Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #200 : Joulukuu 22, 2012, 06:00:29 » |
|
Ei mitään haisua syystä mutta on dv:llä mukavampi tehdä Torniossa vaihtotyöt.
Riippuu keneltä kysyy: sellaiselta jolle veturi on työkalu vai sellaiselta jolle se on lämmittelykoppi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 95
|
« Vastaus #201 : Joulukuu 22, 2012, 12:27:20 » |
|
Ei mitään haisua syystä mutta on dv:llä mukavampi tehdä Torniossa vaihtotyöt.
Riippuu keneltä kysyy: sellaiselta jolle veturi on työkalu vai sellaiselta jolle se on lämmittelykoppi. Näkökulma oli lämmittelijän.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #202 : Joulukuu 22, 2012, 15:45:50 » |
|
Tuosta lämmittelystä tuli mieleen että voisikohan tässä olla ihan pointti sillä aika kylmää nyt on ollut, toisaalta mitä mietin että jos ehyet koneet on vähissä ja Joulun alla lisääntyneeseen Kolarin liikenteeseen varataan koneita ja yritetään taata vetureiden riittävyys.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #204 : Tammikuu 01, 2013, 08:21:48 » |
|
31.12.2012 22:54 Saapui Oulun asemalle P270 3x Dr16 vedolla jossa vetureina 2809, 2821 ja 2816 eli veturit oli niin että vihreä punainen vihreä. 1.1.2013 lähti P269 Oulusta kohti Kolaria 3x Dr16 vedolla ja vetureina 2808, 2807 ja 2816. Junan Ouluun tuonut sähkäri oli vetänyt rungon niin päähän että kun valakkokolmikko asettui junan eteen, niin ehkä keskimmäisestä veturista olisi voinut nähdä lähtöopastimen. Opastin oli aika lailla ensimmäisen ja toisen koneen välissä Myös 2809 kävi Oulun rautatieasemalla Oulu4 päivystäjänä siirtämässä P273 tulleen autovaunun. - 8:10 kuulosti Koskelassa menevän joku tavara Dv12 vedolla pohjoiseen, liekkö Kontiomäkeläinen ollut poikkeuksellisesti dieselillä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #205 : Tammikuu 01, 2013, 09:24:14 » |
|
31.12.2012 22:54 Saapui Oulun asemalle P270 3x Dr16 vedolla jossa vetureina 2809, 2821 ja 2816 eli veturit oli niin että vihreä punainen vihreä.
1.1.2013 lähti P269 Oulusta kohti Kolaria 3x Dr16 vedolla ja vetureina 2808, 2807 ja 2816.
Aiemmin uudenvuodenyönä ajettiin lisäjunia etelän ja pohjoisen välillä. Junissa ei ruuhkaa ollut ja runkojunissakin olisi ollut lisäjunien matkustajille tilaa. Tilanne näyttää vakiintuneen sellaiseksi, että vain runkojunat ajavat yöliikenteessä ja tämä aiheuttaa mm. kolmella valakolla liikennöinnin kerran vuodessa. Ylös on mennyt aamulla kaksi junaa, joista yksi jää yöpymään sinne ja vain toinen palaa seuraavana yönä etelään. Senhän luulisi sopivan pohjoisen harrastajille... Saattoi olla 2005-2006 vuodenvaihde, jolloin viimeisen kerran oli kulussa pikajuna 64 Rovaniemeltä Helsinkiin. Vastaparina kulki pikajuna 67 Helsingistä Rovaniemelle. http://vaunut.org/kuva/20184
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pauli Kyllönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 95
|
« Vastaus #206 : Tammikuu 01, 2013, 14:36:46 » |
|
31.12.2012 22:54 Saapui Oulun asemalle P270 3x Dr16 vedolla jossa vetureina 2809, 2821 ja 2816 eli veturit oli niin että vihreä punainen vihreä.
1.1.2013 lähti P269 Oulusta kohti Kolaria 3x Dr16 vedolla ja vetureina 2808, 2807 ja 2816.
Aiemmin uudenvuodenyönä ajettiin lisäjunia etelän ja pohjoisen välillä. Junissa ei ruuhkaa ollut ja runkojunissakin olisi ollut lisäjunien matkustajille tilaa. Tilanne näyttää vakiintuneen sellaiseksi, että vain runkojunat ajavat yöliikenteessä ja tämä aiheuttaa mm. kolmella valakolla liikennöinnin kerran vuodessa. Ylös on mennyt aamulla kaksi junaa, joista yksi jää yöpymään sinne ja vain toinen palaa seuraavana yönä etelään. Senhän luulisi sopivan pohjoisen harrastajille... Saattoi olla 2005-2006 vuodenvaihde, jolloin viimeisen kerran oli kulussa pikajuna 64 Rovaniemeltä Helsinkiin. Vastaparina kulki pikajuna 67 Helsingistä Rovaniemelle. http://vaunut.org/kuva/20184Onhan tuo Pikajuna 64 ja 67 jatkanut vielä kulkuaan numeroilla 264 ja 267 eli 267 perjantaina Hki-Roi ja sunnuntaina 264:nä alas Roi-Hki muistaakseni vielä viime vuonna taisi vielä kulkea. Tuolloin 267 oli muuttunut 275:ksi ja lähti puolen yön jälkeen perjantaisin kohti pohjoista ja sunnuntaina 264:na alas. Nyt noi viikonlopun lisäyöjunat on taidettu lopullisesti lopettaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #207 : Tammikuu 01, 2013, 17:03:01 » |
|
31.12.2012 22:54 Saapui Oulun asemalle P270 3x Dr16 vedolla jossa vetureina 2809, 2821 ja 2816 eli veturit oli niin että vihreä punainen vihreä.
1.1.2013 lähti P269 Oulusta kohti Kolaria 3x Dr16 vedolla ja vetureina 2808, 2807 ja 2816.
Aiemmin uudenvuodenyönä ajettiin lisäjunia etelän ja pohjoisen välillä. Junissa ei ruuhkaa ollut ja runkojunissakin olisi ollut lisäjunien matkustajille tilaa. Tilanne näyttää vakiintuneen sellaiseksi, että vain runkojunat ajavat yöliikenteessä ja tämä aiheuttaa mm. kolmella valakolla liikennöinnin kerran vuodessa. Ylös on mennyt aamulla kaksi junaa, joista yksi jää yöpymään sinne ja vain toinen palaa seuraavana yönä etelään. Senhän luulisi sopivan pohjoisen harrastajille... Saattoi olla 2005-2006 vuodenvaihde, jolloin viimeisen kerran oli kulussa pikajuna 64 Rovaniemeltä Helsinkiin. Vastaparina kulki pikajuna 67 Helsingistä Rovaniemelle. http://vaunut.org/kuva/20184Laskin videolta että 18 vaunua oli P270 junassa joista 3 oli autovaunua. 7 viimeistä makuuvaunua näyttivät suljetuilta kun eteisetkin pimeänä. Myös P269 laskin videolta 18 vaunua joista 3 autovaunua ja mielestäni 8 ensimmäistä vaunua olivat suljettuja. -10:48 Koskelassa T5417 oli kulussa Uudenvuoden päivänä ja Dr16 2805 veti junaa kohti pohjoista, empä ole vähään aikaan nähnytkään 2805:sta liikenteessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #208 : Tammikuu 01, 2013, 19:38:09 » |
|
Onhan tuo Pikajuna 64 ja 67 jatkanut vielä kulkuaan numeroilla 264 ja 267 eli 267 perjantaina Hki-Roi ja sunnuntaina 264:nä alas Roi-Hki muistaakseni vielä viime vuonna taisi vielä kulkea. Tuolloin 267 oli muuttunut 275:ksi ja lähti puolen yön jälkeen perjantaisin kohti pohjoista ja sunnuntaina 264:na alas. Nyt noi viikonlopun lisäyöjunat on taidettu lopullisesti lopettaa. Täsmennetään, että tarkoitin ainoastaan uudenvuodenyön liikennettä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #209 : Tammikuu 02, 2013, 01:17:43 » |
|
Onhan tuo Pikajuna 64 ja 67 jatkanut vielä kulkuaan numeroilla 264 ja 267 eli 267 perjantaina Hki-Roi ja sunnuntaina 264:nä alas Roi-Hki muistaakseni vielä viime vuonna taisi vielä kulkea. Tuolloin 267 oli muuttunut 275:ksi ja lähti puolen yön jälkeen perjantaisin kohti pohjoista ja sunnuntaina 264:na alas. Nyt noi viikonlopun lisäyöjunat on taidettu lopullisesti lopettaa.
Kyllähän 264/267 vieläkin kulkee. 267 19.12.-4.1. M-S (aikataulukortin mukaan) ja 11.2.-14.4. P sekä 264 20.12.-5.1. M-S ja 12.2.-15.4. P. Molemmat aikataulukortin mukaan. Tuossa M-S:ssä vaan mietityttää se että 264 kyllä löytyy nytkin kulusta JuKun mukaan, muttei 267:aa... Ja nyt kun verkkokauppaa katsoin niin siellä löytyy esim. liput vain tälle päivälle, ylihuomiselle ei ja 5.1. perjantaille löytyy, vaikkei 267:n pitäisi enään silloin kulkea... Näyttäisi siltä että tuossa aikataulukortissa on pahojakin mokia.. Ja aikataulukirja ei taas näytä ollenkaan noita lisäjunia..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1795
|
« Vastaus #210 : Tammikuu 02, 2013, 01:23:17 » |
|
Kyllähän 264/267 vieläkin kulkee. 267 19.12.-4.1. M-S (aikataulukortin mukaan) ja 11.2.-14.4. P sekä 264 20.12.-5.1. M-S ja 12.2.-15.4. P. Molemmat aikataulukortin mukaan. Tuossa M-S:ssä vaan mietityttää se että 264 kyllä löytyy nytkin kulusta JuKun mukaan, muttei 267:aa... Mielenkiintoista. Taskuaikataulu 9.12.2012-2.6.2013 ei tunne koko junaa laisinkaan ja kun tässä uusimmassa ei näemmä enää ole dokumentoitu juhlapyhien poikkeusliikennettä, ei sitä löydy sieltäkään. Netistäkö kaikki asiat täytyy tänä päivänä manuaalisesti kaivaa prkl?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #211 : Tammikuu 02, 2013, 08:33:46 » |
|
Eikös ole todettu, että VR-yhtymä Oyn tarkoitus on tuottaa voittoa, EI palvella matkustajia. Ja tuo lisäjunien julkaisu tuo lisäkustannuksia VR-yhtymälle, siis niistä säästetään. Ja onhan täällä Suomessa erikoisolosuhteet, ainakin rautateillä, johon aina päättäjät vetoavat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #212 : Tammikuu 03, 2013, 11:24:58 » |
|
3.1.2013 10:18 T5417 Koskelassa Dr16 2813 vetämänä. Junassa oli kaksi vihreätä Snps raakapuuvaunua. 10:53 T5408 Alppilassa Dv12 2614 ja 2648 vetämänä ja myös tässä junassa oli kaksi vihreää Snps vaunua. Ei ole aikaisemmin sattunut silmään noita vaunuja.
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2013, 15:43:43 kirjoittanut Harri Junttila »
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #213 : Tammikuu 06, 2013, 15:43:19 » |
|
5.1.2013 sattui mielenkiintoinen veturipari P270:een kun keulalla Dr16 2823 ja 2821, todella harvoin näkee täällä yhdessä yli 20 numeroita nykyään...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #214 : Tammikuu 20, 2013, 23:29:23 » |
|
20.1.2013 klo 23 jälkeen katselin kotimatkalla kun P272 suhautti koskelan ohi 2x Dr16 vedolla, koneet ehkä 2808 ja 2813 mutta numeroita en nähnyt varmuudella. Samalla matkalla huomasin että Oulussa Koskelassa oleva esiopastin oli täysin pimeänä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #215 : Tammikuu 22, 2013, 11:23:27 » |
|
22.1.2013 noin 10:18 meni Koskelassa ylimääräinen raakapuu T5113? kohti pohjoista punaisen Dr16 vetämänä, kämmäsin niin että lähdin liian myöhään ja näin junan 100m päästä 10:46 meni T5417 Dr16 2812 vetämänä kohti pohjoista, näköjään 2812 lähtenyt pitkästä aikaa liikenteeseen kun veturi on seissyt aika kauan pilttuussa Nokelassa. Hieman olen edelleen ihmetellyt T5103 kulkua Tornioon kun se on ollut nyt jatkuvasti Dv12 vedolla äänen perusteella. Liekkö Tornion suunnalle tullut jotain painorajoituksia että ei pystyttäisi valakolla tekemään Tornion päivystystä. Aika erikoinen järjestely tuntuu muutenkin olevan Torniossa nykyään kun T5103 menee Tornioon niin yksi Dv12 jää sinne ja muut koneet ajaa ilmeisesti Veturina (Vet 11264) Kemiin ja taas iltapäivällä menee Dv12 (Vet 11265) Kemistä Tornioon ja sitten vetävät junan Torniosta Kemiin. Nuo siirrot näkyvät ihan graafisissa aikatauluissa. Mietin tuossa että pystyttäisiinhän se juna vetämään valakolla ja yhtä hyvin siinä kulkisi Deeveri hinauksessa mukana, mutta jostain syystä juna nyt kulkee Dv12 vetoisena.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #216 : Tammikuu 23, 2013, 10:59:52 » |
|
23.1.2013 10:40 T5417 Koskelassa ja junan keulalla "aina rikki oleva" Dr16 2811, liekkö saatu jo luotettavaan kuntoon kun näkynyt viimeaikoina ilahduttavan paljon kulussa. Taas meni hieman liian tiukalle kun pääsin radan varteen niin juna oli tulossa 50m päässä ja kamera juuttui kameralaukkuun kiinni, joten ensimmäinen kuva vasta takaviistosta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #217 : Tammikuu 24, 2013, 19:51:47 » |
|
24.1.2013 P410 Rovaniemeltä saapui Ouluun Dr16 2807 vetämänä, Oulussa keulalle vaihdettiin Sr1 3045. Ilmeisesti joku sähköveturi on rikkoontunut koska 2807 meni vasta aamupäivällä T5417 keulalla Kemiin. Valakon keulasta oli toinen luukku auki.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #218 : Tammikuu 26, 2013, 01:13:12 » |
|
25.1.2013 klo 14:22 ohitti Tuiran P401 kohti Rovaniemeä Dr16 2808 ja 2809 vetämänä ja junassa oli peräti 4-vaunua. 20:58 saapui Oulun rautatieasemalle yöjuna P266 poikkeuksellisesti Dr16 2809 ja 2808 vetämänä. Junassa oli 14 vaunua joista 7 Edm makuuvaunua. Dr16 huolehti vaunujen 1500V syötöstä. Oulussa junaan vaihdettiin Sr1 3003 keulalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #219 : Tammikuu 28, 2013, 19:41:03 » |
|
28.1.2013 P408 saapui Rovaniemeltä Ouluun yllättäen Dv12 2504 vetämänä, oli kyllä hieno nostalginen näky kun deeveri ja siniset vaunut kotikaupungissa. Harmi että ei ollut digijärkkäri mukana vaan piti tyytyä kuvaamaan pokkarilla josta pahimmoilleen oli virta vähissä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #220 : Tammikuu 30, 2013, 05:32:11 » |
|
30.1.2013 P265 kuulosti juuri menevän Koskelassa ja äänen perusteella Sr1 veti junaa. Jos yllätyksiä ei tule niin kierron mukaan veturin pitäisi palata Ic54 keulalla pois. Seurasin junat kartalla palvelusta ja 2min 15Sec oli juna kartalla jäljessä. Yllättävän pitkä viive nykyään junat kartalla palvelussa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #221 : Tammikuu 30, 2013, 14:38:22 » |
|
Pitääpä taas lähteä radan varteen katsomaan tuota IC 54:sta. Sittenpähän nähdään, toteutuuko Harrin ennustus..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #222 : Tammikuu 30, 2013, 16:48:50 » |
|
... No toteuihan se! IC:n veturina hääri Sr1 3072. Isot kiitokset sinulle Harri!!! Kuvia tulee sitten illan mittaan..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #223 : Tammikuu 30, 2013, 19:22:46 » |
|
30.1.2013 hieman 18 jälk. Nokelassa Dv12 2660 lopetteli päivystystä mutta Seepra 1852 aloitti Nokelassa iltapäivystyksen. Milloin lie viimeksi seepra päivystänyt Oulussa? Lisäksi Dv12 2613 oli päivystäjänä. Juuri sopivasti ajoin kiskopolkua pitkin lumimyräkässä ja huomasin että seeprassa apumoottori käynnissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #224 : Tammikuu 31, 2013, 19:17:49 » |
|
Eikö Viirukukko 1866 siirretty, Sld:hen. 1989 vai 90?. Että pitkästä aikaan Nokelan, vaihtotyöt operoidaan Viirukukolla.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|