Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #100 : Lokakuu 10, 2012, 15:41:16 »


MAL sopimusluonnos vuoksi 2013 - 2015 on nyt lähetty Tampereen kaupunkiseudun kuntiin käsiteltäväksi ja tarkoitus on saada yhteinen sopimus aikaseksi valtion kanssa vuoden loppuun mennessä. Eli nyt kunnat ja valtuutetut voivat sitten ottaa kantaa tähän sopimusluonnokseen, joka toteutuessaan tuo raitiotien Tampereelle ja lähijunat radan varren kuntiin. Näin voi sanoa kun katsoo vuosien 2011-2012 MAL sopimuksen toteutumista....

http://www.tampereenseutu.fi/ajankohtaista/?x1536247=2260513

sopimusluonnoshan löytyy jo tältä sivustolta
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #101 : Lokakuu 10, 2012, 15:53:06 »

Voi Helvetti millaista mössöä. Eikö maassa ole yhtään järkevää virkamiestä?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #102 : Lokakuu 10, 2012, 18:24:48 »

Voi Helvetti millaista mössöä. Eikö maassa ole yhtään järkevää virkamiestä?

Kappas, se koira älähti johon kalikka kalahti...

Miksi tuot henkilökohtaiset ongelmasi tänne ?
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #103 : Lokakuu 11, 2012, 17:45:40 »

Miten sitova tämä sopimus on kun, päätös tehdään nykyisissä valtuustoissa. Ja uudet valtuustot aloittavat ensi vuoden alusta ettei tule mahdollisesti vääriä päätöksiä, Joita puidaan esim hallinto-oikeudessa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2012, 22:06:36 kirjoittanut Jyrki Talvi » tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #104 : Lokakuu 11, 2012, 18:09:12 »

Miten sitova tämä sopimus on kun, päätös tehdään nykyisissä valtuustoissa. Ja uudet valtuustot aloittavat ensi vuoden alusta ettei tule mahdollisesti vääriä päätöksiä, Joita puidaan esim hallinto-oikedessa.

Vapaaehtoistahan tämä yhteistyö on kaupunkiseudulla, ja voihan se murentua kun ei ole pakkoa. Ja samoin valtion kanssa. Mutta toisaalta kun Valtio lupaa rahaa, niin eiköhän kunnissa löydy ymmärrystä.

Ja kaikki sopimukset, voidaan aina muuttaa/purkaa...
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #105 : Marraskuu 17, 2012, 12:13:58 »

nyt se sitten alkaa, eli ensi vuonna.... vaikkakin pienimuotoisena

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_newssite%2FAMLayout&cid=1194777818388&p=1194596113763&packedargs=packedargs%3DAMArticleCommentThreadDetails%25253AcurrentPage%253D1&pagename=KALWrapper

Jännä että asiasta uutisoi HS paperiversiossaan, ei sähköisenä. Aamulehtikin vain lainasi HS:n uutista ?

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #106 : Joulukuu 06, 2012, 10:52:34 »


Kesäkuun alkuun mennessä alkava kokeilu sisältää kaksi lippua, käytännössä Nokian ja Lempäälän seutulipun hankkijat saavat ilmaisen VR kausilipun Frenckelin asiakaspalvelusta. JOLILA on tehnyt asiasta päätöksen 5.12 kokouksessa (http://ktweb.tampere.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/pk_asil.htm?+elin=JOLILA&pvm=5%2e12%2e2012%2010%3a00%3a00)

http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194781340018/artikkeli/kokeilu+seutulippu+laajenee+kesaan+mennessa+nokialla+ja+lempaalassa+pysahtyviin+juniin.html

Ja kokeilussa käyttäjä voi käyttää myös IC junia, jotka pysähtyvät Lempäälässä ja Nokialla. Mutta ei koske vielä tamperelaisia.

http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/etusivu/seutulippu-laajenee-nokialla-ja-lempaalassa-pysahtyviin-juniin-ensi-kesaan-mennessa.html
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #107 : Joulukuu 08, 2012, 19:42:20 »


