtiin alle 10 minuuttiin. OTTO ei sentään ollut suljettu (nekin voivat mennä epäkuntoon).
tallennettu
Jukka Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #77 : Lokakuu 30, 2011, 16:36:42 »

Ja mikäli kaupan laitteet ovat siinä kunnossa että esim Visa electron ei toimi niin mitäs luulette saako asiakas (joka yrittää siis maksaa ostoksensa electronilla) ostoksensa ilmatteeksi?
Lainaus
Nyt oletan että osaatte tätä mun hienoa esimerkkiä käyttäen assosioida tilanteen VR:llä tapahtuvaan palvelunostotilanteeseen Hymyilee leveästi

Aika huono vertaus, koska jos s-kaupan maksupäätteet ovat rikki, voin mennä vaikka k-kauppaan, t-kauppaan tai r-kioskiin ja ostan samat tuotteet.



Vertaus kaupan ja junan välillä on muutenkin huono.

Jos asiakas menee kauppaan pelkän visa electronin kanssa ja asiakkaan kortti ei siellä kelpaakkaan, ostokset jäävät kassalle. Asiakas ns. palaa lähtöruutuun. Hänestä ei tule myymälävarasta eikä hän saa tuotteita ilmaiseksi.

Junassa pelkkä visa electron taskussa matkustavalla tilanen on toinen. Maksettava palvelu(=matkan teko, juna liikkuu) on usein jo alkanut kun maksun aika koittaa, eli konnari tulee kohdalle. Jos asiakkaan ainoa maksuväline ei silloin toimi, asiakasta ei voi palauttaa enää lähtöasemalle(vrt. kauppaan, tuotteet jää kassalle), vaan matkustajasta matkustaa liputtomana pummina ainakin seuraavalle asemalle.

Kauppavertaus jatkukoon. Asiakkaalla on siis mahdollisuus mennä k-kauppaan tai ärrälle, se on selvä. Mutta hän lähtee ensimmäisestä kaupasta joka tapauksessa tyhjin käsin, eikä saa edes pientä osaa ostoksista mukaansa. Junassa sentään toimimattoman kortin takia saa osan matkaa ja myytävää palvelua "ilmatteeksi". Kauppa vertaus on minun tarkoittamassa mielessä todellakin hyvä esimerkki sillä siinä kiteytyy harvinaisen selvästi se, että palvelusta pitää maksaa. Pitäisikö matkustajalle suoda ilmainen matka kun hänen korttinsa on onnettoman huonokuntoinen eikä pinpadi kelpuuta sitä? Tässäpä siis jokaiselle henkilölle, joka ei halua maksaa matkaansa, oiva tapa matkustaa ilmatteeksi. Turmele vanha electronisi siihen kuntoon ettei sillä voi  maksaa ja hyppää junaan. Yleisen mielipiteen nojalla olet siis oikeutettu matkustamaan tällä tavalla ilmaiseksi junassa, sillä eihän se ole sinun vikasi jossei konduktöörin kone kelpuuta korttiasi maksuvälineenä Hymyilee leveästi
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #78 : Lokakuu 30, 2011, 16:59:15 »

Electronin käytöstä: olin matkalla junalla 24. 10. (maanantai) ja nuori nainen yritti maksaa electronilla, yhteyttä palvelimeen vain ei saatu varmistuksen osalta jolloin Konduktööri jätti asian sikseen ja palasi asiaan ennen määränpäätä (matkasin silloin Savonlinna-Parikkala välin) että on sitä ainakin tullut todistettua aika luottavaista mieltä!
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #79 : Lokakuu 30, 2011, 17:03:43 »

Turmele vanha electronisi ... eihän se ole sinun vikasi.

Huomaatko logiikkavirheen?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #80 : Lokakuu 30, 2011, 21:38:02 »

Ja mikäli kaupan laitteet ovat siinä kunnossa että esim Visa electron ei toimi niin mitäs luulette saako asiakas (joka yrittää siis maksaa ostoksensa electronilla) ostoksensa ilmatteeksi?
Lainaus
Nyt oletan että osaatte tätä mun hienoa esimerkkiä käyttäen assosioida tilanteen VR:llä tapahtuvaan palvelunostotilanteeseen Hymyilee leveästi

Aika huono vertaus, koska jos s-kaupan maksupäätteet ovat rikki, voin mennä vaikka k-kauppaan, t-kauppaan tai r-kioskiin ja ostan samat tuotteet.



Vertaus kaupan ja junan välillä on muutenkin huono.

Jos asiakas menee kauppaan pelkän visa electronin kanssa ja asiakkaan kortti ei siellä kelpaakkaan, ostokset jäävät kassalle. Asiakas ns. palaa lähtöruutuun. Hänestä ei tule myymälävarasta eikä hän saa tuotteita ilmaiseksi.

Junassa pelkkä visa electron taskussa matkustavalla tilanen on toinen. Maksettava palvelu(=matkan teko, juna liikkuu) on usein jo alkanut kun maksun aika koittaa, eli konnari tulee kohdalle. Jos asiakkaan ainoa maksuväline ei silloin toimi, asiakasta ei voi palauttaa enää lähtöasemalle(vrt. kauppaan, tuotteet jää kassalle), vaan matkustajasta matkustaa liputtomana pummina ainakin seuraavalle asemalle.

Kauppavertaus jatkukoon. Asiakkaalla on siis mahdollisuus mennä k-kauppaan tai ärrälle, se on selvä. Mutta hän lähtee ensimmäisestä kaupasta joka tapauksessa tyhjin käsin, eikä saa edes pientä osaa ostoksista mukaansa. Junassa sentään toimimattoman kortin takia saa osan matkaa ja myytävää palvelua "ilmatteeksi". Kauppa vertaus on minun tarkoittamassa mielessä todellakin hyvä esimerkki sillä siinä kiteytyy harvinaisen selvästi se, että palvelusta pitää maksaa. Pitäisikö matkustajalle suoda ilmainen matka kun hänen korttinsa on onnettoman huonokuntoinen eikä pinpadi kelpuuta sitä? Tässäpä siis jokaiselle henkilölle, joka ei halua maksaa matkaansa, oiva tapa matkustaa ilmatteeksi. Turmele vanha electronisi siihen kuntoon ettei sillä voi  maksaa ja hyppää junaan. Yleisen mielipiteen nojalla olet siis oikeutettu matkustamaan tällä tavalla ilmaiseksi junassa, sillä eihän se ole sinun vikasi jossei konduktöörin kone kelpuuta korttiasi maksuvälineenä Hymyilee leveästi

En silti ymmärrä. Junan ja kaupan vertaaminen on silti huono ja tuossa edellä mainitussa sen myönnätkin.

Kortti ei toimi kaupassa -> et saa palvelua, tuotteita, etkä virhemaksua/sakkoa
Kortti ei toimi junassa -> saat matkustuspalvelua, ainakin seuraavalle asemalle ja mahdollisesti virhemaksunkin asiasta.

On kuitenkin hyvä, että VR ilmoittaa että electron ei aina välttämättä toimi, joten asiakkaan tulisi varautua vaihtoehtoiseen maksuvälineeseen ja tämän perusteella vastuuta voidaan siirtää asiakkaalle.

Taksiin vertaaminen olisi parempi, siinä kun maksu tapahtuu sitten kun palvelu on jo käytetty.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #81 : Lokakuu 30, 2011, 22:50:15 »

joo toi electron ongelma pieni marginaali, asiakkaat yli 98% rehellisiä. Korttipääte saa yhteyden kyllä aseman lähellä.
mitä tehdä ongelmaa jos ei toimi joka paikassa.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #82 : Lokakuu 31, 2011, 09:19:34 »

Kauppavertaus jatkukoon. Asiakkaalla on siis mahdollisuus mennä k-kauppaan tai ärrälle, se on selvä. Mutta hän lähtee ensimmäisestä kaupasta joka tapauksessa tyhjin käsin, eikä saa edes pientä osaa ostoksista mukaansa. Junassa sentään toimimattoman kortin takia saa osan matkaa ja myytävää palvelua "ilmatteeksi". Kauppa vertaus on minun tarkoittamassa mielessä todellakin hyvä esimerkki sillä siinä kiteytyy harvinaisen selvästi se, että palvelusta pitää maksaa. Pitäisikö matkustajalle suoda ilmainen matka kun hänen korttinsa on onnettoman huonokuntoinen eikä pinpadi kelpuuta sitä? Tässäpä siis jokaiselle henkilölle, joka ei halua maksaa matkaansa, oiva tapa matkustaa ilmatteeksi. Turmele vanha electronisi siihen kuntoon ettei sillä voi  maksaa ja hyppää junaan. Yleisen mielipiteen nojalla olet siis oikeutettu matkustamaan tällä tavalla ilmaiseksi junassa, sillä eihän se ole sinun vikasi jossei konduktöörin kone kelpuuta korttiasi maksuvälineenä Hymyilee leveästi

Turhaa saivartelua. Jos kerran Visa Electron on junissa käyvä laillinen maksuväline, silloin myös asiakas lähtee siitä, että tämä virallinen maksuväline käy matkan maksamiseen ihan siinä missä muutkin lailiset maksuvälineet. Kannattaa huomioida, että yhä suuremmassa osassa maakuntia ihmisiä pakotetaan pankki- ja/tai maksukorttien käyttäjiksi jo siksi, kun kyliltä viedään  pois pankkiautomaatit, josta sitä käteistä rahaa voi ylipäätänsä nostaa. Tuolloin on hyvin ymmärrettävää, että ihmiset eivät ala hakemaan käteistä rahaa kymmenien kilometrien päästä vain siksi, kun Automatia on päättänyt säästösyistä lopettaa esimerkiksi sen kylän ainoan pankkiautomaatin.

Kyllä se on edelleen palvelun tarjoajan tehtävä huolehtia, että heidän hyväksymät maksuvälineet myös toimivat. Tätä vastuuta ei voi ulkoistaa asiakkaalle.

Jos saivarrellaan lisää, yhtä hyvin konduktöörillä voi olla käteinen raha lopussa, eli asiakkaan maksaman matkan rahanvaihto ei onnistu. Onko asiakas tuolloin pummi ihan vain siksi, ettei voi maksaa matkaansa käteisellä, jos konnarilla ei satu olemaan sopivaa vaihtorahaa ?

Joskus pitän matkan bussilla matkustettaessa on käynyt niin, että kuljettajalla on ollut sopiva vaihtoraha lopussa, vaikka olen maksanut matkani pienillä seteleillä (automaatista pienin saatava seteli on tietääkseni edelleen se 20 euroa). Tuossa tilanteessa olen maksanut vain sen, mikä on ollut asiakkaan kannalta edullista, koska se ei ole asiakkaan moka, jos kuskilla ei ole sopivaa vaihtorahaa tai se raha on jo aikaisemmin vaihdettu.
tallennettu
Jukka Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #83 : Lokakuu 31, 2011, 09:37:29 »

Mä konduktöörinä näen asian niinkuin näen. Palvelusta pitää maksaa ja sen maksun suorittaminen nyt vaan yksinkertaisesti on asiakkaan vastuulla.
tallennettu
Jukka Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #84 : Lokakuu 31, 2011, 09:44:03 »

Se onkin eri asia mikäli konduktöörin vaihtorahat ovat loppuneet.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #85 : Lokakuu 31, 2011, 10:14:32 »

Se onkin eri asia mikäli konduktöörin vaihtorahat ovat loppuneet.

Vorgin diibadaiba-keskustelut noudattavat nykyisin hyvin pitkälti sitä samaa kaavaa, kun Suomessa muutenkin... Kokonaisuudet unohdetaan ja keskitytään yksityiskohtiin, jopa siinä mittakaavassa että yksittäinen ongelma jossain tuntuu saavan käsittämättömän suuren mittakaavan... Tärkeää on tietenkin, että asioita otetaan esille ja niitä käydään läpi. Toisaalta, ainakin itselläni on viime aikoina kiinnostus alkanut vähenemään osallistumista kohtaan edellä mainitusta syystä.

