Tr1 1060, joka sijaitsee Epping-Ongar Railway:llä Englannissa, uhkaa mennä romuksi. Veturi sijaitsee hankalasti paikalla, jonka yli tullaan vetämään 6,5 mailin mittaisen museoradan jatkon osuus.
Samalla alueella sijaitseva Hr1 1016 ei ole välittömässä vaarassa, joskin kaipaisi talkooapua veturin ulkoisen ehostamisen suhteen - tässä muuten varmastikin hyvä tilaisuus innokkaille talkoolaisille täältä Suomesta. Voisin kuvitella paitsi avun ehostamiseen kelpaavan kaukaisilta vierailta niin myös majoituksen talkoolaisille järjestyvän. Mutta mitään en tietenkään ulkopuolisena voi luvata; näinhän tuo täällä meillä ainakin menisi, tule talkoisiin niin me tarjoamme nukkumasijan.
Jos jotakuta kiinnostaa Tr1 1060 pelastaminen tai talkooapu Hr1 1016:lle, niin tuon nettiosoitteen kautta löytyy Simon Hanney:n yhteystiedot! Myös minä voin tarvittaessa auttaa.
It is “ready to go”, and is being offered at current scrap value, as one non-divisible lot on a “sold as seen and where lying” basis, complete with tender (and possibly the coupling rods… if we locate them in the long grass!).
Further to previous leads going cold, time is now not on our side, and the locomotive urgently needs to be re-homed within the next month to avoid the very real risk of being cut up. We would be very interested to hear from any of your readers that might be interested in purchasing the locomotive, but as mentioned, to avoid disappointment I would suggest they do not hesitate in coming forward.
Simon Hanney
General Manager, Epping-Ongar Railway
Railway Switchboard: 01277 365200
http://www.eorailway.co.uk/