Eli jos olivat paikallisia, niin tiesivät, että juna kulkee ehkä kerran päivässä, ei koskaan tähän aikaan, eikä varsinkaan lauantaisin. - Tuon mainitun edellisen onnettomuuden jälkeen satuin aika tuoreeltaan paikalle. Kukkia oli tuotu onnettomuuspaikalle, joita varikset olivat yöllä levitelleet radan varteen. Kylmä käsi kouraisi ilkeästi.
Varikset levitelleet kukkia onnettomuuspaikalle?
Tällaisia "vakituisia" onnettomuuspaikkoja on ollut. Oli tapahtunut useita onnettomuuksia, eikä sittenkään ollut halukkuutta turvallisuuden parantamiseen. Vaikka asiaa oli ajettu. Tällainen paikka oli Maariassa, Turun lähellä.
On havaittu, onnettomuusjälkiä seuratessa, että auringon paistaessa autokuskin silmiin, junaa ei tule. PAM! Yksi tällainen paikka oli Kevolassa tasoristeys varoituslaittein. Kesäisin, myöhemmin iltapäivällä, kun aurinko alkoi laskea ja tien suunta sopiva. Ja ei tähän aikaan junaa tule. PAM!
Sitten pimeässä, lumipyryn vallitessa, pikajuna, jossa tavaravaunuja perässä. PAM! Talola var.lait. Slo- po- välillä. (Relekoppikin nurin ainakin 2 eri kertaa.) Viimeiseksi sattunut: Taksi romuksi, ratapenkallla vasu, jossa kapaloikäinen lapsi vahingoittumattomana!
Näissä tasoristeyksissä varoituslaitteet toimineet normaalisti! Poisluettuna Maaria, jossa oli vartioimattomat tasoristeykset