Vaihtorahojen loppuminen on täysin mahdollista, mutta esimerkiksi omalla kohdalla näin on käynyt 11 vuoden aikana vasta ensimmäisiä kertoja viimeisimmän uudistuksen jälkeen. Nämäkin kerrat olisivat olleet vältettävissä, mikäli olisin aktiivisesti tiedustellut asiakkailta kolikoita isompien seteleiden lisäksi. Tosin kokemattomuuttani (hintojen muuttuminen, työskentely harvoin työvuorolle osuvalla rataosalla) en nähnyt tilannetta tarpeeksi ajoissa, vaan se syntyi isomman matkustajamäärän noustua kyytiin taajamajunaan väliasemalta. Nyt olen kokemusta rikkaampi ja tiedän taas miten toimia... Yllättävän monella asiakkaista on lompakossa (kyllä, me näemme sen ottaessasi rahaa) pienempiä seteleitä ja kolikoita, mutta niistä ei raaskita luopua syystä tai toisesta.

...mutta, kuten sanottua. Jos 11 vuoden aikana vaihtorahat ovat muutaman kerran menneet vähiin, niin ei se ole maailmanloppu josta jaksaisin täällä vaahdota viikosta toiseen. Jos asiakkaalla ei ole ollut kolikoita lähemmäs tasasummaa, niin olen antanut 5 tai 10 sentin alennuksen palauttamalla asiakkaalle vaihtorahoja niin lähelle kuin mahdollista - tietenkin asiakkaan hyväksi.

Onpa junassa tapahtunut sellaistakin, että kanssamatkustajilta ollaan tiedusteltu vapaaehtoisuutta luopua kolikoistaan ja vaihtaa ne seteleiksi lipunmyynnin onnistumiseksi. Hyvin on toiminut yhteistyö, josta kiitos avuliaille asiakkaille.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #86 : Lokakuu 31, 2011, 10:54:22 »

Mä konduktöörinä näen asian niinkuin näen. Palvelusta pitää maksaa ja sen maksun suorittaminen nyt vaan yksinkertaisesti on asiakkaan vastuulla.

No, eipä tullut yllätyksenä, miksi VR:n asiakaspalvelu on tullut omalla "asiakaslähtöisellä" tavallaan tunnetuksi, ellei jopa tuotteeksi, jota toivottavasti ei tarjota muille yrityksille edes ilmaiseksi  Virnistää

Ne harvat tilanteet, jossa bussikuskin vaihtokassa on loppunut kesken matkan, päätöksen alennetusta matkalipun hinnasta on tehnyt kuljettaja, joka on jo itse todennut, että homma menee bussiyhtiön piikkiin, jos matkustajalle ei saada myytyä edes lippua. Bussifirmoilla ei ole tapana (eikä varaa) jättää pitkänmatkalaisia tienposkeen...

Noin yleisesti ottaen, oli kyseessä mikä tahansa yritys, firman kannalta huonoin vaihtoehto on aina entinen asiakas. Jos asiakaslähtöisyys on sitä, että jokainen matkustaja on potentiaalinen jänis ja pummi ennen kuin toisin todistetaan, se ei ole ihme, miksi niin moni vaihtaa jossain vaiheessa junan omaan autoon.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #87 : Lokakuu 31, 2011, 11:56:29 »

Mä konduktöörinä näen asian niinkuin näen. Palvelusta pitää maksaa ja sen maksun suorittaminen nyt vaan yksinkertaisesti on asiakkaan vastuulla.

