|
Risto Itkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 29
|
« Vastaus #1 : Huhtikuu 17, 2009, 11:46:53 » |
|
Uudet makuuvaunut mahdollistaisivat yöjunaliikenteen laajentamisen Itä-Suomeen reitille Helsinki-Kouvola- Oulu-Rovaniemi. Reitille riittäisi varmasti matkustajia, jos sen saapuminen Rovaniemelle olisi aamulla ennen kymmentä. Reitin varrella paljon suuria kaupunkeja. Junaan voitasiin liittää autovaunu Kouvolasta, jonne olisi lyhyt ajomatka Lahdesta, Kotkasta ja Lappeenrannasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #2 : Huhtikuu 17, 2009, 12:15:28 » |
|
Uudet makuuvaunut mahdollistaisivat yöjunaliikenteen laajentamisen Itä-Suomeen reitille Helsinki-Kouvola- Oulu-Rovaniemi. Reitille riittäisi varmasti matkustajia, jos sen saapuminen Rovaniemelle olisi aamulla ennen kymmentä. Reitin varrella paljon suuria kaupunkeja. Junaan voitasiin liittää autovaunu Kouvolasta, jonne olisi lyhyt ajomatka Lahdesta, Kotkasta ja Lappeenrannasta.
Ideasi on hyvä ja kehityskelpoinen. Se palauttaisi myös yhteyden illalla Helsingistä Savoon. Epäilen vain, että jääräpäinen VR:n henkilöliikenne johto ei asialle lämpene. Mikä on kerran päätetty, älköön sitä muutettako!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2009, 12:18:43 » |
|
Jep, tiukka ja jännittävä tarjouskilpailu miltei loppuun saakka, kunnes aivan kalkkiviivoilla Transtech vei pystin himaan. Jotenkin tulee mieleen 12.5.2002 ja Itävallan GP, sillä yhtä urheilijamainen ja reilu skaba tämä oli alusta loppuun.
Hyvä Transtechille joka tapauksessa, äärimmäisen nolo juttu monille muille instansseille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ilari Eskelinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 69
|
« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2009, 13:52:22 » |
|
Entäpä, jos tarjouskilpailun olisi voittanut joku muu? Mikä firma se olisi voinut olla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lasse Härkönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #5 : Huhtikuu 17, 2009, 15:18:57 » |
|
Mikä firma se olisi voinut olla? Hankintailmoituksessa edellytettiin kokemusta Suomen sääolosuhteista ja kaksikerrosvaunujen valmistuksesta, mikä ehkä hieman rajasi mahdollisten osallistujien määrää http://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2008-028996/Kohta: III.2.3 Tekninen suorituskyky
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2009, 17:23:23 » |
|
Epäilen vain, että jääräpäinen VR:n henkilöliikenne johto ei asialle lämpene.
Johto lämpenee, jos siihen syöttää riittävästi virtaa. Muuttuu tällöin tarkoituksettomasti vastuslangaksi. Asiaan: "Jaa, et suostu myymään kymppitonnin arvoista autoasi seitsemällä tonnilla? Mikä selitys tuo tuollainen 'ei kannata' muka on!? Pelkkää jääräpäisyyttä, sanon minä!" Voi kamalaa, lausuin epäsuorasti vorgilaisten mielipiteen vastaisen oman mielipiteeni. Lynkkausjoukkoa odotellessa. Hyvää perjantaita!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2009, 18:01:41 » |
|
Palvelu = tarjonnan lisäys ja aikataulujen sopivuus. Ei pelkkä raha. Valtio.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #9 : Huhtikuu 18, 2009, 22:24:29 » |
|
Aika tyypillistä Hesaria. Hesari inhoaa aluepolitiikkaa - ellei se ole Kehä III:n sisäpuolen aluepolitiikkaa. Miksi sitä on niin vaikeaa ymmärtää, 1) että valtiolle, yhteiskunnalle, meille on edullisempaa käyttää vähän resursseja työölisyyden turvaamiseen kuin työttömien ylläpitämiseen; sekä taloudellisesti että henkisesti ja 2) että on hemmetin paljon tärkeämpää, että junat kulkevat, ihmiset pääsevät liikkumaan ja tavara kulkee, kuin että junat tuottavat voitrtoa, ihmisten kulkeminen tuotta voittoa ja tavarat kulkevat voitolla? Saa selittää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #10 : Huhtikuu 19, 2009, 00:24:14 » |
|
Epäilen vain, että jääräpäinen VR:n henkilöliikenne johto ei asialle lämpene.
Johto lämpenee, jos siihen syöttää riittävästi virtaa. Muuttuu tällöin tarkoituksettomasti vastuslangaksi. Asiaan: "Jaa, et suostu myymään kymppitonnin arvoista autoasi seitsemällä tonnilla? Mikä selitys tuo tuollainen 'ei kannata' muka on!? Pelkkää jääräpäisyyttä, sanon minä!" Voi kamalaa, lausuin epäsuorasti vorgilaisten mielipiteen vastaisen oman mielipiteeni. Lynkkausjoukkoa odotellessa. Hyvää perjantaita! Nyt meni yli vaatimattoman hilseeni. En ymmärrä mitä tarkoitit autonmyyntivertailullasi. Kerroin vain, että Riston ajatus yöjunasta Hki- Roi oli järkevä ja kehittämisen arvoinen. Sano suoraan, jos olet eri mieltä. PS. Asemat on edelleekin asemia ja seisakkeet seisakkeita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #11 : Huhtikuu 19, 2009, 21:21:30 » |
|
Nyt meni yli vaatimattoman hilseeni. En ymmärrä mitä tarkoitit autonmyyntivertailullasi. Tarkoitin sitä, ettei autoa kannata myydä tappiolla, eikä junavuoroa ajaa tappiolla vain siksi, että se on kivaa. Tässä siis on taustaoletuksena se, että kyseinen yöjunayhteys on todettu tappiolliseksi. Kerroin vain, että Riston ajatus yöjunasta Hki- Roi oli järkevä ja kehittämisen arvoinen. Sano suoraan, jos olet eri mieltä.
En ole erimieltä siitä, että yöjunayhteys Savon kautta ei olisi hieno asia, jos se olisi kannattavaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aarne Alameri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 16
|
« Vastaus #12 : Huhtikuu 20, 2009, 20:20:44 » |
|
En ole erimieltä siitä, että yöjunayhteys Savon kautta ei olisi hieno asia, jos se olisi kannattavaa.
Olisi joskus mielenkiintoista nähdä kaikki kulut ja tappiot tulojen rinnalla, mitä lopetettu "kannattamaton" yöjunaliikenne aiheutti. Mutta voisikohan tällöin huomata epämiellyttävän totuuden, että välillä loppuunmyyty yöjuna ei ollutkaan niin kannattamaton? Parempi on ilmeisesti uskoa mukisematta virallinen "totuus" minkä VR on kertonut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2009, 10:31:14 » |
|
En mä ihan hatusta tuota mun edellistä kommenttiani vetäissyt - eilisessä Kauppalehdessä on snadi juttu aiheesta. Täytyy skannata ja laittaa näytille, mikäli lehti löytyy vielä jemestä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|