Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Suora juna Moskova-Pariisi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 107


« : Joulukuu 12, 2011, 21:43:09 »

Matka kestää 38,5 tuntia ja maksaa 330-1050 €.

http://en.rian.ru/world/20111212/170184370.html
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Joulukuu 13, 2011, 00:02:15 »

Matkustajamäärät ovat olleet ihan hyvät, täyttöaste luokkaa 80%. Tosin, näin vain välillä Moskova-Berliini. Pariisin ja Saksan välisellä osuudella tyypillinen matkustajamäärä on ollut luokkaa viitisen henkilöä per junavuoro. Tämän on kertonut Saksan vorkissa, DSO:lla, aktiivinen junamatkoihin erikoistuneen matkatoimiston työntekijä, joka on koneeltaan näitä varaustilanteita kuikuillut. Kaiken kaikkiaan yhteys on siis ollut varsin totaalinen floppi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 107


« Vastaus #2 : Joulukuu 13, 2011, 00:27:05 »

^ Huh Artikkelissa mainitaan junan olevan loppuunmyyty vuoden loppuun saakka. Ja eiköhän ole hieman aikaista puhua totaalisesta flopista kun ensimmäinen juna on vielä matkallaan.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Joulukuu 13, 2011, 00:55:56 »

^ Huh Artikkelissa mainitaan junan olevan loppuunmyyty vuoden loppuun saakka. Ja eiköhän ole hieman aikaista puhua totaalisesta flopista kun ensimmäinen juna on vielä matkallaan.

Loppuunmyytyhän se onkin, jos junan saapuessa EU:n alueelle junan paikoista 100% on käytössä. Merkityksellistä tässä onkin, että näistä matkustajista luokkaa 90% jää pois junasta varsin pian sen jälkeen, kun juna on saapunut EU:n alueelle. Loppumatkan Pariisiin juna ajaakin sitten lähes tyhjänä. Mutta saa nähdä, ehkä tämä juna saa kuin saakin vielä matkustajia Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2202


« Vastaus #4 : Joulukuu 13, 2011, 13:22:42 »

DB:n lehdistötiedotteen mukaan matka-aika on 37 tuntia (EuroNight 452/453 bzw. D 23/24)  http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/presse/presseinformationen/ubh/h20111213.html

Onkohan kyse samasta junasta kuin tässä muussa keskustelussa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Joulukuu 13, 2011, 14:02:21 »

DB:n lehdistötiedotteen mukaan matka-aika on 37 tuntia (EuroNight 452/453 bzw. D 23/24)  http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/presse/presseinformationen/ubh/h20111213.html

Onkohan kyse samasta junasta kuin tässä muussa keskustelussa.

Kyllä on. Junanumerot sekä artikkelissa annettu informaatio täsmäävät - joskin DB:n edustaja antaa taas kerran ymmärtää asioiden olevan eri tavoin kuin ne oikeasti ovat. "Saksan maaperällä junasta huolehtii DB" tarkoittaa oikeasti "Saksan maaperällä vetopalvelut tarjoaa DB". Mukana on toki todennäköisesti myös DB:n konduktööri, mutta suurin osa matkustajia häntä tuskin lainkaan näkee. Siksi tämän asian ylpeä ilmoittaminen on vähän huvittavaa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #6 : Joulukuu 13, 2011, 14:42:05 »

Tilannehan on siis sama kuin "Tolstoista huolehtii Suomen maaperällä VR". Tämän ilmoittamisen ylpeys ja sen huvittavuus toki riippuu katsantokannasta. Hymyilee
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2012, 14:14:03 »

^ Huh Artikkelissa mainitaan junan olevan loppuunmyyty vuoden loppuun saakka. Ja eiköhän ole hieman aikaista puhua totaalisesta flopista kun ensimmäinen juna on vielä matkallaan.

Viimeisen kuukauden aikana junan matkustajamääräksi välillä Mannheim-Pariisi on vakiintunut noin 5-10. Mannheim-Pariisi -välin tutkiminen on järkevää siksi, että Mannheimiin asti Moskovasta on päässyt ennenkin ihan järkevästi ja pääsee yhä muillakin junilla, jotka eivät myöskään ole läheskään loppuunmyytyjä.
Saa nähdä, miltä junan täyttöaste näyttää kesän puolella Hymyilee
Junalla voi periaatteessa matkustaa myös EU:n sisäisiä kansainvälisiä matkoja, mutta lippujen ostaminen niille on vaivalloista - siihen kun kykenee vain RŽD sekä ehkä matkatoimistot, joilla on suora yhteys RŽD:n lippujärjestelmään. Netistä ostettaessa esim. välin Mannheim-Varsova lippu on noudettava itse Venäjältä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #8 : Helmikuu 08, 2012, 19:26:46 »

Junalla voi periaatteessa matkustaa myös EU:n sisäisiä kansainvälisiä matkoja, mutta lippujen ostaminen niille on vaivalloista - siihen kun kykenee vain RŽD sekä ehkä matkatoimistot, joilla on suora yhteys RŽD:n lippujärjestelmään. Netistä ostettaessa esim. välin Mannheim-Varsova lippu on noudettava itse Venäjältä.
Onkohan mahdollista ostaa tuollainen lippu? Kehitys on kuulemma mennyt Venäjällä jo sen verran eteenpäin, ettei netistä ostettuja lippuja välttämättä edes tarvitse enää lunastaa mistään kuten vielä jokin aika sitten. Lipun voi maksaa luottokortilla ja ilmeisesti jopa vain pelkkää passin viivakoodia näyttämällä pääsisi nykyään junaan. Itse en ole vielä kokeillut, mutta kaverit ovat.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #9 : Helmikuu 08, 2012, 20:18:50 »

Junalla voi periaatteessa matkustaa myös EU:n sisäisiä kansainvälisiä matkoja, mutta lippujen ostaminen niille on vaivalloista - siihen kun kykenee vain RŽD sekä ehkä matkatoimistot, joilla on suora yhteys RŽD:n lippujärjestelmään. Netistä ostettaessa esim. välin Mannheim-Varsova lippu on noudettava itse Venäjältä.
Onkohan mahdollista ostaa tuollainen lippu? Kehitys on kuulemma mennyt Venäjällä jo sen verran eteenpäin, ettei netistä ostettuja lippuja välttämättä edes tarvitse enää lunastaa mistään kuten vielä jokin aika sitten. Lipun voi maksaa luottokortilla ja ilmeisesti jopa vain pelkkää passin viivakoodia näyttämällä pääsisi nykyään junaan. Itse en ole vielä kokeillut, mutta kaverit ovat.

Kokeilin pari päivää sitten RŽD:n sivuilla eri yhteysvälejä. Esim. välille Mannheim HBf - Varsova oli tarjolla hinta, samoin välille Pariisi-Mannheim. Maiden sisäisille väleille, kuten Mannheim-Berliini, hinta oli 0.0 ruplaa ja ostotapahtuma keskeytyi virheeseen. Asemien kaivaminen esiin RŽD:n aikatauluhausta oli oma taiteenlajinsa. Esim. Berliinin kohdalla pitää osata valita kahdesta vaihtoehdosta jälkimmäinen eli se, jonka koodinumero loppuu ykköseen...
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Suora juna Moskova-Pariisi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina