Juha Vuorinen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 140
|
« : Huhtikuu 18, 2009, 14:08:24 » |
|
HMVY:n kevätretki järjestetään - ennakkotiedoista poiketen - sunnuntaina 24.5.2009.
Poriin suuntautuvan retken kalustona on Dr13 2343 + neljä puuvaunua. Retken hinta on HMVY:n jäseniltä 25€, muilta 50€. Lisätiedot ja aikataulut ilmoitetaan mahdollisimman pian!
HMVY:n puolesta,
JuhaV
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 125
|
« Vastaus #1 : Huhtikuu 20, 2009, 08:31:44 » |
|
Mennäänhän Tahkoluodolle asti?
Toisessa päässä olisi mielenkiintoista matkustaa Ruosniemelle ja Aittaluodolle niin pitkälle kuin pääsee.
Pidemmät pysähdykset "hiivattiloihin", eli Aittaluodolle (niin että ehtii kävellä Räpsööseen ja takas), Mäntyluodon asemalle ja vanhan Porin aseman / veturitallien kohdalle. Ja toki myös Ruasniemeen. Jos sopii toivoa. 8)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #2 : Huhtikuu 20, 2009, 13:05:06 » |
|
HMVY:n www-sivut http://www.haapamaenmuseoveturiyhdistys.fi/uutiset/ kertovat: KEVÄTRETKEN AJANKOHTA MUUTTUNUT HMVY:n kevätretki Poriin ajetaan ennakkotiedoista poiketen 24.5.2009. Syynä muutokseen on Rautatieviraston kielteinen poikkeuslupapäätös. Myös kalusto muuttuu: Lättähattujen sijaan Poriin ajaa Dr13 perässään neljä puuvaunua. Lisätiedot ja aikataulut ilmoitetaan mahdollisimman pian! Oikeus muutoksiin pidätetään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #3 : Huhtikuu 20, 2009, 13:43:58 » |
|
Pidemmät pysähdykset "hiivattiloihin", eli Aittaluodolle (niin että ehtii kävellä Räpsööseen ja takas), Mäntyluodon asemalle ja vanhan Porin aseman / veturitallien kohdalle.
Sakari taitaa tarkoittaa Aittaluodolla Tahkoluotoa? Aittaluoto sijaitsee Ruosniemen pätkällä. Jos sieltä Räpsööseen kävelet menee aika paljon aikaa, vaikka olisikin myötätuuli
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #4 : Huhtikuu 20, 2009, 19:25:10 » |
|
Syynä muutokseen on Rautatieviraston kielteinen poikkeuslupapäätös. Myös kalusto muuttuu: Lättähattujen sijaan Poriin ajaa Dr13 perässään neljä puuvaunua.
Kuka tietää tarkemmin asian taustoja? Mitä poikkeuslupaa tähän ajoon olisi tarvittu ja mikä esti Lättähattujen käytön? Tehdäänkö museoliikenteen harjoittamisesta JKV-sääntöjenkin jälkeen vielä vaikeampaa, vai mistä on kyse?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2009, 22:40:58 » |
|
Tuo aikaisempi päivämäärä 18.4.2009 olisi osunut opin-näytetyön kanssa päällekkäin, olen mukana 24.5.2009.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #7 : Huhtikuu 21, 2009, 01:41:14 » |
|
Mitenkäs muuten, eikös Tampere - Lielahti ole osa tuota 'kiellettyä' rataosaa vai luetaanko Lielahti kuuluvaksi Tampereen liikennepaikkaan jolloin Sn 50? Jos se taas on tuota kiellettyä osaa, niin eihän koko reissu olisi täten edes mahdollinen? Ellei Alstikkaan ole 'ilmestynyt' JKV-laitteita...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #8 : Huhtikuu 21, 2009, 13:16:58 » |
|
Mitenkäs muuten, eikös Tampere - Lielahti ole osa tuota 'kiellettyä' rataosaa vai luetaanko Lielahti kuuluvaksi Tampereen liikennepaikkaan jolloin Sn 50? Jos se taas on tuota kiellettyä osaa, niin eihän koko reissu olisi täten edes mahdollinen? Ellei Alstikkaan ole 'ilmestynyt' JKV-laitteita... Lielahti on oma liikennepaikkansa, ja Tampere - Lielahti on oma rataosansa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #9 : Huhtikuu 21, 2009, 17:20:35 » |
|
Mitenkäs muuten, eikös Tampere - Lielahti ole osa tuota 'kiellettyä' rataosaa vai luetaanko Lielahti kuuluvaksi Tampereen liikennepaikkaan jolloin Sn 50? Jos se taas on tuota kiellettyä osaa, niin eihän koko reissu olisi täten edes mahdollinen? Ellei Alstikkaan ole 'ilmestynyt' JKV-laitteita... Tampere-Lielahti väli kuuluu rataosaan, jolla on käytettävä JKV-laitetta. Sillä välillä voi kuitenkin liikkua vaihtotyönä, mutta silloin ei saa olla matkustajia mukana. Tämän takia lienee haettu poikkeuslupaa matkustajien kuljettamiseen vaihtotyön aikana Tampereelta Lielahteen (ja takaisin). Ilmeisesti Tampereelta ei voi lähteä, vaan pitää lähteä Lielahdesta. Siellä Lielahdessa tosin ei ole laitureita. Kätevää, eikö...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #10 : Huhtikuu 21, 2009, 20:22:28 » |
|
Tampere-Lielahti väli kuuluu rataosaan, jolla on käytettävä JKV-laitetta. Sillä välillä voi kuitenkin liikkua vaihtotyönä, mutta silloin ei saa olla matkustajia mukana.
Tämän takia lienee haettu poikkeuslupaa matkustajien kuljettamiseen vaihtotyön aikana Tampereelta Lielahteen (ja takaisin).
Ilmeisesti Tampereelta ei voi lähteä, vaan pitää lähteä Lielahdesta. Siellä Lielahdessa tosin ei ole laitureita. Kätevää, eikö...
Samasta syystä ei varmaan Riihimäeltäkään voi ajaa Lahteen kääntymään, kun Hakosilta-Lahti on kielletyllä välillä. Mutta miksi kalusto piti vaihtaa, mikä esti lättien käytön? Puuttuuko niistä poistumistieopasteet, vai mikä on ongelma?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #11 : Huhtikuu 21, 2009, 21:29:12 » |
|
Tampereelta lähtö onnistuisi JOS junan vetäisi Lielahteen VR:n veturi...asiaan kuuluvaa korvausta vastaan tietenkin, jolloin reissun hinta kai tuplaantuisi Mutta koska päivämäärä on jo asetettu niin poikkeuslupa lienee saatu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #12 : Huhtikuu 21, 2009, 21:44:57 » |
|
Tuohan sen selittäisikin, miksi Lätät ovat vaihtuneet Alstikkaan + puuvaunuihin. Lättien keulalle VR:n veturia ei voi kytkeä, mutta Alstikan eteen kylläkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2009, 23:46:29 » |
|
Jo on jääräpäisiä virkamiehiä... Paljon turvallisempaa olisi vaatia ohjaamoon "hytillinen" VR:n vanhemman polven kuljettajia, jotka on koulutettu kuljettamaan junaa radalla näkyvien opasteiden mukaan ja vahtimaan museojunan kuljettajaa, eikä näitä nykyajan tietokone nörttejä, jotka ovat opetetut luottamaan vain tietokoneisiin ( Ei, tämä ei ole polveen potkaisu teille "nuorille" kuljettajille, vaan ajattelun aihetta muille tahoille). Kuinkahan paljon ennen ajettiinkaan poikkeusluvilla mm. ylipitkiä pikajunia, sekoiltiin SNTL:n pikajunien nopeuksien kanssa yms. Eikö olisi paljon helpompaa, turvallisempaa ja joustavampaa vaikkapa kieltää muu liikenne Tampereen ja Lielahden välillä tuona museojunan liikkumisen aikana. Muistaakseni jo aikoinaan oppilas-koulussa annettiin lupa ajatella..., mutta nuo nykyajan HERRAT eivät taida KAIKKI olekkaan "pitkänlinjan VR:n miehiä". nimim. "kiitti, mulle riitti"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 125
|
« Vastaus #14 : Huhtikuu 25, 2009, 18:23:52 » |
|
Etkös Jorma sinä ole juurikin VR:n vanhemman polven kuljettaja, jopa emeritus? Näin olen ymmärtänyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #15 : Huhtikuu 25, 2009, 19:15:14 » |
|
Näinhän tuo, mutta eiköhän nuo polvet jo kaipaile lepoa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 125
|
« Vastaus #16 : Huhtikuu 25, 2009, 19:20:06 » |
|
Pidemmät pysähdykset "hiivattiloihin", eli Aittaluodolle (niin että ehtii kävellä Räpsööseen ja takas), Mäntyluodon asemalle ja vanhan Porin aseman / veturitallien kohdalle.
Sakari taitaa tarkoittaa Aittaluodolla Tahkoluotoa? Aittaluoto sijaitsee Ruosniemen pätkällä. Jos sieltä Räpsööseen kävelet menee aika paljon aikaa, vaikka olisikin myötätuuli Oho, joo. Viestin alkuun kirjoitin Tahkoluodon oikein, mutta Aittaluoto jäi sitten Ruusnääsin myötä kummittelemaan. Luoto kuin luoto
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #17 : Huhtikuu 30, 2009, 12:30:19 » |
|
Tahkoloudossa ei käydä ilmeisesti vaan Mäntyluodossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #18 : Toukokuu 01, 2009, 23:25:43 » |
|
Tuossa minä olen samaa mieltä Jorman kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 140
|
« Vastaus #19 : Toukokuu 13, 2009, 09:05:04 » |
|
Kevätretken ohjelma on valmis ja se päivitetään HMVY:n nettisivuille mahdollisimman pian. Sitä odotellessa sen voi ladata osoitteesta: http://juhav.1g.fi/hmvy/retkiohjelma.pdfLiput: HMVY:n jäsenet 25€, muut 50 € T: JuhaV, HMVY
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lasse Härkönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #20 : Toukokuu 22, 2009, 15:45:19 » |
|
Su-aamuna on Nordealla ja OP:lla järjestelmäpäivityksiä, joten kannattanee käydä automaatilta käteistä jo edellisenä päivänä. Nordean palveluissa on katko 24.5. Katko alkaa klo 4.00 ja sen arvioidaan päättyvän viimeistään klo 12.00. Palvelukatkon syynä ovat tekniset ylläpitotoimet. Katkon aikana verkkopankkipalvelut eivät ole käytettävissä. Nordean korteilla ei myöskään voi maksaa tai nostaa rahaa pankkiautomaateilla. Pahoittelemme katkon aiheuttamaa häiriötä asiakkaillemme. https://solo1.nordea.fi/nsp/engineTietojärjestelmien huoltotöiden johdosta esiintyy Osuuspankin kortti- ja verkkopalveluissa katko sunnuntaina 24.05. klo 03-07. Katkon aikana OP-Pohjola-ryhmän korteilla maksaminen pankkitililtä tai käteisen nostaminen pankkitililtä ei onnistu. https://www.op.fi/op?cid=151061294&srcpl=4
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|