Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #100 : Lokakuu 10, 2012, 15:41:16 » |
|
MAL sopimusluonnos vuoksi 2013 - 2015 on nyt lähetty Tampereen kaupunkiseudun kuntiin käsiteltäväksi ja tarkoitus on saada yhteinen sopimus aikaseksi valtion kanssa vuoden loppuun mennessä. Eli nyt kunnat ja valtuutetut voivat sitten ottaa kantaa tähän sopimusluonnokseen, joka toteutuessaan tuo raitiotien Tampereelle ja lähijunat radan varren kuntiin. Näin voi sanoa kun katsoo vuosien 2011-2012 MAL sopimuksen toteutumista.... http://www.tampereenseutu.fi/ajankohtaista/?x1536247=2260513sopimusluonnoshan löytyy jo tältä sivustolta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #101 : Lokakuu 10, 2012, 15:53:06 » |
|
Voi Helvetti millaista mössöä. Eikö maassa ole yhtään järkevää virkamiestä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #102 : Lokakuu 10, 2012, 18:24:48 » |
|
Voi Helvetti millaista mössöä. Eikö maassa ole yhtään järkevää virkamiestä?
Kappas, se koira älähti johon kalikka kalahti... Miksi tuot henkilökohtaiset ongelmasi tänne ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #103 : Lokakuu 11, 2012, 17:45:40 » |
|
Miten sitova tämä sopimus on kun, päätös tehdään nykyisissä valtuustoissa. Ja uudet valtuustot aloittavat ensi vuoden alusta ettei tule mahdollisesti vääriä päätöksiä, Joita puidaan esim hallinto-oikeudessa.
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2012, 22:06:36 kirjoittanut Jyrki Talvi »
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #104 : Lokakuu 11, 2012, 18:09:12 » |
|
Miten sitova tämä sopimus on kun, päätös tehdään nykyisissä valtuustoissa. Ja uudet valtuustot aloittavat ensi vuoden alusta ettei tule mahdollisesti vääriä päätöksiä, Joita puidaan esim hallinto-oikedessa.
Vapaaehtoistahan tämä yhteistyö on kaupunkiseudulla, ja voihan se murentua kun ei ole pakkoa. Ja samoin valtion kanssa. Mutta toisaalta kun Valtio lupaa rahaa, niin eiköhän kunnissa löydy ymmärrystä. Ja kaikki sopimukset, voidaan aina muuttaa/purkaa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #105 : Marraskuu 17, 2012, 12:13:58 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #106 : Joulukuu 06, 2012, 10:52:34 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #107 : Joulukuu 08, 2012, 19:42:20 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #108 : Joulukuu 09, 2012, 18:51:33 » |
|
Kyseessä on vasta pilotti, vastaavanlaisia kokeiluja on menossa myös muualla JOLILAn alueella.
Esim. Joustavan seutulipun kokeilu, joka on vain Ylöjärveläisten käytössä.
Ja näyttää olevan tosi byrokraattista tuon lipun hankinta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #113 : Huhtikuu 23, 2013, 08:34:43 » |
|
Tampereella on alkanut matkakeskuksen suunnittelu, tosin nyt puhutaan asemakeskuksesta.
Kyllä rahaa tuntuu löytyvän kaikenmaailman turhiin suunnitelmiin samalla kun kaupunki leikkaa mm. sosiaalimenojaan monella sektorilla. Budjetti on kymmeniä miljoonia pakkasella ja silti rahaa syydetään turhuuteen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #114 : Huhtikuu 23, 2013, 11:58:45 » |
|
Jos sanonta:" hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty" pitäisi paikkansa, kaikki olisi jo valmista, mutta kun ei ole. Eräässäkin kunnassa joka budjetissa oli vuosikaudet määräraha erään liikenneväylän toteuttamiseksi, eikä suunnittelua tietenkään kilpailutettu, vaan rahan sai aina sama taho. Koskaan ei tullut mitään valmista, ja tuskin olikaan tarkoitus saada valmista, mutta hyvä veli tarvitsi avustusta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 244
|
« Vastaus #115 : Huhtikuu 23, 2013, 15:46:26 » |
|
Tampereella on alkanut matkakeskuksen suunnittelu, tosin nyt puhutaan asemakeskuksesta. Taitaa kansi jatkua Sorin sillalta koko aseman ja ratapihan yli, eli nyt suunnitellaan koko ratapihan kattamista.
Mitä, nyt jo ? Tampereella matkakeskuksesta on puhuttu jo 80-luvulta lähtien, mutta mitään ei ole saatu aikaiseksi. Olisi vissiin tarvinnut hakea mallia Jyväskylästä, tai jostain muualta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #116 : Huhtikuu 23, 2013, 15:55:01 » |
|
Tampereella on alkanut matkakeskuksen suunnittelu, tosin nyt puhutaan asemakeskuksesta.
Kyllä rahaa tuntuu löytyvän kaikenmaailman turhiin suunnitelmiin samalla kun kaupunki leikkaa mm. sosiaalimenojaan monella sektorilla. Budjetti on kymmeniä miljoonia pakkasella ja silti rahaa syydetään turhuuteen Turha , ei kai. Siirtää taas paljon ihmisiä julkiseen liikenteeseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #117 : Huhtikuu 23, 2013, 16:47:10 » |
|
Turha , ei kai. Siirtää taas paljon ihmisiä julkiseen liikenteeseen.
Eihän tuota ole suunniteltu kuin vissiin viimeiset 30 vuotta .... ainoat jotka ovat hyötyneet ovat erinäiset suunnittelufirmat
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #118 : Huhtikuu 23, 2013, 17:52:59 » |
|
Mieleeni nousi pieni piru...mieleni tekisi nostaa julkinen juttu siitä, miksi tehdään matkakeskusta/asemakeskusta, KUN kerran OIKORATA tulee ja junaliikenne siirtyy pois Tampereen keskustasta.
Ihan turha rojekti. Mää kirjotan aamulehtee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #119 : Huhtikuu 23, 2013, 21:25:44 » |
|
Mieleeni nousi pieni piru...mieleni tekisi nostaa julkinen juttu siitä, miksi tehdään matkakeskusta/asemakeskusta, KUN kerran OIKORATA tulee ja junaliikenne siirtyy pois Tampereen keskustasta.
Ihan turha rojekti. Mää kirjotan aamulehtee.
Eikös tavaraliikenne ole tarkoitus saada pois keskustasta, ei henkilöliikenne? Sinänsä tämä matkakeskushomma on ollut melkoinen soppa jo vuosia...nyt kun ylöjärvikin haluaa ratikan, eikä lähijunia, on homma entistä turhempi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #120 : Huhtikuu 23, 2013, 23:04:25 » |
|
Kyllä matkustajaliikenteenkin siirtämisestä "oiko"radalle on puhuttu. Ja että Helsingistä tulevat junat ajavat Tampere-Pirkkalan lentokentälle ja sieltä sitten "oiko"rataa pohjoiseen, käymättä lainkaan Tampereen asemalla.
Tämä kuvaa aika hyvin Aamulehdessä julkaistujen, asiaa koskevien juttujen tasoa ja asiantuntemusta. Eli vitsi, vitsi, ei tule "oiko"rataa eikä tavaraliikennekään muutu minnekään.
Tämä on tullut jo tamperelaisten rakennusliikkeidenkin mieleen, että näin tulee käymään, ja niinpä viikko sitten Aamulehdessä oli koko sivun juttu aiheesta "järjestelyratapiha voitaisiin siirtää pois Tampereelta JO ENNEN oikoradan tuloa" ja paikaksi oli keksitty Akaan Toijala. Sitten oli haastateltu lähiseudun asukkaita ja saatu heiltä lausunto, että asuinalue voisi olla kivemman näköinen kuin järjestelyratapiha.
Kyllä tuon takia jo kannattaa ratapiha siirtää pois, ihan mihin tahansa jos kerran sillä saadan kivemmat näkymätkin.
Muistaakseni nyt kevään aikana pitäisi syntyä mainitun "oiko"radan tarveselvitys, jossa tullaan selvittämään, että mokomalle kiertoradalle ei ole eikä tule olemaan tarvetta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #121 : Huhtikuu 24, 2013, 07:05:12 » |
|
Tämä on tullut jo tamperelaisten rakennusliikkeidenkin mieleen, että näin tulee käymään, ja niinpä viikko sitten Aamulehdessä oli koko sivun juttu aiheesta "järjestelyratapiha voitaisiin siirtää pois Tampereelta JO ENNEN oikoradan tuloa" ja paikaksi oli keksitty Akaan Toijala. Sitten oli haastateltu lähiseudun asukkaita ja saatu heiltä lausunto, että asuinalue voisi olla kivemman näköinen kuin järjestelyratapiha.
Niin, ja mihin tarvitaan uusia järjestelyratapihoja? VR on kuitenkin muuttamassa omaa tavaraliikennettä vain pendelöintijuniin, ihan vaan hinnoittelemalla kaiken muun tavaraliikenteen ulos. Tavarajunat kulkenee tulevaisuudessa entistä enemmän suoraan pisteestä A pisteeseen B. Tosin viimeaikaisten teollisuuden supistusten jälkeen enemmistö vaunuista seisoo pisteessä A tai B, odottelemassa romutusta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #122 : Huhtikuu 24, 2013, 10:44:20 » |
|
Juuri näin! Uusille järjestelyratapihoille tuskin on tarvetta rautatieliikenteen näkökulmasta.
Tamperelaiset rakennusliikkeet saisivat tietenkin kuitattua 300Me-1000Me siitä, että rakentaisivat nykyisen järjestelyratapihan paikalle kovan rahan asuntoja, mutta pitäisikö valtion ihan oikeasti sijoittaa 1000Me siihen, että ratapiha siirretään pois?
Ei kai nyt sentään. Mutta jos luet Aamulehteä, jäät aika helposti siihen käsitykseen, että näin pitäisi tehdä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #123 : Huhtikuu 24, 2013, 13:20:42 » |
|
Jos odotettavissa oleva maan arvonnousu on riittävää, voidaan rakennusliikkeelle antaa tehtäväksi rakentaa se uusi ratapiha, jolloin rakennusliike saisi temmellyskentäkseen ja omistukseensa nykyisen ratapihan. Saattaisi olla rakennusliikkeelle kaikesta huolimatta kannattava investointi, jos maankäytön tehokkuus pidetään hyvin korkeana ja asunnot laadukkaina. Sijainti nimittäin on erinomainen. Tosin... Miten se ratapiha voi mitenkään maksaa miljardia? Sehän on yhtä paljon kuin länsimetro! Tässä tapauksessa rakennusliikkeellä olisi motivaatiota olla tekemättä projektista hyperkallista, joten jos se saisi pitää kulunsa salaisina, se voisi hyvinkin onnistua hoitamaan tuon projektin riittävän halvalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1392
|
« Vastaus #124 : Huhtikuu 24, 2013, 18:45:36 » |
|
Oikorata on tarkoitettu vain tavaraliikenteelle ja siinä myös tarpeellinen mutta vasta maakuntakaava asteella.
Henkilöliikennettähän varten matkakeskus rakennetaan, samalla voidaan kuopata aseman laitureiden kattaminen, kun nyt tässä tapauksessa koko asema-alue peitetään kannella aina Sorin sillallta aina pajakadulle saakka.
Vihdoinkin ajateltaisiin myös junien käyttäjiä.
Jari
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|