Henkilöliikennättökö mahdollisesti? mielestäni täysin kannattamaton ajatus. Ajatellen esim matkustajamääriä.
Ei välttämättä, koska rata kulkee viljavan Suupohjan läpi, ja matkan varrella on isojakin pitäjiä.
Radan läpäisemissä kunnissa asuu n. 60000 ihmistä, jos Seinäjokea ei lasketa. Lisäksi rata palvelisi Kristiinankaupunkia ja Karijokea, n. 8500 as.
Kalustona 1xDm12, 4 h kierrosaika ja päivä käyntiin Kaskisista aamujunalla Seinäjoelle ja päivän päätteeksi takaisin Kaskisiin. Moottorivaunu ehtisi ajamaan neljä vuoroparia päivässä, kahdessa työvuorossa. Lisäksi voisi olla perusteltua ajaa Kauhajoen ja Seinäjoen välistä pendeliä toisella moottorivaunulla, tai sitten yhdellä moottorivaunulla aamulla ja iltapäivällä ainoastaan Kauhajoen ja Seinäjoen väliä, mutta käydä yhden vuoroparin verran Kaskisissa päiväseltään (ja mahdollisesti vielä ehtoolla hakemaan Kaskisissa käyvät matkailijat takaisin Seinäjoelle).
Kauhajoen asemalta keskustaan tarvittaisiin syöttöbussi, koska asema on muutaman kilometrin päässä keskustasta.
Pysähdyspaikkoina voisi olla ainakin:
Kaskinen - Kaskö
Närpiö - Närpes
Perälä
Teuva - Östermark
Kauhajoki
Kurikka
Koskenkorva
Ilmajoki - Ilmola
Ahonkylä
Jouppi / Seinäjoki-Läntinen
Seinäjoki
Jätin tarkoituksella välistä muutaman ehkä-potentiaalisen seisakkeen, koska rinnakkainen maantie on olemassa, ja lähimmälle asemalle pyörämatka.