No, eipä tullut yllätyksenä, miksi VR:n asiakaspalvelu on tullut omalla "asiakaslähtöisellä" tavallaan tunnetuksi, ellei jopa tuotteeksi, jota toivottavasti ei tarjota muille yrityksille edes ilmaiseksi  Virnistää

Ne harvat tilanteet, jossa bussikuskin vaihtokassa on loppunut kesken matkan, päätöksen alennetusta matkalipun hinnasta on tehnyt kuljettaja, joka on jo itse todennut, että homma menee bussiyhtiön piikkiin, jos matkustajalle ei saada myytyä edes lippua. Bussifirmoilla ei ole tapana (eikä varaa) jättää pitkänmatkalaisia tienposkeen...

Noin yleisesti ottaen, oli kyseessä mikä tahansa yritys, firman kannalta huonoin vaihtoehto on aina entinen asiakas. Jos asiakaslähtöisyys on sitä, että jokainen matkustaja on potentiaalinen jänis ja pummi ennen kuin toisin todistetaan, se ei ole ihme, miksi niin moni vaihtaa jossain vaiheessa junan omaan autoon.

Kuinkas monta kertaa, Timo, olet kohdannut konduktöörillä loppuvan vaihtokassan? Entä kuinka monta kertaa kyseinen asia on sattunut juuri sinun kohdalla? Kuinka monen tiedät vaihtaneen omaan autoon? Oletko itse harkinnut sitä? Miksi et ole vaihtanut?

Jotenkin näitä keskusteluja seuratessa joutuu miettimään, että mistä tulee mielikuva junalla matkustamisen olevan jotenkin pakollista? Ei se sitä ole, se on vaihtoehto. Kyllä sitä itse haluaa vain uskoa, että jotain siinä junalla matkustamisessa on vain muihin kulkuneuvoihin verrattuna parempaa haasteista huolimatta ja sen vuoksi on valmis tekemään työssään asiat parhaalla mahdollisella tavalla - jopa keskustelemaan asioista vapaa-ajallaan mm. täällä.

Rantaradan suunnalla oli aamulla pieniä myöhästymisiä tänä(kin) aamuna, mutta eipä siellä ykköstielläkään kaikki mennyt niinkuin piti. Veikkolan kohdalla peräänajo oli sotkenut liikennettä... Sellaista se on, elämä suomalaisessa liikennekulttuurissa - toinen edellä mainituista asioista nousee helpommin otsikoihin kuin toinen.

Yksittäisten tapausten, tilanteiden tai tekijöiden vuoksi ei kannata dissata koko organisaatiota. Jos tapauksia, tilanteita ja tekijöitä on enemmän kuin 50%, niin kannattaa vaihtaa käyttämäänsä vaihtoehtoa. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole ollut, joten suositeltavaa on ottaa vähän laajempi katsontakanta asioihin kuin pienen pieni kivi, joka näyttää siirtolohkareelta - kuten armeijan käyneet tupatarkastuksista hyvin varmasti muistaa...

Aurinkoista päivän jatkoa - vaikka se paistaisikin suoraan silmiin.  Virnistää
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #88 : Lokakuu 31, 2011, 13:48:12 »

Oman lusikkani voisin taas kerran tökätä tähänkin soppaan Hymyilee

Ensinnäkin, nyt kun VR kaikissa Visa Electronin mainitsevissa materiaaleissaan korostaa paksunnetulla fontilla, ettei Visa Electroniin saa luottaa ainoana maksuvälineenä, asia on sen suhteen kunnossa - Electron-maksaminen on kiva lisäpalvelu jota käytetään mahdollisuuksien mukaan, ei varsinainen "hyväksytty maksutapa".

Puhutaanpa kuitenkin periaattellisella tasolla tästä, koska aihe on mielenkiintoinen. Ja sitä paitsi, muutamia viikkoja sitten, ennen kuin VR lisäili ne paksunnetut lisämaininnat materiaaleihinsa, ongelmakin oli vielä todellinen.

Eli, tuo vaihtorahavertaus oli yllättävänkin hyvä.

Jos ajattelemme näin:
"Mikäli maksu ei onnistu maksettaessa Electronilla VR:n lipunmyyntikäytännön heikkouksien takia (esim. varmennukseen tarvittavaa verkkoa ei ole tai sirukortinlukulaite on rikki), asiakkaan on voitava maksaa matka jollain toisella hyväksytyllä maksuvälineellä, eli käytännössä sopivalla summalla käteistä. Mikäli hän ei tähän pysty, hän on pummi.",

on tästä loogisena seurauksena, että meidän on ajateltava myös näin:
"Mikäli maksu ei onnistu maksettaessa käteisellä VR:n lipunmyyntikäytännön heikkouksien takia (esim. sopiva vaihtorahat ovat konduktööriltä tyystin loppu), asiakkaan on voitava maksaa matka jollain toisella hyväksytyllä maksuvälineellä, eli käytännössä sopivalla summalla käteistä (tasarahalla) tai Visa Electronilla. Mikäli hän ei tähän pysty, hän on pummi."

Vaihtorahaongelman kohdalla Jukkakin näyttää olevan sitä mieltä, että jos kyse on VR:n lipunmyyntikäytännön sen kertaisesta toimimattomuudesta, matkustajalla on kuin onkin oikeus päästä määränpäähänsä maksamatta. Miksi hän siis kohtelee pummeina matkustajia tilanteissa, joissa VR:n lipunmyyntikäytännön sen kertainen toimimattomuus on korttimaksuvarmennusjärjestelmän rikkinäisyys? Siksikö, että vaihtokassa loppuu hyvin hyvin harvoin, mutta verkon katvealueista johtuvia väliaikaisia Electron-ongelmia on lähes jokaisella yhteysvälillä?
Onko lipunmyyntikäytännön ongelma siis matkustajan vika silloin, kun ongelma ilmenee tiheästi, mutta ei silloin kun ongelma ilmenee harvoin?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #89 : Lokakuu 31, 2011, 13:54:47 »

Kaunis päivä tänään, lähden ulos - lähtekää Tekin.  8)
tallennettu
Artturi Lähdetie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #90 : Lokakuu 31, 2011, 14:28:09 »

Onko lipunmyyntikäytännön ongelma siis matkustajan vika silloin, kun ongelma ilmenee tiheästi, mutta ei silloin kun ongelma ilmenee harvoin?

Luulisi olevan mahdollista, että jos Electronia ei pysty varmentamaan juuri sillä hetkellä kun konduktööri on kohdalla, niin maksu suoritetaan seuraavan aseman kohdalla tai muuten kun varmentaminen on mahdollista. Ja jos kyseinen maksupääte on rikki, niin junissa joissa on toinenkin konduktööri hän voisi hoitaa maksun. Jos tämäkään ei toimi, niin asiakkaalle voisi tarjota mahdollisuutta maksaa matka jälkikäteen laskulla.

Itse olen ainakin kerran saanut ravintola-aterian ilmaiseksi, kun käytössäni olleet kaksi luottokorttia eivät ole toimineet ravintolan maksupäätteessä, vaikka ovella oli mainostettu molempien toimivan. Mutta siihen ravintolaan voinkin mennä ihan hyvillä mielin uudestaan.

Ei sikäli, kerran olen VR:lläkin saanut ilmaisen Leppävaara-Espoo-matkan kun olen ollut vaihtamassa Turun junaan. Konduktööri tuli kohdalle vasta Tuomarilan kohdilla ja kun kerroin meneväni Turkuun, niin konduktööri sanoi, ettei ehdi myymään lippua ennen Espoon asemaa, vaan että hae lippu aseman myymälästä.
tallennettu
Jukka Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #91 : Marraskuu 01, 2011, 07:40:25 »



Vaihtorahaongelman kohdalla Jukkakin näyttää olevan sitä mieltä, että jos kyse on VR:n lipunmyyntikäytännön sen kertaisesta toimimattomuudesta, matkustajalla on kuin onkin oikeus päästä määränpäähänsä maksamatta. Miksi hän siis kohtelee pummeina matkustajia tilanteissa, joissa VR:n lipunmyyntikäytännön sen kertainen toimimattomuus on korttimaksuvarmennusjärjestelmän rikkinäisyys? Siksikö, että vaihtokassa loppuu hyvin hyvin harvoin, mutta verkon katvealueista johtuvia väliaikaisia Electron-ongelmia on lähes jokaisella yhteysvälillä?
Onko lipunmyyntikäytännön ongelma siis matkustajan vika silloin, kun ongelma ilmenee tiheästi, mutta ei silloin kun ongelma ilmenee harvoin?

Mistä olet päähäsi saanut, että kohtelen matkustajaa pummina missään tilanteessa? Älä poika laita mun suuhun sanoja mitä en ole sanonut. Matkustajaa en pidä pummina juuri koskaan. Siinä vaiheessa kun rupeaa käymään aivan selväksi se, ettei matkustajalla ollut tarkoituskaan maksaa matkaansa ja suusta rupeaa tulemaan painotettuja sanoja ( esim. kommarinatsi) niin silloin hän on pummi ja hän saa myös sen arvoisen kohtelun (junasta poisto).

Mä en ota enää osaa tähän keskusteluun. Ihmettelen omaa tyhmyyttäni yrittää taivuttaa kiskoa, ei se onnistu.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #92 : Marraskuu 01, 2011, 11:45:57 »

Mä matkustajana näen asian niin kuin näen. Voi olla, että kommentoin vastekin. Virnistää
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #93 : Marraskuu 01, 2011, 11:53:00 »

Ehdottaisin välirauhaa. Asiat ja näkemykset ovat olleet ristissä joillakin, mutta henkilöt eivät saa sitä olla koskaan. Ymmärrän hyvin, että asiakkaan roolissa näkee tilanteet eri tavalla kuin työntekijänä. Yleensä samasta asiasta voidaan olla hyvinkin eri mieltä, kun ei osata asettua toisen saappaisiin... Eiköhän tämä tästä, kun hieman haukataan happea. "Ei tässä kuuhun olla matkalla"...
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #94 : Marraskuu 01, 2011, 18:41:03 »

Electronin käytöstä: olin matkalla junalla 24. 10. (maanantai) ja nuori nainen yritti maksaa electronilla, yhteyttä palvelimeen vain ei saatu varmistuksen osalta jolloin Konduktööri jätti asian sikseen ja palasi asiaan ennen määränpäätä (matkasin silloin Savonlinna-Parikkala välin) että on sitä ainakin tullut todistettua aika luottavaista mieltä!
Hyvä menettelytapa, Asiakas saa suoritettua matkansa ja yhtiö korvauksen suorittamastaan palvelusta.
Hyvää palvelua kaikenpuolin. Toimii parhaiten hiljaisemmilla rataosuuksilla. Vilkaimmilla osuuksilla tulee tietysti painetta rahastuksen suhteen kun uhkana junan myöhästyminen kun kunduktöörin pitää myydä liput aseman kohdalla missä tod.näköisesti varmistus toimii parhaiten. Pitkässä juoksussa ongelma vähenee kun verkot paranevat. Siitä ei ole itsellä tietoa kuinka paljon vr tekee yhteistyötä operaattoreiden kanssa verkkoasioissa. Miten on korttipäätteen yhteydet järjestetty, onko yhteydessä junan verkkoon vai suoraan tukiasemaan?
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1092


« Vastaus #95 : Marraskuu 01, 2011, 22:45:47 »

Siitä ei ole itsellä tietoa kuinka paljon vr tekee yhteistyötä operaattoreiden kanssa verkkoasioissa. Miten on korttipäätteen yhteydet järjestetty, onko yhteydessä junan verkkoon vai suoraan tukiasemaan?

VR tekee yhteistyötä operaattoreiden kanssa tiiviisti. Palttiarallaa kerran kuussa käydään asioita läpi ja viedään puutteita eteenpäin.

Junamyyntilaitteet voivat käyttää kumpaakin reittiä mikäli mahdollista, mutta tällä hetkellä valinta ei ole automaattinen.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Loistavaa palvelua VR - no ei ....  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina