Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: HAAPAMÄEN MUSEOVETURIYHDISTYKSEN KEVÄTRETKI  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 140


« : Huhtikuu 18, 2009, 14:08:24 »

HMVY:n kevätretki järjestetään - ennakkotiedoista poiketen - sunnuntaina 24.5.2009.

Poriin suuntautuvan retken kalustona on Dr13 2343 + neljä puuvaunua.
Retken hinta on HMVY:n jäseniltä 25€, muilta 50€. Lisätiedot ja aikataulut ilmoitetaan mahdollisimman pian!

HMVY:n puolesta,

JuhaV
tallennettu
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 125


« Vastaus #1 : Huhtikuu 20, 2009, 08:31:44 »

Mennäänhän Tahkoluodolle asti?

Toisessa päässä olisi mielenkiintoista matkustaa Ruosniemelle ja Aittaluodolle niin pitkälle kuin pääsee.

Pidemmät pysähdykset "hiivattiloihin", eli Aittaluodolle (niin että ehtii kävellä Räpsööseen ja takas), Mäntyluodon asemalle ja vanhan Porin aseman / veturitallien kohdalle. Ja toki myös Ruasniemeen. Jos sopii toivoa.  8)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 20, 2009, 13:05:06 »

HMVY:n www-sivut http://www.haapamaenmuseoveturiyhdistys.fi/uutiset/ kertovat:

KEVÄTRETKEN AJANKOHTA MUUTTUNUT HMVY:n kevätretki Poriin ajetaan ennakkotiedoista poiketen 24.5.2009. Syynä muutokseen on Rautatieviraston kielteinen poikkeuslupapäätös. Myös kalusto muuttuu: Lättähattujen sijaan Poriin ajaa Dr13 perässään neljä puuvaunua. Lisätiedot ja aikataulut ilmoitetaan mahdollisimman pian! Oikeus muutoksiin pidätetään.
tallennettu
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #3 : Huhtikuu 20, 2009, 13:43:58 »

Pidemmät pysähdykset "hiivattiloihin", eli Aittaluodolle (niin että ehtii kävellä Räpsööseen ja takas), Mäntyluodon asemalle ja vanhan Porin aseman / veturitallien kohdalle.
Sakari taitaa tarkoittaa Aittaluodolla Tahkoluotoa? Aittaluoto sijaitsee Ruosniemen pätkällä. Jos sieltä Räpsööseen kävelet menee aika paljon aikaa, vaikka olisikin myötätuuli  Pyörittää silmiään
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #4 : Huhtikuu 20, 2009, 19:25:10 »

Syynä muutokseen on Rautatieviraston kielteinen poikkeuslupapäätös. Myös kalusto muuttuu: Lättähattujen sijaan Poriin ajaa Dr13 perässään neljä puuvaunua.

Kuka tietää tarkemmin asian taustoja? Mitä poikkeuslupaa tähän ajoon olisi tarvittu ja mikä esti Lättähattujen käytön?

Tehdäänkö museoliikenteen harjoittamisesta JKV-sääntöjenkin jälkeen vielä vaikeampaa, vai mistä on kyse?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 20, 2009, 22:21:41 »

Kyllähän ainakin yksi poikkeuslupatarve ilmenee vaikkapa Rautatieviraston tästä määräyksestä http://www.finlex.fi/data/normit/33637-40018MUSEOM__R_YS1184105590.pdf ( sivulla 7 kohdassa 3.2 Junaliikenne ).
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2009, 22:40:58 »

Tuo aikaisempi päivämäärä 18.4.2009 olisi osunut opin-näytetyön kanssa päällekkäin, olen mukana 24.5.2009.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #7 : Huhtikuu 21, 2009, 01:41:14 »

Kyllähän ainakin yksi poikkeuslupatarve ilmenee vaikkapa Rautatieviraston tästä määräyksestä http://www.finlex.fi/data/normit/33637-40018MUSEOM__R_YS1184105590.pdf ( sivulla 7 kohdassa 3.2 Junaliikenne ).

Mitenkäs muuten, eikös Tampere - Lielahti ole osa tuota 'kiellettyä' rataosaa vai luetaanko Lielahti kuuluvaksi Tampereen liikennepaikkaan jolloin Sn 50? Jos se taas on tuota kiellettyä osaa, niin eihän koko reissu olisi täten edes mahdollinen? Ellei Alstikkaan ole 'ilmestynyt' JKV-laitteita...  Virnistää
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #8 : Huhtikuu 21, 2009, 13:16:58 »

Mitenkäs muuten, eikös Tampere - Lielahti ole osa tuota 'kiellettyä' rataosaa vai luetaanko Lielahti kuuluvaksi Tampereen liikennepaikkaan jolloin Sn 50? Jos se taas on tuota kiellettyä osaa, niin eihän koko reissu olisi täten edes mahdollinen? Ellei Alstikkaan ole 'ilmestynyt' JKV-laitteita...  Virnistää

Lielahti on oma liikennepaikkansa, ja Tampere - Lielahti on oma rataosansa.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #9 : Huhtikuu 21, 2009, 17:20:35 »

Kyllähän ainakin yksi poikkeuslupatarve ilmenee vaikkapa Rautatieviraston tästä määräyksestä http://www.finlex.fi/data/normit/33637-40018MUSEOM__R_YS1184105590.pdf ( sivulla 7 kohdassa 3.2 Junaliikenne ).

Mitenkäs muuten, eikös Tampere - Lielahti ole osa tuota 'kiellettyä' rataosaa vai luetaanko Lielahti kuuluvaksi Tampereen liikennepaikkaan jolloin Sn 50? Jos se taas on tuota kiellettyä osaa, niin eihän koko reissu olisi täten edes mahdollinen? Ellei Alstikkaan ole 'ilmestynyt' JKV-laitteita...  Virnistää

Tampere-Lielahti väli kuuluu rataosaan, jolla on käytettävä JKV-laitetta. Sillä välillä voi kuitenkin liikkua vaihtotyönä, mutta silloin ei saa olla matkustajia mukana.

Tämän takia lienee haettu poikkeuslupaa matkustajien kuljettamiseen vaihtotyön aikana Tampereelta Lielahteen (ja takaisin).

Ilmeisesti Tampereelta ei voi lähteä, vaan pitää lähteä Lielahdesta. Siellä Lielahdessa tosin ei ole laitureita. Kätevää, eikö...
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #10 : Huhtikuu 21, 2009, 20:22:28 »


Tampere-Lielahti väli kuuluu rataosaan, jolla on käytettävä JKV-laitetta. Sillä välillä voi kuitenkin liikkua vaihtotyönä, mutta silloin ei saa olla matkustajia mukana.

Tämän takia lienee haettu poikkeuslupaa matkustajien kuljettamiseen vaihtotyön aikana Tampereelta Lielahteen (ja takaisin).

Ilmeisesti Tampereelta ei voi lähteä, vaan pitää lähteä Lielahdesta. Siellä Lielahdessa tosin ei ole laitureita. Kätevää, eikö...


Samasta syystä ei varmaan Riihimäeltäkään voi ajaa Lahteen kääntymään, kun Hakosilta-Lahti on kielletyllä välillä.

Mutta miksi kalusto piti vaihtaa, mikä esti lättien käytön? Puuttuuko niistä poistumistieopasteet, vai mikä on ongelma?
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #11 : Huhtikuu 21, 2009, 21:29:12 »

Tampereelta lähtö onnistuisi JOS junan vetäisi Lielahteen VR:n veturi...asiaan kuuluvaa korvausta vastaan tietenkin, jolloin reissun hinta kai tuplaantuisi  Virnistää

Mutta koska päivämäärä on jo asetettu niin poikkeuslupa lienee saatu.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #12 : Huhtikuu 21, 2009, 21:44:57 »

Tuohan sen selittäisikin, miksi Lätät ovat vaihtuneet Alstikkaan + puuvaunuihin. Lättien keulalle VR:n veturia ei voi kytkeä, mutta Alstikan eteen kylläkin.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2009, 23:46:29 »

Jo on jääräpäisiä virkamiehiä...
Paljon turvallisempaa olisi vaatia ohjaamoon "hytillinen" VR:n vanhemman polven kuljettajia, jotka on koulutettu kuljettamaan junaa radalla näkyvien opasteiden mukaan ja vahtimaan museojunan kuljettajaa, eikä näitä nykyajan tietokone nörttejä, jotka ovat opetetut luottamaan vain tietokoneisiin ( Ei, tämä ei ole polveen potkaisu teille "nuorille" kuljettajille, vaan ajattelun aihetta muille tahoille). Kuinkahan paljon ennen ajettiinkaan poikkeusluvilla mm. ylipitkiä pikajunia, sekoiltiin SNTL:n pikajunien nopeuksien kanssa yms. Eikö olisi paljon helpompaa, turvallisempaa ja joustavampaa vaikkapa kieltää muu liikenne Tampereen ja Lielahden välillä tuona museojunan liikkumisen aikana. Muistaakseni jo aikoinaan oppilas-koulussa annettiin lupa ajatella..., mutta nuo nykyajan HERRAT eivät taida KAIKKI olekkaan "pitkänlinjan VR:n miehiä".
nimim. "kiitti, mulle riitti"
tallennettu
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 125


« Vastaus #14 : Huhtikuu 25, 2009, 18:23:52 »

Etkös Jorma sinä ole juurikin VR:n vanhemman polven kuljettaja, jopa emeritus? Näin olen ymmärtänyt.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #15 : Huhtikuu 25, 2009, 19:15:14 »

Näinhän tuo, mutta eiköhän nuo polvet jo kaipaile lepoa...
tallennettu
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 125


« Vastaus #16 : Huhtikuu 25, 2009, 19:20:06 »

Pidemmät pysähdykset "hiivattiloihin", eli Aittaluodolle (niin että ehtii kävellä Räpsööseen ja takas), Mäntyluodon asemalle ja vanhan Porin aseman / veturitallien kohdalle.
Sakari taitaa tarkoittaa Aittaluodolla Tahkoluotoa? Aittaluoto sijaitsee Ruosniemen pätkällä. Jos sieltä Räpsööseen kävelet menee aika paljon aikaa, vaikka olisikin myötätuuli  Pyörittää silmiään
Oho, joo. Viestin alkuun kirjoitin Tahkoluodon oikein, mutta Aittaluoto jäi sitten Ruusnääsin myötä kummittelemaan. Luoto kuin luoto  Hymyilee leveästi
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #17 : Huhtikuu 30, 2009, 12:30:19 »

Tahkoloudossa ei käydä ilmeisesti vaan Mäntyluodossa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #18 : Toukokuu 01, 2009, 23:25:43 »

Tuossa minä olen samaa mieltä Jorman kanssa.
tallennettu
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 140


« Vastaus #19 : Toukokuu 13, 2009, 09:05:04 »

Kevätretken ohjelma on valmis ja se päivitetään HMVY:n nettisivuille mahdollisimman pian.

Sitä odotellessa sen voi ladata osoitteesta: http://juhav.1g.fi/hmvy/retkiohjelma.pdf

Liput:
HMVY:n jäsenet 25€, muut 50 €

T: JuhaV, HMVY
tallennettu
Lasse Härkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #20 : Toukokuu 22, 2009, 15:45:19 »

Su-aamuna on Nordealla ja OP:lla järjestelmäpäivityksiä, joten kannattanee käydä automaatilta käteistä jo edellisenä päivänä.

Lainaus
   Nordean palveluissa on katko 24.5. Katko alkaa klo 4.00 ja sen arvioidaan päättyvän viimeistään klo 12.00. Palvelukatkon syynä ovat tekniset ylläpitotoimet. Katkon aikana verkkopankkipalvelut eivät ole käytettävissä. Nordean korteilla ei myöskään voi maksaa tai nostaa rahaa pankkiautomaateilla. Pahoittelemme katkon aiheuttamaa häiriötä asiakkaillemme.
https://solo1.nordea.fi/nsp/engine

Lainaus
Tietojärjestelmien huoltotöiden johdosta esiintyy Osuuspankin kortti- ja verkkopalveluissa katko sunnuntaina 24.05. klo 03-07. Katkon aikana OP-Pohjola-ryhmän korteilla maksaminen pankkitililtä tai käteisen nostaminen pankkitililtä ei onnistu.
https://www.op.fi/op?cid=151061294&srcpl=4

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: HAAPAMÄEN MUSEOVETURIYHDISTYKSEN KEVÄTRETKI  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina