[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« : Marraskuu 04, 2011, 11:08:31 » |
|
Meinasin lentää perseelleni, kun tämän luin: http://raitio.org/news/uutis11/uutis111.htm27.684.000 eurolla saisi vähäosaisille sadantonnin kämppiä reilun 2700 kappaletta, jolloin Stadin asunnottomuusongelma olisi korjattu. Moisella summalla saisi vaikka mitä muutakin, mutta ei nyt Erkkikään saa yhden metroaseman remonttiin upotettua tommosta summaa, vaikka sen miten yrittäisi perustella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2011, 11:27:21 » |
|
Kieltämättä melko kallista touhua!
Mutta minkäs teet, remontti on tehtävä ja laskun maksavat veronmaksajat. Siis todellakin veronmaksajat, eivätkä metron käyttäjät, Myllupuron aseman käyttäjistä puhumattakaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artturi Lähdetie
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #2 : Marraskuu 04, 2011, 15:25:01 » |
|
Eikös tätä rahoiteta osin rakentamalla aseman päälle? Ainakin Haltia-Holmbergin mukaan näin olisi, en jaksanut käydä koko kokousaineistoa läpi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 276
|
« Vastaus #3 : Marraskuu 05, 2011, 12:50:01 » |
|
Tuolla hinnallahan saisi vaikka uuden jäähallin tai viisi harjoitushallia. Tai aika pitkän pätkän moottoritietä.
En kyllä käsitä miten ihmeessä yhden metroaseman REMONTOINTIIN voi mennä tuollainen summa.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #4 : Marraskuu 05, 2011, 13:14:02 » |
|
Kieltämättä melko kallista touhua!
Mutta minkäs teet, remontti on tehtävä ja laskun maksavat veronmaksajat. Siis todellakin veronmaksajat, eivätkä metron käyttäjät, Myllupuron aseman käyttäjistä puhumattakaan.
homman maksaa tarkastiottaen helsinkiläiset veronmaksajat. Kaikki helsinkiläiset eivät tietenkään hyödy mutta riittävän iso osa kuitenkin, metrorata pitää nähdä kokonaisuutena ,eikä tarkastella pelkästään yksittäisten asemien roolia. lisätietoa projektista: http://haltia.blogspot.com/ Mittava uudistus, väärä enää käyttää sanaa peruskorjaus. selittää osaltaa hintalappua. Käsittääkseni tämä on HKL:n johtokunnan esitys kaupungin hallitukselle, ei siis päätös asiasta. Hyvä sinällään että pyritään moderisoimaan vähitellen asemia sekä nostamaan alueen tasoa. Infraan kannattaa panostaa myös Suomessa, meidän "erityisoloista" huolimatta;-)
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2011, 13:30:00 kirjoittanut Toni Hartonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #5 : Marraskuu 05, 2011, 21:40:57 » |
|
Kieltämättä melko kallista touhua!
Mutta minkäs teet, remontti on tehtävä ja laskun maksavat veronmaksajat. Siis todellakin veronmaksajat, eivätkä metron käyttäjät, Myllupuron aseman käyttäjistä puhumattakaan.
homman maksaa tarkastiottaen helsinkiläiset veronmaksajat. Kaikki helsinkiläiset eivät tietenkään hyödy mutta riittävän iso osa kuitenkin, metrorata pitää nähdä kokonaisuutena ,eikä tarkastella pelkästään yksittäisten asemien roolia. lisätietoa projektista: http://haltia.blogspot.com/ Mittava uudistus, väärä enää käyttää sanaa peruskorjaus. selittää osaltaa hintalappua. Hyvä, että tuohon hintaan saadaan muutakin kuin uutta maalia pintaan. Näistä verovaroilla tehtävistä projekteista ei vaan koskaan voi tietää. Tampereella muistetaan Mältinrannan uimakopin maksaneen 200.000 euroa. Siis Tammerkosken partaalla lähellä rautatiesiltoja oleva parinkymmenen neliön rakennus, jossa ei ole edes saunaa. Melko kallista, mutta minkäs teet, ne uimakopit nyt vaan maksavat tuon verran..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 107
|
« Vastaus #6 : Marraskuu 06, 2011, 00:33:39 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #7 : Marraskuu 06, 2011, 14:46:26 » |
|
Mielenkiintoinen juttu. Mitähän lie meidän vanhan lukion remppa Martsarissa maksaa? Koulu käytännössä rakennetaan lattiasta kattoon uusiksi ja sitä on hierottu jo melkein kaksi vuotta. Tuskin ilmaista sekään on.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #8 : Marraskuu 07, 2011, 23:36:41 » |
|
Kyllä hinta voi olla mitä vain, kun maksajana on julkisyhteisö. Lahdessakin vaatimaton pleksinen bussipysäkkikatos maksaa 80.000 €.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2575
|
« Vastaus #9 : Marraskuu 08, 2011, 17:15:49 » |
|
Kyllä hinta voi olla mitä vain, kun maksajana on julkisyhteisö. Lahdessakin vaatimaton pleksinen bussipysäkkikatos maksaa 80.000 €. Näyttää käytännössä valuuttojen muuntosuhde olevan 1 SEK = 1 EUR. Kun virallinen muuntokurssi on luokkaa 9 SEK = 1 EUR, niin ei ihme, että Suomi tuntuu liian pramealta köyhille ruotsalaisille. Täällä Ruotsista ei ole edes varaa avustaa Keski-Euroopan pankkiirien bonusten maksuissa, mutta kai me hengessä ollaan ja huudetaan Heja Finland!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 428
|
« Vastaus #10 : Marraskuu 08, 2011, 17:25:29 » |
|
Kyllä hinta voi olla mitä vain, kun maksajana on julkisyhteisö. Lahdessakin vaatimaton pleksinen bussipysäkkikatos maksaa 80.000 €. Oho, Hollolan Tiilikankaallakin on siis 320 000 euron arvosta bussipysäkkejä!
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2011, 17:42:36 kirjoittanut Valtteri Paakkari »
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #11 : Marraskuu 08, 2011, 19:01:35 » |
|
hyvä vertaus infrakustannuksissa, Ruotsissa motarin rakentaminen maksaa 15 000 000 - 30 000 000 sek, Suomessa lähdetään 3 000 0000 - 5 000 0000 Eur, eli meillä hintataso lähes tuplat vrt Ruotsi. Sama kaava toimii myös ratapuolella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #12 : Marraskuu 08, 2011, 19:06:55 » |
|
hyvä vertaus infrakustannuksissa, Ruotsissa motarin rakentaminen maksaa 15 000 000 - 30 000 000 sek, Suomessa lähdetään 3 000 0000 - 5 000 0000 Eur, eli meillä hintataso lähes tuplat vrt Ruotsi. Sama kaava toimii myös ratapuolella.
Onko moottoritie saman hintainen pituudestaan riippumatta vai koskevatko annetut hinnat yhtä moottoritiemetriä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2575
|
« Vastaus #13 : Marraskuu 08, 2011, 20:48:11 » |
|
Jos sama metri maksaa Suomessa 10x enemmän kuin Ruotsissa, niin tyhmä alkaisi vertailla lahjusten määrää. Onneksi päättävät on viisaiita täynnä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #14 : Marraskuu 08, 2011, 22:32:09 » |
|
Jos sama metri maksaa Suomessa 10x enemmän kuin Ruotsissa, niin tyhmä alkaisi vertailla lahjusten määrää. Onneksi päättävät on viisaiita täynnä.
Eihän tästä ole kuin pari vuotta, kun Tampereella Hämeenpuiston Cumuluksessa jaettiin vuosikausien ajan koko valtakunnan asfalttiurakat ja sovittiin hövelisti hinnoista. Ikävää tietysti oli, ettei veronmaksajia eli tilaajan edustajia päästetty niihin kabinetteihin. Käry kävi, mutta Kilpailuviraston varovaisenkin arvion mukaan kolmasosa päällystystöistä jäi vuosien ajan tekemättä, kun kartelli imi tienpitäjien määrärahat itselleen. Sitä sopii miettiä reikäisillä ja uraisilla kaduilla liikkuessaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #15 : Marraskuu 09, 2011, 20:14:03 » |
|
hyvä vertaus infrakustannuksissa, Ruotsissa motarin rakentaminen maksaa 15 000 000 - 30 000 000 sek, Suomessa lähdetään 3 000 0000 - 5 000 0000 Eur, eli meillä hintataso lähes tuplat vrt Ruotsi. Sama kaava toimii myös ratapuolella.
Onko moottoritie saman hintainen pituudestaan riippumatta vai koskevatko annetut hinnat yhtä moottoritiemetriä? jäi pois maininta että hinnat per km. 1 Eur = n. 9 SEK. Ratapuolella Seinäjoki-Oulu perusparannus luokkaa 900milj Eur. vrt Oikorata lahteen jossa rakennettiin n 70km kaksoisraidetta 300 km/h geometriatasoon ja hintalappu oli n.300milj Eur. Seinäjoki-Oulu jää suurelta osin rempan jälkeen yksiraiteiseksi ja nopeustaso max 200km/h. Kiinalaiset oli tehny yli 50km:n siltasysteemin n. miljardilla. Suomessa maksetaan kyllä nykyään puolet liikaa. Valtio EI OSAA KILPAILUTTAA PROJEKTEJA!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 134
|
« Vastaus #16 : Marraskuu 17, 2011, 10:53:48 » |
|
Ihan turha vetää kiinalaiset tähän mukaan. Siellä in kuitenkin palkkataso mikä on. Onhan niiden hyvä nyt porskutella, ku kaiken saa käytännössä ilmaiseksi.
Kyllä me ollaan kaikki heti lakossa jos joku miettii meidän palkkojen alenemisia. Se on vaan fakta, että meidän palkka ei vaan ole kovin kilpailukykyinen. Esim. Saksassa telakoilla työntekijät joustivat palkoissa nyt lama aikana. Miten kävikään, laiva tilaukset siirtyi Turusta Papenburgiin. Turha jälkeen on sitten itkeä.
Kyllä se muakin ketuttaa jos palkasta viedään osa, mutta olisko se kuitenkin loppulaskussa vaan parempi? En tiedä, Mut varmasti saisimme kilpailukyä paremmaksi jos palkat tippuisi viisi prosenntia niin lähtiskö vienti vetää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #17 : Marraskuu 18, 2011, 21:53:25 » |
|
Siis pointi oli se että säästetään kerrankin kunnolla valtionrahoja ja otetaan projekti kiinasta. Mun mielestä kannattaa tehdä asioita kiinalaisten turvin kuin se että ei ole vara tehdä ollenkaan. Kiinalaisten valmistamia tuotteita meillä on joka tapauksessa luureista alkaen taskut täynnä. Infrahinnat kohonneet poskettomiin Euroaikaan..Aika laittaa piikki kiinni rahastuksen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 134
|
« Vastaus #18 : Marraskuu 18, 2011, 23:47:42 » |
|
Olkiluodossa on ainakin kilpailutettu oikein. Puolalaisen sähkömiehen palkka vajaa kolme euroa ja ei varmaan ole siellä ainoa tapaus. Ja mites on käynyt kun halvalla on tehty? Vaivaiset muutama vuotta myöhässä..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #19 : Marraskuu 19, 2011, 08:19:05 » |
|
Olkiluodossa on ainakin kilpailutettu oikein. Puolalaisen sähkömiehen palkka vajaa kolme euroa ja ei varmaan ole siellä ainoa tapaus. Ja mites on käynyt kun halvalla on tehty? Vaivaiset muutama vuotta myöhässä.. Puolalaisethan ovat varsin jämptiä kansaa, päinvastoin kuin ranskalaiset. Ranskalaiset vain grilliltä on hyvä ohje autokaupoille ja pätee näemmä ydinvoimaloihinkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|