Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 150
|
« : Lokakuu 14, 2011, 16:22:36 » |
|
http://www.hs.fi/talous/VR+irtisanoi+kaksi+logistiikkajohtajaa/a1305547235606Rautatieliikenneyhtiö VR Group irtisanoi perjantaina VR-konsernin logistiikkadivisioonan VR Transpointin ja kansainvälistä kuorma-autoliikennettä hoitavan Transpoint Internationalin johtajat.
VR Transpointin johtajan Erik Söderholmin työsuhde jatkuu puolen vuoden ajan, mutta työvelvoite päättyy välittömästi, VR kertoi tiedotteessaan. Transpoint Internationalin toimitusjohtajan Kari Voutilaisen työsuhde päättyy heti.
Molemmille yhtiöille nimitettiin väliaikaiset johtajat. Jokohan VR Transpointia alkaa kohta kiinnostamaan kilpailu myös rautateillä, eikä vain kumipyörillä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 414
|
« Vastaus #1 : Lokakuu 14, 2011, 23:45:01 » |
|
Kaks dirikaa on jo saanut fudut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2011, 12:06:02 » |
|
http://www.hs.fi/talous/VR+irtisanoi+kaksi+logistiikkajohtajaa/a1305547235606Rautatieliikenneyhtiö VR Group irtisanoi perjantaina VR-konsernin logistiikkadivisioonan VR Transpointin ja kansainvälistä kuorma-autoliikennettä hoitavan Transpoint Internationalin johtajat.
VR Transpointin johtajan Erik Söderholmin työsuhde jatkuu puolen vuoden ajan, mutta työvelvoite päättyy välittömästi, VR kertoi tiedotteessaan. Transpoint Internationalin toimitusjohtajan Kari Voutilaisen työsuhde päättyy heti.
Molemmille yhtiöille nimitettiin väliaikaiset johtajat. Jokohan VR Transpointia alkaa kohta kiinnostamaan kilpailu myös rautateillä, eikä vain kumipyörillä? Entäpä jos Söderholm & Voutilainen saivatkin potkut liiasta rautatiemyönteisyydestään? Sellainenkin on näet mahdollista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2216
|
« Vastaus #3 : Lokakuu 17, 2011, 14:00:34 » |
|
http://www.hs.fi/talous/VR+irtisanoi+kaksi+logistiikkajohtajaa/a1305547235606Rautatieliikenneyhtiö VR Group irtisanoi perjantaina VR-konsernin logistiikkadivisioonan VR Transpointin ja kansainvälistä kuorma-autoliikennettä hoitavan Transpoint Internationalin johtajat.
VR Transpointin johtajan Erik Söderholmin työsuhde jatkuu puolen vuoden ajan, mutta työvelvoite päättyy välittömästi, VR kertoi tiedotteessaan. Transpoint Internationalin toimitusjohtajan Kari Voutilaisen työsuhde päättyy heti.
Molemmille yhtiöille nimitettiin väliaikaiset johtajat. Jokohan VR Transpointia alkaa kohta kiinnostamaan kilpailu myös rautateillä, eikä vain kumipyörillä? Entäpä jos Söderholm & Voutilainen saivatkin potkut liiasta rautatiemyönteisyydestään? Sellainenkin on näet mahdollista. Ja nyt YLE kertoo, että VR yhtymä Oy:n henkilöliikennedivisjoonan lähiliikennjohtaja Kari Pekka Rosenholm jää pitkäaikaiselle sairaslomalle. Hänen tehtäviään hoitaa matkustajaliikenteen divisjoonen johtaja Antti Jaatinen. http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/10/vrn_lahilliikennejohtaja_jaa_sairauslomalle_2954835.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 414
|
« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2011, 14:42:28 » |
|
Kestävyyttä ja kärsivällisyyttä konsernin suurelle ruorimiehelle!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #5 : Lokakuu 17, 2011, 18:34:55 » |
|
Hyvä Ana! Jaatinen on jumala!
\o/
Tästä ei voi seurata VR:n lähiliikenteelle mitään muuta kuin hyvää. (tai no, jos ei nyt suorastaan hyvää, niin parempaa kuin kolmesta peräkkäisestä 15 magnitudin maanjäristyksestä)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #6 : Lokakuu 17, 2011, 19:30:56 » |
|
Muistuu mieleen vuosien varrelta sellainenkin tapaus, kun henkilöliikennejohtaja oli kieltänyt pitkät hiukset junahenkilökunnan miehiltä... Mitä teki Kari Pekka Rosenholm? Kasvatti ponihännän! Kari Pekka Rosenholm on ollut tähän mennessä rehellisin, luotettavin ja arvostetuin johtaja rautatieläisurani aikana. Voin rehellisesti sanoa, että KooPeen lähteminen on suuri menetys. Toivottavasti hänen johtamistaidoista on jäänyt organisaatioon paljon siemeniä kasvamaan. Jokainen junahenkilökunnasta varmasti jää kaipaamaan häntä niin johtajana kuin työkaverina - hän oli yksi meistä. Minulla oli tänään onni tavata hänet sattumalta lähikaupassa, jossa aina yhtä rennon oloinen mies oli vielä vähän rennompi kuin pitkään aikaan. Hän sanoi olevansa ensimmäistä päivää eläkkeellä. Edit: Hän saattoi tarkoittaa sillä ensin pitkää sairaslomaa ja sen jälkeen sairaseläkettä, jonka jälkeen eläkkeelle siirtymistä. Suosittelen tutustumaan KooPeen kirjallisuuteen, josta seuraavan linkin takana pieniä otteitakin tarjolla. http://aforismi.vuodatus.net/blog/2978192
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2011, 21:41:07 kirjoittanut Lari Nylund »
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #7 : Lokakuu 17, 2011, 21:18:13 » |
|
Ja nyt YLE kertoo, että VR yhtymä Oy:n henkilöliikennedivisjoonan lähiliikennjohtaja Kari Pekka Rosenholm jää pitkäaikaiselle sairaslomalle. Minulla oli tänään onni tavata hänet sattumalta lähikaupassa, jossa aina yhtä rennon oloinen mies oli vielä vähän rennompi kuin pitkään aikaan. Hän sanoi olevansa ensimmäistä päivää eläkkeellä. ? ? ? ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #8 : Lokakuu 20, 2011, 09:38:34 » |
|
Muutokset VR:ssä eivät ole yhtiön toimitusjohtajan Mikael Aron mukaan ohitse. - Kilpailun alkamiseen matkustajaliikenteessä on muutama vuosi aikaa. Monen asian on vielä muututtava ennen sitä. Aika näyttää, mitä se tarkoittaa henkilöstölle, hän sanoo. VR:ssä on kaksi vuotta toteutettu Aron taloon tulon jälkeen käynnistettyä muutosohjelmaa, joka tarkoittaa joka kymmenennen eli 1 200 hengen vähennystä ensi vuoden loppuun mennessä. Samalla kymmenkunta entistä johtajaa on saanut lähtöpassit tai lähtenyt eri syistä. Aro ei pelästy väitteitä, että yhtiö kärsisi johtajakadosta. Hän muistuttaa, että valtio-omistaja palkkasi hänet taloon muuttamaan monopolina toimineen yhtiön avoimessa kilpailussa toimivaksi palveluyhtiöksi. - Alusta pitäen on ollut selvää, että se tarkoittaa muutosta johtamisessa. Ei ole mikään yllätys, että osa johtajista on vaihtunut, Aro sanoo. kauppalehti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 553
|
« Vastaus #9 : Lokakuu 20, 2011, 13:47:40 » |
|
Muutokset VR:ssä eivät ole yhtiön toimitusjohtajan Mikael Aron mukaan ohitse. - Kilpailun alkamiseen matkustajaliikenteessä on muutama vuosi aikaa. kauppalehtiKuinka niin - eikös VR:n yksinoikeussopimus nykyisillä matkustajaliikenteen rataosilla ole voimassa vuoteen 2019?
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #10 : Lokakuu 20, 2011, 14:21:35 » |
|
Muutokset VR:ssä eivät ole yhtiön toimitusjohtajan Mikael Aron mukaan ohitse. - Kilpailun alkamiseen matkustajaliikenteessä on muutama vuosi aikaa. kauppalehtiKuinka niin - eikös VR:n yksinoikeussopimus nykyisillä matkustajaliikenteen rataosilla ole voimassa vuoteen 2019? Matkustajaraideliikenne on avautunut kilpailulle jo vuonna tammikuun alussa vuonna 2010, eli lähes kaksi vuotta sitten. Tämän jälkeen osalle rataverkkoa on tehty yksinoikeussopimus, jossa VR saa yksinoikeuden kaikille sellaisille radanpätkille, joilla sillä on tai on lähiaikoina ollut henkilöjunaliikennettä. Tämä ei muuta sitä faktaa, että rataverkko on avattu kilpailulle myös henkilöliikenteen osalta, aivan kuin se vuonna 2008 avattiin tavaraliikenteen kilpailulle. Kilpailu on siis luvallista, kunhan se toteutetaan sellaisella yhteysvälillä, jonka kumpaakaan päätä VR ei palvele lainkaan ja jolla ei myöskään ole lainkaan VR:n henkilöjunien liikennöimiä ratametrejä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 20, 2011, 14:28:55 » |
|
Porvooseenpa muuten taitaisi saadakin ajaa henkilöliikennettä muutkin yhtiöt kuin VR. Vaadittaisiinkohan tähän silti uuden aseman rakentaminen, jotta VR:n palvelema Keravan asema vältettäisiin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 553
|
« Vastaus #12 : Lokakuu 20, 2011, 14:58:42 » |
|
Muutokset VR:ssä eivät ole yhtiön toimitusjohtajan Mikael Aron mukaan ohitse. - Kilpailun alkamiseen matkustajaliikenteessä on muutama vuosi aikaa. kauppalehtiKuinka niin - eikös VR:n yksinoikeussopimus nykyisillä matkustajaliikenteen rataosilla ole voimassa vuoteen 2019? Kilpailu on siis luvallista, kunhan se toteutetaan sellaisella yhteysvälillä, jonka kumpaakaan päätä VR ei palvele lainkaan ja jolla ei myöskään ole lainkaan VR:n henkilöjunien liikennöimiä ratametrejä. Eihän se mitään kilpailua ole, vaan markkinoiden avaamista muille toimijoille. VR:n asemaan tällä ei vielä ole vaikutusta.
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|