Kesäkuun alkuun mennessä alkava kokeilu sisältää kaksi lippua, käytännössä Nokian ja Lempäälän seutulipun hankkijat saavat ilmaisen VR kausilipun Frenckelin asiakaspalvelusta. JOLILA on tehnyt asiasta päätöksen 5.12 kokouksessa (http://ktweb.tampere.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/pk_asil.htm?+elin=JOLILA&pvm=5%2e12%2e2012%2010%3a00%3a00)

http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194781340018/artikkeli/kokeilu+seutulippu+laajenee+kesaan+mennessa+nokialla+ja+lempaalassa+pysahtyviin+juniin.html

Ja kokeilussa käyttäjä voi käyttää myös IC junia, jotka pysähtyvät Lempäälässä ja Nokialla. Mutta ei koske vielä tamperelaisia.

Miksi ei koske Tamperelaisia? Eikö myös Nokialla ja myös Lempäälässä ole runsaasti työpaikkoja..
http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/etusivu/seutulippu-laajenee-nokialla-ja-lempaalassa-pysahtyviin-juniin-ensi-kesaan-mennessa.html
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #108 : Joulukuu 09, 2012, 18:51:33 »


Kyseessä on vasta pilotti, vastaavanlaisia kokeiluja on menossa myös muualla JOLILAn alueella.

Esim. Joustavan seutulipun kokeilu, joka on vain Ylöjärveläisten käytössä.

Ja näyttää olevan tosi byrokraattista tuon lipun hankinta.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #109 : Helmikuu 09, 2013, 08:55:52 »


sopimusluonnos Liikenneministeriön, VR:n ja Tampereen kaupungin välillä on julkaistu Jolilan esityslistalla 13.2.2013.

http://ktweb.tampere.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/epj_asil.htm?+elin=JOLILA&pvm=13.2.2013%2016%3a00%3a00

Tällä kertaa VR:n ja Liikenneministeriön sopimus on julkinen ?


* seutuliikennevrsopimus.pdf (52.46 kilotavua - ladattu 370 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #110 : Helmikuu 09, 2013, 12:17:34 »

ja myös MAL sopimus valtion ja kuntien välillä on allekirjoitettu. Sekä hyväksytty kaikissa kunnissa valtuustoissa.

http://www.tampereenseutu.fi/ajankohtaista/?E1536247=/%40News/2358216

http://www.lvm.fi/web/fi/uutinen/-/view/4139659

Sopimuksen mielenkiintoisia kohtia ovat 23,24,25 sekä 29
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2013, 15:53:39 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #111 : Huhtikuu 13, 2013, 09:53:09 »


Ylöjärvi vaihtanee lähijunan ratikkaan ? Kaupunginvaltuuston esityslista 18.4.2013

http://www2.ylojarvi.fi/Dynasty/kokous/20132323.HTM
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #112 : Huhtikuu 23, 2013, 06:08:50 »

 
Tampereella on alkanut matkakeskuksen suunnittelu, tosin nyt puhutaan asemakeskuksesta.
Taitaa kansi jatkua Sorin sillalta koko aseman ja ratapihan yli, eli nyt suunnitellaan koko ratapihan kattamista.


http://www.tampere.fi/liikennejakadut/ajankohtaista/6FwLKjYei.html

tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #113 : Huhtikuu 23, 2013, 08:34:43 »


Tampereella on alkanut matkakeskuksen suunnittelu, tosin nyt puhutaan asemakeskuksesta.
 

