Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #25 : Marraskuu 29, 2011, 16:05:27 » |
|
Ei. Tässä, kuten usein lievässä matkapahoinvoinnissa, auttaa, kun näkee horisontin tai vastaavan kiintopisteen. Pendon ohjaamosta näkee eteen ulos, mutta matkustamon sivuikkunasta ei pimeän aikana näe yhtään mitään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #26 : Marraskuu 29, 2011, 18:51:49 » |
|
Kääk Laura, ilmiannoit juuri itsesi citroenistiksi. Terveisin XM Break-kuski ja on mulla CX:ääkin ollut Berline on edelleen (onneton takaboksi, jossa sielläkin subbari). Familiale CX oli aika jees.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #27 : Marraskuu 29, 2011, 20:09:20 » |
|
Kääk Laura, ilmiannoit juuri itsesi citroenistiksi. Terveisin XM Break-kuski ja on mulla CX:ääkin ollut Berline on edelleen (onneton takaboksi, jossa sielläkin subbari). Familiale CX oli aika jees.
Pahoitteluni tämän off-topicin jatkamisesta, mutta vieläkö sulla Jarkko on BX Digit? Se on niin harvinainen kapistus, että auto pitäisi museoida vaikkei olisi edes ajokuntoinen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #28 : Marraskuu 29, 2011, 20:16:45 » |
|
On. Autoteltassa jo suojattuna. Siitä, josta keskustelimme museojunamatkalla (ohut linkki rautateihin).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #29 : Marraskuu 29, 2011, 20:18:49 » |
|
On. Autoteltassa jo suojattuna. Siitä, josta keskustelimme museojunamatkalla (ohut linkki rautateihin).
Suorastaan aasinsiltamainen, mutta kytkös mikä kytkös. Olin tosiaan ehtinyt tämän asianhaaran unhoittamaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Turo Takanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 46
|
« Vastaus #30 : Marraskuu 30, 2011, 00:29:02 » |
|
On. Autoteltassa jo suojattuna. Siitä, josta keskustelimme museojunamatkalla (ohut linkki rautateihin).
Yhden kuvan kommenteissa mainitsit joskus sen olevan Suomen ainoa Digit. Jos näin, niin ollaanko nähty 2008 kevättalvella Jämsässä Morvan majatalossa? Ja sitten itse aiheeseen. Mahdollisuuksien mukaan matkustan mieluiten junalla kalustosta riippumatta. Parasta siinä on, kun ei tarvitse itse ajaa. Kesällä sopivassa ympäristössä ja ilman kiirettä liikkuessa vielä mieluummin jalan. Jos autolla joutuu matkaamaan, niin mieluiten ihan oikealla jousituksella varustettu. Jos kuskin paikalla joutuu istumaan, niin silloin mieluiten täysin hydraulisella ohjauksella oleva auto. Valitettavasti omassa kulkineessa tuosta jälkimmäisestä on joutunut tinkimään, mutta olen tässä vähän yrittänyt semmoisella varustettua etsiskellä. Kun sitikan pitää kunnossa, kuten itse pidän, LHM:ää kuluu vaihtoihin 60-120tkm:n välein vain n.4l. Olen käsittänyt, että nämä LHM-vuodot yhdessä niiden muiden Esson baarissa paljon puhuttujen Citikoiden vikojen kanssa ilmenevät vasta enemmän ajetuissa yksilöissä. Itse en ole siis päässyt niistä vielä "nauttimaan", koska perheestä ovat citikat vaihtuneet tuoreempiin jo ennen kuin matkamittariin on kertynyt edes 400 000 km tai ennen kuin niillä on ollut ikää edes 20 vuotta. Kai niissä pitkälti yli puolen miljoonan kilometrin ajetuissa sitten saattaa hydrauliikka piiputtaa, jos ei ole pidetty kunnossa? Itse kyllä vaihdan LHM:t kerran vuodessa ajomäärästä riippumatta. Mutta jatketaan siitä aiheesta ennemmin patongin puolella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #31 : Marraskuu 30, 2011, 14:04:14 » |
|
Pahoinvoivaksi en Pendossa, mutta S2000:ssa kyllä. Se kallisteleekin eri tavalla, kuin Pendo.
Omat kokemukset S2000:sta ovat kyllä perin erilaiset. Kyseisessä pelissä on vakiona yksi tukevimmista alustoista ja kallistelu on erittäin vähäistä. Ajaessa sitä ei niinkään huomaa, mutta huomaamatta kasvaneet kaarrenopeudet tajuaa kun harvakseltaan ajaa jotain muuta kulkinetta. Arkikäytössä S2000:ssa oli yksi ikävä ominaisuus eli tolkuttoman korkealla vääntävä kierroskone. Ei hyvä normaalissa käytössä. Laitoin kiertoon ja otin tilalle patongin.
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2011, 18:33:28 kirjoittanut Simo Virtanen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 118
|
« Vastaus #32 : Marraskuu 30, 2011, 17:01:51 » |
|
Kääk Laura, ilmiannoit juuri itsesi citroenistiksi.
Näin pääsi käymään . Onhan meitä sitten useampikin junista ja citikoista kiinnostuneita täällä. Heti tulee pari paikallistakin mieleen, näinköhän illan citikkamiittiinkin tulee "moniharrastajia" taas. Mutta nyt saa loppua minun osalta tämä aiheen sivusta löpiseminen, kiistos ja kumarrus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #33 : Marraskuu 30, 2011, 17:58:21 » |
|
Pahoinvoivaksi en Pendossa, mutta S2000:ssa kyllä. Se kallisteleekin eri tavalla, kuin Pendo.
Omat kokemukset S2000:sta ovat kyllä perin erilaiset. Kyseisessä pelissä on vakiona yksi tukevimmista alustoista ja kallistelu on erittäin vähäistä. Ajaessa sitä ei niinkään huomaa, mutta huomaamatta kasvaneet kaarrenopeudet tajuaa kun harvakseltaan ajaa jotain muuta kulkinetta. Arkikäytössä S2000:ssa oli yksi ikävä ominaisuus eli tolkuttomankorkealla vääntävä kierroskone. Ei hyvä normaalissa käytössä. Laitoin kiertoon ja otin tilalle patongin. Esko tarkoitti varmaan X2000:a
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #34 : Marraskuu 30, 2011, 18:30:34 » |
|
Pahoinvoivaksi en Pendossa, mutta S2000:ssa kyllä. Se kallisteleekin eri tavalla, kuin Pendo.
Omat kokemukset S2000:sta ovat kyllä perin erilaiset. Kyseisessä pelissä on vakiona yksi tukevimmista alustoista ja kallistelu on erittäin vähäistä. Ajaessa sitä ei niinkään huomaa, mutta huomaamatta kasvaneet kaarrenopeudet tajuaa kun harvakseltaan ajaa jotain muuta kulkinetta. Arkikäytössä S2000:ssa oli yksi ikävä ominaisuus eli tolkuttomankorkealla vääntävä kierroskone. Ei hyvä normaalissa käytössä. Laitoin kiertoon ja otin tilalle patongin. Esko tarkoitti varmaan X2000:a Mahdollisesti, mutta kun sellainenkin kuljin kuin S2000 löytyy, niin en malttanut olla kommentoimasta ex-omistajan näkökulmasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #35 : Marraskuu 30, 2011, 19:08:32 » |
|
X2000 on nyt/kohta nimeltään SJ2000, koska liikenteeseen tulee uusi junatyyppi, SJ3000.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #36 : Marraskuu 30, 2011, 22:48:44 » |
|
Se S2000 olikin kirjoitusvihre. Öh, taas vihreä LHM-neste sotkee ajatuksia....Toisaalta, ei taida mutkaisella tiellä nopeampaa olla, kuin Activa V6, se kun ei kallistele ollenkaan....Siinä porssekin jää...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #37 : Joulukuu 01, 2011, 01:21:31 » |
|
Se S2000 olikin kirjoitusvihre. Öh, taas vihreä LHM-neste sotkee ajatuksia....
Kahviinko sä sitä sekoitat vai ihan raakana...? (Sori, oli ns. pakko )
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #38 : Joulukuu 01, 2011, 01:34:39 » |
|
Mahdollisesti, mutta kun sellainenkin kuljin kuin S2000 löytyy, niin en malttanut olla kommentoimasta ex-omistajan näkökulmasta. Kas, ei ihan yleisimpiä kulkineita. Mulla on muuten "hiljaisessa myynnissä" Subaru SVX, ei niitäkään ihan joka risteyksessä vastaan tule. Osta pois.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #39 : Joulukuu 01, 2011, 07:35:41 » |
|
Se S2000 olikin kirjoitusvihre. Öh, taas vihreä LHM-neste sotkee ajatuksia....
Kahviinko sä sitä sekoitat vai ihan raakana...? (Sori, oli ns. pakko ) Ei nyt ihan tuota vihreätä, mutta "opastinvihreätä" on joskus maisteltu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|