ETUSIVU
KALENTERI
HAKU
OHJEET
Resiina-lehti
Museojunat
Keskustelu
Vaunut.org
Info
•
Yhteystiedot
Muista minut!
Unohtuiko salasana?
Rekisteröidy!
Resiina
Rautatiet ja harrastus
|
Kalusto
| Aihe:
IC-rungot
|
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 134
IC-rungot
«
:
Tammikuu 10, 2012, 00:55:06 »
Vielä muutama uusi Ed-vaunu ja muutettu Edb-vaunu liikenteeseen. Minkälaisia vakio runkoja sen jälkeen mahtaa olla? kokoonpano ja paljonko niitä on ja sit vielä vara vaunut. Listasin tähän vaihtoehtoja. Paremmin tietävät voi kertoa luku määriä tai sit, jos ei niitä ole ollenkaan. Tai on jotain muunlaisia kokoonpanoja.
Ed+Edb+Eds+Rx+Expt+Ex+Ex
Ed+Edb+Eds+Rx+Expt+Ex+Ex+Ex
Ed+Edb+Edfs+Rk+Expt+Ex+Ex
Ed+Edb+Edfs+Rk+Expt+Ex+Ex+Ex
Ed+Ed+Edb+Edfs
Ed+Ed+Ed+Edb+Edfs
Rk=11
Rx=12
Ex=44
Expt=18
Ed=68
Eds=12
Edfs=31
Edb=39
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1094
Vs: IC-rungot
«
Vastaus #1 :
Tammikuu 10, 2012, 07:01:35 »
Kyllähän Edb vaunut yleensä siellä Hesan päässä ovat eikä keskellä junaa. Paitsi esim 55:ssä silloin, kun pari vaunua jätetään Tampereelle.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
Vs: IC-rungot
«
Vastaus #2 :
Tammikuu 10, 2012, 08:59:29 »
InterCity
-junien vakiokokoonpano on:
<- Stadi
Kehä III ->
Edb + Ed + Edfs/Eds + Rk/Rx + Ex + Expt
Mikäli junassa on Edfs ravintolapalvelut hoitaa Rk.
Mikäli junassa on Rx palveluvaununa toimii Eds.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
Vs: IC-rungot
«
Vastaus #3 :
Tammikuu 10, 2012, 09:57:28 »
Nelivaunuinen "perus-IC²" sen sijaan taitaa alkaa olla vähitellen harvinaisempi, kuin esimerkiksi viisivaunuinen.
tallennettu
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 134
Vs: IC-rungot
«
Vastaus #4 :
Tammikuu 10, 2012, 11:06:18 »
Ok. Onko noita IC1-runkoja enempää kuin 18 kappaletta, kun Expt-vaunuja ei ole enempää? Mitä vaunuja niihin laitetaan lisää, jos niitä tarvitaan? Ed tai Ex ja mihin väliin ne sijoitetaan.
Edr-vaunujen tulon jälkeen Rk-vaunut taitavat lähteä naulatehtaalle. Ja mahdollisesti ravintola palvelut lisääntyvät IC2 junienkin puolelle.
Edo-ohjausvaunut varmaankin ottavat sen neljännen ja viidennen vaunun paikan ja vapauttaa Ed-vaunun muualle. Edo-ohjausvaunuja tuskin käytetään Rovaniemen, Oulun ja Joensuun junissa, kun matkalla ei ole junan kääntöä. Turun ja Tampereen IC2 junat varmaankin saavat sen peräänsä. Niissä kumminkin tulee monta veturin vaihtoapäivisin. Eikö se kuitenkin maha tulla Helsingin pään vaunuksi.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
Vs: IC-rungot
«
Vastaus #5 :
Tammikuu 10, 2012, 11:37:24 »
Lainaus käyttäjältä: Marko Manninen - Tammikuu 10, 2012, 11:06:18
Mitä vaunuja niihin laitetaan lisää, jos niitä tarvitaan? Ed tai Ex ja mihin väliin ne sijoitetaan.
Havaintojen perusteella sanoisin, että "aina" Helsingin aseman näkökulmasta pohjoispäähän.
tallennettu
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
Rautatiet ja harrastus
|
Kalusto
| Aihe:
IC-rungot
|
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Ajankohtaiset
-----------------------------
=> Havainnot
=> Uutiset
=> Tapahtumat
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Junakuvaus
=> Kalusto
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiinan nettisivusto
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Yleinen keskustelu
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiina-lehti
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Radat ja laitteet
=> Ulkomaat
=> Kääntöpöytä
-----------------------------
Muut aiheet
-----------------------------
=> Osto- ja myyntipalsta
=> Sivuraide
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Pienoisrautatiet
Powered by SMF
|
SMF © 2006-2008, Simple Machines
| ©
2025 Resiina
Ladataan...