"Vakavimmat ongelmat
Aapo Puskala listasi ja kommentoi VR:n uusien nettisivujen pahimmat ongelmia.
1. Ostoprosessi.
- Jos ei oteta maksua huomioon, lippujen ostamisessa on 12 eri vaihetta. Vertailun vuoksi, Ruotsin VR:llä, eli Statens Järnvägarilla on viisi eri vaihetta, Puskala sanoo.
2. Sivujen hitaus
- Nopeus on tärkein yksittäinen sivujen miellyttävyyttä lisäävä tekijä, Puskala tietää.
3. "Edellinen sivu"-painike pyyhkii lomakkeen tiedot.
Prosessi, jossa käyttäjä tekee haun ja painaa "jatka"-painiketta, mutta haluaakin palata edelliselle sivulle, ei toimi. Edellinen sivu tyhjenee, ja kaikki haut pitää syöttää uudelleen.
- Paluu tuhoaa edellisen tiedon, Puskala tiivistää.
4. Kerralla näytetään vähän junia
Aikatauluhaussa näytetään kerralla vain kaksi tai kolme junaa. Jos haluaa vertailla aikatauluja, täytyy muistaa edelliset junat ulkoa.
- Se on kuormittavaa, kun kaikki olisivat mahtuneet samalle sivulle.
5. Hyvää matkaa-toivotus
Lippujen oston loppuvaiheessa VR toivottaa hyvää matkaa, vaikka asiakas ei ole edes saanut lippuja.
- VR:n näkökulmasta homma loppuu kun maksu on saatu, vaikkei matkustaja ole saanut lippujakaan."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011110514700153_uu.shtml177 ongelmaa VR:n verkkokaupassa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011110514700292_uu.shtml