Kyllä rahaa tuntuu löytyvän kaikenmaailman turhiin suunnitelmiin samalla kun kaupunki leikkaa mm. sosiaalimenojaan monella sektorilla. Budjetti on kymmeniä miljoonia pakkasella ja silti rahaa syydetään turhuuteen
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #114 : Huhtikuu 23, 2013, 11:58:45 »

Jos sanonta:" hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty" pitäisi paikkansa, kaikki olisi jo valmista, mutta kun ei ole.
Eräässäkin kunnassa joka budjetissa oli vuosikaudet määräraha erään liikenneväylän toteuttamiseksi, eikä
suunnittelua tietenkään kilpailutettu, vaan rahan sai aina sama taho. Koskaan ei tullut mitään valmista, ja tuskin
olikaan tarkoitus saada valmista, mutta hyvä veli tarvitsi avustusta.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #115 : Huhtikuu 23, 2013, 15:46:26 »


Tampereella on alkanut matkakeskuksen suunnittelu, tosin nyt puhutaan asemakeskuksesta.
Taitaa kansi jatkua Sorin sillalta koko aseman ja ratapihan yli, eli nyt suunnitellaan koko ratapihan kattamista.

Mitä, nyt jo ?  Hymyilee leveästi

Tampereella matkakeskuksesta on puhuttu jo 80-luvulta lähtien, mutta mitään ei ole saatu aikaiseksi. Olisi vissiin tarvinnut hakea mallia Jyväskylästä, tai jostain muualta.  Virnistää
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #116 : Huhtikuu 23, 2013, 15:55:01 »


Tampereella on alkanut matkakeskuksen suunnittelu, tosin nyt puhutaan asemakeskuksesta.
 

Kyllä rahaa tuntuu löytyvän kaikenmaailman turhiin suunnitelmiin samalla kun kaupunki leikkaa mm. sosiaalimenojaan monella sektorilla. Budjetti on kymmeniä miljoonia pakkasella ja silti rahaa syydetään turhuuteen


Turha , ei kai. Siirtää taas paljon ihmisiä julkiseen liikenteeseen.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #117 : Huhtikuu 23, 2013, 16:47:10 »



Turha , ei kai. Siirtää taas paljon ihmisiä julkiseen liikenteeseen.

Eihän tuota ole suunniteltu kuin vissiin viimeiset 30 vuotta .... ainoat jotka ovat hyötyneet ovat erinäiset suunnittelufirmat
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #118 : Huhtikuu 23, 2013, 17:52:59 »

Mieleeni nousi pieni piru...mieleni tekisi nostaa julkinen juttu siitä, miksi tehdään matkakeskusta/asemakeskusta, KUN kerran OIKORATA tulee ja junaliikenne siirtyy pois Tampereen keskustasta.

Ihan turha rojekti. Mää kirjotan aamulehtee.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #119 : Huhtikuu 23, 2013, 21:25:44 »

Mieleeni nousi pieni piru...mieleni tekisi nostaa julkinen juttu siitä, miksi tehdään matkakeskusta/asemakeskusta, KUN kerran OIKORATA tulee ja junaliikenne siirtyy pois Tampereen keskustasta.

Ihan turha rojekti. Mää kirjotan aamulehtee.


Eikös tavaraliikenne ole tarkoitus saada pois keskustasta, ei henkilöliikenne?
Sinänsä tämä matkakeskushomma on ollut melkoinen soppa jo vuosia...nyt kun ylöjärvikin haluaa ratikan, eikä lähijunia, on homma entistä turhempi.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #120 : Huhtikuu 23, 2013, 23:04:25 »

Kyllä matkustajaliikenteenkin siirtämisestä "oiko"radalle on puhuttu. Ja että Helsingistä tulevat junat ajavat Tampere-Pirkkalan lentokentälle ja sieltä sitten "oiko"rataa pohjoiseen, käymättä lainkaan Tampereen asemalla.

Tämä kuvaa aika hyvin Aamulehdessä julkaistujen, asiaa koskevien juttujen tasoa ja asiantuntemusta. Eli vitsi, vitsi, ei tule "oiko"rataa eikä tavaraliikennekään muutu minnekään.

Tämä on tullut jo tamperelaisten rakennusliikkeidenkin mieleen, että näin tulee käymään, ja niinpä viikko sitten Aamulehdessä oli koko sivun juttu aiheesta "järjestelyratapiha voitaisiin siirtää pois Tampereelta JO ENNEN oikoradan tuloa" ja paikaksi oli keksitty Akaan Toijala. Sitten oli haastateltu lähiseudun asukkaita ja saatu heiltä lausunto, että asuinalue voisi olla kivemman näköinen kuin järjestelyratapiha.

Kyllä tuon takia jo kannattaa ratapiha siirtää pois, ihan mihin tahansa jos kerran sillä saadan kivemmat näkymätkin.

Muistaakseni nyt kevään aikana pitäisi syntyä mainitun "oiko"radan tarveselvitys, jossa tullaan selvittämään, että mokomalle kiertoradalle ei ole eikä tule olemaan tarvetta.


tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #121 : Huhtikuu 24, 2013, 07:05:12 »

Tämä on tullut jo tamperelaisten rakennusliikkeidenkin mieleen, että näin tulee käymään, ja niinpä viikko sitten Aamulehdessä oli koko sivun juttu aiheesta "järjestelyratapiha voitaisiin siirtää pois Tampereelta JO ENNEN oikoradan tuloa" ja paikaksi oli keksitty Akaan Toijala. Sitten oli haastateltu lähiseudun asukkaita ja saatu heiltä lausunto, että asuinalue voisi olla kivemman näköinen kuin järjestelyratapiha.
Niin, ja mihin tarvitaan uusia järjestelyratapihoja?
VR on kuitenkin muuttamassa omaa tavaraliikennettä vain pendelöintijuniin, ihan vaan hinnoittelemalla kaiken muun tavaraliikenteen ulos. Tavarajunat kulkenee tulevaisuudessa entistä enemmän suoraan pisteestä A pisteeseen B.
Tosin viimeaikaisten teollisuuden supistusten jälkeen enemmistö vaunuista seisoo pisteessä A tai B, odottelemassa romutusta...
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #122 : Huhtikuu 24, 2013, 10:44:20 »

Juuri näin! Uusille järjestelyratapihoille tuskin on tarvetta rautatieliikenteen näkökulmasta.

Tamperelaiset rakennusliikkeet saisivat tietenkin kuitattua 300Me-1000Me siitä, että rakentaisivat nykyisen järjestelyratapihan paikalle kovan rahan asuntoja, mutta pitäisikö valtion ihan oikeasti sijoittaa 1000Me siihen, että ratapiha siirretään pois?

Ei kai nyt sentään. Mutta jos luet Aamulehteä, jäät aika helposti siihen käsitykseen, että näin pitäisi tehdä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #123 : Huhtikuu 24, 2013, 13:20:42 »

Jos odotettavissa oleva maan arvonnousu on riittävää, voidaan rakennusliikkeelle antaa tehtäväksi rakentaa se uusi ratapiha, jolloin rakennusliike saisi temmellyskentäkseen ja omistukseensa nykyisen ratapihan. Saattaisi olla rakennusliikkeelle kaikesta huolimatta kannattava investointi, jos maankäytön tehokkuus pidetään hyvin korkeana ja asunnot laadukkaina. Sijainti nimittäin on erinomainen. Tosin... Miten se ratapiha voi mitenkään maksaa miljardia? Sehän on yhtä paljon kuin länsimetro! Tässä tapauksessa rakennusliikkeellä olisi motivaatiota olla tekemättä projektista hyperkallista, joten jos se saisi pitää kulunsa salaisina, se voisi hyvinkin onnistua hoitamaan tuon projektin riittävän halvalla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #124 : Huhtikuu 24, 2013, 18:45:36 »


Oikorata on tarkoitettu vain tavaraliikenteelle ja siinä myös tarpeellinen mutta vasta maakuntakaava asteella.

Henkilöliikennettähän varten matkakeskus rakennetaan, samalla voidaan kuopata aseman laitureiden kattaminen, kun nyt tässä tapauksessa koko asema-alue peitetään kannella aina Sorin sillallta aina pajakadulle saakka.

Vihdoinkin ajateltaisiin myös junien käyttäjiä.

Jari
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tampereen kaupunkiseudun lähijunaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina