Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #150 : Maaliskuu 04, 2014, 00:44:08 » |
|
Perjantaina 28.2 olin aamupäivällä katsomassa espoon asemalla turusta tullut intercity2 missä oli edo-ohjausvaunu,sr2 takana väljä puskureitten välissä kun vaunussta irroittivat jarrut niin sr2 jysähti vaunun vasten.
Ei kai se nyt parin sentin matkalla ihan kauheasti voi onnistua jysähtämään? Eihän siinä ehdi kiihdyttää juuri mihinkään vauhtiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #151 : Maaliskuu 04, 2014, 00:57:20 » |
|
No, tarkoitus olisi, ettei siinä ole edes sitä parin sentin rakoa. Eli löysäksi jätetty väli, harmillisesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 336
|
« Vastaus #152 : Marraskuu 15, 2015, 06:31:19 » |
|
Tuossa Edo havaintoketjussakin jo heitetty kysymys ilmaan että mihin kaikkeen näitä nyt on tulossa kun kaikki Edot on joskus valmiita..
Olen facen puolella jo itsekin mietiskellyt, itse pitäisin loogisimpana vaihtoehtona että nykyiset Rx ja Eds sisältävät rungot muutettaisiin muun IC-kalustontyyliseksi remontoimalla Eds:t Edfs:sksi ja hankkimalla vielä Rx:ien tilalle samanverran ERd-vaunuja. Rx:t saisivat jäädä sesonkijuniin ja varalle. Näin näitä IC-runkoja olisi sen noin 40 verran mitä on tällä hetkellä Edb-vaunuja+ Edfs+Eds vaunuja liikenteessä ja kuten myös Edoja pitäisi olla kun vaunut valmiita.
Sr2:t veturienkaan määrä ei tule jatkossa olemaan ongelma ohjausvaunurungoissa kun Sr3:t tilattu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Maija Raasakka
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 17
|
« Vastaus #153 : Joulukuu 16, 2015, 09:54:42 » |
|
Hetkinen, eli siis niitä junia, joissa on Edo kärjessä, ei vedäkään Edo vaan työntää perässä tuleva Sr2? Itse en ole tätä älynnyt, vaikka kyseisenlaisilla junilla runsaasti matkustan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #154 : Joulukuu 16, 2015, 10:15:54 » |
|
Hetkinen, eli siis niitä junia, joissa on Edo kärjessä, ei vedäkään Edo vaan työntää perässä tuleva Sr2? Itse en ole tätä älynnyt, vaikka kyseisenlaisilla junilla runsaasti matkustan.
Näin se on. Edo-junissa perässä oleva veturi on katsos ikäänkuin semmonen peräprutku.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #155 : Joulukuu 16, 2015, 13:17:52 » |
|
Tuossa Edo havaintoketjussakin jo heitetty kysymys ilmaan että mihin kaikkeen näitä nyt on tulossa kun kaikki Edot on joskus valmiita..
Olen facen puolella jo itsekin mietiskellyt, itse pitäisin loogisimpana vaihtoehtona että nykyiset Rx ja Eds sisältävät rungot muutettaisiin muun IC-kalustontyyliseksi remontoimalla Eds:t Edfs:sksi ja hankkimalla vielä Rx:ien tilalle samanverran ERd-vaunuja. Rx:t saisivat jäädä sesonkijuniin ja varalle. Näin näitä IC-runkoja olisi sen noin 40 verran mitä on tällä hetkellä Edb-vaunuja+ Edfs+Eds vaunuja liikenteessä ja kuten myös Edoja pitäisi olla kun vaunut valmiita.
Sr2:t veturienkaan määrä ei tule jatkossa olemaan ongelma ohjausvaunurungoissa kun Sr3:t tilattu.
Eivätkö Sr3:t ole Edo-yhteensopivia?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #156 : Joulukuu 16, 2015, 13:55:53 » |
|
Tuossa Edo havaintoketjussakin jo heitetty kysymys ilmaan että mihin kaikkeen näitä nyt on tulossa kun kaikki Edot on joskus valmiita..
Olen facen puolella jo itsekin mietiskellyt, itse pitäisin loogisimpana vaihtoehtona että nykyiset Rx ja Eds sisältävät rungot muutettaisiin muun IC-kalustontyyliseksi remontoimalla Eds:t Edfs:sksi ja hankkimalla vielä Rx:ien tilalle samanverran ERd-vaunuja. Rx:t saisivat jäädä sesonkijuniin ja varalle. Näin näitä IC-runkoja olisi sen noin 40 verran mitä on tällä hetkellä Edb-vaunuja+ Edfs+Eds vaunuja liikenteessä ja kuten myös Edoja pitäisi olla kun vaunut valmiita.
Sr2:t veturienkaan määrä ei tule jatkossa olemaan ongelma ohjausvaunurungoissa kun Sr3:t tilattu.
Eivätkö Sr3:t ole Edo-yhteensopivia? Ovat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 161
|
« Vastaus #157 : Helmikuu 08, 2016, 20:41:07 » |
|
Hetkinen, eli siis niitä junia, joissa on Edo kärjessä, ei vedäkään Edo vaan työntää perässä tuleva Sr2? Itse en ole tätä älynnyt, vaikka kyseisenlaisilla junilla runsaasti matkustan.
Näin se on. Edo-junissa perässä oleva veturi on katsos ikäänkuin semmonen peräprutku. Mitä? Eikös Edo-junia vedä Edo? Mitenkäs sitten nimittäin Edossa on kuljettaja ja perässä tulevassa Sr2:ssa ei? Edosta menee UIC-kaapelia pitkin tieto ohjauskäskyistä Sr2:teen. Sr2 noudattaa sitten niitä käskyjä mitä UIC-kaapelista tulee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #158 : Helmikuu 08, 2016, 22:31:31 » |
|
Nämä muodostavat keskenään junaväylän Pyry.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #159 : Helmikuu 09, 2016, 08:10:57 » |
|
Nämä muodostavat keskenään junaväylän Pyry.
Jonkunlainen ajatuskatkos tuli, tajusin kyllä myöhemmin tämän asian.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 336
|
« Vastaus #160 : Maaliskuu 11, 2016, 16:54:36 » |
|
Onko ollut uutispimennossa vai tuntuuko vain että mitään uusia vaunuja ei olisi vähään aikaan tullut Otanmäeltä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 105
|
« Vastaus #161 : Maaliskuu 11, 2016, 21:33:51 » |
|
Ei ole tullut. Seuraavaksi tulee Edm vaunuja 10 kpl kunhan valmistuu ja sitten heti perään Edoja 17 kpl.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aarni Mäkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #162 : Toukokuu 15, 2016, 21:10:48 » |
|
Sr2 vetureista siirtyy data Edoon. Edo ei ole siis veturi kuten vaikka moni luulee. Edo molemmissa päissä kuulostaa jo lättähattu meiningiltä . Tosin edot molempiin päihin ja Marsu keskelle oisi jo näky.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|