Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: EVN (ex. UIC) numerot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2009, 23:07:50 »

Dv12:n 26- ja 27-sarjat eivät ilmeisesti vielä ole saanut UICceja kylkeensä?
tallennettu
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 184


« Vastaus #26 : Helmikuu 26, 2009, 11:19:59 »

Ei ole osunut vielä silmiin ainakaan että olisi.
tallennettu
Anssi Krooks
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #27 : Helmikuu 26, 2009, 14:41:28 »

Myöskään vastaremontoiduissa Sm2-yksiköissä ei UIC-numeroita ole näkynyt. Onkohan niin että sopivia tarroja on muistettu tilata vain Pieksämäelle? Iskee silmää
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 200


« Vastaus #28 : Helmikuu 26, 2009, 16:00:22 »

Miten lie? Kannattaisihan ne merkinnät samalla kertaa laittaa, jos muistelemani aikaraja niiden laittamiselle on totta.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #29 : Helmikuu 26, 2009, 18:28:11 »

Miten lie? Kannattaisihan ne merkinnät samalla kertaa laittaa, jos muistelemani aikaraja niiden laittamiselle on totta.

Et sitä aikarajaa sitten viitsi edes summittaisesti muillekin kertoa?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 200


« Vastaus #30 : Helmikuu 26, 2009, 18:49:58 »

Miten lie? Kannattaisihan ne merkinnät samalla kertaa laittaa, jos muistelemani aikaraja niiden laittamiselle on totta.

Et sitä aikarajaa sitten viitsi edes summittaisesti muillekin kertoa?

Joku 2010—2014 muistelisin, mutta kun en ole varma siitä, että onko mitään aikarajaa olemassakaan. Muistelisin jostain lukeneeni tuollaista, mutta en millään muista mistä luin. Olen toki yrittänyt tarkistaa asiaa, mutta on vaan ruvennut ärsyttämään, kun UIC-numeroinnista löytyy muutenkin vähän _kaivattua_ tietoa niin miten tuollaista yksittäistä faktaa sitten löytää mistään.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2350


« Vastaus #31 : Helmikuu 26, 2009, 20:52:05 »

Välttäkää tämän uuden EU-numerosarjan sanomista UIC-numeroinniksi. Ne ovat eri asioita eivätkä ole keskenään yhteyksissä. Ettei tule sekaannuksia.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #32 : Helmikuu 26, 2009, 21:08:13 »

Välttäkää tämän uuden EU-numerosarjan sanomista UIC-numeroinniksi. Ne ovat eri asioita eivätkä ole keskenään yhteyksissä. Ettei tule sekaannuksia.

Voitko esittää lähdeviitteen UIC-numerot kuvaavaan dokumenttiin, sekä vastaavan EU-numerosarjaan? Vaihtoehtoisesti kelpuutan myös vapaamuotoisen selvityksen eri numeroinneista, etenkin niiden mahdollisen eroavaisuuden osalta.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2350


« Vastaus #33 : Helmikuu 26, 2009, 21:20:44 »

Numerosarjat sisältävät tietoa ja se on tarkasti määritelty. Ei niitä hatusta vedetä. Tässä tapauksessa EU:n määritelmä eroaa UIC:n määritelmästä vaikka numerojonoja ne molemmat onkin.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2350


« Vastaus #34 : Helmikuu 26, 2009, 21:54:00 »

Täältä "Liite P" kertoo kaiken oleellisen tiedon. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/fi/oj/2006/l_359/l_35920061218fi00010160.pdf

Tuo on yhteensopiva vanhojen RIC- ja RIV-määritelmien suhteen. Nuo numeroinnit tulee UIC-standardista. UIC:lla ei vain ole osaa eikä arpaa enää tässä vaiheessa, kun asiat määräytyy EU:n kautta.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #35 : Helmikuu 26, 2009, 22:03:52 »

Kyseessä on siis 1:1 kopio UIC:n numerojärjestelmästä, jotta UIC:n numerojärjestelmää tukevat tietokannat sun muut tukisivat suoraan myös tätä EU:n järjestelmää. Järjestelmässä ei siis ole mitään eroa UIC:n numerointiin nähden, mutta se ei kuitenkaan varsinaisesti ole sama järjestelmä, koska se ei ole käytössä UIC:n käskystä.
Joka tapauksessa, kun puhutaan "EU-numerosta", tulee ihmisille helposti käsitys että tässä olisi kyse jostain uudesta, ennen käyttämättömästä numerojärjestelmästä, joka on kehitetty vasta tämän EU-säännön tarpeisiin. Näinhän ei ole, vaan ennemminkin Suomi on alkanut käyttämään samannäköistä numerointia kuin keskieurooppalaiset toimijat.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2350


« Vastaus #36 : Helmikuu 26, 2009, 22:17:47 »

Dokumentin perusteella "standarditunnus" olisi oikea nimitys tälle.
tallennettu
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 146


« Vastaus #37 : Helmikuu 27, 2009, 10:29:29 »

Jossain yhteydessä tuli myös eteen termi "European Vehicle Number" eli EVN. Mutta samaa termiä näkyy käytettävän myös maantieajoneuvojen rekisteröinnistä, joten... Suo siellä, EU täällä?
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #38 : Maaliskuu 08, 2009, 18:29:47 »

Dv12 2520 on saanut UIC-numeron 92 10 2105 020-5, voin laittaa kuvankin.
tallennettu
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 146


« Vastaus #39 : Maaliskuu 10, 2009, 14:39:19 »

Lisätty. Deeverit näyttäisivät saavan uuden numeron radio-ohjauspäivityksen mukana, liittyisikö tähän joku katsastus- tai rekisteröintitemppu mikä pakottaa antamaan kalustolle uuden numeron?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #40 : Maaliskuu 13, 2009, 22:17:02 »

Eikös ole olemassa jokin deadline, jota ennen kaikessa kalustossa pitää ne numerot olla? Mää vähän veikkailisin, että aina kun veturi luhjaa soveltuvalla varikolla riittävän kauan, että jollakulla saattaa löytyä luppoaikaa maalailla kylkeen numero, se myös maalataan. Tulee sitten vähemmän hoppua, kun deadline onkin enää päivän päässä Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 146


« Vastaus #41 : Toukokuu 15, 2009, 10:46:29 »

Huomasin tänään töihin tullessa 2732:n köllöttelemässä Pasilan yläratapihalla EVN-litania tutussa paikassa hytin alakulmassa. Matkaa oli sen verran että numeroiden lukeminen ei onnistunut, varsinkaan liikkuvasta junasta, mutta päättelisin numeron olevan 92 10 2107 032-8. Tietävämmät korjatkoon tai vahvistakoon.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #42 : Toukokuu 15, 2009, 13:48:01 »

2732 tullut Maaliskuun lopussa Pieksämäen knp:ltä nikko-ohjauksella ja näillä EVN-numeroilla varustettuna. Pyörinyt sen jälkeen ainakin kouvolan piirissä.
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 200


« Vastaus #43 : Kesäkuu 03, 2009, 18:51:16 »

Päivitystä listaan...

Dv12 92 10 2105 025-4 (http://vaunut.org/kuva/54902)
Dv12 92 10 2105 029-6 (http://vaunut.org/kuva/55687)
Dv12 92 10 2105 060-1 (http://vaunut.org/kuva/54991 & http://vaunut.org/kuva/55245)
Dv12 92 10 2105 061-9 (H450 20.5., H450 26.5., T4338 27.5.)

Dr14 92 10 1108 055-0 (http://vaunut.org/kuva/55694)
Dr14 92 10 1108 058-4 (http://vaunut.org/kuva/56205)


Meneekös tuolla http://vek89.1g.fi/kuvat/Junat/Kiertolaiset09/_MG_8633.jpg Dv12 92 10 2107 042-7 vai mikä? Raidoituksesta päätellen ei ainakaan 2710 ja ulkoasu ei vastaa D12-korjattua 2732:ta.

Tka6:n omistajan Celsa Steel Servicen voinee lyhentää muotoon CSS?
tallennettu
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 146


« Vastaus #44 : Kesäkuu 04, 2009, 09:14:10 »

Kiitokset päivityksistä, lisäsin nämäkin ensimmäiseen viestiin. Se alkaakin jo venyä ruutua pidemmäksi, myöhemmin pitää ehkä tyytyä listaamaan sarjan tunnus ja numeron saaneet yksilöt, vaikkapa tyyliin Dv12 VR 92 10 2105 001, 020, 059-61... ettei käy ihan mahdottomaksi.

Celsaa ei löydy 21. alustavasta virallisesta VKM-luettelosta (linkki sivun viimeisessä kappaleessa) niin jätän sen vielä toistaiseksi pois listasta.
tallennettu
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 127


« Vastaus #45 : Kesäkuu 04, 2009, 09:55:11 »

Meneekös tuolla http://vek89.1g.fi/kuvat/Junat/Kiertolaiset09/_MG_8633.jpg Dv12 92 10 2107 042-7 vai mikä? Raidoituksesta päätellen ei ainakaan 2710 ja ulkoasu ei vastaa D12-korjattua 2732:ta.
Kyllä, myös 2742 on saanut (ilmeisesti toukokuussa) radio-ohjausvarustuksen ja EVN-numeron.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #46 : Kesäkuu 05, 2009, 13:50:45 »

Ja nyt ensimmäisenä Kouvolan koneena 2748 on saanut radio-ohjausvarustuksen ja uudet numerot. Listaan voi lisätä siis 2748 jonka numerot on: 92 10 2107 048-4.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2009, 17:26:58 kirjoittanut Riku Outinen » tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2350


« Vastaus #47 : Kesäkuu 05, 2009, 18:29:55 »

Celsaa ei löydy 21. alustavasta virallisesta VKM-luettelosta (linkki sivun viimeisessä kappaleessa) niin jätän sen vielä toistaiseksi pois listasta.

Missähän on Suomen museoliikennöitsijät - ja vaunujen omistajat - tuosta listasta...  Huh
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #48 : Kesäkuu 05, 2009, 19:26:50 »

Jos yhtiö tms. on huomattavan pieni, ei kulje ulkomailla ja se merkitsee kalustonsa jollain muilla tavoin hyvin tunnistettavasti, ei EVN-numeroa tarvita.
Eli museoliikennöitsijät voivat hypätä tämän byrokratian yli, eli toisin sanoen byrokratiankaan ei tarvitse vaivautua ajattelemaan museoliikennöitsijöitä.
Lähde: Se pdf, johon Volkerrailin ratatyökoneen kommenteissa linkattiin eilen.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #49 : Kesäkuu 10, 2009, 13:23:27 »

Dr14 1861 on saanut numerot 92 10 1108 061-8 ja 1872 on 92 10 1108 072-5
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: EVN (ex. UIC) numerot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina